|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 21:12, 16 Kwi 2016 Temat postu: Jeździłem nową Africą Twin |
|
|
Jeździłem dziś przez 2h nową Africą Twin w manualu. Dzielę się więc z Wami swoimi pierwszymi wrażeniami.
Powiem szczerze, że to naprawdę bardzo fajne moto. Smukłe, dynamiczne i zaskakująco zwrotne. Zaryzykuję stwierdzenie, że pomimo 21 calowego koła, bardziej zwrotne od mojego V-Stroma AL2 (odczuwalnie dużo niżej środek ciężkości). Wysokiej wagi w ogóle nie czuć, jeździ się tym bajecznie łatwo, praktycznie od razu się zaprzyjaźniliśmy.
Piękny dźwięk seryjnego wydechu sprawia dużo frajdy (dość głośny przy przygazówkach ale ginie w podmuchach wiatru przy większych prędkościach, więc nie męczy w trasie). Idealnie. Biegi wchodzą bajecznie łatwo i precyzyjnie (dużo lepiej jak w Suzuki). Także hamulce są wyraźnie lepsze (zarówno przód jak i tył).
Dynamika silnika w porównaniu do 650-tki wyraźnie lepsza i jak dla mnie w pełni zadowalająca. Zużycie paliwa pomiędzy 6 a 7 litrów przy dość dynamicznej jeździe. Duży skok przedniego zawieszenia powoduje, że moto trochę nurkuje przy hamowaniu, ale można się do tego przyzwyczaić. Bardzo dobra stabilność w zakrętach, choć z racji dużego przedniego koła, skręt trzeba inicjować mocniej jak w V-Stromie. Pozycja za kierownicą bardzo wygodna. Siodło w porządku, choć w V-Stromie wygodniejsze. Ochrona przed wiatrem dobra ale w V-Stromie lepsza. Warto chyba dokupić wyższą szybę akcesoryjną. Po "luźnym" nie jeździłem.
Podsumowując - moto fajne i do poróżowania i do miasta. Dynamiczne, łatwe w prowadzeniu i bardzo zwinne w ruchu miejskim. Fajny wygląd, solidne wykonanie i doskonały, podnoszący adrenalinę dźwięk wydechu. Fajne i bardzo naturalne jako kolejne moto po małym V-Stromie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fajtlapek
A1
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Helsingborg, Sweden
|
Wysłany: Pon 20:30, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja natomiast w środę miałem okazję przejechać się automatem DCT. Automat bajka, 3 tryby sportowe, świetny dźwięk wydechu. Mała rundka 25 min od Karlika Malta Poznań na drogę w stronę Katowic, była bardzo przyjemna. Przy wysokich prędkościach (max 170km) odczuwałem lekkie węzykowanie i brak stabilności, ze względu na małą przednią oponę, w porównaniu do R1200Gs, który miałem okazję testować u Smorawińskiego tutaj królem szos nadal pozostanie GS. Afryka daje dużo frajdy i dobrze się prowadzi ze względu na niski środek ciężkości. Chociaż w porównaniu do VStroma zgadzam się z przedmówcą. Różnica pomiędzy motocyklami to 20-23k PLN. Dlatego polecam najpierw DLa, potem ewentualnie przesiadkę po dobrych kilku sezonach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bobiusz
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 11:32, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 19:35, 22 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
To i ja się pochwalę. Dziś miałem przyjemność (słowo nieprzypadkowe) pojeździć około dwóch godzin nową Afryką ze skrzynią DTC i akcesoryjny tłumikiem LeoVince.
Motocykl udało mi przetestować w mieście (duże korki), na trasie ekspresowej i w lekkim terenie - las, szutry.
Kanapa w Afryce jest dosyć wąska, więc początkowo miałem problem ze znalezieniem sobie optymalnego miejsca. Jak nogi dobrze przylegały do baku, to miałem wrażenie że siedzę trochę za blisko. Z kolei jak ręce były na tyle "proste" na ile powinny, to miałem wrażenie że siedzę trochę zbyt daleko od baku, co było mało komfortowe przy mocniejszych hamowaniach.
