Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czerwona kontrolka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 12:32, 03 Sie 2008    Temat postu: czerwona kontrolka

Witam, co oznacza zapalajaca sie podczas jazdy czerwona kontrolka miedzy zegarami??? Domyslam sie ze to cos z olejem. Zapalila mi sie po dlugim przejezdzie ok. 80 km/h w mega upale. Jestem za granica (850km do domu) i nie mam z soba instrukcji , a motocykl mam od 2 tygodni (stad te pytanie). Olej w okienku jest po srodku. Moge z tym normalnie wracac? Nie chcialbym uszkodzic silnika.

Wiem ze to pewnie tak banalne ze az glupie pytanie dlatego z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario3city
A1



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Nie 17:30, 03 Sie 2008    Temat postu:

Czesc,
W instrukcji jest napisane:
Po włączeniu stacyjki, bez uruchamiania silnika na wyświetlaczu pojawia się symbol " pojemnik z olejem" i zapala sie czerwona lampka ostrzegawcza.
Po uruchomieniu silnika zarówno symbol "pojemnik z olejem" jak i kontrolka powinny niezwłocznie zgasnąć. Spadek cisnienia oleju silnikowego poniżej dopuszczalnej wartosci spowoduje zapalenie symbolu "pojemnik z olejem" i czerwonej kontrolki.
Uwaga!
Jeżeli zapali się kontrolka cisnienia oleju, wskazując niskie ciśnienie oleju, nalezy zatrzymać motocykl i wyłączyć silnik.. Następnie należy ocenić i uzupełnić poziom oleju, jeśli to konieczne. W przypadku gdy kontrolka ciśnienia oleju wciąz się swieci, należy skontaktowac sie z serwisem niestety..

pozdrawiam

Mario


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Nie 17:37, 03 Sie 2008    Temat postu: Re: czerwona kontrolka

Mateusz DL 650 napisał:
Witam, co oznacza zapalajaca sie podczas jazdy czerwona kontrolka miedzy zegarami???


klopoty:



cytat za instrukcja:

Kontrolka ciśnienia oleju
Po włączeniu stacyjki, bez uruchamiania silnika na wyświetlaczu pojawia się symbol (oliwiarka) i zapala się lampka ostrzegawcza (7). Po uruchomieniu silnika zarówno symbol jak i kontrolka powinny niezwłocznie zgasnąć. Spadek ciśnienia oleju silnikowego poniżej dopuszczalnej wartości powoduje zapalenie symbolu (oliwiarka) i kontrolki (7).

UWAGA
Kontynuowanie jazdy motocyklem, gdy jest zapalona kontrolka ciśnienia oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika i układu przeniesienia napędu. Jeżeli zapali się kontrolka ciśnienia oleju, wskazując niskie ciśnienie oleju, należy natychmiast zatrzymać motocykl i wyłączyć silnik. Następnie należy ocenić poziom oleju i uzupełnić go, jeśli jest to konieczne. W przypadku, gdy kontrolka ciśnienia oleju wciąż się świeci, należy skontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem Suzuki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 22:54, 03 Sie 2008    Temat postu:

kurcze jak myslicie co powinienem zrobic??? Dolac oleju i wracac do pl? Jezdzilem z tym chyba dlugi czas. Kontrolka gasnie po zapaleniu silnika ale wlacza sie po dluzszej jezdzie. Czy jej zapalanie moze byc zalezne od temperatury jaka jest na zewnatrz??? - Bylo wtedy bardzo goraco... Jaki macie poziom oleju w okienku bo ja mam tak ninimalnie ponizej polowy - moze jak doleje do full to bedzie ok????
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:15, 03 Sie 2008    Temat postu:

Mateusz DL 650 napisał:
kurcze jak myslicie co powinienem zrobic???


to pytanie do naszych zlotych raczek. zadam jeszcze jedno pomocnicze pytanie:
- powyzej czerwonej lampki wyswietla ci sie ikonka oliwiarki czy termometr?
- ile kresek wyswietla temperatura (wskaznik po prawej) - normalnie nie powinno wyjsc powyzej 3, jak jest zimno sa tylko 2

jak kupiles moto od nowosci to dzwon do salonu niech glowkuja. kiedys suzuki dawalo asistance wiec mozesz do nich zadzwonic jak masz na gwarancji niech cie scholuja do ASO i rzuca okiem.

przejechalem teraz w 30C upale 3.1kkm i nie mialem takich objawow, a gazu tez nie zalowalem. do tej pory jezdzilem z olejem na poziomie dolnej kreski ale sobie dolalem do pelna (podobno zadna roznica, miedzy L a F to 0,5L a pozostale 2,5L jest na poziomie L - choc moge sie mylic)

trzymam kciuki, ze dojedziesz do celu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 23:27, 03 Sie 2008    Temat postu:

na to co wyswietla sie nad czerwona lamka nie zwrocilem uwagi. Na poczatku w ogole olalem ta czerwona - pomyslalem ze tak ma byc. Mailem wtedy 3 kreski temperatury. Motocykl jest niestety uzywany - pewnie poprzedni wlasciciel wiedzial ze cos jest nie tak... Jezeli cos padlo w silniku to co?? Pompa oleju?? Jeszcze nie rozumiem dlaczego po wlaczeniu jest ok, a dopiero po pewnym czasie wyskakuje problem Sad obym nie zatarl silnika...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 23:29, 03 Sie 2008    Temat postu:

dodam ze ma 16 tys przebiegu raczej prawdziwy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin2
A



Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Tarchomin

PostWysłany: Nie 23:55, 03 Sie 2008    Temat postu:

ja dolałbym oleju i wtedy sprawdził czy się zapala kontrolka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Pon 7:18, 04 Sie 2008    Temat postu:

Dolej oleju tak do 3/4 okienka i zobacz.Powinna zgasnąć.Przy włączonym silniku w okienku nie powinieneś mieć oleju(krąży w układzie)znaczy to,że pompa działa.Problem możesz mieć z czujnikiem ciśnienia oleju,natomiast smarowanie możesz mieć poprawne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 10:56, 04 Sie 2008    Temat postu:

Witam,

poszedlem rano do motocykla. Pierwsze co sprawdzilem to to czy jest olej w okienku przy wlaczonym silniku - nie bylo czyli ok. Nastepnie ruszylem do Louisa po olej. Jechalem sobie spokojnie przez cale miasto ok. 20min - kontrolka nie zapalila sie ani razu. Mimo wszystko kupilem olej i dolalem 100ml. Nastepnie udalem sie na autostrade by odpowiednio zagrzac silnik. Kontrolka nie zapalila sie ani razu mimo ze smigalem 170 - kamien spadl mi z serca. Wielkie dzieki wszystkim za odpowiedzi Smile

Pozdrawiam Mateusz!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Nie 15:31, 13 Mar 2011    Temat postu:

Odświeżę temat.
Wczoraj odpaliłem mojego DL'a i pojechałem wykręcic parę kilometrów wokół komina. W czasie jazdy nagle zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zaczęła świecić. Zjechałem na pobocze i razem z synem sprawdziliśmy że stan oleju jest OK. Po odpaleniu silnika lampka zgasła ruszyłem i po kilku kilometrach znowu zaczęła świecić. Wyłączyłem zapłon w czasie jazdy, znowu odpaliłem moto i lampka zgasła. Tak kilka razy, aż przez kilkanaście kilometrów było Ok . Silnik żwawy temperatura 2-3 kreski,żadnych objawów braku smarowania. Dojechałem do domu sprawdziłem stan oleju i dla świętego spokoju dolałem troszkę tak że stan podniósł się bliżej maximum.
Dzisiaj pewny że wszystko jest OK pojechałem w traskę i już po 15km lampka zapaliła się znowu. Doszliśmy z kolegą (elektromechanik samochodowy) do wniosku, że to chyba awaria czujnika ciśnienia oleju.
Czy ktoś z kolegów miał taki przypadek ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 15:39, 13 Mar 2011    Temat postu:

Letko troche oczywiste pytanie ale czy wiesz ze czerwona kontrolka ma podwojne dzialanie?? pokazuje awarie ukladu smarowania jak i chlodzenia tylko trzeba zwrocic uwage ne to jaka ikonak zapali sie wokol kontrolki??
Bo gdyby to byl czujnik od temp. to byly by wlasnie tez takie odjawy tymbardziej ze znikaja po zgaszeniu i pojawiaja sie po dystansie.
Nie mylic czujnika temp z temeratura wyswietlana na wskazniku tem bo to inne czujniki sa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Nie 18:07, 13 Mar 2011    Temat postu:

Tylko że mnie świeci tylko ta czerwona i nie zauważyłem innej ikonki alarmującej wraz z nią. W instrukcji DL650 K4 pisze że jest to kontrolka ciśnienia oleju.
Je jestem cienki z mechaniki także każda wskazówka jest dla mnie cenna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 19:27, 13 Mar 2011    Temat postu:

no wiesz u mnie (ale w 1000) obok kontrolki sa dwie ikonki z jednej symbol oleju z drugiej symbol temp. i teraz w zaleznosci z jakim symbolem zaswieci sie czerwona kontrolka to z tym jest problem, kiedys wlasnie zaswiecila mi sie z symbolem temp bo faktycznie troche sie moto spocilo Very HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas
A1



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wawa

PostWysłany: Pon 18:28, 08 Sie 2011    Temat postu:

Floydoo napisał:
Letko troche oczywiste pytanie ale czy wiesz ze czerwona kontrolka ma podwojne dzialanie?? pokazuje awarie ukladu smarowania jak i chlodzenia tylko trzeba zwrocic uwage ne to jaka ikonak zapali sie wokol kontrolki??
.


Ta czerwona kontrolka ma chyba jeszcze o jednym informować. Jeśli razem z nią miga na przemian z godziną "FI" to może to być problem z układem wtryskowym. (wg instrukcji)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 10:49, 09 Sie 2011    Temat postu:

Letko, nie zmieniałeś ostatnio oleju? Może ma jakąś dziwną gęstość i po nagrzaniu robi się za rzadki? Wtedy chyba kontrolka ciśnienia oleju mogłaby się też zaświecić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 16:27, 09 Sie 2011    Temat postu:

Stawiam na uszkodzony czujnik ciśnienia oleju lub zły styk gdzieś w instalacji między czujnikiem a zegarami... Gęstość oleju nie ma nic do rzeczy, czujnik reaguje tylko na zmiany ciśnienia a nie konsystencję.
Poza tym kontrolka zapala się sporadycznie i tylko w pewnych sytuacjach.
Gdyby był problem z ciśnieniem oleju, kontrolka świeciła by się cały czas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasper
A1



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 10:08, 18 Sty 2015    Temat postu:

Podpinam się pod problem
Objawy
Przy mocnym przyspieszaniu zapala się czerwona lampka i gaśnie po restarcie silnika.
Czasami wpada symbol F1 nie zawsze. Przy wolnej jeździe nie ma problemu.
Często gęsto wpada przy zapięciu 6 biegu.

Próby naprawy
Podmiana czujnika ciśnienia oleju
Sprawdzenie całej instalacji elektrycznej (kostki)
Sprawdzenie stanu oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 11:42, 18 Sty 2015    Temat postu:

Doprowadź do zapalenia się kontrolki i nie gasząc silnika wejdź w tryb diagnostyczny ECU. Wyświetli Ci się kod błędu i wtedy sprawdzisz "co go boli".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasper
A1



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:00, 18 Sty 2015    Temat postu:

A jak go boli Cod 44 tak jak u mnie to sonda lambda oczywiście masz ja w wydechu ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 19:03, 18 Sty 2015    Temat postu:

Jaki masz przebieg Kasper? Pierwszy raz słyszę żeby komuś sonda lambda padła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasper
A1



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:05, 18 Sty 2015    Temat postu:

68 tysięcy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 20:29, 18 Sty 2015    Temat postu:

Suszny napisał:
Jaki masz przebieg Kasper? Pierwszy raz słyszę żeby komuś sonda lambda padła.


Niestety zdarza się i to stosunkowo często...
W moim k4 padła po jakichś 38kkm i niestety nie "objawiła" się kontrolką tylko nierównomierną pracą silnika. Ale podejrzewam też że "dojechałem ją" ukraińskim paliwem pobełtanym z rakietowym...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kicek2000
A2



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Sob 19:05, 04 Kwi 2015    Temat postu:

No to i ja też się podepnę pod temat. Podczas jazdy zapala się kontrolka. Byłem u znajomego mechanika, podpiął kompa i faktycznie to sonda lambda. Co dziwne, to zaświeci mi się raz, gasze i odpalam moto. Tak samo robię drugi raz. Później już mi się kontrolka nie zapala. I nie ważne czy jechałbym po emerycku, czy dawałbym ostro w palnik, już się nie zapala. Dzisiaj po przejechaniu się miałem taka samą sytuacje jak wcześniej napisałem
Dodam też, że ten problem z zapalająca się czerwona lampka zaczął mi się, gdy zdjąłem bak, żeby przeczyścić WSZYSTKIE kostki. Wcześniej tego nie miałem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kicek2000 dnia Sob 19:08, 04 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 19:11, 04 Kwi 2015    Temat postu:

kicek2000 napisał:

Dodam też, że ten problem z zapalająca się czerwona lampka zaczął mi się, gdy zdjąłem bak, żeby przeczyścić WSZYSTKIE kostki. Wcześniej tego nie miałem


Banalne ale może sprawdź po prostu wtyczkę z sondy czy np nie zgubiłeś czyszcząc styki gumowej uszczelki i Ci coś nie styka... .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kicek2000
A2



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Sob 19:20, 04 Kwi 2015    Temat postu:

A teraz mam takie głupie pytanie, gdzie się ona znajduje? wygląda jakoś charakterystycznie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Sob 21:46, 04 Kwi 2015    Temat postu:

Lec po przewodzie od sondy w 2008 roczniku kostka jest pod siedzeniem kierowcy po prawej stronie taka czarna może być trochę głębiej umiejscowiona

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 22:33, 04 Kwi 2015    Temat postu:

Sprawdź też czy czasami przy samej sondzie przewód nie uległ uszkodzeniu jeśli już będziesz sprawdzał okablowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kicek2000
A2



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pon 9:31, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Kabelek był jeden naderwany ten biało-zielony, czy biało-niebieski. Poprawiłem i zdjąłem kostkę z haczyka, które to wszystko trzymało, bo wszystkie kable były dość mocno naciągnięte. Jak na razie cisza..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ps.pablo
A



Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Wto 21:34, 07 Lip 2015    Temat postu:

Ja również się podpinam. Trochę stresująco ponieważ w piątek mam jechać w Bieszczady. Czerwona dioda i kontrolka oleju miga tylko na luzie. Po dodaniu gazu i przy jeździe nic się nie dzieje. Olej w porządku. Przejechałem jakieś 350 km po wymianie i było ok. Dzisiaj zapalam silnik,zagrzał się i problem.... Czujnik? Coś nie styka? Ktoś miał tak jak ja?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ps.pablo dnia Wto 21:35, 07 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nathaniel
A1



Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 20:45, 17 Wrz 2015    Temat postu: kontrolka na wolnych obrotach czerwona.

Dobra pany! potrzebuje pomocy bo z rana jadę w trasę a dziś musiałem zawrócić.

Kontrolka czerwona zapala mi się tylko na wolnych obrotach czasem miga czasem na stałe. Obok kontrolki jest lampa alladyna więc coś z olejem. Wymieniłem pare dni temu na motul półsyntetyczny, nie sądzę żeby to był problem ale... Stan oleju po środku kresek. jak jest zimny nic się nie dzieje, dopiero po rozgrzaniu, no i jak go przegonie to też na chwile jest ok. Ale co może być? Zaraz idę czujnik rozkręcać może jest zabrudzony. Sam już nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ps.pablo
A



Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Czw 20:50, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Sprawdź czy pod osłoną czujnika oleju nie ma czasem wody. Ja mialem wyczyścilem dalem kontakt spray troche smaru i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nathaniel
A1



Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 22:46, 17 Wrz 2015    Temat postu:

sprawdziłem suchy i tak wyczyściłem. Kontrolka reaguje na zwarcie z masą więc działa poprawnie. Martwi mnie najbardziej to że jak miga na tych wolnych obrotach ta kontrolka to ja czuje że ona zapala się jak silnik tak trochę się zadławi. Nie to że się jakoś obroty zmieniają to chodzi o subtelną zmianę. Nie wiem czy mnie zrozumiecie... Znaczy to że albo czujnik przestał reagować odpowiednio na niskie ciśnienie albo pompa oleju nie wyrabia, albo zapchana chłodnica oleju... Dziwne że to po wymianie się stało filtra i oleju. Ale od lat kupuje z Gdańska od gościa z Allegroo Motula i nigdy nie miałem problemów. Pachniał ładnie barwa też odpowienia... Jeszcze tylko wymieniłem dwie świece z 4, proszę o niekrytykowanie, ale tyle miałem świec nowych. Dwie następne już lecą pocztą. Ale to nie powinno mieć znaczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jargus2
Motocyklista



Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pią 15:18, 18 Wrz 2015    Temat postu:

Wkręć w odpowiednie miejsce(okolice filtra oleju) manometr, (zegar do pomiaru ciśnienia) i sprawdź jakie ciśnienie daje.

Above 100 kPa (1.0 kgf/cm2, 14 psi)
Below 400 kPa (4.0 kgflcm2, 57 poi)
na ciepłym silniku przy 3000 obr
at 3 000 rlmin., Oil temp. at 60 OC (140 OF


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 23:58, 18 Wrz 2015    Temat postu: A filtr?

A co to za filtr oleju teraz masz? Taki sam jak miałeś przed wymianą?

Z tego co widzę (książka serwisowa, s. 6-23 i 6-24 - w moim pliku PDF do AK9 odpowiednio s. 273-274) w DL 650 filtr przepuszcza cały olej z pompy. Zatem jeśli coś byłoby z nim nie tak (za duży opór - np. filtr ze zbyt małą ilością otworów) mogło by tak być.

Za niskie ciśnienie smarowania może źle zrobić panewką, więc trzeba jak najszybciej to ogarnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 6:41, 19 Wrz 2015    Temat postu:

A jaki masz przebieg? Teoretycznie olej jak od pewnego dostawcy i filtr zgodny z manualem, i spadek ciśnienia na wolnych obrotach poniżej minimum to czasami niestety zużycie silnika : większe luzy na korbowodzie itd...
Chyba że olej... (źle podrobiony...)jest rzadszy ... a silnik odrobinę zużyty...
Jest różnica na zimnym i ciepłym silniku? Wolne obroty są ok?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 10:40, 19 Wrz 2015    Temat postu: Olej cd.

Dokładnie j. w. Antyks napisał - zużycie panewek też daje takie efekty. Po nagrzaniu lepkość oleju spada i "ucieka" on luzami z głównej magistrali. Na wolnych obrotach pompa nie zapewnia ciśnienia i stąd lampka kontrolna miga.

Ale to byłoby by dość dziwne jeśli przed wymianą wszystko było dobrze. No chyba, że wspomniany olej zupełnie nie spełnia norm lepkości. Albo, że coś się stało podczas wymiany - np. silnik został na chwilę uruchomiony bez oleju i panewki się przytarły - ale to chyba można wykluczyć.

A może to po prostu uszkodzony czujnik? Warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju zewnętrznym manometrem, albo podmienić od kogoś sam czujnik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 10:43, 19 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Wto 21:07, 29 Maj 2018    Temat postu:

Dzisiaj jadąc z Serbii do Bułgarii przerobiłem dokładnie taki przypadek. Jazda powyżej 100 km/h i zapala się czerwona dioda / FI. Najpierw lekko spanikowałem bo to dopiero początek trasy. Sraczka z olejem i taki tam pierdoły. Po włączeniu logicznego myślenia zacząłem kombinować o co biega. Obstawiałem gubienie iskry lub chu**we paliwo. Okazało się że trafiłem z diagnozą. W Serbii tankowałem na zadupiu w stacji krzak. Co ciekawe objaw nie wystąpił od razu ale na drugi dzień. Po zatankowaniu w Bułgarii na stacji Shell problem czerwonej lampki ustąpił.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Wto 21:08, 29 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 22:48, 29 Maj 2018    Temat postu:

Jeżeli tak, to to nie było paliwo tylko wyrób paliwopodobny. DL bez problemu daje sobie radę np z ukraińskim paliwem 86oktan i nic mu się nie dzieje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jeden
A1



Dołączył: 16 Maj 2018
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pią 10:06, 06 Lip 2018    Temat postu:

podepne sie pod temat z pytaniem.

Po przekreceniu kluczyka pali sie przez chwile czerwona kontrolka, po uruchomieniu silnika po chwili gasnie i to jest ok. Podczas jazdy nic sie nie dzieje.

Po zakonczonej jezdzie, po wylaczeniu silnika, zapala sie natomiast czerwona kontrolka z "lampa alladyna". Czy to normalne??

Podsumowujac: odpalam silnik pali sie -------> ruszam i jade nie pali sie-----> gasze silnik pali sie Wink

pacjent DL650 K9


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jeden dnia Pią 10:08, 06 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 12:54, 06 Lip 2018    Temat postu:

Nie chcę wprowadzić Ciebie w błąd, ale jeśli wyłączając silnik tzw "czerwonym bezpiecznikiem", masz nadal włączoną stacyjkę, to jest to normalny objaw!
Czujniki wykryły, że jest za słabe ciśnienie oleju i kontrolka się automatycznie zapala.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin