 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alaxa99
A
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Wto 10:05, 17 Lut 2015 Temat postu: czy DOT 5.1 może wyrządzić szkody w układzie hamulcowym?? |
|
|
Witam, zaplanowalem wymianę płynu hamulcowego w motocyklu zamówiłem na allegro DOT 4 ale sprzedawca przez pomyłkę wysłał mi DOT 5.1 i chciałem sie dowiedziec czy można takim płynem zalać układ i czy nie przyniesie to jakiś niepożądanych skutków?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez alaxa99 dnia Wto 10:06, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 10:42, 17 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Lej spokojnie. To je lepsze niż DOT4.
Każdy kolejny DOT z wyższym numerem, ma wyższe parametry. Czyli jak zalejesz DOT 5.1 zamiast DOT4 będzie ok. Gorzej, jak byś układ przystosowany do DOT 5.1 zalał czwórką.
Uważaj jeszcze na DOT5. To jakiś śmieszny wynalazek dla armii, czy jakoś tak. Jak nim zalejesz układ to lipa. Na szczęście jeszcze nigdy takiego nie widziałem na oczy, a jedynie o nim słyszałem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 11:23, 17 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Płyn 5.1 jest spokojnie mieszalny z 4.0 i ogólnie jest uznawany za lepszy niż 4.0 poza pewnymi wyjątkami gdzie drogie płyny 4.0 mają lepsze parametry . Ma jednak pewną cechę która zmusza nas do dbałości o obsługę . Płyn 5.1 jest silnie higroskopijny więc tak jak przy DOT 4 możesz tak przy 5.1 musisz go bezwzględnie wymienić raz na dwa lata ( chociaż ja DOT 4 też zawsze co 2 lata wymieniam tak jak w instrukcji )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rexed
A
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 11:45, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam ze studiów...
Klasa płynów hamulcowych dot oznacza gwarantowaną temperaturę wrzenia płynu nie mniejszą niż ileśtam, np. 230 st. C. Im wyższy dot, tym lepszej jakości płyn.
Każdy płyn hamulcowy jest higroskopijny i należy go wymieniać regularnie, ponieważ woda która do niego przenika ma oczywiście niższą temperaturę wrzenia, a gdy już zmieni się w parę wodną to ma drastycznie wyższą ściśliwość niż ciecz i skuteczność hamowania leci na łeb na szyję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Śro 13:38, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
rexed napisał: | Z tego co pamiętam ze studiów...
Klasa płynów hamulcowych dot oznacza gwarantowaną temperaturę wrzenia płynu nie mniejszą niż ileśtam, np. 230 st. C. Im wyższy dot, tym lepszej jakości płyn.
|
Na studiach kłamią
Płyn hamulcowy MOTUL DOT 5.1 - temperatura wrzenia - 270°C
Płyn hamulcowy MOTUL (RBF 600) DOT 4 - temperatura wrzenia - 312°C -
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Śro 13:40, 18 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14:07, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Hej, na studiach nie kłamią, tylko czasami zdarza się im stosować stare metody nauczania... tak więc płyn DOT-4 dla "psorów" jest lepszy, bo ten tylko znany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Śro 14:32, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Zolw_Danziger napisał: | Hej, na studiach nie kłamią, tylko czasami zdarza się im stosować stare metody nauczania... |
Oj wiem coś na ten temat ,ale jest coraz lepiej . Na pracę dyplomową robiłem projekt silnika . Projekt silnika zaczynał się od projektu tłoka . Miałem w tamtych czasach dojście do ASO Forda i mieli akurat wyrzucać uszkodzony silnik 1.6 ZETEC ( jeden z moim zdaniem bardziej udanych i nie do zajechania silników forda ) więc poszedłem trochę na skróty i zabazowałem na tej konstrukcji przy moim projekcie . Profesor oceniający wstępnie pracę popatrzył pomierzył i stwierdził ,że ta konstrukcja nigdy nie zadziała w rzeczywistości .
Dobra kończę już pisaninę bo zrobił się OT .
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|