|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scibor1
A1
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 6:19, 01 Lis 2018 Temat postu: Royal Enfield Bullet 500 Diesel |
|
|
W sumie tu się jeszcze nie chwaliłem. Wczoraj korzystając z chwili wolnego wyciągnąłem z garażu mój nietypowy pojazd i trochę go "przewietrzyłem":
https://youtu.be/gUAZv4Fkvkw
I jeszcze kilka zdjęć na szybko w plenerze:
W skrócie: motocykl Royal Enfield Bullet 500, rocznik 2004, w 2017 zmiana silnika na diesla 499ccm 12KM, Vmax 100km/h,, zużycie paliwa 2,1l/100km ON, masa własna gotowego do jazdy 175kg.
Jak się wczoraj na niego przesiadłem z DLa to się roześmiałem - jakbym na motorynkę wsiadł Ot taki motocykiel sobie zmajstrowałem. Nazywa się Alfred:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 9:08, 01 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Faktycznie ciekawostka Może wrzuć jakiś filmik, żeby można było posłuchać jak "gada"...
A jaki ma "układ" pedałów? Normalny, czy hindusko-kolonialny?
Jeździłem na takim w Indiach (tylko ze zwykłym silnikiem), który dźwignię tylnego hamulca miał po lewej stronie, a biegów po prawej. Do tego jedynka była w górę, a reszta w dół...
Ta odmienność w połączeniu z ruchem lewostronnym i krowami na ulicach na początku strasznie mnie stresowały
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 9:18, 01 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scibor1
A1
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 13:23, 01 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Filmik jest na YT - link w pierwszym poście. Na moim kanale są wszystkie filmiki jakie o nim nakręciłem, poczynając od odpalania nowego silnika "na hamowni" a na złotowych wojażach kończąc.
To wersja angielska/indyjska, tak jak miałeś w Indiach: biegi z prawej 1 do góry, hamulec z lewej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 21:28, 01 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Fantastyczny sprzęt. Gdybym miał okazję kupić taki,w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze, to bym się chyba skusił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Czw 22:18, 01 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Super sprzęt!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scibor1
A1
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 5:21, 02 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Jest w dobrym stanie. I na sprzedaż. Wystawiony na mobile.de, tam cena wydaje się być rozsądną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez scibor1 dnia Pią 7:02, 02 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 719
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:38, 02 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Moto w dieselu ???
Niebywałe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 23:57, 02 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Konstruktorzy już w latach 30-tych ubiegłego stulecia próbowali z silnikiem Diesla, m. inn. BMW, NSU, Norton, Ariel Square, ale na prawdę dopiero pod koniec lat 50-tych przeprowadzone pierwsze poważne próby>>>
...Dlaczego żadna firma nie zdecydowała się na opracowanie silnika Diesla do motocykla? Wydawało się, że powinien to być najbardziej pożądany i oszczędny rodzaj transportu, w którym zużycie paliwa było prawie dwukrotnie mniejsze, niż w silniku benzynowym o identycznej pojemności. Oszczędność Diesla w przypadku motocykla od strony komercyjnej okazała się bezużyteczna. Po pierwsze, uzyskiwana moc dla jednostki objętości roboczej w przypadku silnika Diesla była prawie półtorakrotnie mniejsza, niż w przypadku silnika benzynowego, a dla małych wartości objętości roboczej (określonej w centymetrach sześciennych) w ogóle zbliżała się do zera. Po drugie, silnik Diesla nie toleruje wysokich obrotów, w takim przypadku mieszanka nie nadąża spalać się w cylindrach. W wersji o większej pojemności silnik Diesla potrafi pokazać na co go stać, ale powstaje inna kwestia: jak taką machinę uruchamiać? (Przecież nie będziemy instalować „kopniaka”.) Czy jednak takie problemy mogą powstrzymać entuzjastów, którzy potrafią kolejny raz z niemożliwego zrobić możliwe, a to co się wydawało na początku nierealne wychodzi „nawet całkiem nieźle”?.
Pierwsze próby, a jednak....
Pierwszy fakt powstania motocykla z silnikiem Diesla został udokumentowany pod koniec lat pięćdziesiątych. W listopadowym numerze czasopisma „Motor Cycling” z roku 1959 ukazał się niewielki artykuł, opowiadający o Gordonie Gloverze, który mając 24 lata potrafił przerobić dwucylindrowy silnik benzynowy (350 cm3) w swym motocyklu marki Ariel na pełnowartościowy silnik Diesla. Jednak wśród znawców tematu za pioniera budowy silników Diesla dla motocykli jest uznawany Arthur Sidney, który mniej więcej w tym samym czasie przedstawił publicznie swoje spostrzeżenie dotyczące dylematu „być albo nie być” dla motocykla z Dieslem. Wspólnie ze swoim ojcem opracował i zmontował doświadczalny model silnika wysokoprężnego o pojemności 500 cm3 (14 KM przy 4000 obr/min), który zainstalował w ramie motocykla Norton.
Ja tam wolę benzynkę PB95 oktanów
Pzdr Żółw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scibor1
A1
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 7:23, 14 Gru 2018 Temat postu: Royal Enfield Bullet 500 '01 |
|
|
Jako że Alfred z dieslem stał się ozdobą garażu włoskiego kolekcjonera, pustkę po nim od dwóch dni wypełnia Gruby Józek:
Przez poprzednich właścicieli został trochę "zbobrowany", ładnie wyszło więc tego raczej nie ruszę. Ale wcześniej czy później jakiś przeszczep serca go czeka, może nawet coś więcej niż diesel. Czas (i kasa) pokaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 20:09, 14 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Hej Ścibor!
Skąd Ty je wytrzaskujesz????
Kolejny RoYal Enfield... też ładniuchy, staruszek!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|