 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 21:26, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Tipor, Crosstourer jest jeszcze cięższy od varadero - 275/285 kg z DCT. W żaden sposób nie jest to godny następca Trampiszona, ani alternatywa dla DL-a...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robson69
Motonita
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 1040
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dolny Śląsk Ziębice
|
Wysłany: Sob 16:29, 26 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
na plus dla NC jeszcze trzeba dołożyć serwisy co 12 tyś . co prawda chyba w nowych DL jest podobnie ale starsze modele niestety co 6 tyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nita
Motocyklista
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 18:55, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
12000 ma duży nowy , mały chyba nadal 6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pon 19:44, 28 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Magu jak lubie czytać jak ty piszesz , tak jak bym sam pisał .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darekwo
A1
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:44, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć
No i stało się .Zamieniłem mojego Dl-a na Hondę Nc750x no i....
Żałuję bardzo.Pierwsza sprawa to mała szyba.Ścina ridera od ramion w górę.Zakupiłem wyższą ale musiałem ją oddać ze wzgledu na to że mam handbary i przez to nie można zablokować kierownicy.Wrażenia z jazdy są w porządku Silniczek fajnie mruczy,ale zbiera sie podobnie do Dl-a.Moto jest bardziej poręczne,lepiej wyważone,mniejsze.Niby wszystko jest ok ale wolę sztormiaka.Teraz gdybym miał wybierać zdecydowałbym inaczej.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 14:03, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
darekwo napisał: | Cześć
No i stało się .Zamieniłem mojego Dl-a na Hondę Nc750x no i....
Żałuję bardzo.Pierwsza sprawa to mała szyba.Ścina ridera od ramion w górę.Zakupiłem wyższą ale musiałem ją oddać ze wzgledu na to że mam handbary i przez to nie można zablokować kierownicy.Wrażenia z jazdy są w porządku Silniczek fajnie mruczy,ale zbiera sie podobnie do Dl-a.Moto jest bardziej poręczne,lepiej wyważone,mniejsze.Niby wszystko jest ok ale wolę sztormiaka.Teraz gdybym miał wybierać zdecydowałbym inaczej.
pozdrawiam |
W sumie nie ma co już płakać nad rozlanym mlekiem, ale zdziwiłem się że ktoś zamienia DLa na NC.
Odbyłeś przed zakupem jazdę testową? Tak z ciekawości co Cię przekonało akurat do tego motocykla?
Pytam, bo przed zakupem swojego DLa też zastanawiałem się nad NC750x. Na korzyść DLa przeważyły większe gabaryty motocykla (mam 190cm), silnik "V" i większa uniwersalność (lepszy na dłuższe wyjazdy). Nie chciałem też mieć w motocyklu automatycznej skrzyni biegów, choć pewnie można się do tego przyzwyczaić.
EDIT: Wątek chyba lepiej pasuje do "motocykle niesłuszne". Sugeruję przeniesienie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Wto 14:10, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 22:08, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A było zapytać Jeździłem NC700X czyli słabszą i starszą wersją na Teneryfie i wrażenia w porównaniu z DL650:
- naked, zero ochrony przed wiatrem
- rowerek, lekki poręczny ale i mały
- dynamika, nie ma co porównywać, nc700x miała 48km, nc750x chyba 60? Silnik twin, ale bardzo nisko odcięcie obrotów, ani elastyczność vki ani r4
Ja jeździłem manuałem nie dct, chyba nadal jest wybór skrzyni przy zakupie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 0:05, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | A było zapytać Jeździłem NC700X czyli słabszą i starszą wersją na Teneryfie i wrażenia w porównaniu z DL650:
- naked, zero ochrony przed wiatrem
- rowerek, lekki poręczny ale i mały
- dynamika, nie ma co porównywać, nc700x miała 48km, nc750x chyba 60? Silnik twin, ale bardzo nisko odcięcie obrotów, ani elastyczność vki ani r4
Ja jeździłem manuałem nie dct, chyba nadal jest wybór skrzyni przy zakupie. |
750x ma chyba niecałe 55km (mocy).
Pozwolę sobie na mały OT. Wypożyczając moto jeździłeś w stroju wakacyjnym czy miałeś jakieś ciuchy? Dają jakieś ochraniacze, czy tylko kask?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 17:06, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zanim sam sobie dam ostrzeżenie... Jeździłem w letniej kurtce motocyklowej (zabrałem z Pl), rękawiczkach (z Pl), jeansach i ocieplaczach neoprenowych (z Pl), butach trekkingowych (ni ch... moje sidi nie chciały wejść do bagażu) i kasku z wypożyczalni. Taki sam zestaw miała żonka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darekwo
A1
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 7:58, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja dorzucę do NC-ka jeszcze kilka rzeczy.Rzeczywiście zero ochrony przed wiatrem od góry praktycznie do butów,niemiłosierny szum w kasku podczas jazdy (zero słuchania czegokolwiek podczas jazdy), na wybojach czuję się jak na statku,buja a człowiekowi wszystko podchodzi do gardła.Poza tym jest ok.Idealny do miasta,w trasie jest nieporównywalnie gorszy.Podsumowując to jest inny motocykl i nie jest,moim zdaniem, żadnym konkurentem dla DL-a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:54, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Muszę wziąć z wypożyczalni i sam po testować. Bardzo kręci mnie właśnie prostota, ergonomia i ekonomika tego moto. No i sama budowa Hond, nie wiem jak oni to potrafią ale jest w nich coś takiego, że jak wsiadasz na moto za pierwszym razem to tak jak bym już nim jeździł wcześniej z 5lat...
No i to spalanie!!! Przy moich przebiegach to mega oszczędność
Zobaczymy, może w przyszłości nawet i zakupie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Nie 11:30, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W DL spalanie rzędu 3,8/100km jest realne. Sam takie wykręciłem na jednej z tras podczas ostatniego zlotu.
Jeżeli miałbym się zastanawiać nad jakąś Hondą to prędzej zainteresowałbym się VFR800x crossrunner.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m.adam
Motonita
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 7:58, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Vorenus napisał: | W DL spalanie rzędu 3,8/100km jest realne. Sam takie wykręciłem na jednej z tras podczas ostatniego zlotu.
Jeżeli miałbym się zastanawiać nad jakąś Hondą to prędzej zainteresowałbym się VFR800x crossrunner. |
Zgadzam się z przedmówcą. Wg. mnie lepszym konkurentem dla małego DL-a będzie crossrunner. Podobne gabaryty, silnik lepszy tylko cena porównywalna z dużym DL-em.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inspektor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pon 15:00, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja odrzuciłem myśli o kupnie NC750X po jeździe próbnej.
Dla mnie za słaby silnik. Natomiast skrzynia automat bardzo ciekawa sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ravka
A1
Dołączył: 18 Maj 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 14:18, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Hej właśnie wróciłem z jazdy testowej NC750X.
Po pierwsze moje wymiary:
Mam 194 cm wzrostu i długość nogi w kroczu 94cm, waga 110kg
Jeździłem tym moto w adidasach nie wyobrażam sobie siebie na niej w butach motocyklowych które mają wyższą podeszwę, tzn kolana mi się nie zmieszczą w miejscach do tego przeznaczonych. Ze wzgl. na wzrost i długość nóg nie ma motocykla na którym okrakiem siedząc nie dotykałbym całymi stopami ziemi, mniejsza oto.
Tak więc zacząłem test, 45min latania i moje wrażenia:
1. plusy
- wspaniale wchodzi w zakręty jak moj stary wulkan - czyli środek ciężkości bardzo nisko.
- schowek zamiast zbiornika
- automat (na miasto jak znalazł) ale to też wada o tym za chwile.
- hamulce - choć jedna tarcza z przodu daje rade
- dźwięk wydechu
2. minusy
- pozycja za kierownica
- siedzenie kierowcy
- zerowe właściwości terenowe
- skrzynia biegów
O plusach to super jeździ się tą hondą, dźwięk silnika też wspaniały, licznik czytelny
O minusach, jako że motocykl ma mi służyć jako turystyk to pod takim kątem sprawdzam każdy sprzęt.
Zaczynamy:
Pozycja za kierownicą, jak już wspomniałem jestem rosłym gościem z długimi łapami, a jednak kierownica jest tak daleko ze ręce mam prawie wyprostowane, co po kilkunastu minutach zaczyna wymuszać pozycje lekko pochyloną do przodu. "Fotel" kierowcy, bardzo źle wyprofilowany,
przy przyspieszaniu odsuwa nas do tylu, potem jadąc ze stałą prędkością cały czas spadamy na zbiornik - nie dopuszczalne w turystyku.
Po 45 minutach jazdy miałem już dość tej ciągłej walki z pozycją za kierą. Nogi są przygięte w dość mocny sposób, spory problem ze wstaniem podczas jazdy, zupełnie inaczej jest na v-strom 650. Skrzynia biegów - tryb "D" to pomyłka. To jest coś takiego jak bieg nr 6 i jazda autostradą, w tym trybie motocykl w trakcie manewru skręcania, na zakręcie zmienia biegi - nie dopuszczalne. Przyspieszenia brak, nawet zrzucenie biegu nic nie daje bo za chwile mamy zapięte 2 wyżej. Po przełączeniu w tryb "S" znacznie lepiej.
Sprzęt od zera ładnie przyspiesza ze świateł ale w trakcie jazdy, jedziemy w tym trybie ok 50-65km/h i nagle chcemy wyprzedzić, my mu w gaz obroty ok 2500 a hondzia aaaaa, chcesz wpyprzedzić sekundę muszę się rozpędzić. Dziura trwa ok 1-2sek po czym sprzęt wyskakuje do przodu. Powiem wam lepiej zbiera się t-max .
Tak więc przejechałem się, fajne moto na miasto do krótkich przebieżek ale nie na trasę, nie wygodne i tyle. Jednak nr 1 v-strom 650.
Mam takie wrażenie, że NC750X to raczej naked zrobiony na turystyka ale za bardzo się nie postarali.
ps. dodam jedynie że skrzynia DCT to taka normalna automatyczna skrzynia jak w silnikach diesel, tak panowie z kołem dwu-masowym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ravka dnia Śro 16:50, 01 Cze 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merc
Motocyklista
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Śro 22:13, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
byłem i oglądałem ale dobrze , że wybrałem dl.
A cena taka sama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jajecznica
A1
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 16
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rabka/Gdów
|
Wysłany: Pią 17:03, 10 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dorzucę swoje trzy grosze.
Jak zaczynałem przechodzić od mysli do czynów w kwestii zamiany Hondy Transalp na inne moto usiadłem na NC750X, pojeździłem jakieś 40 min. I po przejażdżce właściwie doszedłem do (chwilowego jak się okazało) wniosku że będę nadal jeździł trampkiem. Niemrawo jeszcze mi kołatało w głowie żeby zrealizować plan przetestowania nowego V-Stroma i Kawasaki Versysa ale jakoś straciłem zapał.
Jeździłem wersją ze skrzynię DCT. Czyli tą zautomatyzowaną dwusprzęgłową - bezapelacyjnie fajny wynalazek. Silnik o charakterystyce rodem z samochodu (ale przy DCT nie przeszkadza w niczym). Lepsza dynamika niż w Trampku (XL600V), lepsze hamulce. Na tym koniec plusów jak dla mnie. Wiatr - masakra. Siodło - niewygodne, pozycja taka sobie. Tyłek odczuwa każdą nierówność. Jakość wykonania nie powala. Gdyby nie znajomy, który nagrał mi sprawdzonego V-Stroma pewnie by, latał Trampkiem nadal. W moim odczuciu NC750X nie stanowi alternatywy ani dla poczciwego Transalpa ani dla V-Stroma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 22:17, 11 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jajecznica napisał: | NC750X nie stanowi alternatywy ani dla poczciwego Transalpa ani dla V-Stroma. |
Honda się sypie ...
alternatywą z tej stajni byłaby nowa AT, ale to już zupełnie inne pieniądze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Nie 0:52, 12 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Bardziej alternarywą dla 1000 niż 650. Pewną alternatywą dla 650 może być crossrunner, choć jest to bardziej szosowy motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|