|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 13:36, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
w 2012 suzuki dostało nowe lampy (w tym odbłyśniki). To tak a propos "zabytkowej" konstrukcji.
opowiadanie, że ustawienie lampy 5cm wyżej niż poprzednio i zastosowanie trochę innego odbłysnika automatycznie daje tyle samo światła co dwie lampy to zwykły marketingowy bełkot, nic poza tym. Odbłyśniki już w najstarszej wersji DL-a były tak ukształtowane, żeby najlepiej wykorzystać moc żarówki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Śro 13:42, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 13:45, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | W nowym nie jest zastosowana H4 ?
Jak jest H4, to niczym się nie różni od tej H4 z przed 15 lat. |
Irek, pisalem ze polaczenie odblysnika i zarowki decyduje a nie sama zarowka.
jak jest w nowym 650 nie wiem, ale skoro DL 1000 ABS ma H7 to przypuszczam ze zastosowano podobna technike.
jasnosc H7 to cos kolo 1500 lm a H4 tylko 1000 ( z pamieci )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 13:57, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No tak, ale 2 x 1000, to jednak więcej niż 1500.
Mam AL 2 i żarówki Night Vision o białym świetle.
Jest na prawdę power.
Obstaję przy tym, że dwie lampy to lepiej niż jedna, przynajmniej w wypadku
rocznikow po 2012.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 16:02, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jotes - zdecydowanie się nie zgodze, że H4 ma inny output niż H7. Spójrz na linki poniżej. Jest H4 minimalnie słabsze ale minimalnie.
H4: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 16:23, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
@Irek, pisze o standardzie. kazda zarowke mozna kupic jako mega cos tam.
@prebenny- ale co maja te linki udowodnic ?
to strona amerykanskiego producenta malo wymierna. nawet nie wiem czy maja homologacje na europe.
dodatkowo jak ograniczysz moc pradu do 55 W to pozosdtaje Ci jeydna H4 o jasnosci 860 lm
Jeszcze raz. Piszemy o standardowych zarowkach a te sa jako H7 ponad 30 procent jasniejsze,. Gdyby bylo inaczej producenci by dalej montowali cud techniki lat 70 czyli H4
edit.
dodatkowo H7 ma te zalete ze zalaczajac "dlugie" ( bo sa osobno ) dodajemy swiatla a nie odejmujemy zakres "mijania" jak jest w przypadku dwu wloknowych H 4
edit 2: temat chyba do dzialu oswietlenie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 16:36, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 16:52, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Co do mocy - znów to tak nie działa.
Żarówka H4 55/60w jest absolutnie zgodna z prawem i 'standardowa'.
Włókno od świateł mijania ma 55w a od długich 60w i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.
Co do przewagi H7 to się zgodzę, że 'wyłączanie' włókna świateł mijania w przypadku H4 jest słabym rozwiązaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 20:59, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Amis podajac jasnosc H4 podaja gorna jasnosc czyli przy 60 W swiatel dlugich.
dozwolone bo przeciez tyle da sie z niej wyciagnac.
tylko piszemy tu o standardzie czyli mijania i 55 W
Osram przy np H 4 Night Braker podaje juz dwie wartosci .
1000 i 1650 (odpowiednio dla 55 i 60 W ) i przy H 1 Night Breaker 55W- 1550 lm
Mozesz na stronie osram.pl sprawdzic
edit.
na stronie Philipsa tez masz podane dane.
dla White Vison warosci sa podobne H4 55/60 W 1000/1650 L i analogicznie H1 1550 lm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 21:08, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:49, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Hm. Jeżeli tak jest to dla mnie to dziwota. Technologia (przynajmniej teoretycznie) ta sama.
Nie zostaje nic innego tylko montować soczewkę i wkładać xenon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiku
A2
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelcz Laskowice
|
Wysłany: Śro 22:05, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wracając do tematu nowego modelu 650. Czy ktoś może pamięta jak to było po wprowadzeniu modelu 2012 kiedy pojawiły się promocje na nowy model. Bo może jak teraz pojawią się nówki to nie warto od razu kupować tylko poczekać jakiś czas?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:23, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
W listopadzie 2016 ja sie załapałem. Tutaj bym nie liczył zbytnio na wielkie upusty. W poprzedniej wersji bylo kilka powodów ku temu: pochodziły z dostaw kiedy kurs eur byl nizszy, od 2017 weszła norma euro 4 i możliwość rejestracji nowych moto z euro 3 jest ograniczona w czasie, a po trzecie wszedl nowy model.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gruda
A
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 23:56, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Promocja była na targach w Warszawie. Odpowiednio 2000 mniej i 4000 mniej. Jak ktoś w ciemno się nie bał zamówić zyskał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 0:21, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
W teście praktycznym Auto Motor Sport z 2015 r. zmierzono rzeczywistą wartość strumienia świetlnego emitowanego przez światło mijania żarówek Osram Nightbreaker - H7 i H4 dały taki sam wynik: 1449lm. Zasięg światła też był taki sam: 79m.
A tu inny ciekawy cytat z tego badania: "Wielki okrągły reflektor małego VW Upa z żarówką H4 emituje znacznie jaśniejsze światło (pokazują to i pomiary, i odczucia subiektywne) niż mniejszy reflektor Forda Focusa z żarówką H7. Niestety, nie jest to przypadek odosobniony, co potwierdzają badania wielu reflektorów z małymi odbłyśnikami.W tym drugim przypadku najważniejsza była zapewne stylistyka, a nie efektywność świecenia."
Także co do tej rzekomej przewagi nowoczesnych, coraz to mniejszych reflektorów to trzeba naprawde ostrożnie, bo może się okazać, że staromodne, wielkie lampy DL-i są finalnie dużo efektywniejsze niż modne mini-światełka "nowoczesnych" motocykli.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 11:09, 16 Mar 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 719
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:19, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Pomijając wartości liczbowe dot lumenów jak i subiektywne dotyczące ilości światła, jego jasności itp, warto też wspomnieć o fakcie że żarówki H7 mają krótszą żywotność od żarówek H4. Nie jest to różnica duża, ale jednak potwierdzona, i wynikająca z długości oraz grubości żarników.
Co do "modnych mini światełek" nowoczesnych motocykli , to jeżeli są w technologii LED lub mają technikę projektorową (soczewkę) to nie można tego bezpośrednio porównać z reflektorami klasycznymi, ale i tu zasada że większa soczewka jest lepsza niż mała jest po prostu faktem.
W sumie temat ekspercki o oświetleniu się zrobił
A miało być o cenach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|