Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ABS - warto dopłacić ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 9:47, 09 Kwi 2015    Temat postu: ABS - warto dopłacić ?

Witam Szanowne Grono.

Pytanie pewnie banalne, ale przymierzam się
do zakupu DL650 i zastanawiam się czy warto dopłacić
ok. 2tys. za ABS.
Pytam, gdyż moje doświadczenie dotyczące prowadzenia
jednośladów dotyczy lat 90-tych, kiedy to o takim ustrojstwie
jak ABS w motorach nie było mowy (przynajmniej w mojej Jawie TS350 Wink ).
Miałem oczywiście parę ślizgów Smile i zastanawiam się czy ABS
jest rzeczywiście tak skuteczny jak na filmikach na youtube?

Drugie moje pytanie brzmi:
Jak sprawdzić podczas kupowania czy ABS działa prawidłowo?
Bo wariowanie podczas jazdy próbnej, kiedy się pierwszy raz siedzi
na motorze chyba będzie ciężkie? Confused

Jeśli ktoś z rockersów forumowych zechce podzielić
się doświadczeniem, będę bardzo wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:00, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Hej, rozumiem, że chcesz dokonać zakupu DL już ABS-em!!
Na pewno warto i dobrze mieć w określonych sytuacjach jako dodatkowy hamulec Smile a na serio, lepiej go nie sprawdzaj i niech on sobie będzie... 😁😜


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 10:07, 09 Kwi 2015    Temat postu:

No tak, ale może być niesprawny i nie będę o tym wiedział.
A nie chcę kupić uszkodzonego i dowiedzieć się o tym podczas zaliczania gleby :Confused:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Czw 10:07, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Ja sobie zawsze chwaliłem i od kiedy pierwszy DL był z ABS-em to już nie chcę motocykla bez. Oczywiście zaraz odezwą się przeciwnicy że wydłuża drogę hamowania itp. ale w stresującej sytuacji wolę cisnąć klamkę na maxa, co zresztą już mi się zdarzyło 2x Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw 10:10, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Poprzedniego V-Stroma miałem bez ABSu, a obecny już posiada. Więc mam dokładne porównanie. Jednym słowem WARTO. Jeżeli chodzi o jazdę po czarnym w deszczu to nie boisz się wcisnąć klamki do końca w obawie przed zablokowaniem koła i uślizgiem. Nawet gdybyś miał z niego korzystać tylko raz w sezonie, to Ja bym wolał dopłacić dla spokoju psychicznego. Very Happy Jeżeli chodzi o jazdę poza czarnym, to faktycznie przeszkadza. Po prostu głupieje i cały czas się załącza. Może wtedy zrobić sobie wyłącznik ABSu, nie ma z tym problemu (niektórzy na forum dokonali takiej modyfikacji). W V-Stromie jest lampa kontrolna na liczniku koloru czerwonego (od modelu 2009 pomarańczowa), która po odpaleniu motocykla się świeci. Po przekroczeniu prędkości 5 km/h powinna zgasnąć. Wystarczy zjechać gdzieś na piasek i nacisnąć klamkę do końca, powinien zacząć działać ABS.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Czw 10:16, 09 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 10:21, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Wielkie dzięki za ekspresową i wartościową odpowiedź Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Czw 13:59, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Nie masz się nad czym zastanawiać.
Są dostępne jeszcze nówki bez abs-u?
A jeśli chodzi o starszy rocznik, to nie sądzę by posiadanie abs-u przez
moto było powodem do windowania ceny w górę.
Wtedy liczą się już inne rzeczy: przebieg, ogólny stan techniczny motocykla, wyposażenie, jak był serwisowany, pochodzenie...itp.
A jak ci się już znudzi to wyciągasz bezpieczniki spod tyłka i masz moto bez abs-u. Nie jest to tak eleganckie rozwiązanie jak w bmw lub zamontowany wyłącznik, ale działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 16:40, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Jeżeli chodzi o to sprawdzanie czy ABS działa czy nie to sugeruję sprawdzać na piasku czy mokrej trawie ale TYLNYM hamulcem - poczujesz pulsowanie na stopie. Doprowadzanie do blokady przodu na pierwszej jeździe jeszcze nie kupionym motocykle uznałbym za nadmierną beztroskę...Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Czw 20:28, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Warto! Warto! Warto! Smile
Miałem okazję przejechać się moto bez ABS i więcej nie chcę. Akurat ktoś mi wyjechał co skończyło się hamowaniem awaryjnym. Wszystko poszło ok, ale nawet chwilowe zablokowanie koła nie jest miłe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cisza
A2



Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SO

PostWysłany: Czw 20:34, 09 Kwi 2015    Temat postu:

sorki, że tak trochę OT, ale czy szanowni koledzy mogą mi powiedzieć który bezpiecznik wypiąć, aby "bezpiecznie" pozbyć się ABS ? A może nie jeden a oba ?
Szukałem. Nie znalazłem na forum.

