Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowa Honda Transalp 750

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:59, 09 Lis 2022    Temat postu: nowa Honda Transalp 750

no i doczekaliśmy się, po reaktywacji Afryki Honda wznawia też Trampka

[link widoczny dla zalogowanych]

godny konkurent dla Suzuki i Yamahy, cena na podobnym poziomie.
https://www.youtube.com/watch?v=hYRjhTeYygA
koła 21+18 i prześwit 210mm dają mu praktycznie te same możliwości co ma duża Afryka, za bardziej przyjazną cenę.

[link widoczny dla zalogowanych]

jak wam się podoba?

[img]https://www.cintula-honda.com/de/motorrad-modell-honda-xl750-transalp-11389-2023#gallery-4[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 12:21, 12 Lis 2022, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Czw 13:22, 10 Lis 2022    Temat postu:

Jak się dowiedziałem to było "WOW! nareszcie" potem pooglądałem, poczytałem i z ŁAŁ zrobiło się ŁEEE Sad
Ani to szczególnie ładne, ani lekkie. Zawias taki sobie, siodło nisko. Lampa...
Taki trochę uterenowiony mix CB500X i NC750X
Jedyny plus to silnik, ale to w hondzie żadna nowość, że piec to górna półka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 16:04, 10 Lis 2022    Temat postu:

hmarek napisał:

Ani to szczególnie ładne, ..[...]


no wiesz, jak Yamaha wypuściła tenere 700 to wszyscy inni Designer stwierdzili ze teraz to już wcale sie muszą sie starać ...
Ugly Price jest już przyznany Laughing

edit : 22.40
tak sobie na spokojnie przejrzałem dane techniczne i myślę ze to łeee jest mocno przesadzone.
zawieszenie 200/190mm w zupełności wystarcza do ogólnie pojętej turystyki po bezdrożach. a jak ktoś chce tym uprawiać Motocross to i 210/200 Tenery mu nie wystarczy Wink
Siedzenie 850mm to wprost idealne. A już na pewno nie niskie. Ok, mnie nogi za długie nie urosły dlatego uważam ze to dobra baza wyjściowa dla większości.
5 stopniowa , dająca sie wyłączyć kontrola trakcji tez na plus .
A trenera jak ma ? bo chyba niedoczytalem Wink
I jeżeli cena faktycznie będzie na poziomie 9 tys Euro to jest to bardzo ciekawy motocykl


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 23:49, 10 Lis 2022, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 13:23, 11 Lis 2022    Temat postu:

waga netto 188kg, z płynami - 208kg !!!! ( 22kg lżejszy od nowego vstroma)
wg. zapowiedzi cena ma być podobna jak za Tenere i ok. 5 tys. zł taniej od nowego Vstroma.

Właściwości turystyczne będą lepsze niż w przypadku Tenere, za tą samą cenę Honda oferuje też nieco więcej bajerów. Myślę że Suzuki wraz z Hondą mocno zamieszają na rynku, odbierając klientów marce Yahama. Oba modele idą dokładnie w tym kierunku co trzeba, komfortowe turystyki z opcją jazdy w terenie.

Szkoda jedynie że az 10 lat trzeba było czekać na takie modele.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 12:23, 12 Lis 2022, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 13:53, 11 Lis 2022    Temat postu:

nie znam zapowiedzi polskich, niemieccy dziennikarze twierdza ze ma być bliżej 9 jak 10 tys euro. cena Tenery w DE to 10.700 czyli grubo ponad 1000 więcej.

trzeba odczekać.

Zaleta ceny V Stroma jest to ze cena katalogowa pozostaje ...katalogowa Wink
realnie sprzedają sie tylko z dużymi rabatami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 11:56, 17 Lis 2022    Temat postu:

lista dopłat za akcesoria do golasa
[link widoczny dla zalogowanych]
nie wiem czy dobrze widzę, że trzeba dopłacić nawet za podnóżki dla pasażerki (pedane passengero) ?
Kufry plastikowe 7tys., quicshifter 3,5 tys, halogenki 2 tys, gmole 1,8 tys., grzane manetki 1,2 tys., osłona silnika i centralna podstawka po 1 tys. .... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 23:12, 17 Lis 2022    Temat postu:

nie kumam... po co sie podniecać wypocinami kogoś w necie, poczekaj aż Honda oficjalnie cos zaprezentuje... bo tak to wychodzi trochę taki "Fakt" ale nie fakty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:25, 20 Lis 2022    Temat postu:

Czy tylko ja mam takie wrażenie, że te nowe motocykle są takie same? Na ulicy cieżko będzie rozpoznać. T7 jest brzydka, ale przynajmniej nie da jej się z niczym pomylić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynek dnia Wto 16:31, 22 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 12:54, 22 Lis 2022    Temat postu:

Ja akurat uważam, że T7 jest piękna Smile. Serio, spodobała mi się na długo zanim poszedłem na jazdy testowe. Na pewno jest oryginalna i nie zlewa się z setką podobnych motocykli, dla mnie to zaleta, zresztą tylko jedna z wielu tego motocykla.
Nowy trampek nie jest brzydki, jest po prostu tak bardzo nijaki z wyglądu, ale w sumie pierwowzór też nie był hitem designu tylko praktyczności i bezawaryjności. Duży plus za utrzymanie niskiej wagi, co jak pokazuje DL800 nie każdemu producentowi wychodzi w tej klasie "średniej".
Przy odpowiedniej polityce cenowej top będzie hit sprzedażowy moim zdaniem.
Jednak jak kiedyś myślałem, że nowy trampek może kiedyś będzie następcą mojej YamaMagi to teraz już wiem, że nie będzie... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Wto 23:34, 13 Gru 2022    Temat postu:

Dla mnie to rozczarowanie dekady... Czekałem na coś w rodzaju T7 tylko lepszego...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 17:32, 20 Sty 2024    Temat postu:

obszerna recenzja nowego Trampka, okiem podróżnika po przejechaniu kilku-kilkunastu tys km:
https://www.youtube.com/watch?v=LtTpii3q30I&ab_channel=AsiaJa


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 17:37, 20 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 15:08, 01 Lip 2024    Temat postu:

Od premiery nowego Trampka minęło 1,5 roku i trochę się już opatrzył na drodze i wprawdzie nadal żałuję, że nie ma lampy w stylistyce AfricaTwin to przestało mi to przeszkadzać w jego wyglądzie.
Dziś dzięki uprzejmości znajomego zwanego Dziad Borowy Smile miałem okazję kawałek się przejechać, a wieczorem zamierzam trochę więcej tą oto sztuką:



Pierwsze wrażenia pozytywne - dynamika, pozycja za sterami, zawieszenie.
Pojeżdże teochę dziś jeszcze to napiszę moją subiektywną ocenę. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 10:38, 02 Lip 2024    Temat postu:

...no i pojeżdziłem nim jakieś 3 godziny, zrobiłem jakieś 200km w różnych warunkach: korki miejskie, boczne asfalty, ekspresówka, szutry.


Na początek muszę się przyznać, że nie będę do końca obiektywny, bo Trampek, a konkretnie XL600 był moim wymarzonym motocyklem, który chciałem kupić 15 lat temu jak wracałem do motocykli po 20-letniej przerwie:) Wtedy nie wyszło i kupiłem... DL650 Smile i jakoś już potem tak poszło, że Honda zapomniała o modernizacji Trampka, zatrzymując się na średnio udanym XL700 (XL650 był ciężko dostępny na rynku wtórnym)... Ale do brzegu:)


1) WRAŻENIA OGÓLNE:
Nowy Transalp 750 to bardzo fajne, uniwersalne moto. Jest dynamiczny jak na tą pojemność, poręczny w korkach, zwrotny, komfortowy zarówno pod kątem kanapy jak i miękko zestrojonego zawieszenia. Ma kilka przydatnych funkcji jak zmienne tryby pracy (mi się spodobał SPORT oraz GRAVEL, ale jakby to było moje moto to pewnie bym pod siebie skonfigurował USER), QuickShifter góra/dół, możliwość załączania manetek i halogenów (a pewnie i innych akcesoriów jakby to złącze wykorzystać) fabrycznym przyciskiem funkcyjnym. Ma oczywiście kilka liczników przebiegu, termometr itp.
LCD czytelny, niestety bez Android Autro, które jest np. w nowej Afryce.


2) SILNIK, SKRZYNIA
Silnik jest dynamiczny, czuć, że jest mocniejszy od mojej T7, ale wymaga ciągnięcia na wyższe obroty, żeby tą różnicę poczuć. Musiałbym się podeprzeć wykresami momentów, ale subiektywnie w zakresie 2-4,5 tys obrotów moja YamaMaga wydaje się żwawsza, wyrywająca do przodu. Sama kultura pracy tak silnika jak i skrzyni bez zarzutu. QS przy zmianie w góre wymaga ciągania na wyżśze obroty (wg info na LCD to 6500 obr, w praktyce przy 6000 już działał płynnie) niż bym ciągnął zmieniając ze sprzęgłem, ale co ciekawe w dół radzi sobie świetnie na niższym zakresie obrotów i bardzo fajnie gra na wydechu. (akurat tu miał na czym grać, bo był założony DOMINATOR i to chyba bez dB killera...)

3) ZAWIESZENIE
Trampek, którem jeżdziłem należy do kobiety, nieco lżejszej ode mnie, a nie chciałem zmieniać nastawów zawieszenia, ale w tym setupie było dla mnie zdecydowanie za miękko. Komfortowo owszem, ale zarówno na szutrowe wyboje, jak i na asfaltowe winkle lubię mieć zdecydowanie sztywniej ustawione. Miałem wrażenie pływania pontonem, co nie buduje zaufania do dynamicznych manewrów. Z drugiej stronie "na niemieckiej autostradzie" Smile jechałem licznikowe 190km/h i nic się niepokojącego nie działo, więc może znowu - siła przyzwyczajenia do obecnej T7 gra tu rolę.

4) JAZDA
Ergonomia bez zarzutu - pewnie jakby był mój to bym podniósł kierownicę i może przerobił kanapę, żeby podnieść 1-2 cm, ale i tak wszytko na miejscu, jak to w Hondzie.
Frajda z jazdy duża, ale to już mega subiektywne, bo zawsze jak się jedzie czymś nowym i innym to mam banana na twarzy:)
Na stojąco nawet nieźle się prowadzi, spokojnie można balansować i kierować nogami, choć ja bym kierownicę podniósł te 2-3cm.
Ochrona przed wiatrem jak w każdym obecnie adv po wyjeżdzie z salonu czyli marna. Przy moich 179cm zakup co najmniej deflekora, jeśli nie wyżśżej szyby z deflektorem to konieczność. Na plus - nie miałem żadnych turbulencji na ramionach jak w seryjnej T7, dobrze też są osłonięte nogi.

PODSUMOWANIE
Trampek mi się spodobał na tyle, żeby wybaczyć mu niezbyt udaną lampę przednią (BTW całkiem nieżle w nocy świeci), jest przemyślanym, kompletnym motocyklem, którym spokojnie można podrżować autostradami, a jednocześnie zjechać na szutry, leśne dukty itp "teren" (tylko koniecznie połyta pod silnik, bo filtr i korek spustowy az się proszą o urwanie jakimś przypadkowym kamykiem). Biorąc pod uwage mój sentyment do tego modelu to gdyby go wypuścili na rynek nie w 2022 tylko w 2020 stałby dziś u mnie pod domem Smile


Jednak biorąc pod uwagę to co mi daje obecnie T7 to ewentualna zamiana na Trampka miałaby sens pod kątem jazdy z pasażerem czy po prostu wymiany motocykla na nowszy, ale o podobnej funkcjinalności.
W moim odczuciu T7 jest bardziej drapieżna, dzika i na tle Trampka wypada jak bulterier przy labradorze Smile
Nie widzę Trampka w takiej akcji Smile :


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Wto 10:39, 02 Lip 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin