![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Pią 23:07, 19 Maj 2017 Temat postu: Yamaha XT660z Tenere Filipa_V650 |
|
|
Tworzę wątek zbiorczy na temat mojej Kozy.
Znajdzie się tu trochę faktów na temat modelu, przeróbki, opisy, moje odczucia, a także, chciał-nie chciał-musiał, porównanie do małego V-Stroma, którym jeżdżę na co dzień.
Jak ktoś ma pytania, uwagi, albo myśli o zakupie takiej maszyny to pisać, nie krępować się.
No to zaczynam...
________________________________________________________________
Na początek istotne parametry techniczne:
- długość/szerokość/wysokość: 2246/896/1477 [mm]
- wysokość siodła: 895mm
- rozstaw osi: 1505mm
- minimalny prześwit: 260mm
- skok przedniego zawieszenia: 210mm (widelec teleskopowy)
- skok tylnego zawieszenia: 200mm (pojedynczy amortyzator Sachs)
- rama spawana z rur stalowych
- waga na sucho (wg producenta): 183kg
- waga na mokro (gotowy do jazdy): 208,5kg
- waga z akcesoriami: dąży do ∞
- pojemność zbiornika paliwa: 23 litry (24l po nawierceniu tuby wlewowej )
- przedni układ hamulcowy: dwie tarcze fi298mm, hydrauliczny, Brembo
- tylny układ hamulcowy: tarcza fi245mm, hydrauliczny, Brembo
- jednostka napędowa:
Silnik jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, SOHC o pojemności 660ccm. Moc 35kW (47,6KM) przy 6krpm, moment obrotowy 58Nm ( ) przy 5,5krpm. Zasilanie wtryskiem. Sprzęgło mokre, wielotarczowe. Sucha miska olejowa. Skrzynia 5-biegowa. Napęd końcowy łańcuchem.
________________________________________________________________
Tytułem wstępu:
Tenerka rocznik 2016. Ostatni wypust bez ABSu i ostatni wypust w ogóle. Produkcja zakończona w zeszłym roku. Definitywny koniec z silnikiem jednocylindrowym ze względu na normy europejskie. Następca będzie napędzany Twinem. Czy będzie to maszyna zbliżona do konceptu T7 - przekonamy się w 2018 roku.
Przesiadłem się z RD07A, na której stawiałem pierwsze, chwiejne kroki w jeździe terenowej. Dlaczego wybrałem maszynę niewiele lżejszą i w dodatku słabszą do latania offem - zapytacie...
Długo by się rozpisywać, więc zamknę temat prostym i dobitnym stwierdzeniem "bo tak mi się podoba i ch*j".
A tak na poważnie, długo chorowałem na ten motocykl i w końcu dorosłem do tego, żeby sobie taki sprawić. Nie ukrywam, że w pierwszej chwili miała być Huska 701 (prawie zaliczkowałem). Ale dowiedziałem się (przypadkiem), że jest w Poznaniu taka jedna nieśmigana Teresa do wzięcia, to się długo nie zastanawiałem. I nie żałuję.
W chwili kiedy piszę te słowa, przebieg Tenerki wynosi niecałe 1900km. Tak więc silnik "dotarty" zgodnie z zaleceniami instrukcji.
Dotarty również prawy bok motocykla, bo w grudniu zaliczyłem szlifa na śniegu/lodzie/błocie jeżdżąc po lesie na oponach szosowych. Frajer.
Od początku było jasne, że Koza nie będzie miała ze mną łatwego życia. Ale jak to się mówi - ma jeździć, dawać frajdę, a nie wyglądać.
Po pierwszej jeździe wyglądała tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
________________________________________________________________
Tenera dostała już trochę akcesoriów:
- osłona silnika z narzędziówką Tjuratech
- osłony dłoni Tjuratech (z tworzywa)
- osłona reflektora Tjuratech
- gmole Tjuratech
- centralka Yamahy
- poszerzenie stopki bocznej od AdvAlp
- mały bagażnik od Holana
- osłona reglera DIY
Kwestia przeróbek to temat rzeka, bo co spojrzę na Teresę z innego kąta, to nasuwa mi się kolejny pomysł. A kilogramy zamiast ubywać - przybywają. Ale co zrobić.
Motocykl ma kilka słabych punktów, które trzeba osłonić/ulepszyć/przerobić . Są to m.in.:
- wyeksponowana pompa wody - u mnie osłonięta płytą i gmolami,
- regler umieszczony za przednim kołem - u mnie osłonięty kątownikiem wygiętym z blachy ryflowanej, kostka podatna na zalanie syfem wylatującym spod koła,
- klakson umieszczony za przednim kołem - podatny na uszkodzenia od kamieni, planuję go przemieścić stosując oryginalny punkt montażowy + kształtownik z blachy,
- nieszczelny airbox (w warunkach dużego zapylenia) - łatwy do uszczelnienia,
- kierownica z miękkiego materiału - podatna na odkształcenia, do wymiany na solidnego fatbara, poprzeczka ratuje trochę sprawę,
- nieprzemyślany pedał hamulca - łatwo się gnie przy wywrotce, do przerobienia na składany,
- gumy zabieraka marnej jakości - szybko się ścierają, można zastosować kawałki dętki do przedłużenia żywotności, albo kupić gumy dedykowane do WRy.
Więcej grzechów na tą chwilę nie pamiętam. Lista może nie wygląda zachęcająco, ale przez tyle lat produkcji, społeczność wyłapała wszystkie niuanse. Odbierając maszynę z salonu wiedziałem gdzie trzeba poprawiać fabrykę.
No i koniec końców - lista zalet jest na szczęście dłuższa.
________________________________________________________________
cdn.
W następnym odcinku:
Moje wrażenia po 2000km oraz wstępne porównanie z DLem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Sob 10:04, 20 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 15:13, 20 Maj 2017 Temat postu: Re: Yamaha XT660z Tenere Filipa_V650 |
|
|
Filip_V650 napisał: | Tjuratech
|
To chińska podróbka Touratecha?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Pon 12:05, 22 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Filip witaj w klubie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Pon 22:27, 22 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jest nas coraz więcej 😊
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 22:32, 22 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Czerwiec aktualny
Bedziem testować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Pon 23:05, 22 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
@express
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby TT korzystał z zasobów ChRLD. Chociaż przy tej kasie i czasie oczekiwania na zamówienie, to raczej produkcja odbywa się na którymś księżycu Jowisza.
@Topinka, Marulin
Dobrze wiedzieć.
@miotacztruskawek
Aktualny. Nie wiem tylko czy w 4 dni obskoczę wszystko co sobie zaplanowałem, po tym jak mnie zasypałeś miejscówkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crass
A2
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Czw 9:02, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
ok Filip,poopowiadaj proszę jak C się jeżdzi w porównaniu z vstromem i Afrą,bo ja również oglądam sie w strone teresy.
Duży fun sprawiają mi bezdroza,lasy i kiepskiej jakosci drogi (im bardziej kiepska tym lepiej,ale to ma być droga,żadne cięzkie offy) z vstromem na większości dróg musze walczyć,nie jets stworzony do podrozy którą preferuje
Czemu wacham sie z zakupem ? ...przeloty..traktuje jako zło konieczne,wybieram drogi zótle 3 cyfrowe,ale czasem musze sie przemiescic powiedzmy x-set kilometrów dalej i tutaj tenerka słabo ponoc wypada,singiel - mocno trześie dupą,brak 6 biegu ,mało mocy.
Może masz porównanie go GS800 ?
Jakie są twoje odczucia ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez crass dnia Czw 9:12, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 9:35, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
crass napisał: | ok Filip,poopowiadaj proszę jak C się jeżdzi w porównaniu z vstromem i Afrą,bo ja również oglądam sie w strone teresy.
Duży fun sprawiają mi bezdroza,lasy i kiepskiej jakosci drogi (im bardziej kiepska tym lepiej,ale to ma być droga,żadne cięzkie offy) z vstromem na większości dróg musze walczyć,nie jets stworzony do podrozy którą preferuje
Czemu wacham sie z zakupem ? ...przeloty..traktuje jako zło konieczne,wybieram drogi zótle 3 cyfrowe,ale czasem musze sie przemiescic powiedzmy x-set kilometrów dalej i tutaj tenerka słabo ponoc wypada,singiel - mocno trześie dupą,brak 6 biegu ,mało mocy.
Może masz porównanie go GS800 ?
Jakie są twoje odczucia ? |
crass, celuj w coś na 2 cylindrach, np 800GS.
