|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 0:52, 05 Kwi 2011 Temat postu: DL 1000 - spalanie |
|
|
no właśnie, wiele się mówi na temat (rzekomo) ogromnych różnic w spalaniu małego i dużego DL a jak to jest naprawdę? Wiem że mały DL pali średnio ok. 4,5. Co do dużego to rozrzut jest od 4,7 do 7....
Jeżdżę b. spokojnie, zazwyczaj krajoznawczo 70-90km/h (max 110) + 20-40km/h po szutrach. 1/4 las, 3/4 droga. Autostradami i szybciej niż ww. na tyle rzadko że można to pominąć. Nie ścigam się.
Przymierzam się do dużego DL roczniki 2006-8, a więc mało zużytego i b. dobrym stanie, bez przeróbek i kombinacji.
Z jakim zużyciem muszę się liczyć przy wolnej, spokojnej jeździe dużym DL?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 1:25, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikaels
A1
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tegoborze / Dublin
|
Wysłany: Wto 8:49, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hej, moj 2006 rocznik spala 10l na 100mil (6.25l/100km) glownie miasto ale przejachalem nim dopiero 200mil, zawsze startuje po rozgrzaniu do 2 kresek, wziąż sie ucze Mysle ze z uplywem kilometrow i konkretnym serwisie bedzie palil mniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 12:19, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
jak na miasto i motor w niewiadomym stanie to nie jest strasznie, choć 300km przebiegu to niedużo.
Wiem że nowsze DL-e miały inną elektronikę sterującą silnikiem, może wpłynęła ona na spalanie?
Myślę też, że ten temat jest całkiem ważny dla ludzi - przez pół dnia jego istnienia aż 100 wyświetleń wątku.
Ciekawe czy jest ktoś komu 1000 pali przy spokojnej jeździe np. te 4,7 do 5,5 powiedzmy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 12:58, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:21, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Na drugie pytanie ci nie odpowiem, ale na pierwsze owszem. W mieście rozrzut mam od ok. 7,5 litra do 8 z kawałkiem.
W trasie przy licznikowych 150km/h i ok 5100 obr/min spalanie wynosi u mnie trochę ponad 6,5 litra. Przy innych prędkościach tak dokładnie nie kontrolowałem spalania, a te 150 mogłem sprawdzić na autostradzie w dość krótkim czasie i powtarzalnych warunkach. Ja z topcase'm tankowałem wtedy tyle samo co BMW R1150RT z trzema kuframi.
Przy 120-130 to powinno być około 6 litrów.
Poniżej 100km/h to naprawdę nie mam pojęcia, ale wiem, że wtedy musisz jechać na piątym biegu. Szóstka jest tak naprawdę od 120km/h i tak na ogół trzymam - to okolice 4000 obr/min.
A, i mój DL jest z 2006 roku i pochodzi ze Stanów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 13:25, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Wto 15:05, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie ostatnio wyglądało to tak:
spokojny wypad za miasto 340km, z średnią prędkością nie przekraczającą 120km/h, po zatankowaniu na full dolałem (po 340km) 17.4L
17,4L : 340km = 0,051 x 100 = 5.11L na 100km
To efekt jazdy z moja lepszą połową która wjeżdża się w motocykl
Co ciekawe u mnie przy 17,4L mrugała już kontrolka z dystrybutorem (mimo że w baku zostało teoretycznie 3.6L)
A z innej beczki:
Autostrada 160-180km/h - 220km >>> ok. 18L czyli ok 8.1L
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bandit dnia Wto 15:11, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arka
A2
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szamocin
|
Wysłany: Wto 16:20, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
w moim k3 spalanie mieści w granicach 6,5 - 7 litrów nigdy nie udało mi się zejść niżej niezależnie od rodzaju trasy i prędkości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:26, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Bandit napisał: | U mnie ostatnio 5.11L na 100km |
wow, super wynik. Przy takim spalaniu nie ma się co zastanawiać między 1000 i 650.
Trochę mnie przeraża jak ktoś pisze że pali 8 - to chyba nie ma prawa odnosić się do jazdy z kodeksowymi prędkościami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Wto 19:00, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
tdm tak czytam i się zastanawiam po jaką cholerę chcesz litra?! Kup małego i będzie Pan zadowolony!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:11, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
od 3,75 - 4,75 l/50 km w zaleznosci od terenu, objuczenia, predkosci, dynamiki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Wto 19:12, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marynarz
A2
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Wto 19:14, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
W moim Dl 1000 K5 spalanie to 5.7-5.9 l/100km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 19:15, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Topinka napisał: | Kup małego i będzie Pan zadowolony! | Niekoniecznie. Jak ma >190 cm i > 100 kg to jak będzie wyglądał na "maluchu".
Zresztą... nie tylko wyglądał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Wto 19:16, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | od 3,75 - 4,75 l/50 km w zaleznosci od terenu, objuczenia, predkosci, dynamiki |
Szuja jesteś moim idolem
Niżej 6 cieęęężko zejść
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GrzesiekK dnia Wto 19:18, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 20:11, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
spalanie zalezy od fantazji kierownika u mnie od 5,5 do 6,5 l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ryu
A2
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 20:25, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
GrzesiekK napisał: | Szuja napisał: | od 3,75 - 4,75 l/50 km w zaleznosci od terenu, objuczenia, predkosci, dynamiki |
Szuja jesteś moim idolem
Niżej 6 cieęęężko zejść |
czytaj uważnie- spalanie podane na 50km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
routerek
Motonita
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: z kanapy w salonie/WAW
|
Wysłany: Wto 20:27, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No przecież dlatego Szuja idolem
Grześ to załapał
m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:35, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ryu napisał: | GrzesiekK napisał: | Szuja napisał: | od 3,75 - 4,75 l/50 km w zaleznosci od terenu, objuczenia, predkosci, dynamiki |
Szuja jesteś moim idolem
Niżej 6 cieęęężko zejść |
czytaj uważnie- spalanie podane na 50km |
Hahahaha!! Sherlock!
tdm - gdyby w mieście można było ciągle jeździć z niekodeksowymi prędkościami, to spalanie by było mniejsze. U mnie miasto ogranicza się do ul. Puławskiej i okolic, plus raz w tygodniu lecę na Ochotę. Puławska to teraz światła co 200-300 metrów plus jazda przynajmniej raz dziennie w mega korku. Kolega Thekamil, czy jak on się tam zwał, w Paryżu osiągnął ponad 9 litrów jeżdżąc z pasażerem. Poza tym to nie prędkość ma znaczenie, ale jak bardzo i jak długo masz otwartą przepustnicę, bo od tego zalezy, ile paliwa pompujesz.
Próbowałem w mieście jazdy ekonomicznej i wtedy jestem w stanie zejść właśnie do 7 z kawałkiem. Teraz mam zmienione tłumiki, ale poza tym, że skłania to do szybszej jazdy, to nie zauważyłem wpływu na spalanie.
Nie wiem czy sobie nie sprawić Power Commandera w tym lub przyszłym roku, więc może będę miał okazję popróbować różnych map, a w tym ekonomiczną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 20:37, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Wto 20:51, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | Bandit napisał: | U mnie ostatnio 5.11L na 100km |
wow, super wynik. Przy takim spalaniu nie ma się co zastanawiać między 1000 i 650.
Trochę mnie przeraża jak ktoś pisze że pali 8 - to chyba nie ma prawa odnosić się do jazdy z kodeksowymi prędkościami? |
Tyko wtedy radzę wypić wiadro kawy bo idzie zasnąć za kierownicą i to jest raczej ciekawostka, że się da. Bo normalnie to mi ten motor pali w granicach 7L na 100km i to jest realne spalenie u mnie.
Odpowiadając na Twoje pytanie to poz zmianie przepisów łapie się w dolnych widełkach na autostradzie 150 (+10na przekłamanie) czyli 160km/h
PS. Mam 188cm wzrostu i gdybym jeździł solo (bez pasażera) kupiłbym DL 650 w zupełności wystarcza nawet jeśli zechcesz "podziczeć" kwestia umiejętniej i objeżdżenia na motto czyt. wyczucia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bandit dnia Wto 20:55, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 21:25, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja oscyluje w granicach 6tki pol na pol miasto/teren. Na trasie spokojnie idzie zejsc ponizej 6/100 przy plynnej jezdzie lapiac sie w nowe widelki nawet,,,,
a propos najtaniej bedzie rowerem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Wto 21:34, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jaca napisał: | Topinka napisał: | Kup małego i będzie Pan zadowolony! | Niekoniecznie. Jak ma >190 cm i > 100 kg to jak będzie wyglądał na "maluchu".
Zresztą... nie tylko wyglądał |
No różnica faktycznie jest ogromna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thekamil
A
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 21:41, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
proszszsz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 14:33, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
DL1000K2:
Miasto, dynamiczna jazda, bardzo krótkie trasy, na niedogrzanym silniku przy temp. otoczenia poniżej 5st: 8/100. Te same krótkie odcinki po mieście, ale w lecie: 7/100.
W trasie najwyższe zanotowane spalanie to równe 6/100 na autostradzie przy prędkości non stop 160-180km/h. Najniższe to coś ok. 5,2/100 przy prędkościach rzędu 100km/h.
Nie zauważyłem różnicy w spalaniu pomiędzy jazdą solo, a jazdą z pasażerką i 3 kuframi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Czw 8:43, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
160-180km/h i 6L coś kolego mi się nie chce wierzyć w to co napisałeś albo Ci się coś w rachunkach pomieszało albo jakaś krótka ta trasa testował była.. . Ale może cuda się zdarzają tylko mnie omijają. Fakt że moje doświadczenia ze spalaniem przy tych prędkościach to pasażer i komplet kufrów (200kg na pokładzie).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bandit dnia Czw 8:45, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Czw 11:40, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Od konkretnej sztuki też zależy . Ostatnią traskę 400kmk z hakiem zrobiliśmy razem z Fredi-m , obydwaj z plecakami i jemu wyszło 5,8 a mnie 6,7 . Moto z tego samego roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 13:54, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Bandit napisał: | 160-180km/h i 6L coś kolego mi się nie chce wierzyć w to co napisałeś albo Ci się coś w rachunkach pomieszało albo jakaś krótka ta trasa testował była.. . Ale może cuda się zdarzają tylko mnie omijają. Fakt że moje doświadczenia ze spalaniem przy tych prędkościach to pasażer i komplet kufrów (200kg na pokładzie). |
Też wydaje mi się to mało prawdopodobne, chyba że to była jazda z górki, wtedy to i te 180 łatwo by było utrzymać. Dla mnie powyżej 150 nie jest już zbyt komfortowo, bo powyżej tego raz że zaczyna rzucać maszyną, to jeszcze nosi od lewej do prawej jak z boku trochę powieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Czw 14:06, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Utwardzenie zawieszenia na max. trochę pomaga i nadwaga (jak moto jest załadowane), mam te same problemy co Ty V-Told jak jeżdżę solo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:22, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie pomogła trochę zmiana tłumików na lżejsze, środek ciężkości przeniósł się do przodu. Utwardzenie zawieszenia też pomaga, ale i tak jeżdżę na ustawieniu "galareta" . Na ogół jeżdżę z Topcase'm i dla mnie powyżej 150/160km/h już średnio przyjemnie się jedzie. Przez chwilę ok, ale na dłużej to nie bardzo.
Tak na marginesie, ostatnio przyglądałem się pracy zawieszenia i zaczęło mi się wydawać, że tył przepięknie wybiera wszelkie nierówności, a to przede wszystkim przód wprawia motocykl w drgania przenosząc je dalej na kierownicę. Nie wiem tylko czy to poprawna obserwacja... Może jednak warto by zainwestować i inne zawieszenie na przód. Taka refleksja mnie naszła
EDIT: Ogólnie ostatnio na forum dużo ciekawych rzeczy jest omawianych!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Czw 15:23, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Pią 12:48, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Polecam wymienić OLEJ w przednich lagach jeśli jeszcze tego nie robiłeś, tez podlega zużyciu.. czy pomaga za wcześnie by Ci na to odpowiedzieć bo dopiero co jestem po wymianie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 13:07, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Bandit napisał: | 160-180km/h i 6L coś kolego mi się nie chce wierzyć w to co napisałeś albo Ci się coś w rachunkach pomieszało albo jakaś krótka ta trasa testował była.. . Ale może cuda się zdarzają tylko mnie omijają. Fakt że moje doświadczenia ze spalaniem przy tych prędkościach to pasażer i komplet kufrów (200kg na pokładzie). |
Nikogo nie zamierzam na siłę przekonywać, ktoś zapytał, więc odpowiadam o spalaniu konkretnie mojego egzemplarza. Czy krótka trasa testowa? Chorwacja - 2 tygodnie, 5200km. Rachunki raczej mi się nie pomieszały, bo spisywałem każde tankowanie w zeszycie razem z przebiegiem, resztę zrobił za mnie excel Oczywiście również 2 osoby na pokładzie i 3 kufry. To że jeden pali mniej czy więcej zależy i od jeźdźca i od stanu motocykla, przebiegu, tego jak był docierany...
V-Told napisał: | Też wydaje mi się to mało prawdopodobne, chyba że to była jazda z górki, wtedy to i te 180 łatwo by było utrzymać. Dla mnie powyżej 150 nie jest już zbyt komfortowo, bo powyżej tego raz że zaczyna rzucać maszyną, to jeszcze nosi od lewej do prawej jak z boku trochę powieje. |
Komfort faktycznie wątpliwy, ale jak miałem tego dnia do przejechania 800km i perspektywę jazdy w deszczu, to póki nie padało, chciałem nadrobić tyle drogi ile się dało Znajdź mi 300-kilometrowy odcinek "z górki", to może uda się zejść jeszcze niżej ze spalaniem
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 13:15, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 18:05, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Bandit napisał: | Polecam wymienić OLEJ w przednich lagach jeśli jeszcze tego nie robiłeś, tez podlega zużyciu.. czy pomaga za wcześnie by Ci na to odpowiedzieć bo dopiero co jestem po wymianie |
To koniecznie daj znać, bo zaraz musze zrobić przegląd i szykuje się bardzo dużo rzeczy do wymiany, praktycznie wszystkie płyny, część przewodów, zawory do skontrolowania, chcę znowu wyregulować przepustnice i do tego uszczelnić tłumiki. Plus napęd i teraz jeszcze perspektywa oleju w lagach. Sporo się tego uzbierało.
Lasooch, to ja nie wiem jak ty to zrobiłeś. A Power Commandera przypadkiem nie posiadasz?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 19:41, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Chciałbym
DL jest w pełni seryjny, oryginalne tłumiki, zwykły filtr powietrza, PAIR itd, dokładnie tak jak z fabryki wyjechał. Może to też kwestia odpowiedniego serwisowania... Staram się nie jeździć na zapchanym filtrze, świece zmieniam zgodnie z zaleceniami serwisówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 20:45, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Lasooch, ale rzecz polega właśnie na tym, że robisz coś INACZEJ NIŻ WSZYSCY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Sob 9:51, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: |
To koniecznie daj znać, bo zaraz musze zrobić przegląd i szykuje się bardzo dużo rzeczy do wymiany, praktycznie wszystkie płyny, część przewodów, zawory do skontrolowania, chcę znowu wyregulować przepustnice i do tego uszczelnić tłumiki. Plus napęd i teraz jeszcze perspektywa oleju w lagach. Sporo się tego uzbierało.
Lasooch, to ja nie wiem jak ty to zrobiłeś. A Power Commandera przypadkiem nie posiadasz?! |
Tak jak w inny mpoście napisałem 50.000km i:
- wymiana przewodów hamulcowych przód (pomarańcze od HEL-a)
- wymiana przewodów hamulcowych tył (pomarańcze od HEL-a)
- wymiana przewodów sprzęgła (pomarańcze od HEL-a)
- wymiana płynów rzecz jasna do w/w wymieninych DOT4
- wymiana uszczelniacza wałka sprzęgła
- wymiana oleju w lagach MOTUL Fork Oil Expert 15W
- wymiana uszczelniaczy lagi przód
- wymiana ślizgu łańcuch (KONIECZNIE SPRAWDZAJCIE PRZY WYMIANIE ŁAŃCUCHA, często się o tym zapomina i leci po wahaczu... szczególnie z dołu.
- wymiana łańcucha i zębatek
- wymian olju silnikowego na REPSOL 4T 10W40 SYNTHETIC
- wymiana filtru oleju
- czyszczenie filtra powietrza K&N
- kontrola luzów zaworowych i regulacja
- synchronizacja i czyszczenie układu wtrysku paliwa
- kontrola łańcuch rozrządu
- kontrola łożysk wachacza
- kontrola łożysk kół
- kontrola i regulacja osiowości
z daleka od ASO wspólnie z zaprzyjaźnionym mechanikiem ze stażem w ramach przygotowania maszyny do wyprawy na północ
Przygotuj się na sporyyyy wydatek i proszę nie pytaj ile to kosztuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bandit dnia Sob 9:57, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 20:10, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja dzis wytopilem zbiornik paliwa i po 330 kilomatrach zalalem 21litrow, wiec 6,4 i glownie sporo odchodzenia z pasazerem i zakupami w kufrach.
Na autostradzie ok 100km przelot 140-170km/h.
Uwazam ze takie spalanie moze byc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Sob 20:34, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja mam podobnie i wydaje mi sie, ze jest to spokojnie do zaakceptowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 22:02, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Coliniak, ja mysle ze tak no i dzis to bylo ''palowanie'' bo max to i chyba ze 190 bylo, ale zauwazylem ze wymiana filtra pomogla stary byl juz nieco zapchany (zabetonowany ) i teraz widzialem ze paliwo wolniej uciekalo tyle ze jakies 60 km przed domem dojechala mnie ekipa 4 moto i postanowilem czimac sie grupy, a ze chlopaki coby usprawiedliwic jazde lewym pasem zapinali minimum 140 i wiecej no to wtedy paliwo zaczelo momentalnie uciekac, a frajda z jazdy i banan momentalnie rosnac ale duze DLe tak maja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tmk30
A1
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław okolice
|
Wysłany: Nie 20:37, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A u mnie po wypadzie na ukraine i po przejechaniu 1750 km z pasażerką i 3 dowalonymi kuframi z tego 700 kmk autosrady z prędkoscia około 140-150
średia 5,71 l/100km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Nie 21:07, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
po weekendowym wyjezdzie i wycieczce w jedna strone z predkoscia autostradowa 160 od wrzesni do konca autostrady pod Lodzia (i malym offroadem pomiedzy kitajcami) zauwazylem, ze paliwko ucieka dosc mocno przy takiej jezdzie.... mialem na plecach kuzyna 100 kg i 3 kufry... spowrotem przy wczorajszym silnym wietrze i spokojnej jezdzie spalanie wrocilo ponizej 6-ski...
potwierdzam zawiecha po wymianie oleju w lagach pracuje o niebo lepiej... ja zalalem zwykly ATF za 17 PLNow....
dzis moto wykacherowane znow jak nowe wyglada i me oko cieszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
deeprunner
A1
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Polanica-Zdrój
|
Wysłany: Pon 11:41, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
GrzesiekK napisał: | Od konkretnej sztuki też zależy . Ostatnią traskę 400kmk z hakiem zrobiliśmy razem z Fredi-m , obydwaj z plecakami i jemu wyszło 5,8 a mnie 6,7 . Moto z tego samego roku |
To Ci sie musze Grzesiu pochwalić - Aply Salzburskie , Wiedeń , takie tam włóczenie sie po Austrii i powiem Ci że przy 130 -140 km/h z kufrem ale bez "plecaka" 5,2 ) .
Jak będziesz sie wybierał do Polanicy to daj znać pozdro !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 15:00, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Koledzy, ratunku!!! mi jeszcze nie zszedł dl 1000 poniżej 8l/100km, gdzie szukać przyczyny? od czego zacząć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 15:15, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
gregorio napisał: | Koledzy, ratunku!!! mi jeszcze nie zszedł dl 1000 poniżej 8l/100km, gdzie szukać przyczyny? od czego zacząć? |
Wyjedź z miasta
Mi w tym roku też ciężko zejść poniżej 8l . Gdyby trzymać w trasie 130km/h i spokojnie wyprzedzać, to pewnie można zejść poniżej 6,5l.
Poza tym ktoś pisał żeby skontrolować stopień zasyfienia filtra powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 15:19, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
zrobiłem małą traskę w akompaniamencie VTX-a więc było spokojnie bez kręcenia ostrego, byłem pełen nadziei i klapa, 8,2l/100km filtr wymieniłem właśnie więc jest nadzieja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 21:28, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
mi w tamtym roku palil regularnie od 6,5 w gore, w tym sezonie wymienilem filtr powietrza i spalanie oscyluje 5,5 do 5,8l i pomimo odkrecenia niekiedy jeszcze nie wyskoczylem ponad 6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 21:33, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo, Ty mi nadziei nie rób, bo jak nic z tego nie wyjdzie to albo sobie palne w łeb albo się przesiądę na chiński skuter a może wywalić w ogóle ten filtr w diabły? ;P a może przynajmniej K&N? hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:40, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
gregorio napisał: | Floydoo, Ty mi nadziei nie rób, bo jak nic z tego nie wyjdzie to albo sobie palne w łeb albo się przesiądę na chiński skuter a może wywalić w ogóle ten filtr w diabły? ;P a może przynajmniej K&N? hehe |
Ta, ja mam K&N, więc lepszy dolot, wylot też lepszy, a mieszanka niezmieniona... Może to dlatego tak dużo ssie. Właśnie sprawdziłem i raz osiągnąłem spalanie 6,37 trzymając na szóstce 130km/h podczas powrotu z mazur. Gregorio, musimy się kiedyś przejechać z którymś z tych, którzy odnotowują rekordowo niskie spalanie i wtedy będzie można ocenić na ile to wszystko jest wiarygodne i czy coś jest nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 21:47, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
wiem, wiem, najmniej palą zawsze "polskie golfy w dieslu" i to te sąsiada hehe ale nie daje mi to spokoju, bo półtora litrowy silnik z 1987 roku w VNie zasilany gaźnikami palił mi ok 7,5l a tu o 1/3 mniej pojemności Panie, wtryski itp i prawi o litra więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 22:19, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
chlopaki, chcialbym wam wytlumaczyc jak to jest z tym spalaniem, ale piszac pewnie linie papilarne bym stracil
gregorio, ty z nowego sacza, ja z sanoka, coprawda mieszkam w norwegii ale akurat w sobote wyjezdzam i przez poniedzialek, wtorek, bede w domu, w srode jade dojaworzna, moge sie nawet bujnac przez sacz i powiem ci co i jak
V-Told, ciebie tez kiedys oswiece
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:28, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
To ja tam podjadę do was na momencik . Wracając zaoszczędzę na paliwie tyle, że cała podróż mi się zwróci
Floydoo - korzystając z okazji. Natchnąłeś mnie do zdjęcia siłownika i obudowy zębatki zdawczej swoim filmikiem na YouTube. Mam jednak krótkie pytanie: czy poza tymi śrubami trzeba jeszcze coś zdejmować i czegoś szczególnego nie robić podczas tej czynności? Czegoś szczególnego poza odpalaniem i naciskaniem sprzęgła, bo o tym wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 22:43, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo, to jak będę w Sączu w środę to na kawę zapraszam, co byś nie usnął w trasie za kierą jak nam się uda spiknąć to Ci pokażę mojego DLa i powiesz mi co i jak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikaels
A1
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tegoborze / Dublin
|
Wysłany: Czw 8:14, 16 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
gregorio, wlasnie do mnie dotarlo ze Ty z Sacza jestes Ja Tęgoborze, obiecuje ze jak bede w domciu to Cie odwiedze! Co do spalania, po miescie 7.5-8 a w trasie 6.5 leje tylko PB95 bo w Irlandii innych nie opcji nie ma. Jak schodzicie poniezej 6l/100km nie mam zielonego pojecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|