a wracając do pytania kolegi ... bezwzględnie warto!
a co do sprawdzenia czy działa trzymałbym się sposobu MaGa Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cisza dnia Czw 20:37, 09 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspektor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Czw 21:02, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Przykład z dzisiaj.
Właśnie wyprowadzałem moto z górnego garażu (bo mam dwa) po trawie pełnej błota i wody z górki. Nogi szeroko trzeba rozstawić aby się asekurować i zjeżdżam w dół. Oczywiście przyhamowuję ręcznym bo nożnym nie mogę. Moto z góry pcha jak szalone a ja go ręcznym z ABSem pilnuję. Gdybym nie miał ABS kółko przednie zblokowane od razu na bok i gleba. Polecam ABS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 21:52, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Jak wkleisz zdjęcie bezpieczników to Ci powiem który, bo nie mam przed sobą, a z głowy nie pamiętam:) Taki duży, zdublowany zapasowym:), odnoszę wrażenie, że drugi z prawej...??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Primo
A



Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:58, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Witam,
Moim skromnym zdaniem ABS warto mieć - dodam że według mnie powinien mieć możliwość wyłączenia. Ja latam w różnym terenie i czasem ABS przeszkadza i chciałbym wyłączyć, niestety nie ma takiej opcji - zostaje bezpiecznik.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 22:16, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.
Gdzieś na forum chyba obił mi się o oczy temat "jak zrobić wyłącznik ABS"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cisza
A2



Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SO

PostWysłany: Czw 22:19, 09 Kwi 2015    Temat postu:

MaG napisał:
Jak wkleisz zdjęcie bezpieczników to Ci powiem który, bo nie mam przed sobą, a z głowy nie pamiętam:) Taki duży, zdublowany zapasowym:), odnoszę wrażenie, że drugi z prawej...??

zdjęcia musiałem poszukać w sieci (za daleko mam do garażu Embarassed)


a przy okazji trafiłem na stronę gdzie koledzy opisują jak zrobić ABS on/off switch :
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponoć sposób sprawdza się dla każdego rocznika DLa Twisted Evil

Imho, taki wyłącznik powinni instalować w fabryce Exclamation Mam zamiar to przetestować w wolnej chwili Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:22, 09 Kwi 2015    Temat postu:

Bobiusz, jeszcze jedno tak odnośnie ABS... jak już wcześniej w innym temacie napisałem, mój poprzedni motocykl Yamaha FJ 1200 też posiadała ABS, i bardzo sobie go chwaliłem, początki są trudne i trza się z nim obyć, ale jak już pojmiesz jak to działa w praktyce to nie będziesz chciał mieć innych rozwiązań, only ABS Wink
Tak a propo, to żałuję że duży DL (1000) nie ma ABS-u, a ten model K-7 bardzo chciałem i go mam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokonio
A2



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 17:25, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Najprostszy sposób aby ustalić czy potrzebny jest ABS, to zadać sobie pytania, a czy kupiłbyś samochód bez ABS i to mimo, że samochód jest z definicji bardziej stabilny bo ma cztery kółka? Z ABS jest jak z ubezpieczeniem, czy jest potrzebny wychodzi dopiero "po". Na prostej, pustej, pięknej drodze, w słoneczny dzionek, potrzeba ABSu jest znikoma, ale nie zawsze mamy takowe optymalne okoliczności przyrody. Więc wg mnie warto zainwestować.
A kto nie wierzy: https://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ

P.S. należy pamiętać, że ABS jest mało skuteczny przy małych prędkościach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 18:44, 12 Kwi 2015    Temat postu:

w samochodzie trochę inna sprawa, samochód ma 4 koła i nawet jak zaliczy poślizg to się nie wywróci. A motocykl w poślizgu to duże ryzyko wypadku.
Jeśli tylko abs jest dostępny to warto go mieć. Przyjemniej się jedzie mając świadomość, że można wciskać hamulce do oporu i nic się nie stanie. A jak sprawdzić czy sprawny...zahamować, no i masz kontrolkę abs-u w zegarach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 10:51, 13 Kwi 2015    Temat postu:

W kwestii wydłużania drogi hamowania przez ABS.
Zapewniam, że motocykl kontaktujący się z asfaltem oponami ma zdecydowanie krótszą drogę hamowania, niż motocykl który sunie po asfalcie na gmolach/owiewkach. Czyli de facto, ABS w motocyklu skraca drogę hamowania Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Wto 1:35, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Pewnie że warto, tak jak piszą inni dla samego komfortu psychicznego Smile
Jeśli chodzi o mnie na nowym moto zrobiłem już parę kilosów, wyłączam prawie zawsze ABS i kontrolę trakcji, jeszcze nie zablokowałem przedniego koła a z tyłem robię to nagminnie, lubię uślizgi tyłu przez zakrętem.

Ale warto mieć, komfort psychiczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin