 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 11:59, 04 Lip 2014 Temat postu: Transalp 2006 vs Africa 96-00 vs v-storm 650 2006 ok12000p |
|
|
Podobny temat widze, ze był, ale chcialbym sie odniesc konkretnie do tych modeli (nic typu TDM) Podobne pytanie zadalem na forum TA
Witam (jak w zlym dziale dalem temat to prosze przenieść)
Mam nie lada dylemat - co kupić - , ale zacznijmy od poczatku - moto do szybiek turystyki które nie boji sie szutrów i leśnych scieżek:
Obecnie mam bardzo ladna, zadbaną Aprilie Pegaso 650 98r na gaźniku - czyli to co BMW GS650
Moto ma smiesznie niski przebieg, jest przeserwisowane na wylot, nowe oponki anakee 3.... i wszystko byłoby pieknie jeszcze przez dlugie lata, ale praca singla nijak mi nie odpowiada. Do tego dochodzi niska komfortowa predkość przelotowa (ok 120km/h) i wiatr dmuchający prosto w wizjer (albo mam za niska albo za wysoką szybke)
Moto bardzo słabe nie jest bo ma 50KM przy masie 180kg, aczkolwiek te 50KM osiaga przy 6500/min, co dla rozsadnego czlowieka jest niewykonalne, ponieważ wibracje przenoszą sie nawet na gałki oczne.
Poniżej 2500 o/min tak szarpie łańcuchem, ze pląby wypadają czyli:
Użyteczny zakres obrotów to miedzy 3-5k o/min
Zmusza to do częstej zmiany biegów i wyprzedzanie trzeba wspomagać siłą woli, co niekoniecznie dobrze odbija sie na komforcie psychicznym globtrotera
Poza tymi minusami moto ma same plusy, pali srednio 4.8-5.2l/100km Jezdzi po asfalcie, szurtach, trawie, lekkim terenie, nawet na tor zagląda jest wygodne, tylko minimalnie za wysokie (mam 177cm i pełnymi stopami nie stanę na asfalcie), ale jak to mówili w znanym starym filmie "moze i to zachodnie moto ma swoje plusy, ale dobrze, aby te plusy nie przesłoniły nam minusów"
Wyznając tą zasadę postanowiłem moto zmienić.
Na w/w modelach zdążyłem sie "przejechać" ale przejechać nie znaczy jeździć. Jako bardziej doświadczeni pomóżcie coś wybrać.
Moje wrazenia z przejazdzek:
TRASALP 2012
Jeździłem głównie modelem 2012 i jakbym chciał wydać 20k na moto, to bym sie nie zastanawiał... ale nie chce
+wtrysk
+czuć moc
+aerodynamika
-cena
TRASALP 2006
+wydaje sie lekki
+wszędołaz (jak na moje potrzeby)
- gaźnik
- słabawy
- 12k pln moze być mało i rocznik może spaść do 2002-2004
V-STORM DL 650 2006r
-ociężały,cieżki, krowiasty - coś jak polonez
-obawiam sie o jazde poza asfaltem
-prawdopodobnie najwieksza utrata wartości
- nie jest hondą (słynącą z prostych bezawaryjnych rozwiązań)
+wtrysk
+spalanie
+predkości na trasie
+najnowocześniejszy wygląd
AFRICA TWIN 1998r
+++ brak utraty wartości, z tendencją do możliwego wzrostu
+kultowy
-ciezki
+w trakcie jazdy nabiera lekkości
-stary
+ale jary
-gaźnik
-brzydki
+ale ładny
- ciut za wysoki
+afrykański
Moto będę sprowadzał ze szwajcarii, wiec na ceny i przebiegi na polskim aledrogo nawet nie patrze.
Znacie moje wymagania i odczucia, podpowiedzcie coś
Istotne jest dla mnie pojecie "komfortowej predkości podróży" - czyli cichej, komfortowej jazdy, gdzie głowy nie urywa. Jak to wygląda w tych modelach?
Kolejnym bardzo istotnym elementem sa mozliwości jazdy po różnych nawierzchniach. Z wycieczek po bezdrożach nie zrezygnuje, a techniki jazdy gdzie sie najlepiej uczyc jak nie na torze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 20:35, 04 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
nie pomoge Ci w Hondach bo nie jezdzilem ( AT wedlug mnie przereklamowana )
V-STORM DL 650 2006r
-ociężały,cieżki, krowiasty - coś jak polonez
jakos mozna sie z nim z innymi duzo wiekszymi motkami (np GS1200 ) pogonic wiec z tym polonezem przesadziles
na ciasnych winklach jest super - no moze oprocz hamulcow
obawiam sie o jazde poza asfaltem
tu duzo zalezy od kierownika. chociaz napewno mozliwosci sa ciut mniejsze niz starego trampka czy AT
-prawdopodobnie najwieksza utrata wartości
niekoniecznie. wlasnie uzywane trzymaja sie dobrze. Zreszta jak policzysz przyjemnisc to straty nie bedzie
nie jest hondą (słynącą z prostych bezawaryjnych rozwiązań
moj ma prawie 50 tys i nie popsulo sie nic. Nawet klocki i naped mam oryginalny.
Istotne jest dla mnie pojecie "komfortowej predkości podróży" - czyli cichej, komfortowej jazdy, gdzie głowy nie urywa
V-Strom jest do tego idealny
edit. przypomnialo mi sie przeczytane zdanie chyba "gompki"
" V strom jest jak zona po 20 latach malzenstwa- chcialoby sie ja wymienic, ale ciezko znalezc racjonalny powod "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 20:44, 04 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Sob 1:33, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moje slowo komentarza do powyzszych:
- jak wiadomo, hamulce zostaly poprawione w nowych modelach (od 650L2 oraz 1000L4)
- ciasne winkle sa radoscia dla V-Stroma, zwlaszcza nowego
- odnosnie jazdy poza asfaltem,to warto poczytac/poogladac to,co robi np Koleka Sladek,V-Told (ostatni filmik) czy paru jeszcze kolegow; to bardziej umiejetnosci kierownika ograniczaja mozliwosci motocykla,a nie ten ostatni
- znane sa motocykle (jezdzace i nic im niedolegajace) z przebiegiem dochodzacym do 100kkm; jesli dobrze dbasz o motocykl,on odwdzieczy sie tym samym
- zawsze mozna przemalowac V-Stroma w kolory HRC jak Ci bardzo doskwiera brak nazwy/loga Honda
- w temacie predkosci i komfortu,to akurat V-Strom w porownaniu do wspomnianych wczesniej modeli Hondy nie ma sobie rownych: zaczynajac od wygodnej kanapy, przez 6 bieg, aerodynamike=ochrona przed wiatrem, brak odczuwalnych wibracji (znam z autopsji Trampka), po predkosci przelotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 8:22, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No to może ja.
Miałem Transalpa (ale z 1991 r a nie 2006. Jeździłem oboma i jakoś specjalnej różnicy poz wizualnej nie zauważyłem) bezpośrednio przed DL-em 650. W obu i w TA i DL mam założone K60 Scout.
Asfalt:
DL zdecydowanie lepszy. Lepiej pracuje na zakrętach i nie męczy się tak bardzo od 120 km/h. Dla mnie siodło wygodniejsze w DL ale pozycja w obu identyczna=bardzo dobra. W obu siedzi się wysoko i komfortowo. Skrzynia lepiej pracuje w Suzuki. Miałem już dwie hondy i biegi wymagają większej uwagi przy zmianie.
Ochrona przed wiatrem to przewaga DL. Mam szybę z deflektorem i jak wracałem z Łodzi do Warszawy przy prędkości 140-150 było głośnawo ale nie telepało mi kaskiem (mam 178 cm wzrostu). W DL-u mógłbym spokojnie podczas jazdy jeść zupę czego w TA nie dałoby się zrobić. Do tego w TA szyba turystyczna nie ma od dołu otwory wentylacyjnego więc robi się w lato gorąco a kask z zamkniętą szybą potrafi parować nawet jak nie pada. Niektórzy koledzy z forum TA pisali, że na letnie wypady woleli niższą szybę.
W DL-u jest mniej wibracji. Na TA przy 120 miałem wrażenie że nogi opieram nie na podnóżkach ale na wiertarce. Do tego po dłuższym czasie silnik mocno grzał w tyłek.
Teren. TA jest stosunkowo ciężki jak na poważny teren. Dlatego nie pchałem się za mocno w te tematy. Ale luźny piach przejedzie bez problemu. Zaletą są większe niż w DL koła.
Ogólnie widać w porównaniu ze starym TA różnicę technologiczną. Ale...no właśnie TA jeździ się baaaardzo przyjemnie w zakresie niższych prędkości. Na dziurach zawieszenie też jest głośne ale wygodniej jest w TA. Jest lżejszy co ułatwia manewrowanie. No na koniec silnik brzmi bardziej v-kowato od tego w DL.
Hamulce, no cóż TA (przyjemniej mój) miał spowalniacze. Bęben z tyłu i jedna mała tarcza z przodu. Niektórzy koledzy użytkujący TA z tarczą z tyłu twierdzą, że nie ma właściwie różnicy. Dołożenie przewodu w oplocie poprawia sprawę.
Moc. W dwie osoby właściwie nie idzie. Załadowana podobnie. To jest największy Mankament TA.
No i na koniec. Stare TA były produkowane w Japonii a nowe to włoszczyzna. O ile to w ogóle jest argument, choć dla mnie jest.
Ogólnie jakby mnie było stać to nadal w garażu stałby TA obok DL-a.
To są oczywiście moje odczucia.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Sob 8:37, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Sob 9:25, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
W DL wystarczy lekko ponawiercac tlumik i od razu jest lepiej
Nowa 650-ka juz takich zabiegow nie wymaga. Dzwiek seryjnego wydechu jest o niebo lepszy niz w starszym modelu.
TA procz Wloch ('97-'01) montowane byly rowniez w Hiszpanii ('02-'06). Nie wiem jak z XL700 w latach 2008-2012.
Ostatnie Japonczyki zjechaly w 1996/7.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Sob 9:27, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 9:50, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: | W DL wystarczy lekko ponawiercac tlumik i od razu jest lepiej
Nowa 650-ka juz takich zabiegow nie wymaga. Dzwiek seryjnego wydechu jest o niebo lepszy niz w starszym modelu.
TA procz Wloch ('97-'01) montowane byly rowniez w Hiszpanii ('02-'06). Nie wiem jak z XL700 w latach 2008-2012.
Ostatnie Japonczyki zjechaly w 1996/7. |
No tak by to wyglądało. Nigdy nie wdawałem się w szczegóły.
Ja jeszcze brałem pod uwagę do jazdy teren/szosa XTZ 750 Super Tenere (ale już tego nie produkują). Jeździ się fajnie, coś jak AT. Ewentualnie XTZ 660 Tenere. Pancerne plastiki, świetny motocykl. 50 KM ale 1 cylinder. Normalnie bym go brał ale jest dla mnie za wysoki, nie sięgam do ziemi a zestawy do obniżania podnoszą niepotrzebnie koszty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Sob 11:09, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
XTZ750 Super Tenere to dosc niedoceniany motocykl...przegral z przereklamowana AfricaTwin ;-( A siegajac do zrodel historycznych, to wlasnie Yamaha XTZ swoje korzenie (i wygrane) ma w Rajdzie Paryz-Dakar, a nie jak powszechnie sie uwaza Honda
XTZ660 bardzo udany (zwlaszcza po liftingu) motocykl, ale jak juz zauwazyles: wysoki i 1 cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 11:46, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, bardzo niedoceniany. Jak się kolega nie boi rocznika to można wyszukać naprawdę świetnej XTZ 750 Super Tenere. Jeździłem i polecam z całego serca. Uważam, że nie ustępuje niczym AT, no może poza ceną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13:51, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
XTZ660 wysoko ma środek ciężkości przez co jest trudna do "ogarnięcia". Niemniej ładny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 19:26, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
masz bardzo duze wymagania jak na tak skromny budzet. niestety nie ma motocykli wszystkomajacych. Na zdane pytanie sam sobie umiesz odpowiedziec bo z grubsza juz sie orientujesz co ktory model umie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 20:13, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ale tu nie ma co deliberować. Normalnie podpowiedziałbym, zastanów się ile czasu spędzisz na asfalcie ile w terenie i pod tym katem dobierz motocykl. Skoro jednak twierdzisz, że z bezdroży nie zrezygnujesz to obie Hondy a szczególnie TA będą lepsze od DL-a. V-strom ma mniejszy skok zawieszenia, mniejszy prześwit, koło 19 cali z przodu.
Nie ma co rozważać umiejętności kierownika, bo kierownik ma być ten sam, a każdy, lepszy czy gorszy motocyklista więcej w terenie więcej zdziała na TA niż DL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 23:16, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Kombinuje i dzieki za porady. Juz była opcja wzięcia moto w leasing... W sumie dalej jest... Zobaczymy.. Jakbym nie liczył jest to głupie
TA 2012 byłby idealny, dzis nim nabyłem kilka km i kurcze to jest to.
Mocy brakuje przy wyzszych prędkościach, ale do 140 jest miód i to byłby dł mnie strzał w 10, ale
nie chce wydać wiecej kasy na moto - bo nie. Ta 650 odpadl na 90%
Moze jest tu na forum kolega z ktorym byłem na torze w kisielinie i da sie jeszcze raz bujnąc DL'em na dłuższa trase, coby porównać?
Na dzis została opcja AT vs DŁ - kult vs nowoczesność. To jak wybierać miedzy Mercedesem G a BMW X5
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Murzyn dnia Sob 23:20, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:28, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Trochę te Twoje decyzje, stoją w sprzeczności z założeniami jakie nam przedstawiłeś. Skoro nie masz zamiaru zrezygnować z bezdroży, to powinieneś zrezygnować z DL-a, a Ty ciągle go rozważasz, a dodatkowo AT która jest klocem w porównaniu do Twojego obecnego motocykla. Dodatkowe 30-40kg w offie to kosmos.
Czy Ty aby na pewno wiesz czego chcesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 10:08, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz po dokładnie takiej nawierzchni jeździć to ja bym raczej szukał jakiegoś KTM'a... Każdym z wymienionych motocykli się wypierdzielisz w takim błocie. Natomiast po suchym też bez problemu każdym przejedziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 11:29, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Matt ma racje.
z drugiej strony po takim blocie jakies olbrzymie skoki zawieszenia i tak niepotrzebne.
Mysle ze jadac z glowa wystarcza w DL-u opony kostki i podniesiony przedni blotnik.
Nie kumam dlaczego upierasz sie przy AT ? Piszesz ze 90 % to asfalty, chciales " cichej komfortowej jazdy " a chcesz z niej zrezygnowac tylko dlatego zeby kultowo wygladac ?
sorry moze AT nie jest zlym motocyklem, ale 20 letni motocykl pozostaje 20 letnim motocyklem. I technologicznie ( nawet jezeli to mniej istotne ) jak i ryzykiem awarii ( gumowe czesci , pompa benzynowa , instalacja )
a jezeli juz kusisz sie o prownania do aut to do DLa pasuje raczej LR Discovery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 11:38, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi raczej o lżejszy motocykl Np ktm 525 - 118kg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 15:31, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Disco daje radę autem takie ścieżki sa do przejechania na zwykłych szosowych oponach, nawet bez konieczności włączania napędu 4x4
W takim terenie aprilia tez daje rade na anakee 3
Tam sie jedzie 10-30km/h bez jakiegoś hardcoru
Nie wiem czy jest tu ktos z południa polski, ale nasze wycieczki wyglądają tak:
100-400km asfaltem na miejsce docelowe,
2 dni zwiedzania po drogach 50/50 asfalt / szutr-kamienie-glina
Powrót
Bagaże wiozą zony z dziećmi w 4x4
TeN filmik z błatniej pokonalo r6 f4 - kur...jąć non stop
Aprilia jest dla mnie za słaba poprostu na asfalt, na resztę drogi daje rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 19:15, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
pewnie ze Disco daje rade To taki szwajcarski scyzoryk jak V Strom
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 23:31, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
O disko lepiej nie rozmawiajmy, bo zarzucić mu mozna dużo.
Jedyny plus ze zawsze dojeżdża do domu bez holowania
Wyglada na to ze muszę wziac od kogos DL i AT i potestować wiecej
Jak żadne mi nie spisuje to wezmę nowego Dl w leasing
Tak swoją droga to 650 czy 1000 polecacie?
650 ma lepsze opinie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek_krk
A
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 7:45, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: |
- zawsze mozna przemalowac V-Stroma w kolory HRC jak Ci bardzo doskwiera brak nazwy/loga Honda
|
Ewentualnie barwy Repsola dla poprawy wartości prędkości przelotowych.
sorry za OT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 18:49, 07 Lip 2014 Temat postu: Re: Transalp 2006 vs Africa 96-00 vs v-storm 650 2006 ok1200 |
|
|
Murzyn napisał: | moto do szybiek turystyki które nie boji sie szutrów i leśnych scieżek |
Jeśli stać Cię na nowy motocykl może zastanów się nad dużymi enduroturystykami, przypuszczam że w podobnych pieniądzach dałbyś radę coś znaleźć: BMW1150-1200gs, ktm950-990-1190, xtz1200 ? Wszystkie mają dużą moc i endurowate podwozia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 19:05, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Murzyn napisał: | Disco daje radę autem takie ścieżki sa do przejechania na zwykłych szosowych oponach, nawet bez konieczności włączania napędu 4x4
|
Discovery to ma chyba stały napęd 4x4... Poza tym, to takie ścieżki suche, to faktycznie jest betka, ale jak popada i zrobi się śliskie błotko, to wbrew pozorom można się przejechać... - chodzi mi o samochód. DL-a na czymś takim to nie widzę. Ewentualnie na kostkach, ale i one chyba wiele mu nie pomogą w błocie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 19:07, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 21:37, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Murzyn napisał: | O disko lepiej nie rozmawiajmy, bo zarzucić mu mozna dużo.
Jedyny plus ze zawsze dojeżdża do domu bez holowania  |
no to juz jest cos
ale swoja droga nie spotkalem jeszcze tak wszechstronnego auta, a przetestowalem duzo. - rodzinny komfortowy wol roboczy (Disco 3)
Murzyn napisał: |
Tak swoją droga to 650 czy 1000 polecacie?
650 ma lepsze opinie |
jezeli piszesz o nowych, to 1000 jest zbyt krotko na rynku zeby zasluzyl sobie na tyle dobrych opini co maly.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 22:23, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inspektor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 22:08, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Murzyn napisał: | O disko lepiej nie rozmawiajmy, bo zarzucić mu mozna dużo.
Jedyny plus ze zawsze dojeżdża do domu bez holowania
Wyglada na to ze muszę wziac od kogos DL i AT i potestować wiecej
Jak żadne mi nie spisuje to wezmę nowego Dl w leasing
Tak swoją droga to 650 czy 1000 polecacie?
650 ma lepsze opinie |
Nie bazuj na opinii innych który ma lepszą, bo każdy ma inny punkt widzenia. Popatrz do czego potrzebujesz albo ile masz kasy. Jak masz kasę czy leasing chcesz to bierz 1000'ca bo właściwości ma 650'tki, ma super silnik i zawieszenie. Jednak gdy nie jesteś wybredny i nie potrzebujesz mega mocy wystarczy wówczas 650 na pewno. Dotyczy to nowych modeli. W starszych modelach już jest większa różnica w prowadzeniu i zwinności więc tylko jazda pokaże Ci Twoje plusy dodatnie i plusy ujemne indywidualne tylko dla Ciebie. Inaczej się nie da i nie rób inaczej bo będziesz niezadowolony gdy Dl 1000 okaże się np za ciężki dla Ciebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 17:19, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Troche czasu mi to zajęło, troche testów i kilometrów zrobiłem i decyzja mam nadzieje zapadła już ostateczna.
Trochę smieszny jest powód tej decyzji, ale okazało się jednak, ze opona anakee 3 (strasznie mi przypadla ta opona do gustu) po błocie nie pojedzie. Do puki było sucho pseudo błoto, trawa nie były wyzwaniem, natomiast mokry ostatni tydzień w górach uświadomił mi, ze po prawdziwym błocie to ja nie pojezdze.
Jak po błocie nie pojezdze to po co mi AT? Różnice w mocy tych 10km również czuć... spalanie...
Musze jeszcze wypozyczyc jakiegos DL'a na calodniową przejazdzke i kupować.
Są gdzieś na forum jakieś zbiorcze informacje o różnicach w modelach, jakie były modyfikacje w danym roku (wyczytalem ze 2007 byl zmieniony rozstaw osi) i jak te zmiany wplywaja na moto. Które roczniki itp itp.
Jakie dodatki czy modyfikacje zaplanowac na start.
Bardzo bym prosil o linki do takich kompendiów wiedzy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Murzyn dnia Śro 17:20, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Śro 17:56, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Prosze bardzo:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CZARO
Motocyklista
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białytsok xt660z tenere
|
Wysłany: Śro 22:28, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Murzyn napisał: | Disco daje radę autem takie ścieżki sa do przejechania na zwykłych szosowych oponach, nawet bez konieczności włączania napędu 4x4
rade |
nie wiem co to za auto na filmie, ale jeśli to landek disco to coś mi się zdaje że tam napędy 4x4 się nie załącza ?? można napęd zblokować,dowalić reduktor jak pokombinowany to mosty ale napęd ma stały na 4 tak jak niva czy subaru lub inne większe starsze quattro ...myślę że na tylnym napędzie jak w większości terenówek (nie suvów) na szosowych letnich oponach wcale na takich błotkach nie było by lekko ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 22:47, 16 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Cenne dane
nie wiem czy dobrze mysle:
Model najlepiej K07 w góre
ABS, warto szukac z?
Przebiegi na allegro maja sie nijak do przebiegów z zachodnich portali. Tak jakby u nas sie jezdziło po 3k rocznie
Po zakupie:
Odblokowac
Gmole kufry handbary
oslona dołu
komp pokłaodowy
gniazdo usb
mam tez fajny patent na latwa regulacje napiecia sprezyny, ciekawe czy w DLu tez da sie to zmodyfikowac
coś dopisac do listy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 22:40, 17 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Murzyn napisał: |
nie wiem czy dobrze mysle:
Model najlepiej K07 w góre
ABS, warto szukac z?
|
dobrze myslisz. ABS staje sie standardem. Wedlug mnie za jakis czas motocykle "bez" beda "gorzej sprzedawalne"
Murzyn napisał: |
mam tez fajny patent na latwa regulacje napiecia sprezyny, ciekawe czy w DLu tez da sie to zmodyfikowac
|
tego akurat w DLu nie trzeba modyfikowac prosciej sie nie da
co do przebiegu to zawsze mozesz poszukac moto na forum. Raczej sprzety sprawdzone.
A dodatki to juz kwestia gustu i potrzeb.
Grzane manetki sprawdzaja sie jesienia a podwyzszona kierownica nie tylko w jezdzie na stojaco. Mniejsze ledowe kierunki nie pekaja przy lekkiej glebie itd.
poczytaj w dziale akcesoria dla Dla.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 22:41, 17 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murzyn
A1
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 12:40, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak sie odnosic do malowania na przykladnie tego moto?
[link widoczny dla zalogowanych]
Pytam z ciekawości, bo w przebieg juz na pierwszy rzut oka nie uwierze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 13:48, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moto bylo malowane. Powod ? pewnie nie kaprys.
Sprowadzone z Anglii, zmienione lusterka i handbary. Nie musi nic znaczyc ale moze miec faktycznie Exodus za soba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:13, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Anglika nigdy bym nie kupił... Jeżdżąca rdza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spolski
Motocyklista
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 15:19, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Hermes napisał: | Anglika nigdy bym nie kupił... Jeżdżąca rdza... | To trochę taka urban legend. Motocykle to nie samochody, używa się ich na wyspach sezonowo i to najczęściej w te pogodniejsze dni i praktycznie wszystkie garażuje. Miałem motocykl z Anglii, kolega kilka, zero rdzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KLOSZ
A1
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Uć
|
Wysłany: Czw 10:16, 05 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Hermes napisał: | Anglika nigdy bym nie kupił... Jeżdżąca rdza... |
Łiii tam, stary przesąd i ponura historia .
Zgadzam się z tym co Spolski napisał... wcale nie jest tak źle.
Znam również kilka maszyn z wysp, sam jezdze wyspiarskim TA i nie zauwazylem jekos znacznie wiecej rudej niz na sprzetach z Niemiec, Francji czy Włoch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Czw 10:23, 05 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
w Gdańsku jest taki komis Bikemaster, sprzedają głównie motocykle z Wysp. Parę razy przymierzałem się do zakupu u nich i jednak te motocykle mają problemy z rdzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Pon 7:33, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie,podeślę się pod temat.
Czy użytkownicy starszych transalpow mogą napisać na co zwrócić w szczególności uwagę, typowe usterki,itp?
Jadę dziś ze znajomym obejrzeć kilka sztuk.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pearl dnia Pon 7:35, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek79
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 8:13, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pearl napisał: | Panowie,podeślę się pod temat.
Czy użytkownicy starszych transalpow mogą napisać na co zwrócić w szczególności uwagę, typowe usterki,itp?
Jadę dziś ze znajomym obejrzeć kilka sztuk. |
Najbardziej powszechna usterka - moduł zapłonowy znajdujący się pod siedzeniem. Zaleca się zrobienie jakiejś osłony tak aby siedzenie nie dobijało. Koszt modułu jakieś 250-300 zł.
Druga częsta usterka to wyrobienie zębatki w ślimaku (prędkościomierz). Koszt jakieś 100 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Pon 8:15, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
O ile usterkę ślimaka chyba łatwo zdiagnozować to jeśli chodzi o moduł to wydaje mi się że albo działa albo nie,czy daje jakieś inne oznaki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek79
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 8:30, 05 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pearl napisał: | O ile usterkę ślimaka chyba łatwo zdiagnozować to jeśli chodzi o moduł to wydaje mi się że albo działa albo nie,czy daje jakieś inne oznaki? |
Mi Moduł zaczął przypominać kierunkowskaz - raz działał, raz nie działał.W czasie jazdy Trampek po prostu stracił moc i zaczęło szarpać. Tak jakbyś stracił jeden cylinder. Dojechałem parę km jadąc max 40 km/h do mechanika.
Dowiesz się na pewno więcej o Trampkach na forum TransalpClub.pl - forum równie żywe jak nasze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lucek79 dnia Pon 8:31, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|