 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:06, 02 Maj 2017 Temat postu: KLV 1000 VS VARADERO 1000 |
|
|
Wczoraj miałem przyjemność polatać chwilę z Lenoxem po podlasiu i jak to zwykle bywa z ciekawości zamieniliśmy się na maszyny żeby zobaczyć jak to sie na tej drugiej jeździ
Poniżej moje odczucia, po jednorazowej przygodzie z Varadero.
Na wstępie zaznaczę że oba sprzęty są bardzo porównywalne:
Varadero Lenoxa 2006r i 61.000km na blacie.
Moje KLV 2006r i 65.000km na blacie.
Oba motocykle jak wszyscy wiedzą są wykonane wg tej samej koncepcji czyli adventure 1000cm2 V2, moc około 100KM, z przodu koło 19 itp itd.
Masa
Podobno Varadero jest cięższe. Jak jest to można sprawdzić w google, ale mnie interesowało jak to sie przekłada na odczucia w czasie jazdy. Różnicy nie ma. W czasie manewrów parkingowych też nie czuć. Osobiście jedyną różnice odczułem na rondach - Varadero w mojej ocenie ma większą tendencję do "przewalenia się na bok" niż KLV.
Być może przy próbie podniesienia przewróconego motocykla albo przepychania po garażu te 20kg robi róznicę, ale tego nie sprawdzałem.
Silnik
Chcąc być obiektywnym muszę to napisać: do 4000RPM silnik Hondy deklasuje KLV kulturą pracy. Wstaje z obrotów praktycznie od 2000RPM i zachowuje liniowy ciąg bez żadnych zaburzeń. Z kolei w moim motocyklu poniżej 4000RPM mam wrażenie że do silnika ktoś wsypał garść gwoździ. Powyżej 4000RPM oba motongi idą pięknie momentem, Honda wcześniej "puchnie", KLV kręci się 500 obrotów wyżej, ale maksymalna moc i moment są uzyskiwane przy bardzo podobnych wartościach (wg wikipedii):
KLV
98KM przy 7600 obr/min
101Nm przy 6400 obr/min
VARADERO
94KM przy 8000 obr/min
99Nm przy 6000 obr/min
Różnica bardzo nieduża. KLV chętniej jedzie "górą", Varadero w całym zakresie tak samo.
PS: W Suzuki i KLV bodajże od 2004 roku był stosowany 32 bitowy procesor sterujący pracą silnika, a w hondzie z 2006 roku jest jeszcze dzwigienka ssania (pomimo zastosowania wtrysku), a na logikę odczucia są jak by było odwrotnie.
PS2: Honda zastosowała dwie chłodnice cieczy chłodzącej umieszczone podłużnie po obu bokach motocykla. Nie wiem jaki miał być cel tego rozwiązania bo między nogami Honda sprawia wrażenie motocykla szerszego, a dwie chłodnice, dwa wiatraki , więcej węży wodnych itp z pewnością generuje te dodatkowe kilogramy.
Skrzynie biegów
W obu przypadkach 6stopniowe i bardzo podobnie zestopniowane.
Przy 120kmh na 6 biegu w obu motocyklach jest ok 4000RPM.
W Hondzie zmiana biegów jest miękka, tak bardzo miękka że troche nasuwa mi się skojarzenie lewarkiem zmiany biegów we francuskim samochodzie. Prawie nie czuć oporu, podciągasz dzwignię masz bieg wyżej, depczesz masz bieg niżej. Wpięciu "jedynki" nie towarzyszy charakterystyczny "klang" znany mi z mojego KLV. U mnie przy każdej zmianie biegów czuję że dzwignia pokonuje nieznaczny opór i czuć że coś tam w skrzyni biegów "zatrybiło". W Varadero Lenoxa miałem wrażenie że dzwignia zmiany biegów była z gumy. Ale precyzja zmiany biegów w obu motocyklach jest podobna.
Sprzęgło.
W Viadrze linka i cały skok dzwigni to liniowa charakterystyka sprzęgła. czyli przy połowie wciśnięcia klamki mamy półsprzęgło itp. W KLV jest hydraulika i przynajmniej u mnie efektywny skok dzwigni to 3cm. Dalej nie ma sensu wciskać bo sprzęgło i tak jest rozłączone. Lenoxowi to wyraźnie nie odpowiadało, ja akurat będe bronił sterowania hydraulicznego które w mojej ocenie jest precyzyjne jak skalpel ordynatora. Aczkolwiek dzwignia w Hondzie pracuje lżej i miękciej.
Zawieszenie.
Działa podobnie, trudno obiektywnie porównywać bo Leszek jest chłopem ze 20kg ode mnie cięższym i ma na pewno inne ustawienia niż ja ale to co zauważyłem to fakt że honda jest... miększa.
Nie wiem o co chodzi, ale miałem wrażenie że wszystkie elementy gumowe w Hondzie są z mieciutkiego kauczuku, a w KLV z twardego poliuretanu.
Ponieważ rozmiar kół i opon jest taki sam, to wybieranie nierówności, reakcja na zmiane kierunku jazdy i reakcja obu motocykli na polecenia kierowcy są zbliżone.
Żeby było wszystko jasne dodam że obaj mamy kości obniżające, ja w KLV -30mm, Lenox -35mm.
Hamulce.
1:0 dla Hondy.
Seryjny układ CBS Hondy powoduje że różnica w sile hamowania jest bardzo duża. Zawsze hamują dwa koła niezależnie z którego hamulca skorzystamy. U mnie w KLV są przewody w oplocie i poprawiło to precyzje dozowania hamulcy ale na siłe hamowania nie wpłynęło (no bo niby jak ? ) W Hondzie przy wciśnięciu hamulcy przód tak mocno nie nurkuje, poza tym każdy zacisk ma po 3 tłoczki więc powierzchnia na której klocki są dociskane do tarczy jest jednak większa i bardziej równomiernie rozłożona. Uważam że tu jest największa różnica pomiędzy oboma konstrukcjami.
Wydech.
1:0 dla Kawy.
Oczywiście w obu przypadkach seria.
W KLV jest przyjemniejszy dzwięk, bardziej basowy, fajniejsze efekty dzwiękowe przy przegazówce. Honda jest tak poprawna że aż się prosi żeby potraktować tłumik wiertarką... Podobnie jest z wieloma innymi modelami Hondy - widocznie taka polityka firmy
Ergonomia.
Sprawa bardzo subiektywna.
Na pewno w hondzie bardzo mi sie podobają przetłoczenia na kolana dzięki czemu przynajmniej wewnętrzna część kolan i ud chowa się przed wiatrem. Ale osoba o wzroście 185cm i więcej może już się nie zmieścić z kopyściami.
Podnóżki w Hondzie są bardziej do przodu (albo kanapa jest inaczej wyprofilowana) bo podczas zatrzymania nogawki nie miały kontaktu z podnóżkami co w KLV jest w przypadku mojej postury standardem. ALe która pozycja jest lepsza w czasie dłuższej podróży - nie wiem.
Kielnia w Hondzie jest bardziej prosta i nadgarstki są mniej wygięte na boki - chyba jest to lepsze. Oczywiście akcesoryjna rura i można to zmienić - ale porównujemy co fabryka dała.
Zegary w obu przypadkach to analogowy prędkościomierz i obrotomierz połączony z wyświetlaczem LCD na którym są pozostałe dane.
Wyswietlacz czytelniejszy w Hondzie bo jest nad zegarami i ma znacznie większą czcionkę, ale zegary i ładniejsze i czytelniejsze w KLV. Nie wiem jak jest w nocy, ale kiedyś i to sprawdzimy
Wygoda podróżowania
Varadero jest w każdym aspekcie miększe, bardziej gumowate żeby nie powiedzieć ciastowate. Trudno powiedzieć czy przez to bardziej komfortowe ale znacznie mniej intensywnie informuje kierowcę o stanie drogi o obrotach motocykla, o pracy skrzyni biegów itp.
KLV jest ostrzejszy w reakcjach, bardziej bezpośredni, bardziej zachęca do odkręcenia manetki (to moja opinia , aczkolwiek Lenox też nie omieszkał sprawdzić dynamiki ).
Stosunek cena/jakość
Temat mocna kontrowersyjny. Czy Honda jest szybsza niż wygląda, a Suzuki czy ma stuki czy nie to są stereotypy. Wg mnie wykonanie jest na podobnym poziomie i oba modele podobnie znoszą próbę czasu. Wbrew pozorom po podnóżkach, manetkach, kanapie itp przebieg mniej widać na moim Kawasaki, ale i jeden i drugi motocykl cieszy się opinią żywotnego i bezawaryjnego - nie licząc koszy sprzęgłowych i tylnych osi w Kawasaki / Suzuki oraz regulatorów napięcia we wszelkich Hondach ).
Rynkowo Hondy wypadają drożej Suzuki jest tańsze, a Kawasaki KLV to wręcz egzotyka i czasami są aż trzy do wyboru a czasami nie ma żadnego
Nie da się odpowiedzieć który jest lepszy. Oba są tak cholernie podobne że w zasadzie przyzwyczajenia i indywidualne preferencje będą przechylać szalę zwycięstwa na każdą stronę. Lenox jest nieco zawiedziony bo spodziewał się większej różnicy na korzyść V-stroma/KLV.
Jak to napisał ktoś z forum "po co zamieniać motocykl dobry na dobry".
Myślę że w tej sytuacji warto dozbierać i odłożyć na V-stroma 2014+ który jest o epokę nowocześniejszy,, aczkolwiek na Suzuki świat się nie kończy
EDIT: Zdjęcia z aparatu "zorka5"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chrzanek dnia Śro 23:13, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Wto 20:08, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Poetyckie !!! Uwiodła mnie "mechaniczna pomarańcza", KLV 1000 chciałem, mam, posiadam i kocham... resztę mam w ... tłumikach. Są inne piękne i mocne, szybkie. Mam KLV1000 i to jest to !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Wto 20:16, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:19, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pepo jeszcze raz gratuluje posiadania limitowanej wersji V-stroma w niepowtarzalnym kolorze orange
Żeby była jasność ja też jestem oczarowany KLV - choć bardzo jestem ciekawy jak jeździ się sztormiakiem 650.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 0:20, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pepo napisał: | Poetyckie !!! Uwiodła mnie "mechaniczna pomarańcza", KLV 1000 chciałem, mam, posiadam i kocham... resztę mam w ... tłumikach. Są inne piękne i mocne, szybkie. Mam KLV1000 i to jest to ! |
Nic dodać, nic ująć a mechaniczna pomarańcza, dziwnie znajome określenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lenox
A1
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: węgrów
|
Wysłany: Śro 12:07, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Świetnie to opisałeś, na pewno pomocne dla tych ,którzy wahają się między tymi dwoma markami.Moim subiektywnym zdaniem nie warto zamieniać varadero na stroma i odwrotnie,chyba że na vstroma po 2014 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 18:40, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie bardzo nieobiektywne porównanie, ja wiem że zaraz powiesz że
to twoje subiektywne wrażenia ale te motocykle dzieli spora różnica, w przypadku masy to jest przepaść i nikt nigdy mi nie wmówi że tego nie czuć.
To jak wypić piwo a połówkę i nie poczuć różnicy;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lenox
A1
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: węgrów
|
Wysłany: Śro 21:53, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Przecież Chrzanek na samym wstępie napisał że to są jego odczucia i nie ma mowy o wmawianiu czegokolwiek. Ja w czasie tej przejażdżki przesiadłem się na KLV i jak dla mnie różnica w masie względem Varadero w czasie jazdy jest niewielka, ale być może w sytuacji odwrotnej doznania mogą być inne.Chciałbym jeszcze dodać że wiadrem jeżdżę trzeci sezon.POZDRAWIAM WSZYSTKICH
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:29, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Magrafb: Nie miałem możliwości polatać dłużej - być może gdybym pojeździł Viadrem po mieście między samochodami albo pokręcił "ósemki" po parkingu tudzież pojechał w długa trasę z pasażerem/pasażerką to jest prawdopodobne że wówczas napisał bym coś innego.
Dzięki uprzejmości Leszka zrobiłem ok 50km na Hondzie po drogach od wojewódzkich po powiatowe w różnym stanie i podzieliłem się z Wami odczuciami.
Szczerze mówiąc spodziewałem się większej różnicy na korzyść motocykla lżejszego i mocniejszego.
Jeżeli miałbym nawiązać do Twojego porównania to jak wypić pół litra czystej i pół litra "rudej".
Smak inny ale efekt ten sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|