|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek76
Motonita
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Czw 11:45, 22 Gru 2011 Temat postu: akumulator dziwne objawy |
|
|
Witam! mam problem z aku. po ok. 3 tyg. nieużywania chciałem odpalić moto a tu klapa tylko zegarek działa, wyjąłem aku i miernikiem sprawdziłem napięcie na zaciskach - wyszło 12,7. po podłączeniu do ładowarki "lidlowskiej" po kilku sekundach przechodzi w stan podtrzymywania (naładowany full). Podłączyłem znów do moto i lipa tylko zegarek działa. Dodam że na innym aku odpalił jak zawsze od strzału. Czy aku padł mimo spoczynkowego napięcia 12,7? co może być przyczyną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fish67
Motocyklista
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Biskupiec R./Olsztyn
|
Wysłany: Czw 12:25, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Pewnie padł. Jak uruchamiasz zapłon to światła normalnie świecą? Klakson działa normalnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Czw 13:48, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Po prostu aku jest rozładowany. A napięcie się mierzy po obciążeniu aku, na przykład podczas próby uruchomienia silnika.
O samych ładowarkach z Lidla dużo było napisane. To szajs na który szkoda pieniędzy !!! Mnie też tak "ładuje" to ustrojstwo z Lidla. Weź prawdziwą ładowarkę, naładuj aku i wtedy oceń jego stan.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek76
Motonita
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Czw 16:25, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
światła, klakson nie działają - mocy tylko na zegarek wystarcza. Ładowarka z Lidla nowa - pierwszy raz podłączona - może i ona padła. Zobaczę na prostowniku - dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 16:44, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Mnie w ubiegłym roku tez padł akumulator , po prostu alarm go wykonczył i napiecie spadlo do 4,5v . Czyli prawie smierc dla batarii. Tez probowąłem podładowac go takimi małymi prostownikami ale nic to nie dalo . Dopiero jak zawiozłem go do kolegi ktory zajmuje sie elektryka w smaochodach i podłaczył mi pod normalny duzy prostownik to sie naładował i przez cały sezon nie miałem z nim najmnijeszego problemu. Podłacz go pod "duzy" prostownik i niech pod małym pradem powoli sie ładuje . Moze go uratujesz , no chyba ze ci cele poszły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 19:18, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
misiek76 napisał: | światła, klakson nie działają - mocy tylko na zegarek wystarcza. Ładowarka z Lidla nowa - pierwszy raz podłączona - może i ona padła. Zobaczę na prostowniku - dzieki |
Sprawa wydaje się prosta: aku rozładowany bardzo mocno, a ładowarka nie potrafi sobie z tym poradzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johny
A
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: Czw 20:12, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że jak by był rozładowany aku to by nie miał napięcia 12,7V
Bardziej bym obstawiał przerwę między celami, pod obciążeniem napięcie spada do prawie do zera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fish67
Motocyklista
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Biskupiec R./Olsztyn
|
Wysłany: Czw 21:50, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
akumulator został głęboko rozładowany i się zasiarczył i kaput. Bardzo mała pojemność. Pokazuje napięcie nominalne ale pewnie ma kilkadziesiąt mAh pojemności.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fish67 dnia Czw 21:50, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Pią 9:10, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
express napisał: | a ładowarka nie potrafi sobie z tym poradzić. | Bo te ładowarki z Lidla są niesprawne już w sklepie. Jedna mi w ogóle nie ładowała, a drugą już mi Lidl "naprawia" od miesiąca. Ciekawe, jak im to gów*o uda się naprawić ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:20, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Blunio poluzuj trochę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek76
Motonita
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Pią 11:52, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
zobaczę jeszcze prostownikiem jak się nie uda to na wiosnę trza będzie kupić nowe aku, ładowarkę z lidla zaraz jadę oddać -na szczęście u mnie nie robią problemów ze zwrotem i zazwyczaj po 2-4 tyg. zwracają kasę lub dają nowy towar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 15:06, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
ostatnio miałem podobny problem i okazało się ze wyłączony był obwód na przełączniku... wiem pierdoła ale sprawdź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek76
Motonita
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Pią 18:35, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
o jakim przełączniku piszesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 20:34, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
misiek76 napisał: | o jakim przełączniku piszesz? |
dokładnie o tym zaznaczonym na czerwono
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misiek76
Motonita
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Sob 13:01, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
przełącznik jest ok, na dwóch innych akumulatorach pali od strzału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Nie 17:29, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | na dwóch innych akumulatorach pali | Toteż spróbuj naładować swój aku. Jak ma zwarcie wewnętrzne lub jest zasiarczony, trzeba go po prostu oddać do sklepu w zamian za nowy. Nie wykluczone, że będą w sklepie chcieli od Ciebie jakąś kasę. Najczęściej do moto kupuje się suche aku z elektrolitem w butelce. Gdybyś kupił teraz, wstrzymaj się z zalaniem aku do wiosny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 21:05, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
W prosty sposób możesz sprawdzic swoje aku.
Spróbuj odpalic na swoim aku ale kablami podepnij sie do innego, jezeli aku bedzie padniete to nie dopusci pradu do rozrusznika z drugiego aku, natomiast jezeli odpali na kablach to pozostaw niech sobie pochodzi i niech alternator motocykla go podladuje bo to najpewniejsza ładowarka .
Potem zobaczysz czy po zgaszeniu odpali sam, jezeli odpali to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko zaopatrzyc sie dobry prostownik/ładowarke i naladowac porzadnie swój akumulator.
POWODZENIA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greentop
A
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Połomia
|
Wysłany: Czw 13:55, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Żeby sprawdzić ładowanie i baterie to jakie powinny być wskazania voltomierza?
12,7V w spoczynku, 14,3V podczas ładowania altrernatorem?
Sprawdzacie podpinając się pod bieguny baterii czy pod + baterii i masę, np blok silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mario-Awario
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 18:02, 08 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
podbiję tema
DL 1000 K4
nowe dwumiesięczne aku padło..
latanie po mieście, koledzy, stacja - tankowanie, jedzenie i tak popołudnie cale do wieczora..i pod sklepem juz nie odpalił
dopiero z kabli (od strzału), dojazd do garażu,
pomiary (mierzone na aku)i 11.7 V normalnie, przy probie odpalenia i pracy pompy spada do 10.6 V.
czyli aku do ładowania ale czy ktoś ma pomysł gdzie prąd może uciekać?
na co zwrócić uwagę, wszystkie bezpieczniki całe grzane manety i olejarka odłączone
coś jeszcze jest na rzeczy bo przy jeździe, czasem jakby wszystko minimalnie przygasało delikatnie na chwilkę i zaraz jest ok,
rozumiem ze elektryka do sprawdzenia ale na co szczególnie patrzyć
pzdr M.-Awaryjny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mario-Awario dnia Nie 18:04, 08 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 19:25, 08 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Mario-Awario napisał: | podbiję tema
DL 1000 K4
nowe dwumiesięczne aku padło..
latanie po mieście, koledzy, stacja - tankowanie, jedzenie i tak popołudnie cale do wieczora..i pod sklepem juz nie odpalił
dopiero z kabli (od strzału), dojazd do garażu,
pomiary (mierzone na aku)i 11.7 V normalnie, przy probie odpalenia i pracy pompy spada do 10.6 V.
czyli aku do ładowania ale czy ktoś ma pomysł gdzie prąd może uciekać?
na co zwrócić uwagę, wszystkie bezpieczniki całe grzane manety i olejarka odłączone
coś jeszcze jest na rzeczy bo przy jeździe, czasem jakby wszystko minimalnie przygasało delikatnie na chwilkę i zaraz jest ok,
rozumiem ze elektryka do sprawdzenia ale na co szczególnie patrzyć
pzdr M.-Awaryjny |
jakie masz ładowanie podczas pracy silnika?
Może padł lub pada regulator.
Poczyść podokręcaj główne przewody prądowe i mase.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mario-Awario
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 19:52, 08 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki, przekażę sugestie mojemu znachorowi
i zapytam o
to łądowanie!
p.s.
czy znajde na forumie mapy / schematy do tego modelu i rocznika?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mario-Awario dnia Nie 19:52, 08 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 20:04, 08 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
posprawdzaj kostki laczace zegary z reszta instalacji i sprawdz ladowanie jak magrafb napisal wyzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mario-Awario
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 20:20, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
diagnoza regulator napięcia nie doładowywuje
aku 12.6 odpalamy pompka i enter spada na 12v
i zaczyna falować 12.4 V- 13.06 na 5 tys.obrotów
----------------------------
alternator daj prad sprawdzone
----------------------------
teraz pytanie czym się różni 5o a 7o kablowy regulator
w DL 1000 2004 jest 7 kabelków
i skad polecacie kupić regulator ew. czy da sie coś z tym zrobić
pzdr M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 23:28, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Mario-Awario napisał: | diagnoza regulator napięcia nie doładowywuje
aku 12.6 odpalamy pompka i enter spada na 12v
i zaczyna falować 12.4 V- 13.06 na 5 tys.obrotów
----------------------------
alternator daj prad sprawdzone
----------------------------
teraz pytanie czym się różni 5o a 7o kablowy regulator
w DL 1000 2004 jest 7 kabelków
i skad polecacie kupić regulator ew. czy da sie coś z tym zrobić
pzdr M |
ja kupowalemu tu [link widoczny dla zalogowanych]
Cena dobra, sprzedawca - twórca produktu rzeczowy. Regulator działa jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|