|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Czw 21:03, 22 Paź 2009 Temat postu: biegi w DL 650 K8 |
|
|
Witam Kolegów - w moim DL 650 troche ciezko zapinaja sie biegi , stosuje miedzy gaz jak zmieniam , tzn nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey . Moze wiecie Panowie jak podregulowac , moto ma 9500km ,model K8.
Pozdrawiam i prosze o info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ice
A2
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:04, 22 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
skrzynia Dl650 to jedna z najlepszych którą miałem okazję ujeżdżać aczkolwiek na pewno nie jest cicha ...
mi wchodzą biegi w górę i dół bez sprzęgła płynnie (nie cicho a płynnie) więc może albo technika niedopracowana albo tak ma być ale to można ocenić tylko organoleptycznie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Czw 22:08, 22 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Acha - no to juz cos wiem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wilk stepowy
A1
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Czw 22:17, 22 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
W mojej SV650 za namową kolegi zalałem silnik olejem Catrol .......i skrzynia zaczęła pracować ciszej, w szczególności pierwszy bieg.... gasła lampka i tyle, zero zgrzytu..
Spróbuj bez sprzęgła, jak dobrze oddasz gaz to bieg wskoczy bez zająknięcia i nic nie usłyszysz ze skrzyni. Choć nie jestem zwolennikiem zmian bez sprzęgła, to ten fakt jest niezaprzeczalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ice
A2
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:19, 22 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
a zapomnialbym mi dopiero po 8 kkm zaczeły biegi dobrze wchodzić czyli jak sie skrzynia dotarła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 22:29, 22 Paź 2009 Temat postu: Re: biegi w DL 650 K8 |
|
|
ANDRZEJ napisał: | nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey. | U mnie też skrzynia trzaska, co ciekawe jak jest zimny - na początku jazdy biegi wchodzą ciszej (gęstszy olej ?), po przejechanych kilku km z charakterystycznym stukiem. Też DL-650 i też K8.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 7:54, 23 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Widze drogi Jaco ze mamy ten sam model i rocznik Bike , dokładnie tak jak piszesz, u mnie nawet jedynka po jezdzie i zatrzymaniu zgaszeniu i ponownej jezdzie tez ciezko wchodzi .
Dzieki za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 9:55, 23 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną. Co do odgłosów przy wrzucaniu biegów - skrzynia owszem "stuka" trochę, ale poza tym jest naprawdę precyzyjna, biegi wchodzą lekko - moim zdaniem, tak ma być.
Aaaa - ja zalewam Castrolem Power GPS 4T 10W-40 i "stuki" przy zmianie biegów nadal są.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 20:00, 23 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki kolego , jestem troche spokojniejszy .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:47, 23 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie do 3 biegu zmiana biegów była głośna (tzn 4-5-6 wchodziły ciszej niż 1-2-3) ale jadąc do Chorwacji wlałem gęstszy olej, mianowicie Motul 5100 15W50. Zmiana zauważalna natychmiast, biegi wchodzą o wiele lżej, ciszej nie zależnie czy silnik zimny czy nagrzany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 21:18, 23 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Siemka młody - ja pomykam na shell 10w40 nalewany od nowsci w serwisie suzuki , niewiem czy orzy 9000kkm zmieniac na inny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
A
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 9:32, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną. |
Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu, mało tego jedna z głównych wad dl-a jest właśnie mało precyzyjna skrzynia biegów, w rm-ie tez mi biegi wchodzą jak w dl-u, w kawasaki czy tez yamaszce, skrzynia chodziła o niebo lepiej, choć sprzęty były starsze od dl-a
ANDRZEJ napisał: | Witam Kolegów - w moim DL 650 troche ciezko zapinaja sie biegi , stosuje miedzy gaz jak zmieniam , tzn nie zapinaja sie miekko tylko tak z małym trzaskiem tak do 3 , 4 i 5 jest okey . Moze wiecie Panowie jak podregulowac , moto ma 9500km ,model K8.
Pozdrawiam i prosze o info |
Polecam zapoznanie sie z poradami Tomka Kulika, skrzynia w dl-u do najcichszych nie należy, ale można zniwelować trochę jej niedociągnięcia, poprzez prawidłową zmianę biegów
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Sob 9:40, 24 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Sob 10:37, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
mi czasem lubi 2 wyskoczyć jak niedbale zapnę a tak poza tym cała reszta bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
driv
A2
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 10:49, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
u mnie też był problem (problemik) że czasami ciężko wchodziły mi biegi, ale szybka wizyta w warsztacie, mała regulacja śrubki przy klamce i jak ręką odjął. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 12:37, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Zmiana biegu w górę:
...
"Uwaga! - dopiero po puszczeniu sprzęgła przerywamy nacisk na dźwignię biegów.
Czyli stopa zaczyna i stopa kończy"
-ciekawe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Sob 20:08, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Drogi driv - jaka srubka regulowałeś i w jakim zakresie .
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
A
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 21:03, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jak mniemam, chodzi o regulacje luzu na klamce sprzęgła, na końcu klamki, powinien wynosić miedzy 10 a 15 mm.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Nie 11:47, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Tyle mam , około 15mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 11:25, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Grzesiek napisał: | MaG napisał: | Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną. |
Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu..... |
Grzesiek, możesz rozszerzyć myśl? Czemu miałbym w ten sposób wyciąć sobie zębatkę pierwszego biegu? Pytam poważnie, nie jestem mechanikiem tylko zwykłym użytkownikiem to chętnie przyswoję trochę wiedzy technicznej.
Żeby była jasność - biegu nie wrzucam w trakcie tej krótkiej przygazówki, tylko jak już obroty z powrotem spadną do jałowych. Organoleptycznie stwierdziłem, że po takim "zabiegu" jedynka wchodzi bez charakterystycznego "szarpnięcia" i stuku w skrzyni. Z kolei wrzucając ją "na zimno" bez takiego zabiegu mam właśnie wrażenie że zaraz mi się zęby w skrzyni wyłamią...
Sądziłem, że to kwestia delikatnego ruszenia tarcz sprzęgła przed wrzuceniem biegu i że to raczej pomaga a nie szkodzi. Jest inaczej?
Ktoś z forumowych ekspertów się wypowie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pon 12:20, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie tak samo z jedynka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
A
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 20:03, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Grzesiek napisał: | MaG napisał: | Było już gdzieś. Zanim wrzucisz jedynkę to przy wciśniętym sprzęgle delikatnie przegazuj przez 1-2s i dopiero wrzuć bieg - stuk i szarpnięcie znikną. |
Najlepszy sposób żeby wyciąć sobie zębatki pierwszego biegu..... |
Żeby była jasność - biegu nie wrzucam w trakcie tej krótkiej przygazówki, tylko jak już obroty z powrotem spadną do jałowych. |
Nie zrozumieliśmy się, myślałem ze zapinasz po wkręceniu na obroty, kiedy wałek zdawczy nie kreci się, a pozostałe walki tak, wtedy zazębienie następuje ze strasznym strzałem, choć czasem wydaje się ze jest ciszej, dla rozklejenia sprzęgła, chwilowe podniesienie obrotów jest ok
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|