Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cała prawda o TRE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:56, 10 Maj 2017    Temat postu: Cała prawda o TRE

Zgodnie z obietnicą dotrzymuję słowa
[link widoczny dla zalogowanych]
Najważniejsze:
Test na 3 biegu.
Niebieska linia badanie bez wpiętego modułu oszukującego TRE
Czerwona linia badanie z wpiętym modułem oszukującym TRE
Po wpięciu modułu komputer myślał, że jest zapięty 5 bieg w/g Arka powinien mieć zapięty 4 bieg w naszych sprzętach to chyba bez znaczenia bo w innym sprzętach na 5 biegu też jest ogranicza moc ze względu na prędkość maksymalną (Suzuki Intruder)
Werdykt ostateczny na miasto w lepiej się silnik zbiera ale od 7000 moc leci na łeb na szyję.
Wniosek taki się nasunął, na miasto można tym gadżetem jeździć ale na trasę lepiej zdemontować Sad
Jedyny plus to przy 3500 nie ma tego załamania mocy przez co motocykl jeździ płynniej i nie ma tej nerwowości.
Ale za to minus przy wyższych obrotach.
Co byście wybrali jeździć z modułem czy bez???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 21:41, 10 Maj 2017    Temat postu:

bez

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 22:36, 10 Maj 2017    Temat postu:

Z aTRE.

7000 obrotów? Hm... może ze dwa razy się dokręciłem do takich kosmicznych wartości. Normalnie wystarcza mi do jakiś 5000 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 22:48, 10 Maj 2017    Temat postu:

I zamiast wielkiego OCHHH byloby ehh 😄

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:23, 11 Maj 2017    Temat postu:

W cuda nie wierzyłem Cool
Z drugiej strony power comander pewnie też zbyt wiele nie da chyba, że dołoży się dobre akcesoryjne wydechy.
Ale dokładając ze strojeniem 6 tyś zł to chyba lepiej poszukać mocniejszej maszyny.
Hamownie zrobiłem aby sprawdzić po 10 latach ile ducha jeszcze ma maszyna a moduł TRE kupiłem bo cena nie była powalająca ze wyświetlacz biegów z TRE za ponad 500 zł było mi żal kasy, aby jeszcze przeżyć rozczarowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Czw 18:39, 11 Maj 2017    Temat postu:

Jeżeli to tre , tak kastruję na wysokich obrotach to nawet niebezpiecznie z tym jeździć, jakieś mocne wyprzedzanie załadowanym, o on przy 7500 jak karp wyciągnięty z wody Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 20:51, 11 Maj 2017    Temat postu:

Raptor napisał:
Jeżeli to tre , tak kastruję na wysokich obrotach to nawet niebezpiecznie z tym jeździć, jakieś mocne wyprzedzanie załadowanym, o on przy 7500 jak karp wyciągnięty z wody Rolling Eyes


Aż może sprawdzę jak to wygląda u mnie na wysokich obrotach bo śmierdzi mi to jakimś innym powodem.
Jeśli ustawienie TRE było inne niż zalecenie producenta dla typu motocykla to to jaką mamy pewność, że nie miało negatywnego wpływu? Chętnie bym zobaczył to samo na ustawieniu TRE na 4 bieg.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 20:59, 11 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:22, 12 Maj 2017    Temat postu:

Dziś zdemontowałem "cudowną przejściówkę" Cool
Wniosek jeden gdy kulam się po mieście to git gdy nie przekraczam 3500 obr/min, wtedy jest silnik spokojny brak nerwowości.
Powyżej gdy go kręcę to jest OK
Prawda jest taka,że nie czuje przyrostu mocy aby mi kierę wyrywało.
Wniosek jeden nie ma co eksperymentować z takim wynalazkiem. W Japonii jednak mieli specjalistów którzy wiedzieli jak zbudować mapę zapłonową.
Osobiście to zdemontowałem i nie zakładam ponownie.
Fabryka to fabryka albo profesjonalny tuning Magiczne przejściówki to działają jak efekt "placebo"
Jedyne co mnie martwi to dla czego taką małą moc mam na Wale skoro fabrycznie miałem 98 km.
Silnik nie sprawia wrażenia zajechanego przed remontem kapitalnym?
Ma ktoś jakieś wyjaśnienie.
W między czasie rozmawiałem z kolegą Carry i też mówi, że te rezystory mogą więcej szkody wyrządzić niż pożytku. Bo jednak mapa w silnik jest dobrana do biegu prędkości i wielu innych parametrów. Jak go się oszukuje i myśli, że ma zapięty 5 bieg to może to się źle skończyć dla silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 17:02, 12 Maj 2017    Temat postu:

geniusz napisał:

Jedyne co mnie martwi to dla czego taką małą moc mam na Wale skoro fabrycznie miałem 98 km.


Odpowiedz na takie pytania:
- te 98 KM - co to jest?
- to co Ci zmierzyli - to na czym było mierzone?
- I co to wg opisy oznacza "moc na wale"?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 17:03, 12 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 16:49, 13 Maj 2017    Temat postu:

98 koni mechanicznych moc nominalna silnika.
Pomiar odbywał się na tylnym kole.
Nie wiem ile inne motocykle mają "km" na hamowni bo nikt nie pisał o swoich wynikach.
Ale patrząc na wartość momentu obrotowego to nie wskazuje na duże zużycie silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Sob 16:52, 13 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 19:38, 13 Maj 2017    Temat postu:

Wracając do TRE.
Odkręciłem dziś na trzecim biegu od 3000 obr/min do oporu - moto przyspieszało bez zauważalnej utraty mocy w jakimkolwiek momencie, aż do doszło do czerwonego pola i zaczęło odcinać. Żadnych negaty6wnych zjawisk od 7500 obr/mni w górę.
Wyświetlacz biegów GiPro z aTRE, ustawiony na 4 bieg.

Na koniec tytuł wątku proponuje zmienić na "Cała prawda o TRE w motocyklu geniusza", bo te wyniki są - delikatnie ujmując - dziwne, a próbka za mała, żeby robić jakiekolwiek generalizacje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 20:16, 13 Maj 2017    Temat postu:

Wykres z hamowni nie kłamie.
Tytuł możesz zmienić.
Ja też nie czuje, że silnik słabnie powyżej 7000 obr/min, ale hamownia raczej się nie myli.
A tak empirycznie przy tych obrotach to trudno ocenić czy szybciej się wkręca na obroty "z" czy "bez" tego pierdalnika pod kanapą.
Co jedynie mogę stwierdzić to powyżej 3500 obr/min silnik jest bardziej nerwowy "bez"
A każdy niech sam podejmie decyzje jaki wariant wybrać.
Dobrze by było kol. express jakbyś pojechał na hamownie i były by 2 wykresy do porównania. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 22:38, 13 Maj 2017    Temat postu:

geniusz napisał:
Wykres z hamowni nie kłamie.
Tytuł możesz zmienić.
Ja też nie czuje, że silnik słabnie powyżej 7000 obr/min, ale hamownia raczej się nie myli.
A tak empirycznie przy tych obrotach to trudno ocenić czy szybciej się wkręca na obroty "z" czy "bez" tego pierdalnika pod kanapą.
Co jedynie mogę stwierdzić to powyżej 3500 obr/min silnik jest bardziej nerwowy "bez"
A każdy niech sam podejmie decyzje jaki wariant wybrać.
Dobrze by było kol. express jakbyś pojechał na hamownie i były by 2 wykresy do porównania. Cool


Utrata ok. 20% mocy powinna być odczuwalna. Dlatego wydaje mi się to dziwne i drążę temat.
Powyżej 3500 obr/min to akurat silnik jak dla mnie chodził ok.
Inna rzecz, że u mnie jest deczko inaczej niż w seryjnym moto: Power Commander, filtr K&N, wydechy Akrapovic Smile
A na hamownie może pojadę, żeby zrobić mapy do PC.

Na potrzeby eksperymentu mogę też przełączyć elektronikę wyświetlacza w stan neutralny (be zmiany info o biegu) i zobaczyć jak jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:23, 14 Maj 2017    Temat postu:

Byśmy mieli skalę porównawczą ja się dopytam mojego magika od hamowni czemu tak mało koników mi zostało Wink
Wtedy będę wiedział co w trawie piszczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin