 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzybu
A
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 12:48, 10 Kwi 2016 Temat postu: Kawasaki Versys 650 (2010-2014) |
|
|
Powitać
I stało się. Po 4 pełnych sezonach sprzedałem swojego DL650 z 2008r.
I naturalnie kolejne motocykle, o których zacząłem myśleć to znane tu już na forum wybory czyli albo "nowy" V-Strom albo Triumph Tiger 800 albo BMW F650GS/F800GS.
I tu nagle niespodzianka. Przeglądając ogłoszenia trafiłem na Versysa 650 wersje Mk2 z roku 2014r, jak niżej
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla mnie kompletnie nieznany motocykl. Spodobał mi się. Niestety nie mogę znaleźć na jego temat za wiele, poza kilkoma artykułami. Nie ma nawet polskiego forum. Może ktoś z was miał cokolwiek do czynienia z takim Versysem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta

Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:00, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dluk na takim jeździ. Napisz do niego priv.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
U-boot
Motocyklista
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:42, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładna Kawa. Dużo radochy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
M4ciek
A2
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wadowice / Kraków
|
Wysłany: Nie 15:16, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
U-boot napisał: | Bardzo ładna Kawa. Dużo radochy...  |
Właśnie od rocznika 2015 Versys się dopiero zrobił ładniejszy, przestając być cyklopem: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzybu
A
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 16:08, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Cyklopem był w wersji kiedy miał jedno światło w kształcie "czaski" czyli wersja Mk1 z lat 2007-2009. Mnie interesuje wersja Mk2 jak z tytułu.
Test Versysa 2015 znam, jednak wykracza on poza mój budżet. Ponad to jest cały wątek o tym nowszym, a o starszym właśnie nic dlatego założyłem ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DLuk
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:08, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
OK, spróbuję coś napisać ale bierzcie pod uwagę że to moja prywatna opinia i a ja nie za bardzo zwracam uwagę na rzeczy "nie wpływające na pracę silnika" i inne szczegóły o których czasem na tym forum się dyskutuje Mi nie przeszkadza, że siedzenie jest niewygodne (i mojej pasażerce też nie ), nie liczę średnio-rocznego spalania, nie przejmuję się jak mi raz zgaśnie przy ruszaniu, itd. Lubię moto oryginalne (w sensie bezwypadkowe i nie dłubane) i lubię jak się nie psuje Szukając używanego moto zazwyczaj szukam ładnego z kilku podobnych modeli a nie nastawiam się na jeden konkretny model.
Jeżdżę praktycznie tylko na trasach bliskich i dalszych, po mieście wogóle.
DL1000 K6 jeździłem 3 sezony (ok. 40tys.km), DL650 starym i nowym jeździłem tylko okazjonalnie parę razy, dużo jeździłem i jeżdżę w towarzystwie DL650.
Versysem 650 2010 jeździłem 3 sezony (ok. 20tys. km - tak, teraz mało jeżdżę) i raczej zostaje na następny sezon...
Spróbuję jednak porównać do 650 bo różnice między DL-ami 650 a 1000 są znane i bezdyskusyjne
DL650 od Versysa 650 2010-2014 jest lepszy w:
- wygodniejsze siedzenie dla kierowcy i pasażera
- mniejszy kąt ugięcia kolan
- pozycja jest bardziej wyprostowana (w Versysie dołożyłem podwyższenie kierownicy sw-motech i jest OK)
- lepsza ochrona przed wiatrem (mam taką szybę jak ta w ogłoszeniu i jest OK, przy 160 mogę normalnie otworzyć szybkę w kasku ale w DL-u oryginalna szyba z deflektorem jest lepsza)
- praca silnika (DL650 bardziej miękka, w Versys 650 trochę jak traktor jak w starszych twinach)
- mniej drgań
- większy wybór i tańsze akcesoria
- zasięg (większy zbiornik)
- zegary (w Versysie jest jedno pole do godziny/przebiegu)
- światła mijania
DL650 jest podobny do Versysa 650 2010-2014 w:
- (bardzo) niskie spalanie
- hamulce
- bezawaryjność
- trwałość napędu, klocków, opon (tu oczywiście zależy jakie się porównuje ale generalnie opony "turystyczno-drogowe" wytrzymują podobnie)
- szerokość po założeniu kufrów
- ilość miejsca pod siedzeniem
- częstotliwość i koszty standardowego serwisu
Versys 650 2010-2014 jest lepszy od DL650 w:
- jazda po mieście (Versys jest bardziej "zwinny")
- więcej fanu na zakrętach/serpentynach
- dużo niższa cena zakupu (zwłaszcza używane)
Generalnie uważam że DL650 jest "lepszy" do Versysa 650 2010-2014, nie polecił bym przesiadki na Versysa jeżeli Ktoś chce jeździć turystycznie (oczywiście Versysem też się da turystycznie jeździć). Z wysokością siedzenia nie wiem bo nigdy na to nie zwracałem uwagi, mi nie przeszkadza jeżeli nie sięgam całą stopą do ziemi, dla mnie im wyżej tym lepiej bo więcej widać
Dlaczego kupiłem Versysa? Bo trafił mi się ładny. Jadąc nim po zakupie zastanawiałem się po co kupiłem ten skuter (przesiadłem się z ZX12R) ale potem pojechałem do Rumunii (dwie osoby, trzy kufry, torba na zbiornik) i tak mi się spodobał, że ciągle go mam
Co do podanego ogłoszenia to ja bym nawet nie zadzwonił porozmawiać z właścicielem ani był nie pojechał go obejrzeć a tym bardziej bym go nie kupił (oczywiście proszę się tym nie sugerować ponieważ to jest tylko moje zdanie) z dwóch powodów:
- za tyle pieniędzy warto już poszukać nowego modelu (sporo w nim poprawili)
- brakuje mu naklejek "ABS" na przednim błotniku i przednie tarcze są nieoryginalne
Jak macie konkretne pytania to śmiało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzybu
A
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 20:04, 11 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
DLuk jestem Ci bardzo wdzięczny. Świetny post, który daje mi spory materiał do przemyśleń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 10:06, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
DLuk - widzę, że nie tylko ja się przesiadłem z ZX12R na słabe 650
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarrson
Motocyklista
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Poznań/Mosina
|
Wysłany: Nie 18:27, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Super porównanie Chciałem tylko uzupełnić o to, ze wady modelu "do" 2014" zostały w większości wyeliminowane w nowym. W zasadzie to nowy motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarrson dnia Nie 18:27, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Nie 21:37, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No ale kolega chyba nie ma budżetu na nowego bo pytał o 2010 - 2014...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|