XT660Z to fajny motocykl, pod warunkiem, że chcesz mieć singla. Bo tak to niestety ta maszyna nie powala. Ciężka (ok 200kg), mało mocy (50KM) ze średnim zawieszeniem (niby skok jest jak należy ale widelec klasyczny a nie USD)... Za to silnik jest rewelka. Prosty, trwały, mocny dół, co jest przydatne w terenie. Za to niestety słaby, i średni w dłuższych trasach, bo to jednak spory wibrator...
W przypadku 2 garnków będziesz miał inną kulturę pracy i inną moc, ale kosztem momentu obrotowego w dolnym zakresie.
Osobiście latam F800GS i coraz bardziej odkrywam ten wynalazek. Porównując go do DL650 ...
Silnik niby mocniejszy, ale wrażenia mam podobne. Realna prędkość przelotowa dla mnie (182cm) to ok 120-130km/h przy standardowej szybie.
Zawieszenie inna liga (USD), choć np z przedniego zawiasu można wyciągnąć o wiele więcej. Do tego koła 17/21.
Awarie nie są wcale jakoś straszne, choć jest ich więcej niż w DLu. Jest też sporo części na rynku wtórnym, jak i dość dobrze opisane różne przypadłości pomagające naprawić ewentualne awarie.
Ostatnio pojawiła się też możliwość zbudowania sobie prostego komputera do obsługi motka (kasowanie inspekcji serwisowej etc).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:36, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ja sam chętnie tez poczytam bo kiedys zastanawiałem sie nad przesiadka z trampka, ale ona ma jeszcze mniej mocy niz trampek wiec to mnie mocno ostudzilo....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Czw 9:39, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Cześć Crass
Tak się składa, że jutro wyruszam Tenerą na czterodniową objazdówkę po okolicach Drawska, Złocieńca i Bornego. Po powrocie będę na świeżo z wrażeniami, które opiszę w tym wątku. Skonfrontuję także XTka z DLem i XRV.
Co do GSa 800 to nigdy nie jeździłem. Wszelkie pytania w tym zakresie proponuję kierować do miotacztruskawek, który jeździ nim we właściwy sposób klik i jest kompetentny do odpowiedzi.
EDIT:
Wziął i mnie uprzedził...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Czw 9:41, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crass
A2
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Czw 9:55, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Filip w piękne tereny jedziesz z ktorych niedawno wróciłem trzymaj mojego tracka,może Ci sie przyda [link widoczny dla zalogowanych]
Mimo ze duuzo piachu (spokojnie ponad 200km) DL dawał sobie rade,ale jak zamieniłem sie na 50km z kolega na Gs800 ...to lepiej żebym nie pisał o wrażeniach na forum DL ))))
miotacztruskawek: no własnie głownym faworytem jest u mnie poki co gs800
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 14:12, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
crass napisał: | Mimo ze duuzo piachu (spokojnie ponad 200km) DL dawał sobie rade,ale jak zamieniłem sie na 50km z kolega na Gs800 ...to lepiej żebym nie pisał o wrażeniach na forum DL )))) |
Przednie koło 21' i "więcej" zawieszenia...
crass napisał: | miotacztruskawek: no własnie głownym faworytem jest u mnie poki co gs800 |
Tu na razie nie ma wielkiego pola manewru... Ze staruszków masz starą Afrę i XTZ750. Fajne, ale inna epoka. Z względnie nowych, ale używek 800GS, Tiger800XC, i LC8 ADV... KTM oferuje najlepszą frajdę, ale ma swoje fanaberie. Potrzebuje też dobrego serwisu. Tiger to trochę taki wynalazek, niewiele tego jest, mało akcesoriów, ale podobno bezawaryjny. A BMW ma swoje przypadłości, ale dzięki szerokiemu gronu użytkowników łatwo sobie można z nimi poradzić. I chyba dlatego jest to dość rozsądny jak na razie wybór.
Są jeszcze zupełnie nowe wynalazki CRF1000L i 1090R/1190R, ale to jak z nowymi, kosztownie. Jest jeszcze pieśń przyszłości T7 i KTM 800ADV, ale to przyszłość.
W każdym razie jak ma być w terenie lepiej to o maszynach pokroju XT1200Z, czy R1200GS a także nowy Vstrom1000 nie wspominam .
PS: czasem robię swojemu Rzepakowi i takie wyprawy
https://www.youtube.com/watch?v=LupF3WdMpTI
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 14:16, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Czw 17:12, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
No jeszcze warto pod rozwagę wziąć Huskę 701 (chociaż to praktycznie to samo co KTM 690).
Dzięki za tracka crass, może się przyda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Czw 17:13, 08 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 22:35, 08 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Filip_V650 napisał: | No jeszcze warto pod rozwagę wziąć Huskę 701 (chociaż to praktycznie to samo co KTM 690). ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Tylko to jednak singiel... Coś zupełnie innego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crass
A2
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Pią 7:51, 09 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek : dużo tych "przypadlosci" ma GS800 ? na co zwrócić uwage,o co pytać przy zakupie ? któryś rocznik pozbył sie już chorób dziecięcych ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pią 8:48, 09 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ja na wyprawy poza asfalt polecam stare, leciwe XT 600, TT600. Silniki proste, tanie w naprawie. Ceny przystępne. Może nie wygląda to jak nowa Afra, ale dowiezie gdzie trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 16:05, 09 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
crass napisał: | miotacztruskawek : dużo tych "przypadlosci" ma GS800 ? na co zwrócić uwage,o co pytać przy zakupie ? któryś rocznik pozbył sie już chorób dziecięcych ? |
Obręcze. Fabryczne Behra są...kiepskie. Jak kupujesz, to sprawdź, czy są proste i tyle... Jak są Excele, to problem masz właściwie z głowy. Koszt Exceli to niestety ok 2-2,5tyś
W pierwszych rocznikach bywały wycieki spod pokrywy zaworów były, ale to w pierwszych seriach. Nie kojarzę, żeby jeszcze ktoś się z tym męczył... Egzemplarze które miały z tym problemjuż dawno zostały naprawione
Mawia sie o problemach z łożyskami w kołach. Problemem są tak naprawdę tulejki w kołach. Oryginalnie są aluminiowe, które pod wpływem brudu się szybko wyrabiają i przepuszczają syf. Jak kupisz na aluminiowych, to strzeż się brudu, często rozbieraj i smaruj. Jak ktoś za ciebie wymieni i kupisz motocykl na nierdzewkach problem masz z głowy. Ew koszt nierdzewnych to ok 50-80pln.
Ludzie gadają tez o mocowanie amortyzatora. Jest to delikatnie mówiąc dość osobliwe rozwiązane miejsce. Ale dopóki latasz na fabrycznym amorze problem jest znikomy. Nawet jak będziesz skakał, dziczył etc. Dopiero montaż jakiegoś normalnego dampera (Wilbers. HyperPro, Ohlins, TT) otwiera puszkę pandory. Żeby to sprawdzić niestety musisz odkręcić zamek kanapy, na co niekoniecznie pozwoli właściciel. Ale jak będzie tam fabryczny Sachs, to nie ma sensu zaglądać.
Czasem łamie się mocowanie chłodnicy, zwłaszcza jak ci się w terenie raz, czy drugi zdarzy położyć maszynę. Chłodnica przeszczepiona z szosowców po prostu nie daje rady. Ale mocowanie jest na plastikach, można to bez problemów pospawać. U mnie efekt spawania jest taki, że mimo naprawdę wielu gleb wszystko jest na miejscu . Chyba większy problem jest z wiatrakiem na chłodnicy. Wybitnie nie lubi piachu, który może go blokować. U mnie niestety się spalił więc wymieniłem na afrykański...
Ostatnie to chyba pompa paliwa, i stator na alternatorze. Ale tego nie jesteś w stanie sprawdzić przy zakupie... Tylko, pompa pasuje od Astry F/G lub passerati B4. Stator to większy problem. Regeneracja starego to ok 200-300pln. Gorzej jak na trasie walnie, ale wtedy jeszcze pokulasz się na samym akumulatorze. Tylko warto mieć woltomierz, żeby wiedzieć, czy już padł, czy jeszcze nie...
Generalnie elektryka mimo iż na komputerze to daje radę... Jest porządnie zrobiona . Nie straszne jej brody
https://www.youtube.com/watch?v=HFu-PODf4rI
Kojot85 napisał: | Ja na wyprawy poza asfalt polecam stare, leciwe XT 600, TT600. Silniki proste, tanie w naprawie. Ceny przystępne. Może nie wygląda to jak nowa Afra, ale dowiezie gdzie trzeba. |
Poza asfalt tak , ale i On i OFF 800 może być lepszy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crass
A2
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warsaw
|
Wysłany: Nie 11:18, 11 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek: dzieki za info widze ze jednak jest na co zwrocic uwage
ciagle sie wacham jeszcze miedzy 800 a 1200 ,no ale mam czas na wybór do przyszlego sezonu :)sporo krece na asfalcie,ale jadac asfaltem ciagle patrze gdzie tu zjechac w bok wiec stad pomysl na 800. Co do konkurencji,odrzucając wszystkie single i drogą afre okazuje sie ze 800 nie ma konkurencji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 12:34, 11 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Różnica użytkowa między 1200 a 800 jest prosta... Jaki będziesz miał stosunek ON/OFF, oraz czy jeździsz samemu, czy w twinpacku... Choć pasażer dla 800 nie musi być straszny na szosach.
A przy zakupie niewiele masz do sprawdzenia. Sprawdź tak naprawdę ogólny stan, tak jak przy każdym motocyklu. Do tego tylko obręcze kół, chłodnicę, sprawdź, czy wiatrak swobodnie się obraca i tyle... Amortyzator tylny mało kto wymienia, więc tym się nie przejmuj . Najgorzej z pompą paliwa i alternatorem, bo tego nie sprawdzisz. Ale pompa paliwa daje znać o uszkodzeniu przy wysokich temperaturach i niepełnym zbiorniku. Jak ci więc padnie, to musisz dolewać paliwo co 100km i jedziesz spokojnie dalej. A później sama wymiana pompy to pikuś... Ja mam od Passata B4, ale pasuje jeszcze od Opla Astry. Dostaniesz w każdej dziurze. Najgorzej z alternatorem, ale do tego koniecznie dołożysz sobie jakiś woltomierz za 15 pln .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Nie 13:41, 11 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Wrócę do poczciwego XT 660Z dla mnie to taki moto-prostak niestety ginący gatunek! Jest mocny w swojej prostocie, ale faktycznie w konikach trochę mu brakuje. Singiel jest szorstki w obyciu generuje trochę wibracji i jest mało elastyczny, dlatego wymaga częstego grzebania w przełożeniach. Do tej pory jednak nie przeszkadzało mi to bardzo, ale jak trzy dni temu musiałem wracać z Serbii 1200 km ze skręconą lewą kostką to już nie było przyjemne . Natomiast w normalnych warunkach te przypadłości albo pokochasz albo znienawidzisz.Ja nadal zaliczam się do grupy pierwszej. Co do przelotów to na kostce spokojnie da się stabilnie przemieszczać z prędkościami do 140 km/h. choć faktycznie wspomniane wibracje są wtedy mocno odczuwalne. Najprzyjemniej jednak się podróżuje z prędkościami do 100. Natomiast pozycja jest dla mnie bardzo komfortowa siedzenie jednak mogłoby być nieco wygodniejsze. W terenie motorek radzi sobie naprawdę całkiem sprawnie. Silnik fajnie ciągnie od samego dołu długie skoki i koło 21 robią robotę, ale sprzęt nie lubi dużego bagażu, bo wtedy robi się mało stabilny. Zaletą jest też jego zasięg. 23 litry zbiornika a przy spokojnej jeździe spalanie poniżej 4 to fajna sprawa. Podsumowując Tenerka to prosty łatwy w obsłudze sprzęt dla tych co lubią czuć co mają pod sobą i chcą pojechać wszędzie nie martwiąc się o zasięg assistance.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_V650
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZK
|
Wysłany: Pon 18:50, 12 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Topinka! Przynajmniej jeden nie robi mi z wątku ukrytej opcji niemieckiej...
Dzisiaj wróciłem z Drawska. Trochę lepiej poznałem swój sprzęt. Miałem okazję spróbować kilku rzeczy, na które wcześniej się nie porywałem.
Na razie mam jeden wniosek: największym ograniczeniem XT660z... jestem ja sam (i moje umiejętności). Gdyby było inaczej takich akcji byłoby mniej:
[link widoczny dla zalogowanych]
W każdym razie tezę tą udowodnił osobiście miotacztruskawek.
Ale więcej na ten temat napiszę na dniach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip_V650 dnia Pon 18:54, 12 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|