Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czarny dym i ogień z wydechu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 17:16, 25 Lis 2011    Temat postu: Czarny dym i ogień z wydechu

No i mam problem, zanim zacznę dłubać może ktoś podpowie coś konstruktywnego. Po ostatniej przejażdżce zanim wstawiłem motocykl do garażu przegazowałem go, żeby posłuchać jeszcze tego pięknego dźwięku i przeżyłem rozczarowanie, bo zaczął na wysokich obrotach przebierać z z tłumików poszedł czarny dym i płomienie z głośnymi wybuchami. Podczas jazdy wcześniej nie było żadnych problemów. Wstawiłem go do garażu i jak wystygł już nie zapalił. Ma ktoś pomysł od czego zacząć szukać usterki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 18:17, 25 Lis 2011    Temat postu:

a bylo sie bawic gazem Question Question

Objawy wydaja sie byc normalne przy przytrzymaniu na odcieciu, tylko dlaczego potem nie chcial zapalic ? to moze byc ciekawe.
Proponuje nie panikowac bardzo tylko przeczyscic swiece na poczatek, ewentualnie wypalic je na palniku gazowym. Zobaczymy co wtedy.

Natomiast czarny dym to niespalone paliwo, a ogien to wynik eksplozji w ukladzie wydechowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 19:31, 25 Lis 2011    Temat postu:

Generalnie to objawy zbyt bogatej mieszanki. Najczęstszą przyczyną czarnego dymku i strzałów w tłumik jest zasyfiony filtr powietrza. Ale czemu nie chce zapalić, to pojęcia nie mam. Zacząłbym od sprawdzenia filtra i świec w każdym razie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:02, 25 Lis 2011    Temat postu:

Jezeli przerywal na wysokich obrotach to moze nie dostawal wystarczajaco paliwa? Tzn pompa nie wydalala. A jak przekrecasz kluczyk to slychac pompe paliwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 0:20, 26 Lis 2011    Temat postu:

Tak, pompa daje za każdym razem, wiem, że czarny dym to nadmiar paliwa i że te wybuchy od niespalonego w tłumikach, tylko jaka przyczyna tego? wcześniej nic takiego się nie działo a ten dym i wybuchy wystąpiły przy otwartych przepustnicach... filtr powietrza ma mały przebieg , jest czysty i go ostatnio nawet przedmuchałem, sprawdzę przy najbliższej okazji czy coś tam nie wpadło i te świece wymienię na poprzednie, bo jak zmieniałem na nowe to starym nic nie było i zostawiłem na takie właśnie okazje. Mam nadzieję, że to nic poważnego ale trochę mnie to stresuje zwłaszcza, że nie mam kiedy się zająć tematem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 9:21, 26 Lis 2011    Temat postu:

Mi nie chcial zapalic raz jak kilka razy zadzialala pompa a mialem za slaby alumulator po naładowaniu musiałem długo krecic zeby załapał wygladało to jak bym go zalał. Przeczysc swiece na poczatek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 15:15, 26 Lis 2011    Temat postu:

Wziąłem się za robotę, na razie wykręciłem świece, są mokre i czarnawe, wyczyściłem i spróbuję odpalić.
No i niestety, filtr powietrza czysty, świece wykręcone z cylindrów dają iskrę, pompa się włącza, po skręceniu nie odpala. Nie mam pojęcia co dalej...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Sob 16:35, 26 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:29, 26 Lis 2011    Temat postu:

Ja mialem identycznie w Bandicie. Swiece na "powietrzu" dawaly iskre a moto nIe odpalalo. Po wykreceniu znow byly mokre-wniosek, nie dawaly iskry jak byly pod cisnieniem. Pisales, ze masz stare swiece. Probowales na nich odpalic DL'a?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 18:17, 26 Lis 2011    Temat postu:

Więc tak: jest sukces!, wprawdzie nie wiem czy pełny bo już za późno i za zimno żeby gdzieś jechać i przetestować w trakcie jazdy, może jutro jak pogoda dopisze ale pomogła rada mechanika. Kazał kręcić z otwartymi przepustnicami, leniwie ale zaskoczył. Zgasiłem i znów nie chciał zapalić więc powtórzyłem zabieg i pozwoliłem mu trochę popracować na wolnych obrotach. Teraz pali 100/100 bez zająknięcia, na tzw. dotyk i pracuje równo. Podejrzenie padło na jakość paliwa przy ostatnim tankowaniu bo inaczej nie mam pojęcia co mogło być przyczyną. Pozostaje mieć nadzieję, że to koniec problemów.
p.s. obiecałem mu, że jak się wyzbiera z tego to mu kupię coś fajnego Wink

Wychodzi na to, że skończyło się na strachu i sobocie w garażu, dziś pojeździłem i wszystko gra, w czasie jazdy i na postoju kręci się gładko do 8 tyś.obr i strzeli z rzadka na odciętym gazie małą czarną chmurką co najwyżej. Oby ten stan pozostał a co było przyczyną tego się już chyba nikt nie dowie. W każdym razie trochę mnie to zastanowiło w kwestii niezawodności. Nawet jeśli to było kiepskie paliwo to czy powinien dać takie objawy? Dziękuje Koledzy za wsparcie, może kiedyś się zrewanżuje jakimś piwkiem lub co kto tam lubi...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 17:52, 27 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin