|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Sob 19:42, 04 Lut 2017 Temat postu: Co po zakupie motocykla ? |
|
|
Cześć forumowicze.
Zakupiłem ostatnio moto V-Strom.
Limitowana wersja Kawasaki KLV1000.
I tu uwaga: Motocykl z 2005 roku z najechaniem 16704 km !!!
Sprawdziłem bardzo skrupulatnie i dokładnie.
Wszystko oryginał i nic przy motorze nie było kombinowane oprócz wyjętego alarmu.
Kawa jeździła po Holandii wokół komina przy dobrej pogodzie.
Nigdy nic nie miała montowane i wymieniane oprócz oleju i filtra oraz akumulatora.
Reszta jak wspomniałem fabryczna: opony, klocki, łańcuch, podnóżki itd. tak jak wyszedł z fabryki.
Wielka prośba do Was by wskazać mi na co zwrócić uwagę i co profilaktycznie wymienić przy tak małym przebiegu przed sezonem. (Opony grube ale stare bo z 2005 roku).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 20:06, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Oleje, filtry, płyny, opony. Resztę sprawdzić, przesmarować i jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trevor
Motocyklista
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Sob 21:44, 04 Lut 2017 Temat postu: Re: Co po zakupie motocykla ? |
|
|
Pepo napisał: | Cześć forumowicze.
Zakupiłem ostatnio moto V-Strom.
Limitowana wersja Kawasaki KLV1000.
I tu uwaga: Motocykl z 2005 roku z najechaniem 16704 km !!!
Sprawdziłem bardzo skrupulatnie i dokładnie.
Wszystko oryginał i nic przy motorze nie było kombinowane oprócz wyjętego alarmu.
Kawa jeździła po Holandii wokół komina przy dobrej pogodzie.
Nigdy nic nie miała montowane i wymieniane oprócz oleju i filtra oraz akumulatora.
Reszta jak wspomniałem fabryczna: opony, klocki, łańcuch, podnóżki itd. tak jak wyszedł z fabryki.
Wielka prośba do Was by wskazać mi na co zwrócić uwagę i co profilaktycznie wymienić przy tak małym przebiegu przed sezonem. (Opony grube ale stare bo z 2005 roku). |
To Ci się rodzynek trafił
A dalej to tak jak kolega wyżej poradził.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Sob 22:06, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Olej i filtry to wiadomo - już zakupiłem.
Co do opon poczekam na ciepło i napływ gotówki. Myślę o Metzeler ... chyba że inne polecicie.
Oryginalne Brigestone mają gruby bieżnik ale widać popękania ze starości i zużycie w środkowej części. A z boku jeszcze dzyndzle wystają.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Sob 22:08, 04 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:48, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Powiadasz 16704km ???
To chyba wiem który - za wiele ich do sprzedania nie było
W zasadzie taki większy przegląd to dopiero przy 24.000km.
Więc tak jak przedmówcy napisali, i nie szukać dziury w całym.
Co do opon to fakt stare są. Na metzelery uważaj czy to oby nie są chińskie. Bardziej doświadczeni koledzy sygnalizowali na forum że jakość sie pogorszyła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 14:15, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
W DL1000 K2 mialem ANAKE 3 byłem zadowolony .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trevor
Motocyklista
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 19:33, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
chrzanek napisał: | Powiadasz 16704km ???
To chyba wiem który - za wiele ich do sprzedania nie było
W zasadzie taki większy przegląd to dopiero przy 24.000km.
Więc tak jak przedmówcy napisali, i nie szukać dziury w całym.
Co do opon to fakt stare są. Na metzelery uważaj czy to oby nie są chińskie. Bardziej doświadczeni koledzy sygnalizowali na forum że jakość sie pogorszyła. |
Metzeler Tourance Next masz na pewno z niemieckiej fabryki i to dobre oponki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 21:21, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Trevor napisał: |
Metzeler Tourance Next masz na pewno z niemieckiej fabryki i to dobre oponki. |
A ja ich nie polecam... U mnie tylna przy przebiegu ok. 6 kkm zaczęła pulsacyjnie wyć.
Jeśli ma być taniej, to Anakee 2, a jak drożej, to np. Anakee 3 lub Pirelli Scorpion 2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 22:42, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Z tymi oponami to raczej nie klasyfikowałbym na droższe i tańsze czyli lepsze i gorsze tylko na styl jazdy. Zarówno Anakee 2 jak i 3 są bardzo dobrymi oponami, z tym że trójki są jedynie na asfalt, a dwójki pozwalają również wjechać w lekki teren. Jeździłem na jednych i drugich. Tylko że Anakee 2 mam już trzeci komplet na kołach ( i dopóki będą w sprzedaży będę je kupował), a Anakee 3 tylko jeden komplet.
Temat jednych jak i drugich opon jest dośc obszerny w dziale z oponami. Musisz więc sie zastanowić do czego ma służyć ci motocykl i po jakich drogach głównie zamierzasz jeździć.
http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/tyl-oryginal-bridgestone-przod-anakee-2-co-sadzicie,22798.html
http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/michelin-anakee-3,9983.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 17:35, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trevor
Motocyklista
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 19:56, 06 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Trevor napisał: |
Metzeler Tourance Next masz na pewno z niemieckiej fabryki i to dobre oponki. |
A ja ich nie polecam... U mnie tylna przy przebiegu ok. 6 kkm zaczęła pulsacyjnie wyć.
Jeśli ma być taniej, to Anakee 2, a jak drożej, to np. Anakee 3 lub Pirelli Scorpion 2 |
Ale co było nie tak? Reklamowałeś je u sprzedawcy?
Ja swoje zjeździłem i byłem/jestem zadowolony i z tego co czytałem na forum to Nexty mają dobrą opinię. Może u Ciebie jakaś wada ukryta wystąpiła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 20:10, 06 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Roczny Tiger, którego kupiłem (przebieg 6150 km) miał właśnie te opony założone fabrycznie. Problem polegał na tym, że do prędkości 60-70 km/h słuchać było takie pulsacyjne wycie. Przy większej prędkości szum wiatru już to zagłuszał. Opona wyglądała normalnie i nie wiadomo czemu tak się zachowywała... Pierwszy właściciel motocykla myślał, że to wyje przednia opona, ktoś mu nawet grzebał przy felgach, doklejał ciężarki i kręcił szprychami. Ja potem musiałem to wszystko poprawiać. Nie reklamowałem tych opon w ASO, kupiłem po prostu nowe gumy - najpierw Anakee 2, a potem Scorpion 2 i problem już nie pojawił się
Z podobnym problemem spotkało się jeszcze kilku innych posiadaczy dużych Tigerów z tymi oponami. Może ten motocykl jest za ciężki dla tych opon... albo nie lubią one napędu wałem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 20:11, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trevor
Motocyklista
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 22:57, 06 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To faktycznie ciekawostka.
Grunt,że udało się problem rozwiązać wymianą opon a nie była to wada motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek_krk
A
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10:30, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Z rzeczy ważnych to naklejka forumowa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 12:06, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Roczny Tiger, którego kupiłem (przebieg 6150 km) miał właśnie te opony założone fabrycznie. Problem polegał na tym, że do prędkości 60-70 km/h słuchać było takie pulsacyjne wycie. Przy większej prędkości szum wiatru już to zagłuszał. Opona wyglądała normalnie i nie wiadomo czemu tak się zachowywała... Pierwszy właściciel motocykla myślał, że to wyje przednia opona, ktoś mu nawet grzebał przy felgach, doklejał ciężarki i kręcił szprychami. Ja potem musiałem to wszystko poprawiać. Nie reklamowałem tych opon w ASO, kupiłem po prostu nowe gumy - najpierw Anakee 2, a potem Scorpion 2 i problem już nie pojawił się
Z podobnym problemem spotkało się jeszcze kilku innych posiadaczy dużych Tigerów z tymi oponami. Może ten motocykl jest za ciężki dla tych opon... albo nie lubią one napędu wałem |
Potwierdzam. Miałem nexty na V-stromie i było miodzio. W obecnym motku też mam nexty i po jakimś czasie tył zaczął wyć. Dobrze, że moja motopompa ma wysoko ustawiony poziom głośności wszelakiej więc nie jest to super drażniące, ale jak jadę wolniej to wkurza.
Poza tym, Jacku, czy Twoje opony to na pewno były Nexty? Mnie się wydawało, że miałeś EXP założone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Wto 16:33, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Po zakupie motocykla polecam zrobić prawo jazdy tak robią wszyscy moi koledzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Wto 18:55, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Odyniec trafiłeś ! Bujałem się rok i 6 000 km na 125ccm. Po mieście. Nie zdążyłem przed zimą z praktycznym. To delegacja to coś tam. Teorię już zdałem. Więc czekam na ten marzec jak na ..... jak tylko termin będzie. Nie zamierzam jeździć na partyzanta jak się robiło 20 lat temu. Inne czasy, inny świat, inne motocykle. A naszywki i nalepki chętnie kupię. Jestem "zielony" i dlatego proszę o cenne wskazówki. Co do opon, to rady cenne i nie będę testował taniochy (choć sporo wydatków mnie czeka) i w zależności od ceny albo Metzeler albo Anakee 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 19:11, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jak lubisz być taki trochę off roadowy to polecam Haidenau scout.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:42, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ja się dołączę do pochwał pod adresem Metzelerów Tourance Next, zrobiłem na nich jakieś 2 tysiące i jestem zachwycony.
W poprzednim moto miałem Toutance (te bardziej "kostkowe") i na mokrym potrafiły się uślizgiwać. Nexty na mokrym asfalcie są moim zdaniem super!
A to Twoje moto to faktycznie jeździło czy więcej stało? Bo wiesz warto też przelecieć wszelkie punkty smarowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Wto 21:44, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Bardziej stało. 11 latek i 16 tys. Korozję widać pod owiewkami na łączeniach rur. Reszta "wyPlack'owana" przez sprzedawcę. Lubię takie dziewice Uzbroiłem się już w wszelakiej maści penetratory i konserwanty. Mam dostęp do dobrej chemii. Się ciut cieplej zrobi (mam blaszaka niestety bez ogrzewania i prądu) to zacznę zaglądać w anatomię potwora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22:06, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pepo napisał: | Bardziej stało. 11 latek i 16 tys. Korozję widać pod owiewkami na łączeniach rur. Reszta "wyPlack'owana" przez sprzedawcę. Lubię takie dziewice Uzbroiłem się już w wszelakiej maści penetratory i konserwanty. Mam dostęp do dobrej chemii. Się ciut cieplej zrobi (mam blaszaka niestety bez ogrzewania i prądu) to zacznę zaglądać w anatomię potwora. |
I to jest słuszna koncepcja
Ja bym zobaczył jak wyglądają zaciski (trzpienie czy pracują gładko), jak reszta gumowych elementów wygląda, węże wszelkie itd. Jak zbiornik, nie widać rudej? Weź też przeleć wszelkie kostki od elektryki (czy styki nie zaśniedziały) bo możesz potem mieć zdziwko w trasie jak ci elektryczny chochlik wyskoczy
Jak będziesz zmieniał opony to KONIECZNIE wentyle też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
specificman
A2
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:17, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pepo napisał: | Bardziej stało. 11 latek i 16 tys. (...) |
Biedne moto. Po co to go ktoś kupował. Ależ musiało się męczyć. Dobrze, że wreszcie trafiło w dobre ręce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf76
Motocyklista
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: Sob 23:18, 04 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Stało i czekało na Polaka z dostępem do dobrej chemii i chęcią zajrzenia w moto.
O Chińskich Tourancach potwierdzam, bo miałem w poprzednim moto. Trzymają jak wściekłe, ale tylko na suchym asfalcie.
Jak już zrobisz przegląd techniczny i nakleisz naklejkę to pomyśl o ubraniu golasa w jakieś gmole, osłonę silnika itp. Warto.
Gratuluję dobrego zakupu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|