Jak już o minusach mowa, to w trybie "D" motocykl bardzo często zmienia biegi. Raz zmienił w dosyć ostrym zakręcie, co było mało komfortowe. Więcej minusów nie pamiętam, a jazdy zdecydowanie nie żałuję
Dynamika motocykla bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Jazda przy większych prędkościach też ok. Nie odczuwałem żadnego wężykowania nawet przy prędkościach wyższych niż 170 km/h, o czy Kolega pisał wyżej. Przyspieszenie i elastyczność w 100% wystarczające do sprawnego poruszania się na trasie. Ochrona przed wiatrem moim zdaniem ok. Spokojnie da się jechać z prędkościami autostradowymi. Zaznaczę jednak, że jestem chyba w mniejszości, która lubi czuć powietrze w kasku. Nigdy nie byłem zwolennikiem rozwiązań rodem ze skuterów, gdzie przednia szyba wystaje 30cm ponad głową kierownika.
Kierownica trochę szersza niż w małym DLu, jednak nie miałem żadnych problemów w poruszaniu się między autami w ruchu ulicznym.
Mam wrażenie, że motocykl znacznie słabiej się składa niż mały DL. Jednak po chwili o tym zapomniałem i z uśmiechem na ustach pokonywałem kolejne zakręty.
W lekkim terenie motocykl też świetnie się sprawdza. Dzięki wąskiej kanapie nawet dłuższa jazda w stójce nie stanowi większego problemu.
Spalanie przyzwoite, w granicach 6l/100 km.
Na ten moment jest to główny pretendent do zastąpienia mojego małego DLa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Śro 19:39, 22 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 0:35, 23 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli ktoś ma możliwość jazdy w nocy byłbym wdzięczny za info jak świecą przednie lampy czy dobrze oświetlają drogę czy będzie trzeba coś dołożyć zdjęcie mile widziane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luto
A
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WWY
|
Wysłany: Pon 11:50, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
cześć
Ja mam trochę przewrotne pytanie.
Czy ktoś z Was, jeżdżących już new AT, ma doświadczenia również z GS1200?
Może wrażenia idące z takich doświadczeń też byłby ciekawe dla potencjalnych zmieniaczy?
Dla mnie na pewno
dzięki !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 12:52, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Luto, czyżby jednak kusiła Cię większa pojemność?
Jakby na to nie spojrzeć, przesiadka z grubasa wiązała się z 2,5-krotną redukcją wielkości garów
Przyznam, że też z dużym zainteresowaniem zerkam na nową Afrykę. Ale póki co biorę na wstrzymanie. Raz, że długów póki co mi wystarczy, dwa - i tak w najbliższym czasie nie będę jeździł tyle ile bym chciał. W zasadzie z tych powodów nie umawiam się na jazdę testową - jeszcze mi się za bardzo spodoba, i co wtedy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
A
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:16, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
watson napisał: |
Przyznam, że też z dużym zainteresowaniem zerkam na nową Afrykę. Ale póki co biorę na wstrzymanie. Raz, że długów póki co mi wystarczy, dwa - i tak w najbliższym czasie nie będę jeździł tyle ile bym chciał. W zasadzie z tych powodów nie umawiam się na jazdę testową - jeszcze mi się za bardzo spodoba, i co wtedy? |
Mam identyczną sytuację Ponad to wolę poczekać, czy nie wyjdą jakieś problemu wieku dziecięcego dla tego modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luto
A
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WWY
|
Wysłany: Pon 15:09, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Watson,
Mam świadomość jakie subiektywne braki ma DL650.
Słyszałeś pewnie, jak po 2 tyg posiadania DL miałem okazję przejechać sie GSem, stwierdziłem wtedy, że następny będzie właśnie on.
Trzeci już chyba sezon mija a ja delej mam DLa , no ale marzenia trzeba jakiejs mieć
AT trochę zamieszała w tym co obstawialem, że będzie next, a że nie miałem jeszcze okazji nią pojeździć, to chętnie wysłychał/przeczytałbym opinie innych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 16:33, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem daj sobie spokój z cudzymi opiniami - nijak się nie będą miały do Twojej własnej opinii jak już przejedziesz się testówką samodzielnie. GS-a już sprawdzałeś, teraz sprawdź Afrykę i wybierz co TOBIE lepiej leży, inni zawsze mają subiektywne zdania, wierzenia, ideologię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 19:34, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się MaGiem. To co pasuje jednemu, innemu nie będzie odpowiadać.
Jeżeli chodzi o moje doznania, abstrahując od bardzo dużej różnicy w cenie, mnie bardziej pasuje Afryka. Może dlatego, że sporo jeżdżę po mieście. Honda wydaje mi się bardziej zwinna, uniwersalna. Zaznaczam jednak, że żadnym z tych motocykli nie jeździłem dłużej niż 2 godziny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
srebnil
A1
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wąsosz
|
Wysłany: Pon 21:46, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Vorenus a jaki jest komfort jazdy w porównaniu do małego DLa? Też zastanawiam się nad jazdą testową i ewentualną zmianą w przyszłym roku i zbieram, czytam wszelkie opinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 22:12, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
srebnil napisał: | Vorenus a jaki jest komfort jazdy w porównaniu do małego DLa? Też zastanawiam się nad jazdą testową i ewentualną zmianą w przyszłym roku i zbieram, czytam wszelkie opinie. |
Afryka którą jechałem miała akcesoryjną, wyższą szybę. Ochrona przed wiatrem moim zdaniem w zupełności wystarczająca, ale w DLu z deflektorem chyba trochę lepiej lepiej.
Kanapa zupełnie inna niż w DLu, bardziej zbliżona do enduro. Początkowo miałem problem ze znalezieniem optymalnej pozycji, ale jakoś się dopasowałem
Afryka jest w miarę wysoka, więc przy moim wzroście (190cm) czułem się na niej ok. Podnóżki są dokładnie tam gdzie chciałbym żeby były. Tu chyba wygodniej niż w DLu.
Mówiąc o komforcie jazdy nie można nie powiedzieć o silniku. Mocy i momentu obrotowego jest tu odczuwalnie więcej niż w małym DLu. Nie jest to ścigacz, ale jak na moje potrzeby na pewno wystarczy.
Jeżeli masz jakieś konkretne pytania to wal śmiało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Pon 22:16, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
srebnil
A1
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wąsosz
|
Wysłany: Pon 23:20, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za garść informacji. Wyjścia nie mam i muszę się umówić na jazdę testową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 23:40, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Chyba tak będzie najlepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzybel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 13:04, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No to może ja też dołożę moich spostrzeżeń.
Miesiąc temu jeździłem miedzy innymi nową Afryką z automatem i:
na +
- bardzo fajny sposób oddawania momentu obrotowego
- super dźwięk jak na seryjny wydech w dzisiejszych czasach
- hamulce bardzo skuteczne i przewidywalne
- zaskakująco dobre prowadzenie jak na dość wysoką masę i duże przednie koło
- ogólnie wrażenie bardzo przyjaznego w jeździe i nie nerwowego
- całkiem niezły wygląd
na -
- jak dla mnie (187 cm) pozycja trochę nie za bardzo komfortowa, cały czas miałem wrażenie że się zsuwam z siedzenia na bak ale to pewnie dlatego że odruchowo starałem się odsuwać do tyłu, żeby znaleźć optymalną pozycję
- automatyczna skrzynia jak dla mnie to zupełna porażka, do góry zmienia biegi jeszcze jakoś ale redukuje jak chce, ciągle musiałem używać przycisków ręcznej zmiany, po za tym automat w takim motocyklu??????
- bardzo duża różnica pomiędzy trybami pracy automatu
- wyświetlacz jak z chińskiego skuterka w hurcie kupują pewnie za parę jenów (latające kreseczki i takie inne kolorowe iluminacje)
- ochrona przed wiatrem słabiutka w porównaniu do DL 650 z 2005r.
Jeździłem jeszcze Yamahą Super Tenerą ( bardzo negatywne wrażenie) i KTM Adventure R (mega bardzo pozytywne wrażenie pod każdym względem) ale do jazdy w mieście najlepiej używać trybu RAIN bo inaczej trzeba się ciągle nerwowo rozglądać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13:13, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Czemu XTZ1200 negatywnie odebrałeś?
Jeździłem nią trochę i bardzo mi przypadła do gustu. Mało pali, wygodna, pozycja za kierą odpowiednia. Na postoju i przy małych prędkościach czuć wagę, lecz w trasie jazda duzą XTZ to czysta przyjemność.
Sam się zastanawiam na co zmienić mojego DLa i mam kilka typów. Między innymi XTZ1200
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzybel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 13:55, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie to jest takie moje subiektywne wrażenie z tą Tenerą ale akurat tak się złożyło że jechałem w ciągu jednego dnia wymienionymi trzema motocyklami i porównanie było bardzo wyraźne.
Najważniejsze na minus:
- kloc, nadwagę wyraźnie czuć szczególnie związaną z nieresorowana masą kardana i całego tyłu- jakiś taki nie wyważony chyba?!
- wyraźna reakcja wału
- dźwięk silnika i wydechu beznadziejny
- no przyspieszenie jest ale jakoś tak nie do końca a w porównaniu do KTMa to nie ma wcale
- hamulce takie sobie wydające przy hamowaniu dziwne świszcząco- gwiżdżące dźwięki w porównaniu do Afryki i KTM nie do przyjęcia dla mnie
- niby więcej miejsca za kierownicą ale pozycja mi nie odpowiadała
Po zakończeniu jazdy podzieliłem się tymi uwagami z miłym chłopakiem z Salonu Yamahy i we wszystkim w zasadzie się ze mną zgodził.
Motocykl miał przejechane ok. 500 km więc chyba można uznać go za nowy w tym momencie.
Jak masz możliwość to spróbuj KTMa albo lepiej może nie bo przepadniesz mimo że ma łańcuch i taki sobie dźwięk wydechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14:07, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź! Osobiście celuję w 800xcx
Ale XTZ1200 bardzo mi sie podobała. Co mnie dziwiło - podczas ostatniej wyprawy (8kkm) XTZ paliła na 100km tylko 0,5L wiecej niż mój osiołek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzybel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 15:02, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Triumph fajny jest ale cenę ma wcale nie taką małą, jeżeli mówimy o nowym.
Ja cały czas wracam do KTMa 1190 Adventure R bo to było moje wielkie zaskoczenie. Nie planowałem nim w ogóle jechać tylko w zasadzie mnie tak trochę namówili w salonie.
Byłem tak zaskoczony możliwościami jego silnika, kulturą pracy, prowadzeniem, hamulcami i pozycją za kierownicą, że mnie zatkało zupełnie.
Przepaść.
Na moje stwierdzenie po jeździe, że raczej nie jestem w stanie wykorzystać na co dzień jego potencjału, pan sprzedawca rozbrajająco stwierdził, żebym sobie jeździł na mapie deszczowej a od czasu do czasu na innej żeby się trochę przestraszyć .
Jak dla mnie absolutny nr 1 w tym czym dotychczas jeździłem.
Nie wiem jak jest z realnym spalaniem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 15:19, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Triumphem faktycznie super się jeździło, ale ma tragiczny dźwięk silnika. KTM nie jeździłem, moim zdaniem jest brzydki jak noc.
@Krzybel, jestem trochę wyższy od Ciebie i miałem dokładnie taki sam problem z kanapą. Po chwili jakoś się przyzwyczaiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzybel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22:04, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Myślę, że jak miałeś takie pierwsze wrażenie jak ja z pozycją na Afryce to raczej później może być tylko gorzej. Do tego nie można się przyzwyczaić.
Na nim się siedzi tak trochę jak na nowym Versysie 650, masz uczucie że jest za krótki.
Po DLu to jest chyba normalne.
Ale za to na "brzydkim" KTMie miejsca jest pod dostatkiem, naprawdę.
Polecam odbyć jazdę to będziesz wiedział o czym mówię. Inaczej się nie da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mair
A
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kosakowo / Gdynia
|
Wysłany: Czw 0:11, 18 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
DCT w terenie to taki sam genialny wynalazek jak automaty w offroadzie, zapewniam ze na asfalcie , może oprócz korków nie ma różnicy, ale w błocie to już inna rozmowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jonasz
Motonita
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: trójmiasto -> wielkopolska
|
Wysłany: Czw 11:40, 18 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
krzybel napisał: | Pewnie to jest takie moje subiektywne wrażenie z tą Tenerą ale akurat tak się złożyło że jechałem w ciągu jednego dnia wymienionymi trzema motocyklami i porównanie było bardzo wyraźne.
Najważniejsze na minus:
- kloc, nadwagę wyraźnie czuć szczególnie związaną z nieresorowana masą kardana i całego tyłu- jakiś taki nie wyważony chyba?!
- wyraźna reakcja wału
- dźwięk silnika i wydechu beznadziejny
- no przyspieszenie jest ale jakoś tak nie do końca a w porównaniu do KTMa to nie ma wcale
- hamulce takie sobie wydające przy hamowaniu dziwne świszcząco- gwiżdżące dźwięki w porównaniu do Afryki i KTM nie do przyjęcia dla mnie
- niby więcej miejsca za kierownicą ale pozycja mi nie odpowiadała
Po zakończeniu jazdy podzieliłem się tymi uwagami z miłym chłopakiem z Salonu Yamahy i we wszystkim w zasadzie się ze mną zgodził.
Motocykl miał przejechane ok. 500 km więc chyba można uznać go za nowy w tym momencie.
Jak masz możliwość to spróbuj KTMa albo lepiej może nie bo przepadniesz mimo że ma łańcuch i taki sobie dźwięk wydechu. |
Co do XT1200 to reakcja wału jest jak dla mnie niezauważalna (w porównaniu np do GSa rocznik 2009)
Masa tak, ale jest dobrze wyważona.
dźwięk to sprawa indywidualna i zgodzę sie ze nie powala
co do hamulców i przyspieszenia to trochę dziwne...
fakt jak masz trakcje na 1 i tryb T to jest najbardziej zdławiona. na S i wyłączeniu trakcji już jest zdecydowanie lepiej (ponoć można w niej odblokować moc do 140KM bo jest zdławiona do 115KM przez ekoterorystyczne normy).
chociaż nie mam porównania do KTM-a który na opinie najbardziej narwanego.
To jest udawana V-ka wiec nie będzie miała takiego kopa od dołu i takiego hamowania silnikiem jak prawdziwa V-ka...
Reakcja na gaz nie jest tak gwałtowna (co mi też z początku nie za bardzo sie podobało) ale za to jeździ się bardziej płynnie co doceni plecaczek.
hamulce jak najbardziej poprawne, żadnych dziwnych dźwięków nie zauważyłem....
Co do Afiki... Faje moto.
Jest bardzo dobrze wyważona, jedzie się jak na rowerze. Trochę gorzej się składa niż DL - miałem wrażenie ze to taka bańka-wstańka.
zegary faktycznie sa kiepsko czytelne, czasami nie widać ile jedziesz nie mówiąc o wskaźniku obrotów który jest kompletnie nieczytelny.
Automat też mi nie przypadł do gustu. niby można zmienić bieg przełącznikami ale i tak po chwili sobie zmieni na taki jaki uważa.
Mnie najbardziej odstraszyła cena i dostępność. Przy takim popycie nie ma szans na negocjacje.
Jeśli ktoś myśli o Afryce to lepiej poczekać.
Tak jak z nowym 1000. Na początku był po 50k a za dwa lata można kupić za 40k z niezależnego importu. Ostatnio nawet SUZUKI obniżyło cenę do 44900.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jonasz dnia Czw 11:58, 18 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzybel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 20:29, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Te wszystkie spostrzeżenia i uwagi o motocyklach, opisanych przeze mnie wyżej są bardzo subiektywne i oczywiście mam tego całkowitą świadomość. Ja po prostu tak to odebrałem. W każdym było coś nie tak, również biorąc pod uwagę ceny (!!!!!!). Efekt tego wszystkiego jest taki, że zrezygnowałem z planów zmiany Vstroma na coś innego, kupiłem zestaw obniżający podnóżki w Salonikach, wymieniłem zestaw napędowy i akumulator no i jeżdżę dalej tak jak wcześniej. A mój DL ma już 11 wiosen, tylko 62 kkm i ciągle jest absolutnie bezawaryjny. Może i ma trochę za słabe heble, uciągu KTM (czyste szaleństwo) też nie ma ale za to jest wygodny i przyjazny jak tylko można. I tak na razie musi być.
Ale jak by tak się pojawił taki prawdziwy następca a nie tylko doklejony dziobek i koła ze szprychami to może się skuszę.................?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
totencham
Motonita
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 23:46, 20 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
krzybel napisał: |
Jak dla mnie absolutny nr 1 w tym czym dotychczas jeździłem.
Nie wiem jak jest z realnym spalaniem? |
U mnie spalanie w kacie jest niższe niż było na sztormiaku - nie trzeba go tak cisnąć, żeby ogarniał temat Na ostatniej wyprawie spalił mi 5,8l - pełne obciążenie (z pasażerem), momentami w ch* ciężki teren a jednak dał radę palić bardzo mało (średnia z 7 tys. km).
Przy spokojnej jeździe (spokojna na nim, to wariactwo na vstromie w moim przypadku) pali nie więcej niż 6l.
Wiem, że niektórym sztormiak pali 4l, ale to tylko moje porównanie - mi sztormiak nigdy nie zszedł poniżej 6l, więc kat pali mniej (w moim przypadku..)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Czw 12:46, 25 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzybel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 21:52, 25 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jechałem testowym DL 1000 w maju 2014r, więc trudno o dobre porównanie przy różnicy dwóch lat do jazdy Afryką, ale myślę że pierwsze wrażenie pozostało i chyba jest najbardziej miarodajne.
W DL 1000 na +
- fajny moment obrotowy ale tylko do ok 6 tyś.
- bardzo dobre prowadzenie
- bardzo skuteczne i przewidywalne heble mimo gumowych przewodów
- wygodnie (187 cm)
- duża sztywność zawieszenia z przodu
- całkiem niezły dźwięk wydechu
na -
- jęczący dźwięk silnika (myślę że z przekładni głównej - nie wiem czy tam są proste czy skośne zazębienia?)
- bardzo krótki zakres obrotów prze których coś się dzieje, zupełnie nie tak jak w małym DL
- beznadziejny, źle wyskalowany obrotomierz (niski zakres obrotów)
- ogólnie słabo czytelny wyświetlacz
- ochrona przed wiatrem kiepska, wieje wszędzie
Tak na dobrą sprawę to jak dla mnie do DL 1000 wsadzić silnik od Afryki z normalną skrzynią biegów, poprawić ochronę przed wiatrem i zastosować jakieś normalne zegary to by było ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 14:19, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
SoH napisał: | A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie. |
SoH ja porównywałem, i stwierdzam że tutaj naprawdę nie ma co porównywać...za VStromem 1000 przemawia, niestety tylko cena...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Pon 15:14, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 11:31, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Top Gun napisał: | SoH napisał: | A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie. |
SoH ja porównywałem, i stwierdzam że tutaj naprawdę nie ma co porównywać...za VStromem 1000 przemawia, niestety tylko cena... |
Niech sam porówna. Ja mam inne odczucia. Jedyne o co się obawiam to jak kanapa Afry sprawdzi się przy dłuższych podróżach. Estetyka to rzecz gustu, ale tu też moim zdaniem Afryka bije V-Stroma na głowę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Wto 13:12, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Vorenus napisał: | Top Gun napisał: | SoH napisał: | A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie. |
SoH ja porównywałem, i stwierdzam że tutaj naprawdę nie ma co porównywać...za VStromem 1000 przemawia, niestety tylko cena... |
Niech sam porówna. Ja mam inne odczucia. Jedyne o co się obawiam to jak kanapa Afry sprawdzi się przy dłuższych podróżach. Estetyka to rzecz gustu, ale tu też moim zdaniem Afryka bije V-Stroma na głowę. |
Nie Obawiaj się...kanapa spisuje się świetnie...na długich przelotach dupa nie boli...fabryczna szyba też wystarcza...a zrobiłem już 8000km, z czego 4000 w 5 dni po Rumuni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAMAN
A2
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: Śro 19:26, 31 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
TopGun, a jak ci w AT wychodzi spalanie? Jak oceniasz swoj styl jazdy i jego wplyw na spalanie? Dla mni to wazne zebym nie musial tankowac co dwa dni. W malym DLu srednio 4.2/4/5 mi wychodzi. Aktualnie bije sie z myslami gs800adv czy AT. Za bmw przemawia zbiornik paliwa 24 l, za AT serce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 21:41, 31 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
DL 650 2012 - spalanie wychodziło 5,2 litra (średnia z 48000km....i tutaj zostałem zaskoczony spalaniem Afryki, które wynosi ok 5 litrów. ..
Jak Będziesz miał okazję przetestuj Afrykanera, a nie spojrzysz wiecej na GS, a...
Honda naprawdę popracowała nad tym motocyklem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Czw 7:33, 01 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Śro 21:50, 31 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Coś w tym jest. Jak przejechałem się Afryką, to nie miałem ochoty testować GSa. Tym bardziej, że 800 ma chyba moc zbliżoną do małego DLa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAMAN
A2
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: Sob 22:07, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Testowalem nowa Africe Twin przez tydzien, prawie tysiac km. Potem kupilem.BMW f800gs Adventure. Dziwne, bo uwazam AT za najlepsze moto w tej klasie, gs800 bije na glowe pod kazdym wzgledem. Czemu wiec gs800? Tanszy, sprawdzony, ma potezny zbiornik paliwa i pali mniej.
Moj test jest pod tym linkiem, zapraszam zainteresowanych. Na Vstromie spedzilem prawie 60 tys km, to cudowne, bezawaryjne moto, ale przeswit Suzuki mnie dobijal juz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 13:54, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Kolejna fajna recka,
Zdjęcie 17 mostek na rzece Łyna w okolicy miejscowości Kurki, Ząbie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 22:46, 10 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Mnie też Afryka bardzo się podobała, a finalnie kupiłem DL1000 Po mocnym terenie raczej nie jeżdżę. Lubię szutry, ale to tego prześwit DL w zupełności wystarcza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skryba
A1
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Grochów
|
Wysłany: Sob 21:57, 29 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Kurdę, ja dzisiaj też na godzinkę wypożyczyłem. Sprzęt bajka - sexy design, mocny silnik, nieodczuwalny automat, elektronika, hamulce, świetny dźwięk. Nie wiem tylko jak chroni przed wiatrem przy dużych prędkościach. Zachęca do jazdy na wprost - przez chodniki, tory, rabatki i klomby Eh, po wejściu DL poczułem się jak na traktorze - bezawaryjnym i pancernym, ale traktorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:41, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Nowa AT, bardzo ciekawe moto dlugo czekałem na nią, ale cena sciela mnie z nog. Nie wiem jak obecnie ale za golasa chceli chyba 56 k.... A gdzie akcesoria? Razem z gratami cenowo wyjdzie tyle co 2 male DL. W sumie to chętnie bym posłuchał co skłania ludzi do zakupu takiego motocykla. W offie napewno lepszy niz DL, z drugiej strony, kto lata w offie motkiem za 60 k PLN szczególnie, iz sa do tego lepsze maszyny. Z drugiej strony na asfalt? Tez sa lepsze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bosman78 dnia Pon 23:52, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skryba
A1
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Grochów
|
Wysłany: Wto 2:46, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Wiadomo, że cenowo to jest kosmos. Ja też nie kupuję - nie stać mnie. Ale, może za parę sezonów, jakiś używany... Ja w ogóle nie jestem przekonany do idei kupowania nowych pojazdów mechanicznych. . Natomiast z tym offroadem, to chyba chodzi o oto, żeby mieć w możliwym stopniu sprzęt uniwersalny, to znaczy jeden motocykl. Zawsze to taniej niż dwa: szosowy i offroadowy.... Chyba. A może nie właśnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:32, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Majac taki budżet to bym poszedł właśnie w 2 motocykle. Nowy jakis "liter" + używane lekkie enduro. Z założenia nowa TA motocykl wyprawowy tyle, ze iku jest taki podróżników, którzy nawiaja tysiace km w warunkach, w których mozna wykorzystać wlasciwosci tego motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokonio
A2
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 19:32, 13 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
@Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.
Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafput
Motocyklista
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radomsko / łódzkie
|
Wysłany: Śro 18:48, 15 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
motokonio napisał: | @Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.
Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Czw 9:24, 16 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
rafput napisał: | motokonio napisał: | @Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.
Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu |
|
Jeżeli do tematów nie można byłoby wracać to znikałyby po miesiącu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 16:36, 20 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
W przyszłym sezonie pojawi się Afryka w wersji Adventure...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokonio
A2
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 19:23, 20 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
@rafput, dzięki
Ja bym się nie spodziewał, że wszyscy zainteresowani odpiszą w tym wątku w ciągu 2 czy 3 tygodni. AT jest stosunkowo świeżym moto, a i żeby coś więcej rzec to potrzeba czasu. Dlatego i podobnie jak w wątkach typu „ile pali twoje moto” czy „na co zmieniłeś v-stroma” charakter wątku zakładam, jest raczej otwarty. A że akurat AT jest (najwidoczniej) mniej popularna niż np. GS, to i aktywność w wątku mniejsza
Osobiście nie byłem nigdy fanem tego typu enduro, ale akurat nie tak dawno miałem się okazję przyjrzeć z bliska Afryce. Moto nie wygląda źle, w przeciwieństwie do innych tego typu sprzętów, wyglądających jakby do czegokolwiek poza jazdą po pustyni czy innym Kazachstanie, nie służyły. Powiedziałbym, że wygląda z bliska bardzo przyzwoicie, wg mnie nie wstyd wyjechać „na miasto”. Dzielność ma też niezłą, 100 kucy to może nie szał mocy, ale do jazdy autostradowej z pełnym okufrowaniem daje radę. Światła ledowe – ładnie wyglądają i ładnie świecą, choć nie wiem czy w środkowej Mongoli łatwiej nie byłoby o klasyczne żarówki
To co mi się nie podoba to pojemność zbiornika paliwa / zasięg. Deklarowane przez Hondę 4,6 czy nawet niech będzie 5 l, można między bajki włożyć. Z okufrowaniem, nawet bez zapier… autostradami to raczej 6-7 l/ 100 km. Przy pojemności zbiornika 17 litrów, tankowanie co 200 km (na relaksie) lub co 250 (z mniejszym relaksem). Honda chyba to zauważyła i milenijmny wypust "Adventure"ma być z większym zbiornikiem – ciekawe czy wejdzie do standardowej oferty.
Mimo tych niedoskonałości IMHO całkiem interesujący sprzęt gdy nie planujemy 100% asfaltu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 22:41, 20 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
motokonio napisał: | @rafput, dzięki
Ja bym się nie spodziewał, że wszyscy zainteresowani odpiszą w tym wątku w ciągu 2 czy 3 tygodni. AT jest stosunkowo świeżym moto, a i żeby coś więcej rzec to potrzeba czasu. Dlatego i podobnie jak w wątkach typu „ile pali twoje moto” czy „na co zmieniłeś v-stroma” charakter wątku zakładam, jest raczej otwarty. A że akurat AT jest (najwidoczniej) mniej popularna niż np. GS, to i aktywność w wątku mniejsza
Osobiście nie byłem nigdy fanem tego typu enduro, ale akurat nie tak dawno miałem się okazję przyjrzeć z bliska Afryce. Moto nie wygląda źle, w przeciwieństwie do innych tego typu sprzętów, wyglądających jakby do czegokolwiek poza jazdą po pustyni czy innym Kazachstanie, nie służyły. Powiedziałbym, że wygląda z bliska bardzo przyzwoicie, wg mnie nie wstyd wyjechać „na miasto”. Dzielność ma też niezłą, 100 kucy to może nie szał mocy, ale do jazdy autostradowej z pełnym okufrowaniem daje radę. Światła ledowe – ładnie wyglądają i ładnie świecą, choć nie wiem czy w środkowej Mongoli łatwiej nie byłoby o klasyczne żarówki
To co mi się nie podoba to pojemność zbiornika paliwa / zasięg. Deklarowane przez Hondę 4,6 czy nawet niech będzie 5 l, można między bajki włożyć. Z okufrowaniem, nawet bez zapier… autostradami to raczej 6-7 l/ 100 km. Przy pojemności zbiornika 17 litrów, tankowanie co 200 km (na relaksie) lub co 250 (z mniejszym relaksem). Honda chyba to zauważyła i milenijmny wypust "Adventure"ma być z większym zbiornikiem – ciekawe czy wejdzie do standardowej oferty.
Mimo tych niedoskonałości IMHO całkiem interesujący sprzęt gdy nie planujemy 100% asfaltu. |
W przyszłym roku będzie Afryka bodajże z 25 litrowym bakiem. Pytanie czy będzie to wersja Adventure (coś na kształt GS) czy we wszystkich zwiększą pojemność baku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:03, 21 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
motokonio napisał: | @Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.
Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu |
Zgadza się do takich wypraw AT idealnie sie nadaje tylko wiesz ile osób i jak często robi takie wypady? 90% albo i wiecej posiadczy takiej Afryki i GS nigdy nie wyjedzie nią dalej niz UE sam bym chętnie polatal setki km po bezdrożach bo uwielbiam tylko, ze w Europie praktycznie nie ma gdzie bo wszystko wylane asfaltem a jak juz trafi sie jakis szuterek to góra kilka km i często gonią z widłami stad przesiadlem sie z trampka na DLa co nie zmienia faktu, ze nowa AT mi się podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokonio
A2
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 13:12, 29 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Oj tam, oj tam
Uterenowione właściwości moto przydają się nawet bez śmigania tysięcy kilometrów. Jak choćby w rewelacyjnym opisie Filipa: http://www.vstromclub.fora.pl/relacje-z-podrozy,62/pojezierze-drawskie-tajemniczy-rejon-zachodniej-polski,28567.html
Zasadniczo wystarczy w odpowiednim miejscu zjechać z asfaltu
Moim zdaniem AT ma jeszcze jedną "zaletę". Kupują ją jednak ci, co to mają odpowiednie nastawienie, w przeciwieństwie hmm, do lańsiastego dużego GS'a, który często jest kupowany do pseudowojaży, takich co by się przypadkiem nie zarysował, bo to przecież drogie BMW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Wto 16:25, 20 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
motokonio napisał: | @rafput, dzięki
Deklarowane przez Hondę 4,6 czy nawet niech będzie 5 l, można między bajki włożyć. Z okufrowaniem, nawet bez zapier… autostradami to raczej 6-7 l/ 100 km. |
Jak nie Wiesz o czym Mówisz to nie Mów nic. Na autostrady to sobie kup FJR albo GTL,a. Afryka pali 5,2 (spalanie z 38 tysięcy km przy bardzo dynamicznej, tak uważają ci co ze mną jeżdżą, jeżdzie.
A do Mongołów to się jedzie typowym enduro, albo starym Trampkiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Wto 16:29, 20 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|