|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 16:52, 22 Lip 2015 Temat postu: Czerwona kontrolka i F1 |
|
|
Witam,
dzisiaj sobie wracałem do domu i trakcie spokojnej jazdy ok 80km/h na 6 biegu zapaliła sie czerwona kontrolka i zamiennie wyświetlało mi F1 i zegar.
Instrukcja pisze, że to awaria układu wtryskowego.
Nigdy nic takiego wcześniej nie miałem. Silnik pracował normalnie nie szarpał.
Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie lampka zgasła i komunikatu nie ma.
Dziwnie mi to wygląda. Ktoś miał cos podobnego?
Moto to k5 70 tys przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Śro 17:30, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Wejdź w tryb serwisowy, odczytaj z pamięci kod błędu i będzie wiadomo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 19:27, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
szukam i ślepy chyba jestem. Jak w ten tryb wejść. Wiem ze trzeba zewrzec piny w kostce ale której i jakie piny. Znalazłem jakąś zaslepioną zółtą. ale to chyba nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 22:11, 22 Lip 2015 Temat postu: Dealer Mode |
|
|
Może to będzie pomocne - https://www.youtube.com/watch?v=OPZYd6CCxYI.
Nie wiem tylko czy we wszystkich rocznikach kostki były w tym samym miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 22:19, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Widzę tę kostkę. Tylko muszę ją wydłubać bo mam tam kabli nasadzonych ze hej!
Odczytałem kod. C00. Czyli nadal nic nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Śro 22:38, 22 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 12:06, 23 Lip 2015 Temat postu: ECU bez pamięci |
|
|
Boren napisał: | Odczytałem kod. C00. Czyli nadal nic nie wiem |
Wygląda na to, że ECU nie zapamiętuje błędów - przynajmniej niektórych. Od niedawna śledzę forum, ale już kiedyś ktoś doszedł do takiej konkluzji. Jeżeli usterka ustąpiła, komputer może jej nie mieć w pamięci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 14:02, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
no właśnie. A żeby założyć zworkę trzeba podnieść kanapę, a do tego potrzebny jest kluczyk.
Dobra, dzisiaj dużo jeździłem i sprawa się nie powtórzyła. Może jakieś chwilowe zawirowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pią 18:48, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
mi sie dziś zapaliła ta kontrolka przy rozładowaniu aku przez tlefon
Przy próbie kolejnego odpalenia świeciła sie cały czas - chwile postał w kącie (ja zreszta tez za głupote) i przy kolejnym przekreceniu kluczyka było już wszystko ok - może coś z ładowaniem masz nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dch
A1
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 21:06, 11 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
A może zbyt niska prędkość jak na szósty bieg, przydusiłeś go i włączył się błąd wtrysku. Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów, a nie powinno się schodzić poniżej 3 tyś. obrotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 16:20, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
dch napisał: | Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów |
Mówisz o 650 czy 1000? Jakie przełożenia? Przy oryginalnych przełożeniach w 650tce 130km\h to ok 6tyś obrotów. A 80km\h to ok 4tyś obr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 19:29, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
dch napisał: | A może zbyt niska prędkość jak na szósty bieg, przydusiłeś go i włączył się błąd wtrysku. Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów, a nie powinno się schodzić poniżej 3 tyś. obrotów |
No to kolega bardzo rzadko używa 6 biegu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dch
A1
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 19:44, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Mam na myśli 1000. Nadbieg używam na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Do jazdy po mieście w zupełności wystarcza pięć biegów. A czy rzadko używam ? To zależy od tego kto gdzie i ile jeżdzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 17:51, 16 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
dch napisał: | Mam na myśli 1000. |
Więc nie trafiłeś w temat, bo chodzi o 650.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Nie 21:29, 16 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety tylko żywe organizmy mają zdolność samoleczenia. Jeżeli coś zaczyna się sypać w urządzeniu mechanicznym to raczej samo się nie naprawi. Jeżeli serwisujesz moto, to zwróć mechanikowi na to uwagę. Może powie coś więcej. Innymi słowy nie lekceważył bym tego błędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 10:44, 17 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Prawda. Ale może faktycznie coś na łączeniu się obruszyło. U mnie na razie błąd się nie powtórzył.
Miewałem tak w aucie. Czek się zapalał, potem gasł i problem nie wracał więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
denver
A
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: Pon 18:32, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
A jak zachowywało się moto podczas wystąpienia tego błędu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 21:52, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Zachowywało się tak samo jak bez wyświetlanego błędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19:36, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ja miałem podobną sytuacje.
W momencie odpalania zapaliło mi się FI oraz lampka od oleju.
Wyłączyłem stacyjke i włączyłem ponownie i wszysatko było OK.
Ja mam 1000-ca
Prewencyjnie po powrocie z wakacji rozpiołem wszystkie wtyczki i wyczyściłem Contact Spray. I od roku cisza nic się nie powtarza.
Pewnie masz to samo co ja brak kontaktu na stykach.
Zimą przesmaruj wtyczki bo to robota na pół dnia i zapomnij o temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luk
A1
Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dobrodzień / Opole
|
Wysłany: Pią 9:15, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witojcie,
Ja mam od pewnego czasu chyba podobną sytuację w 650'tce K5. Jadąc na 6 biegu przy około 5,5 -6 tys. obrotów czasami (podkreślam, że nie zawsze) zapala mi się błąd. Sprawdziłem i jest to błąd C23 czyli Tip Over Sensor. Czujnik, który wyłącza zapłon kiedy motocykl się przewróci. Wyłączając motocykl i włączając błędu nie ma, dopiero po jakimś czasie jazdy znowu się włączy czasami. Sprawdzałem ten czujnik (jest pod kanapą) i wszystko jest OK. Napięcie dobre, opór dobry, czujnik działa bo obracając go motocykl się wyłącza. Jak zapala się błąd to kompletnie nic z motocyklem się nie dzieje. Pracuje dokładnie tak samo jak bez błędu. Czy ktoś może miał kiedyś taką sytuację? Trochę zaczyna mnie to irytować, bo przy jeździe wieczorem ta czerwona dioda ładnie wali po oczach
Jakby ktoś miał jakąś poradę dla mnie to pisać. Nie wiem po prostu z jakiej paki świeci się błąd czujnika, który chodzi jak należy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 10:53, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Luk napisał: | Witojcie,
Trochę zaczyna mnie to irytować, bo przy jeździe wieczorem ta czerwona dioda ładnie wali po oczach
Jakby ktoś miał jakąś poradę dla mnie to pisać. |
Zakleić diodę czarna taśmą. Pomaga na walenie po oczach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miszalak
A2
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:21, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Mam podobną sytuację. Zapala się błąd FI i czerwona kontrolka. Ale u mnie występuje to podczas gwałtownego odkręcenia manetki gazu i przy większym obciążeniu ( 2 osoby na motorze ) Kiedy jadę sam pojawia się to rzadziej. Najpierw pojawiało się to sporadycznie, teraz za każdym razem, jak odkręcę gaz dość gwałtownie. Przy delikatnym dodawaniu gazu błąd nie wyskakuje. Pojawia się to na 2,3,4,5 czy 6 biegu. Kostki posprawdzane, wyczyszczone, bez rezultatu. Kod błędu sczytany, numeru już nie pamiętam, ale zaczyna się od układu wtryskowego, poprzez łączenia na kostkach kończąc na sondzie lambda. Mój moto to DL 1000 K7
Jakieś sugestie, a może ktoś z Was miał podobną sytuację?
Pozdrawiam. Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 14:46, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Skoro u Ciebie "miszalak" kod błędu się wyświetlił to masz łatwiej bo odczytasz jaki element generuje błąd.
Ja miałem tak, że raz się zapaliła lampka od oleju i migał napis FI i potem zniknął i więcej się nie pokazał a jak zwarłem wtyczke diagnostyczna to nie miałem żadnego błędu.
Ro minął od temtej sytuacji i problem się nie nawrócił u mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gruda
A
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 16:54, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Podpinam się.!!! mam dokładnie ten sam błąd.
jestem na etapie diagnowzowania.
I uwaga dla tych, którym wyświetla się kod c23 (żeby dostać się do kostki "dealer mode") trzeba wyjąć.... czujnik TOS, więc jak po dogrzebaniu się do kostki odciągniecie na bok czarny dyngs i nie będzie on w pozycji gór, to wyświetli się kod 23. Po jego położeniu w pion, błąd znika, a pojawia się C00 czyli no error.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez gruda dnia Nie 17:16, 30 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 19:11, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Odgrzeje temat. Problem kontrolki w ciągu ostatniego roku pojawił się 2 razy. Zawsze zapala się przy spokojnej dłuższej jeździe na 6 biegu, tak ok 80-90 km/h. Zwarcie pinow w gnieździe pokazuje C00, czyli brak błędów. Mam zamiar założyć zworka na stałe tak żeby odczytywać błędy bieżąco skoro komp ich nie przechowuje. I tu mam pytanie, czy można tak spokojnie jeździć w trybie odczytu serwisowego błędów? I druga sprawa. W trybie serwisowym pokazuje mi -C00. Jak dodaje gazu to miejsce wyświetlania tego "minusa" przed litera C zmienia się ze środka literki na górną jej część. Ktoś może wie o co chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Czw 19:12, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|