|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 23:46, 07 Lip 2014 Temat postu: centralna śruba mocująca silnik |
|
|
Cześć wszystkim. Zaglądam na forum od kilku miesięcy, bo od lutego dosiadam DL 1000. To dla mnie kopalnia wiedzy technicznej i właśnie tak będę je głównie traktował. Lubię niektóre tematy przy swoim V-Stromie załatwić sam jak wielu tutaj.
Po słowach wstępu czas na ważne pytanie. Kupiłem gmole i żeby je zamontować musiałem odkręcić crash pady. Po ich zdemontowaniu okazało się, że centralna śruba mocująca silnik, na której były zamontowane, teraz jest za długa, żeby ją na nowo założyć. Domyślam się, że oryginalna śruba jest nieco krótsza. Da się to gdzieś dokupić za uczciwe pieniądze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 6:28, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
jak nie zakupisz takiej to po prostu weź ją obetnij po dwóch stronach aby się "schowały" , gdyby się okazało że brakuje gwintu to byle zakład ślusarski lub tokarz Ci ja nagwintuje na wymagany wymiar. Oryginalnie jest tam śruba nie szpilka i to cała róznica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 8:00, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
jak rozumiem ta szpilka, którą wyjąłem jest elementem zestawu razem z crash padami. Do tego 2 dystanse aluminiowe, podkładki i nakrętki. Tak na marginesie, jakby ktoś chciał odkupić ten zestaw, to wrzucę zdjęcia na email.
Oczywiście pod warunkiem, że uda mi się dokupić oryginalną śrubę i tej szpilki nie będę musiał ucinać i gwintować.
Zatem dzisiaj wizyta w serwisie Suzuki, bo na rynku wtórnym pewnie będzie ciężko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 11:33, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Czemu ciężko - masz szpilkę to wiesz jaki ma być gwint, przymierzysz z gmolem to będziesz wiedział jaka długość - wymiar, gwint, długość i chyba w sklepie żelaznym ze śrubami dobierzesz odpowiednią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:38, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
tam jest śruba z gwintem M12 jedynie należy zwrócić uwagę na twardość aby było co najmniej 8,8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 19:54, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
jakie podkładki i nakrętki powinienem dokupić? Czy istotny jest moment dokręcania, czy dociągnąć na siłę? A może wtedy będą się przenosić jakieś drgania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 21:25, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Proponuję zacząć od działu Linki i pobrać manual serwisowy do Twojego modelu, widać że Ci się przyda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 22:42, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
niestety wszystkie linki do 1000 są nieaktualne. Pobrałem manualkę do 650, ale tam może być inna śruba i inne momenty. Dlatego dopytuję. Zresztą może komuś jeszcze się przydadzą te info
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Wto 22:58, 08 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 6:48, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
ale to nie jest prom kosmiczny,jeżeli posiadasz podstawowa wiedz z zakresu mechaniki to weź to po prostu do kupy skręć i tyle. Jeżeli nie masz takiej wiedzy do daj to komuś do skręcenia bo później będzie lament że "... moment na kluczu był właściwy a gwint zerwało,co teraz....." . Sorrka za lekką szyderę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 6:53, 09 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Śro 17:44, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
za oryginalną śrubę od Suzi wołają sobie 100 zł plus 20 nakrętka
Ostatecznie zdemontowaną szpilkę wręczyłem ślusarzowi. Uciął ją o 8 cm i nagwintował. Jutro montaż i jazda próbna
Cyknę zdjęcia nowych gmoli Heed do galerii forum
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Pią 21:22, 11 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 20:03, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
A tak wygląda ucięta i zamontowana na nowo śruba, a w roli głównej moje nowe gmole Heed
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 14:40, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Trochę odgrzeję temat i zadam kilka pytań, licząc na rzeczową odpowiedź.
Jeżeli poniższe pytania wydadzą się idiotyczne, to proszę o wzięcie poprawki - humanista jestem .
Czy zbyt mocne dokręcenie śruby centralnej (ponad 93 Nm - zaglądnąłem do Service Manual ) może spowodować przenoszenie drgań z silnika na ramę i dalej do najdalszych zakątków motocykla ?
Czy ta śruba mocująca silnik współpracuje z jakimś elementem amortyzującym typu tuleja metalowo - gumowa?
W Service Manual nic o tym nie ma (przynajmniej ja nie znalazłem).
Chwilę później .........
Czytam dalej serwisówkę i zaczynam się niepokoić.
Stoi tam jak wół, że nakrętki do śrub mocowania silnika są samohamowne i po ich usunięciu (odkręceniu jak rozumiem) nie mogą być ponownie użyte. Dalej oczywiście jest kilka innych zaklęć, że nowe (w domyśle - Idź do ASO?), że właściwy moment itd.
Niepokoję się, ponieważ przy demontażu gmoli musiałem odkręcić nakrętkę na centralnej śrubie. Poskręcałem wszystko do kupy (oczywiście przy zastosowaniu klucza dynamometrycznego znajdującego się w moim ramieniu - tak, wiem, źle to zrobiłem), nadal mam i śrubę, i nakrętkę, ale teraz nasuwa mi się inne pytanie, odmienne od poprzedniego.
Czy zbyt słabe skręcenie tej śruby może spowodować przenoszenie drgań z silnika na ramę i dalej do najdalszych zakątków motocykla ?
Czy rzeczywiście powinienem się zaopatrzyć w nową nakrętkę, samohamowną? Jak tak to: tylko ASO, czy też można taką zanabyć w każdym sklepie ze śrubami?
Według mnie nakrętka to nakrętka, czy ze sklepu, czy z ASO, ale ......... różnie to bywa.
No i jeszcze jedno - czy pozostawienie tej śruby w pierwotnej długości (nie uwaliłem jej na długość) nie ma wpływu na wyważenie silnika? W końcu teraz z jednej strony główka śruby schowała mi się w tym elemencie mocującym a z drugiej strony wystaje ze 3 cm poza obrys tego elementu - znaczy się niesymetrycznie jest .
Wolę się zapytać bo, a nuż to ma jakieś znaczenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Śro 15:23, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 7:14, 19 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
j23 - to nie technologia kosmiczna - kontroluj tą śrubę od czasu do czasu czy się nie rozkręca i tyle ew. kup w zwykłym sklepie "metalowym" nakrętkę samohamowną i zakręć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 9:11, 19 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Podoba mi się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pią 22:09, 19 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Też zmieniłem gmole z SW-motech na Heed. Zostawiłem tę dłuższą szpilkę. Nie wystaje poza gmol. Może to nie jest zbyt estetyczne, ale mi nie przeszkadza. Nakrętka nie odkręca się.
Na zdrowy rozum, drgania na skręconych elementach będą przenosić się tak samo pomimo skręcenia przy użyciu różnych momentów siły. Ewentualne "efekty" mogą wystąpić jeśli części nie będą skręcone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baz
A1
Dołączył: 17 Wrz 2023
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk, pow. Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:41, 09 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
To teraz ja odkopie troszkę temat... Mam problem z wyjęciem tej śruby, ani drgnie, jest na nią jakiś sposób? Czy na chama, na siłę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|