Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konkurent DL 650 - Honda NC750X

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 21:26, 17 Kwi 2014    Temat postu:

Tipor, Crosstourer jest jeszcze cięższy od varadero - 275/285 kg z DCT. W żaden sposób nie jest to godny następca Trampiszona, ani alternatywa dla DL-a...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robson69
Motonita



Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 1040
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dolny Śląsk Ziębice

PostWysłany: Sob 16:29, 26 Kwi 2014    Temat postu:

na plus dla NC jeszcze trzeba dołożyć serwisy co 12 tyś . co prawda chyba w nowych DL jest podobnie ale starsze modele niestety co 6 tyś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nita
Motocyklista



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 18:55, 27 Kwi 2014    Temat postu:

12000 ma duży nowy , mały chyba nadal 6

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pon 19:44, 28 Kwi 2014    Temat postu:

Magu jak lubie czytać jak ty piszesz , tak jak bym sam pisał .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekwo
A1



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 11:44, 29 Mar 2016    Temat postu:

Cześć
No i stało się .Zamieniłem mojego Dl-a na Hondę Nc750x no i....
Żałuję bardzo.Pierwsza sprawa to mała szyba.Ścina ridera od ramion w górę.Zakupiłem wyższą ale musiałem ją oddać ze wzgledu na to że mam handbary i przez to nie można zablokować kierownicy.Wrażenia z jazdy są w porządku Silniczek fajnie mruczy,ale zbiera sie podobnie do Dl-a.Moto jest bardziej poręczne,lepiej wyważone,mniejsze.Niby wszystko jest ok ale wolę sztormiaka.Teraz gdybym miał wybierać zdecydowałbym inaczej.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Wto 14:03, 29 Mar 2016    Temat postu:

darekwo napisał:
Cześć
No i stało się .Zamieniłem mojego Dl-a na Hondę Nc750x no i....
Żałuję bardzo.Pierwsza sprawa to mała szyba.Ścina ridera od ramion w górę.Zakupiłem wyższą ale musiałem ją oddać ze wzgledu na to że mam handbary i przez to nie można zablokować kierownicy.Wrażenia z jazdy są w porządku Silniczek fajnie mruczy,ale zbiera sie podobnie do Dl-a.Moto jest bardziej poręczne,lepiej wyważone,mniejsze.Niby wszystko jest ok ale wolę sztormiaka.Teraz gdybym miał wybierać zdecydowałbym inaczej.
pozdrawiam


W sumie nie ma co już płakać nad rozlanym mlekiem, ale zdziwiłem się że ktoś zamienia DLa na NC.
Odbyłeś przed zakupem jazdę testową? Tak z ciekawości co Cię przekonało akurat do tego motocykla?
Pytam, bo przed zakupem swojego DLa też zastanawiałem się nad NC750x. Na korzyść DLa przeważyły większe gabaryty motocykla (mam 190cm), silnik "V" i większa uniwersalność (lepszy na dłuższe wyjazdy). Nie chciałem też mieć w motocyklu automatycznej skrzyni biegów, choć pewnie można się do tego przyzwyczaić.

EDIT: Wątek chyba lepiej pasuje do "motocykle niesłuszne". Sugeruję przeniesienie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Wto 14:10, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 22:08, 29 Mar 2016    Temat postu:

A było zapytaćSmile Jeździłem NC700X czyli słabszą i starszą wersją na Teneryfie i wrażenia w porównaniu z DL650:
- naked, zero ochrony przed wiatrem
- rowerek, lekki poręczny ale i mały
- dynamika, nie ma co porównywać, nc700x miała 48km, nc750x chyba 60? Silnik twin, ale bardzo nisko odcięcie obrotów, ani elastyczność vki ani r4
Ja jeździłem manuałem nie dct, chyba nadal jest wybór skrzyni przy zakupie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Śro 0:05, 30 Mar 2016    Temat postu:

MaG napisał:
A było zapytaćSmile Jeździłem NC700X czyli słabszą i starszą wersją na Teneryfie i wrażenia w porównaniu z DL650:
- naked, zero ochrony przed wiatrem
- rowerek, lekki poręczny ale i mały
- dynamika, nie ma co porównywać, nc700x miała 48km, nc750x chyba 60? Silnik twin, ale bardzo nisko odcięcie obrotów, ani elastyczność vki ani r4
Ja jeździłem manuałem nie dct, chyba nadal jest wybór skrzyni przy zakupie.


750x ma chyba niecałe 55km (mocy).
Pozwolę sobie na mały OT. Wypożyczając moto jeździłeś w stroju wakacyjnym Smile czy miałeś jakieś ciuchy? Dają jakieś ochraniacze, czy tylko kask?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 17:06, 30 Mar 2016    Temat postu:

Zanim sam sobie dam ostrzeżenie... Jeździłem w letniej kurtce motocyklowej (zabrałem z Pl), rękawiczkach (z Pl), jeansach i ocieplaczach neoprenowych (z Pl), butach trekkingowych (ni ch... moje sidi nie chciały wejść do bagażu) i kasku z wypożyczalni. Taki sam zestaw miała żonka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekwo
A1



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 7:58, 03 Maj 2016    Temat postu:

Ja dorzucę do NC-ka jeszcze kilka rzeczy.Rzeczywiście zero ochrony przed wiatrem od góry praktycznie do butów,niemiłosierny szum w kasku podczas jazdy (zero słuchania czegokolwiek podczas jazdy), na wybojach czuję się jak na statku,buja a człowiekowi wszystko podchodzi do gardła.Poza tym jest ok.Idealny do miasta,w trasie jest nieporównywalnie gorszy.Podsumowując to jest inny motocykl i nie jest,moim zdaniem, żadnym konkurentem dla DL-a.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Nie 10:54, 29 Maj 2016    Temat postu:

Muszę wziąć z wypożyczalni i sam po testować. Bardzo kręci mnie właśnie prostota, ergonomia i ekonomika tego moto. No i sama budowa Hond, nie wiem jak oni to potrafią ale jest w nich coś takiego, że jak wsiadasz na moto za pierwszym razem to tak jak bym już nim jeździł wcześniej z 5lat... Smile
No i to spalanie!!! Przy moich przebiegach to mega oszczędność Smile
Zobaczymy, może w przyszłości nawet i zakupie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Nie 11:30, 29 Maj 2016    Temat postu:

W DL spalanie rzędu 3,8/100km jest realne. Sam takie wykręciłem na jednej z tras podczas ostatniego zlotu.
Jeżeli miałbym się zastanawiać nad jakąś Hondą to prędzej zainteresowałbym się VFR800x crossrunner.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m.adam
Motonita



Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 7:58, 30 Maj 2016    Temat postu:

Vorenus napisał:
W DL spalanie rzędu 3,8/100km jest realne. Sam takie wykręciłem na jednej z tras podczas ostatniego zlotu.
Jeżeli miałbym się zastanawiać nad jakąś Hondą to prędzej zainteresowałbym się VFR800x crossrunner.


Zgadzam się z przedmówcą. Wg. mnie lepszym konkurentem dla małego DL-a będzie crossrunner. Podobne gabaryty, silnik lepszy tylko cena porównywalna z dużym DL-em.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspektor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pon 15:00, 30 Maj 2016    Temat postu:

Ja odrzuciłem myśli o kupnie NC750X po jeździe próbnej.
Dla mnie za słaby silnik. Natomiast skrzynia automat bardzo ciekawa sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravka
A1



Dołączył: 18 Maj 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 14:18, 01 Cze 2016    Temat postu:

Hej właśnie wróciłem z jazdy testowej NC750X.

Po pierwsze moje wymiary:
Mam 194 cm wzrostu i długość nogi w kroczu 94cm, waga 110kg

Jeździłem tym moto w adidasach nie wyobrażam sobie siebie na niej w butach motocyklowych które mają wyższą podeszwę, tzn kolana mi się nie zmieszczą w miejscach do tego przeznaczonych. Ze wzgl. na wzrost i długość nóg nie ma motocykla na którym okrakiem siedząc nie dotykałbym całymi stopami ziemi, mniejsza oto.
Tak więc zacząłem test, 45min latania i moje wrażenia:

1. plusy
- wspaniale wchodzi w zakręty jak moj stary wulkan - czyli środek ciężkości bardzo nisko.
- schowek zamiast zbiornika
- automat (na miasto jak znalazł) ale to też wada o tym za chwile.
- hamulce - choć jedna tarcza z przodu daje rade
- dźwięk wydechu

2. minusy
- pozycja za kierownica
- siedzenie kierowcy
- zerowe właściwości terenowe
- skrzynia biegów

O plusach to super jeździ się tą hondą, dźwięk silnika też wspaniały, licznik czytelny

O minusach, jako że motocykl ma mi służyć jako turystyk to pod takim kątem sprawdzam każdy sprzęt.

Zaczynamy:
Pozycja za kierownicą, jak już wspomniałem jestem rosłym gościem z długimi łapami, a jednak kierownica jest tak daleko ze ręce mam prawie wyprostowane, co po kilkunastu minutach zaczyna wymuszać pozycje lekko pochyloną do przodu. "Fotel" kierowcy, bardzo źle wyprofilowany,
przy przyspieszaniu odsuwa nas do tylu, potem jadąc ze stałą prędkością cały czas spadamy na zbiornik - nie dopuszczalne w turystyku.
Po 45 minutach jazdy miałem już dość tej ciągłej walki z pozycją za kierą. Nogi są przygięte w dość mocny sposób, spory problem ze wstaniem podczas jazdy, zupełnie inaczej jest na v-strom 650. Skrzynia biegów - tryb "D" to pomyłka. To jest coś takiego jak bieg nr 6 i jazda autostradą, w tym trybie motocykl w trakcie manewru skręcania, na zakręcie zmienia biegi - nie dopuszczalne. Przyspieszenia brak, nawet zrzucenie biegu nic nie daje bo za chwile mamy zapięte 2 wyżej. Po przełączeniu w tryb "S" znacznie lepiej.
Sprzęt od zera ładnie przyspiesza ze świateł ale w trakcie jazdy, jedziemy w tym trybie ok 50-65km/h i nagle chcemy wyprzedzić, my mu w gaz obroty ok 2500 a hondzia aaaaa, chcesz wpyprzedzić sekundę muszę się rozpędzić. Dziura trwa ok 1-2sek po czym sprzęt wyskakuje do przodu. Powiem wam lepiej zbiera się t-max Smile.

Tak więc przejechałem się, fajne moto na miasto do krótkich przebieżek ale nie na trasę, nie wygodne i tyle. Jednak nr 1 v-strom 650.

Mam takie wrażenie, że NC750X to raczej naked zrobiony na turystyka ale za bardzo się nie postarali.

ps. dodam jedynie że skrzynia DCT to taka normalna automatyczna skrzynia jak w silnikach diesel, tak panowie z kołem dwu-masowym Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ravka dnia Śro 16:50, 01 Cze 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merc
Motocyklista



Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: radzymin

PostWysłany: Śro 22:13, 01 Cze 2016    Temat postu:

byłem i oglądałem ale dobrze , że wybrałem dl.
A cena taka sama.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jajecznica
A1



Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 16
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rabka/Gdów

PostWysłany: Pią 17:03, 10 Cze 2016    Temat postu:

Dorzucę swoje trzy grosze.

Jak zaczynałem przechodzić od mysli do czynów w kwestii zamiany Hondy Transalp na inne moto usiadłem na NC750X, pojeździłem jakieś 40 min. I po przejażdżce właściwie doszedłem do (chwilowego jak się okazało) wniosku że będę nadal jeździł trampkiem. Niemrawo jeszcze mi kołatało w głowie żeby zrealizować plan przetestowania nowego V-Stroma i Kawasaki Versysa ale jakoś straciłem zapał.

Jeździłem wersją ze skrzynię DCT. Czyli tą zautomatyzowaną dwusprzęgłową - bezapelacyjnie fajny wynalazek. Silnik o charakterystyce rodem z samochodu (ale przy DCT nie przeszkadza w niczym). Lepsza dynamika niż w Trampku (XL600V), lepsze hamulce. Na tym koniec plusów jak dla mnie. Wiatr - masakra. Siodło - niewygodne, pozycja taka sobie. Tyłek odczuwa każdą nierówność. Jakość wykonania nie powala. Gdyby nie znajomy, który nagrał mi sprawdzonego V-Stroma pewnie by, latał Trampkiem nadal. W moim odczuciu NC750X nie stanowi alternatywy ani dla poczciwego Transalpa ani dla V-Stroma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 22:17, 11 Cze 2016    Temat postu:

Jajecznica napisał:
NC750X nie stanowi alternatywy ani dla poczciwego Transalpa ani dla V-Stroma.

Honda się sypie ... Smile

alternatywą z tej stajni byłaby nowa AT, ale to już zupełnie inne pieniądze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Nie 0:52, 12 Cze 2016    Temat postu:

Bardziej alternarywą dla 1000 niż 650. Pewną alternatywą dla 650 może być crossrunner, choć jest to bardziej szosowy motocykl.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin