Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jeździłem nową Africą Twin
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żaku
A



Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 21:12, 16 Kwi 2016    Temat postu: Jeździłem nową Africą Twin

Jeździłem dziś przez 2h nową Africą Twin w manualu. Dzielę się więc z Wami swoimi pierwszymi wrażeniami.
Powiem szczerze, że to naprawdę bardzo fajne moto. Smukłe, dynamiczne i zaskakująco zwrotne. Zaryzykuję stwierdzenie, że pomimo 21 calowego koła, bardziej zwrotne od mojego V-Stroma AL2 (odczuwalnie dużo niżej środek ciężkości). Wysokiej wagi w ogóle nie czuć, jeździ się tym bajecznie łatwo, praktycznie od razu się zaprzyjaźniliśmy.
Piękny dźwięk seryjnego wydechu sprawia dużo frajdy (dość głośny przy przygazówkach ale ginie w podmuchach wiatru przy większych prędkościach, więc nie męczy w trasie). Idealnie. Biegi wchodzą bajecznie łatwo i precyzyjnie (dużo lepiej jak w Suzuki). Także hamulce są wyraźnie lepsze (zarówno przód jak i tył).
Dynamika silnika w porównaniu do 650-tki wyraźnie lepsza i jak dla mnie w pełni zadowalająca. Zużycie paliwa pomiędzy 6 a 7 litrów przy dość dynamicznej jeździe. Duży skok przedniego zawieszenia powoduje, że moto trochę nurkuje przy hamowaniu, ale można się do tego przyzwyczaić. Bardzo dobra stabilność w zakrętach, choć z racji dużego przedniego koła, skręt trzeba inicjować mocniej jak w V-Stromie. Pozycja za kierownicą bardzo wygodna. Siodło w porządku, choć w V-Stromie wygodniejsze. Ochrona przed wiatrem dobra ale w V-Stromie lepsza. Warto chyba dokupić wyższą szybę akcesoryjną. Po "luźnym" nie jeździłem.

Podsumowując - moto fajne i do poróżowania i do miasta. Dynamiczne, łatwe w prowadzeniu i bardzo zwinne w ruchu miejskim. Fajny wygląd, solidne wykonanie i doskonały, podnoszący adrenalinę dźwięk wydechu. Fajne i bardzo naturalne jako kolejne moto po małym V-Stromie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fajtlapek
A1



Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Helsingborg, Sweden

PostWysłany: Pon 20:30, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Ja natomiast w środę miałem okazję przejechać się automatem DCT. Automat bajka, 3 tryby sportowe, świetny dźwięk wydechu. Mała rundka 25 min od Karlika Malta Poznań na drogę w stronę Katowic, była bardzo przyjemna. Przy wysokich prędkościach (max 170km) odczuwałem lekkie węzykowanie i brak stabilności, ze względu na małą przednią oponę, w porównaniu do R1200Gs, który miałem okazję testować u Smorawińskiego tutaj królem szos nadal pozostanie GS. Afryka daje dużo frajdy i dobrze się prowadzi ze względu na niski środek ciężkości. Chociaż w porównaniu do VStroma zgadzam się z przedmówcą. Różnica pomiędzy motocyklami to 20-23k PLN. Dlatego polecam najpierw DLa, potem ewentualnie przesiadkę po dobrych kilku sezonach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:32, 19 Kwi 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Śro 19:35, 22 Cze 2016    Temat postu:

To i ja się pochwalę. Dziś miałem przyjemność (słowo nieprzypadkowe) pojeździć około dwóch godzin nową Afryką ze skrzynią DTC i akcesoryjny tłumikiem LeoVince.
Motocykl udało mi przetestować w mieście (duże korki), na trasie ekspresowej i w lekkim terenie - las, szutry.
Kanapa w Afryce jest dosyć wąska, więc początkowo miałem problem ze znalezieniem sobie optymalnego miejsca. Jak nogi dobrze przylegały do baku, to miałem wrażenie że siedzę trochę za blisko. Z kolei jak ręce były na tyle "proste" na ile powinny, to miałem wrażenie że siedzę trochę zbyt daleko od baku, co było mało komfortowe przy mocniejszych hamowaniach.
Jak już o minusach mowa, to w trybie "D" motocykl bardzo często zmienia biegi. Raz zmienił w dosyć ostrym zakręcie, co było mało komfortowe. Więcej minusów nie pamiętam, a jazdy zdecydowanie nie żałuję Smile

Dynamika motocykla bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Jazda przy większych prędkościach też ok. Nie odczuwałem żadnego wężykowania nawet przy prędkościach wyższych niż 170 km/h, o czy Kolega pisał wyżej. Przyspieszenie i elastyczność w 100% wystarczające do sprawnego poruszania się na trasie. Ochrona przed wiatrem moim zdaniem ok. Spokojnie da się jechać z prędkościami autostradowymi. Zaznaczę jednak, że jestem chyba w mniejszości, która lubi czuć powietrze w kasku. Nigdy nie byłem zwolennikiem rozwiązań rodem ze skuterów, gdzie przednia szyba wystaje 30cm ponad głową kierownika.
Kierownica trochę szersza niż w małym DLu, jednak nie miałem żadnych problemów w poruszaniu się między autami w ruchu ulicznym.
Mam wrażenie, że motocykl znacznie słabiej się składa niż mały DL. Jednak po chwili o tym zapomniałem i z uśmiechem na ustach pokonywałem kolejne zakręty.
W lekkim terenie motocykl też świetnie się sprawdza. Dzięki wąskiej kanapie nawet dłuższa jazda w stójce nie stanowi większego problemu.
Spalanie przyzwoite, w granicach 6l/100 km.
Na ten moment jest to główny pretendent do zastąpienia mojego małego DLa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Śro 19:39, 22 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 0:35, 23 Cze 2016    Temat postu:

Jeśli ktoś ma możliwość jazdy w nocy byłbym wdzięczny za info jak świecą przednie lampy czy dobrze oświetlają drogę czy będzie trzeba coś dołożyć zdjęcie mile widziane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Pon 11:50, 27 Cze 2016    Temat postu:

cześć

Ja mam trochę przewrotne pytanie.

Czy ktoś z Was, jeżdżących już new AT, ma doświadczenia również z GS1200?

Może wrażenia idące z takich doświadczeń też byłby ciekawe dla potencjalnych zmieniaczy?

Dla mnie na pewno Smile

dzięki !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
watson
A



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 12:52, 27 Cze 2016    Temat postu:

Luto, czyżby jednak kusiła Cię większa pojemność?
Jakby na to nie spojrzeć, przesiadka z grubasa wiązała się z 2,5-krotną redukcją wielkości garów Smile

Przyznam, że też z dużym zainteresowaniem zerkam na nową Afrykę. Ale póki co biorę na wstrzymanie. Raz, że długów póki co mi wystarczy, dwa - i tak w najbliższym czasie nie będę jeździł tyle ile bym chciał. W zasadzie z tych powodów nie umawiam się na jazdę testową - jeszcze mi się za bardzo spodoba, i co wtedy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki
A



Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:16, 27 Cze 2016    Temat postu:

watson napisał:


Przyznam, że też z dużym zainteresowaniem zerkam na nową Afrykę. Ale póki co biorę na wstrzymanie. Raz, że długów póki co mi wystarczy, dwa - i tak w najbliższym czasie nie będę jeździł tyle ile bym chciał. W zasadzie z tych powodów nie umawiam się na jazdę testową - jeszcze mi się za bardzo spodoba, i co wtedy?


Mam identyczną sytuację Smile Ponad to wolę poczekać, czy nie wyjdą jakieś problemu wieku dziecięcego dla tego modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Pon 15:09, 27 Cze 2016    Temat postu:

Watson,
Mam świadomość jakie subiektywne braki ma DL650.
Słyszałeś pewnie, jak po 2 tyg posiadania DL miałem okazję przejechać sie GSem, stwierdziłem wtedy, że następny będzie właśnie on.
Trzeci już chyba sezon mija a ja delej mam DLa Wink, no ale marzenia trzeba jakiejs mieć Wink
AT trochę zamieszała w tym co obstawialem, że będzie next, a że nie miałem jeszcze okazji nią pojeździć, to chętnie wysłychał/przeczytałbym opinie innych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 16:33, 27 Cze 2016    Temat postu:

Moim zdaniem daj sobie spokój z cudzymi opiniami - nijak się nie będą miały do Twojej własnej opinii jak już przejedziesz się testówką samodzielnie. GS-a już sprawdzałeś, teraz sprawdź Afrykę i wybierz co TOBIE lepiej leży, inni zawsze mają subiektywne zdania, wierzenia, ideologięSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 19:34, 27 Cze 2016    Temat postu:

Zgadzam się MaGiem. To co pasuje jednemu, innemu nie będzie odpowiadać.
Jeżeli chodzi o moje doznania, abstrahując od bardzo dużej różnicy w cenie, mnie bardziej pasuje Afryka. Może dlatego, że sporo jeżdżę po mieście. Honda wydaje mi się bardziej zwinna, uniwersalna. Zaznaczam jednak, że żadnym z tych motocykli nie jeździłem dłużej niż 2 godziny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
srebnil
A1



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wąsosz

PostWysłany: Pon 21:46, 27 Cze 2016    Temat postu:

Vorenus a jaki jest komfort jazdy w porównaniu do małego DLa? Też zastanawiam się nad jazdą testową i ewentualną zmianą w przyszłym roku i zbieram, czytam wszelkie opinie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 22:12, 27 Cze 2016    Temat postu:

srebnil napisał:
Vorenus a jaki jest komfort jazdy w porównaniu do małego DLa? Też zastanawiam się nad jazdą testową i ewentualną zmianą w przyszłym roku i zbieram, czytam wszelkie opinie.


Afryka którą jechałem miała akcesoryjną, wyższą szybę. Ochrona przed wiatrem moim zdaniem w zupełności wystarczająca, ale w DLu z deflektorem chyba trochę lepiej lepiej.
Kanapa zupełnie inna niż w DLu, bardziej zbliżona do enduro. Początkowo miałem problem ze znalezieniem optymalnej pozycji, ale jakoś się dopasowałem Smile
Afryka jest w miarę wysoka, więc przy moim wzroście (190cm) czułem się na niej ok. Podnóżki są dokładnie tam gdzie chciałbym żeby były. Tu chyba wygodniej niż w DLu.
Mówiąc o komforcie jazdy nie można nie powiedzieć o silniku. Mocy i momentu obrotowego jest tu odczuwalnie więcej niż w małym DLu. Nie jest to ścigacz, ale jak na moje potrzeby na pewno wystarczy.
Jeżeli masz jakieś konkretne pytania to wal śmiało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vorenus dnia Pon 22:16, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
srebnil
A1



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wąsosz

PostWysłany: Pon 23:20, 27 Cze 2016    Temat postu:

Dzięki za garść informacji. Wyjścia nie mam i muszę się umówić na jazdę testową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 23:40, 27 Cze 2016    Temat postu:

Chyba tak będzie najlepiej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzybel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 13:04, 05 Lip 2016    Temat postu:

No to może ja też dołożę moich spostrzeżeń.
Miesiąc temu jeździłem miedzy innymi nową Afryką z automatem i:
na +
- bardzo fajny sposób oddawania momentu obrotowego
- super dźwięk jak na seryjny wydech w dzisiejszych czasach
- hamulce bardzo skuteczne i przewidywalne
- zaskakująco dobre prowadzenie jak na dość wysoką masę i duże przednie koło
- ogólnie wrażenie bardzo przyjaznego w jeździe i nie nerwowego
- całkiem niezły wygląd

na -
- jak dla mnie (187 cm) pozycja trochę nie za bardzo komfortowa, cały czas miałem wrażenie że się zsuwam z siedzenia na bak ale to pewnie dlatego że odruchowo starałem się odsuwać do tyłu, żeby znaleźć optymalną pozycję
- automatyczna skrzynia jak dla mnie to zupełna porażka, do góry zmienia biegi jeszcze jakoś ale redukuje jak chce, ciągle musiałem używać przycisków ręcznej zmiany, po za tym automat w takim motocyklu??????
- bardzo duża różnica pomiędzy trybami pracy automatu
- wyświetlacz jak z chińskiego skuterka w hurcie kupują pewnie za parę jenów (latające kreseczki i takie inne kolorowe iluminacje)
- ochrona przed wiatrem słabiutka w porównaniu do DL 650 z 2005r.

Jeździłem jeszcze Yamahą Super Tenerą ( bardzo negatywne wrażenie) i KTM Adventure R (mega bardzo pozytywne wrażenie pod każdym względem) ale do jazdy w mieście najlepiej używać trybu RAIN bo inaczej trzeba się ciągle nerwowo rozglądać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:13, 05 Lip 2016    Temat postu:

Czemu XTZ1200 negatywnie odebrałeś?

Jeździłem nią trochę i bardzo mi przypadła do gustu. Mało pali, wygodna, pozycja za kierą odpowiednia. Na postoju i przy małych prędkościach czuć wagę, lecz w trasie jazda duzą XTZ to czysta przyjemność.

Sam się zastanawiam na co zmienić mojego DLa i mam kilka typów. Między innymi XTZ1200


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzybel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 13:55, 05 Lip 2016    Temat postu:

Pewnie to jest takie moje subiektywne wrażenie z tą Tenerą ale akurat tak się złożyło że jechałem w ciągu jednego dnia wymienionymi trzema motocyklami i porównanie było bardzo wyraźne.
Najważniejsze na minus:
- kloc, nadwagę wyraźnie czuć szczególnie związaną z nieresorowana masą kardana i całego tyłu- jakiś taki nie wyważony chyba?!
- wyraźna reakcja wału
- dźwięk silnika i wydechu beznadziejny
- no przyspieszenie jest ale jakoś tak nie do końca a w porównaniu do KTMa to nie ma wcale Smile
- hamulce takie sobie wydające przy hamowaniu dziwne świszcząco- gwiżdżące dźwięki w porównaniu do Afryki i KTM nie do przyjęcia dla mnie
- niby więcej miejsca za kierownicą ale pozycja mi nie odpowiadała
Po zakończeniu jazdy podzieliłem się tymi uwagami z miłym chłopakiem z Salonu Yamahy i we wszystkim w zasadzie się ze mną zgodził.
Motocykl miał przejechane ok. 500 km więc chyba można uznać go za nowy w tym momencie.

Jak masz możliwość to spróbuj KTMa albo lepiej może nie bo przepadniesz mimo że ma łańcuch i taki sobie dźwięk wydechu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:07, 05 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź! Osobiście celuję w 800xcx

Ale XTZ1200 bardzo mi sie podobała. Co mnie dziwiło - podczas ostatniej wyprawy (8kkm) XTZ paliła na 100km tylko 0,5L wiecej niż mój osiołek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzybel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 15:02, 05 Lip 2016    Temat postu:

Triumph fajny jest ale cenę ma wcale nie taką małą, jeżeli mówimy o nowym.

Ja cały czas wracam do KTMa 1190 Adventure R bo to było moje wielkie zaskoczenie. Nie planowałem nim w ogóle jechać tylko w zasadzie mnie tak trochę namówili w salonie.
Byłem tak zaskoczony możliwościami jego silnika, kulturą pracy, prowadzeniem, hamulcami i pozycją za kierownicą, że mnie zatkało zupełnie.
Przepaść.
Na moje stwierdzenie po jeździe, że raczej nie jestem w stanie wykorzystać na co dzień jego potencjału, pan sprzedawca rozbrajająco stwierdził, żebym sobie jeździł na mapie deszczowej a od czasu do czasu na innej żeby się trochę przestraszyć Smile.
Jak dla mnie absolutny nr 1 w tym czym dotychczas jeździłem.
Nie wiem jak jest z realnym spalaniem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Wto 15:19, 05 Lip 2016    Temat postu:

Triumphem faktycznie super się jeździło, ale ma tragiczny dźwięk silnika. KTM nie jeździłem, moim zdaniem jest brzydki jak noc.
@Krzybel, jestem trochę wyższy od Ciebie i miałem dokładnie taki sam problem z kanapą. Po chwili jakoś się przyzwyczaiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzybel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 22:04, 05 Lip 2016    Temat postu:

Myślę, że jak miałeś takie pierwsze wrażenie jak ja z pozycją na Afryce to raczej później może być tylko gorzej. Do tego nie można się przyzwyczaić.
Na nim się siedzi tak trochę jak na nowym Versysie 650, masz uczucie że jest za krótki.
Po DLu to jest chyba normalne.
Ale za to na "brzydkim" KTMie miejsca jest pod dostatkiem, naprawdę.

Polecam odbyć jazdę to będziesz wiedział o czym mówię. Inaczej się nie da.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mair
A



Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kosakowo / Gdynia

PostWysłany: Czw 0:11, 18 Sie 2016    Temat postu:

DCT w terenie to taki sam genialny wynalazek jak automaty w offroadzie, zapewniam ze na asfalcie , może oprócz korków nie ma różnicy, ale w błocie to już inna rozmowa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonasz
Motonita



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: trójmiasto -> wielkopolska

PostWysłany: Czw 11:40, 18 Sie 2016    Temat postu:

krzybel napisał:
Pewnie to jest takie moje subiektywne wrażenie z tą Tenerą ale akurat tak się złożyło że jechałem w ciągu jednego dnia wymienionymi trzema motocyklami i porównanie było bardzo wyraźne.
Najważniejsze na minus:
- kloc, nadwagę wyraźnie czuć szczególnie związaną z nieresorowana masą kardana i całego tyłu- jakiś taki nie wyważony chyba?!
- wyraźna reakcja wału
- dźwięk silnika i wydechu beznadziejny
- no przyspieszenie jest ale jakoś tak nie do końca a w porównaniu do KTMa to nie ma wcale Smile
- hamulce takie sobie wydające przy hamowaniu dziwne świszcząco- gwiżdżące dźwięki w porównaniu do Afryki i KTM nie do przyjęcia dla mnie
- niby więcej miejsca za kierownicą ale pozycja mi nie odpowiadała
Po zakończeniu jazdy podzieliłem się tymi uwagami z miłym chłopakiem z Salonu Yamahy i we wszystkim w zasadzie się ze mną zgodził.
Motocykl miał przejechane ok. 500 km więc chyba można uznać go za nowy w tym momencie.

Jak masz możliwość to spróbuj KTMa albo lepiej może nie bo przepadniesz mimo że ma łańcuch i taki sobie dźwięk wydechu.



Co do XT1200 to reakcja wału jest jak dla mnie niezauważalna (w porównaniu np do GSa rocznik 2009)
Masa tak, ale jest dobrze wyważona.
dźwięk to sprawa indywidualna i zgodzę sie ze nie powala
co do hamulców i przyspieszenia to trochę dziwne...
fakt jak masz trakcje na 1 i tryb T to jest najbardziej zdławiona. na S i wyłączeniu trakcji już jest zdecydowanie lepiej (ponoć można w niej odblokować moc do 140KM bo jest zdławiona do 115KM przez ekoterorystyczne normy).
chociaż nie mam porównania do KTM-a który na opinie najbardziej narwanego.
To jest udawana V-ka wiec nie będzie miała takiego kopa od dołu i takiego hamowania silnikiem jak prawdziwa V-ka...
Reakcja na gaz nie jest tak gwałtowna (co mi też z początku nie za bardzo sie podobało) ale za to jeździ się bardziej płynnie co doceni plecaczek.

hamulce jak najbardziej poprawne, żadnych dziwnych dźwięków nie zauważyłem....


Co do Afiki... Faje moto.
Jest bardzo dobrze wyważona, jedzie się jak na rowerze. Trochę gorzej się składa niż DL - miałem wrażenie ze to taka bańka-wstańka.
zegary faktycznie sa kiepsko czytelne, czasami nie widać ile jedziesz nie mówiąc o wskaźniku obrotów który jest kompletnie nieczytelny.
Automat też mi nie przypadł do gustu. niby można zmienić bieg przełącznikami ale i tak po chwili sobie zmieni na taki jaki uważa.
Mnie najbardziej odstraszyła cena i dostępność. Przy takim popycie nie ma szans na negocjacje.
Jeśli ktoś myśli o Afryce to lepiej poczekać.
Tak jak z nowym 1000. Na początku był po 50k a za dwa lata można kupić za 40k z niezależnego importu. Ostatnio nawet SUZUKI obniżyło cenę do 44900.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jonasz dnia Czw 11:58, 18 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzybel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 20:29, 20 Sie 2016    Temat postu:

Te wszystkie spostrzeżenia i uwagi o motocyklach, opisanych przeze mnie wyżej są bardzo subiektywne i oczywiście mam tego całkowitą świadomość. Ja po prostu tak to odebrałem. W każdym było coś nie tak, również biorąc pod uwagę ceny (!!!!!!). Efekt tego wszystkiego jest taki, że zrezygnowałem z planów zmiany Vstroma na coś innego, kupiłem zestaw obniżający podnóżki w Salonikach, wymieniłem zestaw napędowy i akumulator no i jeżdżę dalej tak jak wcześniej. A mój DL ma już 11 wiosen, tylko 62 kkm i ciągle jest absolutnie bezawaryjny. Może i ma trochę za słabe heble, uciągu KTM (czyste szaleństwo) też nie ma ale za to jest wygodny i przyjazny jak tylko można. I tak na razie musi być.
Ale jak by tak się pojawił taki prawdziwy następca a nie tylko doklejony dziobek i koła ze szprychami to może się skuszę.................?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
totencham
Motonita



Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:46, 20 Sie 2016    Temat postu:

krzybel napisał:

Jak dla mnie absolutny nr 1 w tym czym dotychczas jeździłem.
Nie wiem jak jest z realnym spalaniem?


U mnie spalanie w kacie jest niższe niż było na sztormiaku - nie trzeba go tak cisnąć, żeby ogarniał temat Smile Na ostatniej wyprawie spalił mi 5,8l - pełne obciążenie (z pasażerem), momentami w ch* ciężki teren a jednak dał radę palić bardzo mało (średnia z 7 tys. km).
Przy spokojnej jeździe (spokojna na nim, to wariactwo na vstromie w moim przypadku) pali nie więcej niż 6l.

Wiem, że niektórym sztormiak pali 4l, ale to tylko moje porównanie - mi sztormiak nigdy nie zszedł poniżej 6l, więc kat pali mniej (w moim przypadku..) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Czw 12:46, 25 Sie 2016    Temat postu:

A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzybel
A1



Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 21:52, 25 Sie 2016    Temat postu:

Jechałem testowym DL 1000 w maju 2014r, więc trudno o dobre porównanie przy różnicy dwóch lat do jazdy Afryką, ale myślę że pierwsze wrażenie pozostało i chyba jest najbardziej miarodajne.
W DL 1000 na +
- fajny moment obrotowy ale tylko do ok 6 tyś.
- bardzo dobre prowadzenie
- bardzo skuteczne i przewidywalne heble mimo gumowych przewodów
- wygodnie (187 cm)
- duża sztywność zawieszenia z przodu
- całkiem niezły dźwięk wydechu
na -
- jęczący dźwięk silnika (myślę że z przekładni głównej - nie wiem czy tam są proste czy skośne zazębienia?)
- bardzo krótki zakres obrotów prze których coś się dzieje, zupełnie nie tak jak w małym DL
- beznadziejny, źle wyskalowany obrotomierz (niski zakres obrotów)
- ogólnie słabo czytelny wyświetlacz
- ochrona przed wiatrem kiepska, wieje wszędzie
Tak na dobrą sprawę to jak dla mnie do DL 1000 wsadzić silnik od Afryki z normalną skrzynią biegów, poprawić ochronę przed wiatrem i zastosować jakieś normalne zegary to by było ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon 14:19, 29 Sie 2016    Temat postu:

SoH napisał:
A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie.


SoH ja porównywałem, i stwierdzam że tutaj naprawdę nie ma co porównywać...za VStromem 1000 przemawia, niestety tylko cena...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Pon 15:14, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Wto 11:31, 30 Sie 2016    Temat postu:

Top Gun napisał:
SoH napisał:
A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie.


SoH ja porównywałem, i stwierdzam że tutaj naprawdę nie ma co porównywać...za VStromem 1000 przemawia, niestety tylko cena...


Niech sam porówna. Ja mam inne odczucia. Jedyne o co się obawiam to jak kanapa Afry sprawdzi się przy dłuższych podróżach. Estetyka to rzecz gustu, ale tu też moim zdaniem Afryka bije V-Stroma na głowę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto 13:12, 30 Sie 2016    Temat postu:

Vorenus napisał:
Top Gun napisał:
SoH napisał:
A czy ktoś miał możliwość porównać nową Afrykę z nowym VStromem 1000? Czysto teoretycznie, na papierze, V-Strom wypada lepiej na asfalt, za to Afryka wydaje się mieć więcej potencjału w terenie.


SoH ja porównywałem, i stwierdzam że tutaj naprawdę nie ma co porównywać...za VStromem 1000 przemawia, niestety tylko cena...


Niech sam porówna. Ja mam inne odczucia. Jedyne o co się obawiam to jak kanapa Afry sprawdzi się przy dłuższych podróżach. Estetyka to rzecz gustu, ale tu też moim zdaniem Afryka bije V-Stroma na głowę.


Nie Obawiaj się...kanapa spisuje się świetnie...na długich przelotach dupa nie boli...fabryczna szyba też wystarcza...a zrobiłem już 8000km, z czego 4000 w 5 dni po Rumuni...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KAMAN
A2



Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Wyszków

PostWysłany: Śro 19:26, 31 Sie 2016    Temat postu:

TopGun, a jak ci w AT wychodzi spalanie? Jak oceniasz swoj styl jazdy i jego wplyw na spalanie? Dla mni to wazne zebym nie musial tankowac co dwa dni. W malym DLu srednio 4.2/4/5 mi wychodzi. Aktualnie bije sie z myslami gs800adv czy AT. Za bmw przemawia zbiornik paliwa 24 l, za AT serce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Śro 21:41, 31 Sie 2016    Temat postu:

DL 650 2012 - spalanie wychodziło 5,2 litra (średnia z 48000km....i tutaj zostałem zaskoczony spalaniem Afryki, które wynosi ok 5 litrów. ..
Jak Będziesz miał okazję przetestuj Afrykanera, a nie spojrzysz wiecej na GS, a...
Honda naprawdę popracowała nad tym motocyklem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Czw 7:33, 01 Wrz 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Śro 21:50, 31 Sie 2016    Temat postu:

Coś w tym jest. Jak przejechałem się Afryką, to nie miałem ochoty testować GSa. Tym bardziej, że 800 ma chyba moc zbliżoną do małego DLa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KAMAN
A2



Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Wyszków

PostWysłany: Sob 22:07, 08 Paź 2016    Temat postu:

Testowalem nowa Africe Twin przez tydzien, prawie tysiac km. Potem kupilem.BMW f800gs Adventure. Dziwne, bo uwazam AT za najlepsze moto w tej klasie, gs800 bije na glowe pod kazdym wzgledem. Czemu wiec gs800? Tanszy, sprawdzony, ma potezny zbiornik paliwa i pali mniej.
Moj test jest pod tym linkiem, zapraszam zainteresowanych. Na Vstromie spedzilem prawie 60 tys km, to cudowne, bezawaryjne moto, ale przeswit Suzuki mnie dobijal juz.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luthorhuss
A



Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 13:54, 09 Paź 2016    Temat postu:

Kolejna fajna recka,
Zdjęcie 17 mostek na rzece Łyna w okolicy miejscowości Kurki, Ząbie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 22:46, 10 Paź 2016    Temat postu:

Mnie też Afryka bardzo się podobała, a finalnie kupiłem DL1000 Smile Po mocnym terenie raczej nie jeżdżę. Lubię szutry, ale to tego prześwit DL w zupełności wystarcza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skryba
A1



Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Grochów

PostWysłany: Sob 21:57, 29 Kwi 2017    Temat postu:

Kurdę, ja dzisiaj też na godzinkę wypożyczyłem. Sprzęt bajka - sexy design, mocny silnik, nieodczuwalny automat, elektronika, hamulce, świetny dźwięk. Nie wiem tylko jak chroni przed wiatrem przy dużych prędkościach. Zachęca do jazdy na wprost - przez chodniki, tory, rabatki i klomby Smile Eh, po wejściu DL poczułem się jak na traktorze - bezawaryjnym i pancernym, ale traktorze. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:41, 01 Maj 2017    Temat postu:

Nowa AT, bardzo ciekawe moto dlugo czekałem na nią, ale cena sciela mnie z nog. Nie wiem jak obecnie ale za golasa chceli chyba 56 k.... A gdzie akcesoria? Razem z gratami cenowo wyjdzie tyle co 2 male DL. W sumie to chętnie bym posłuchał co skłania ludzi do zakupu takiego motocykla. W offie napewno lepszy niz DL, z drugiej strony, kto lata w offie motkiem za 60 k PLN szczególnie, iz sa do tego lepsze maszyny. Z drugiej strony na asfalt? Tez sa lepsze

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bosman78 dnia Pon 23:52, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skryba
A1



Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Grochów

PostWysłany: Wto 2:46, 02 Maj 2017    Temat postu:

Wiadomo, że cenowo to jest kosmos. Ja też nie kupuję - nie stać mnie. Smile Ale, może za parę sezonów, jakiś używany... Ja w ogóle nie jestem przekonany do idei kupowania nowych pojazdów mechanicznych. Wink. Natomiast z tym offroadem, to chyba chodzi o oto, żeby mieć w możliwym stopniu sprzęt uniwersalny, to znaczy jeden motocykl. Zawsze to taniej niż dwa: szosowy i offroadowy.... Chyba. A może nie właśnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:32, 02 Maj 2017    Temat postu:

Majac taki budżet to bym poszedł właśnie w 2 motocykle. Nowy jakis "liter" Smile + używane lekkie enduro. Z założenia nowa TA motocykl wyprawowy tyle, ze iku jest taki podróżników, którzy nawiaja tysiace km w warunkach, w których mozna wykorzystać wlasciwosci tego motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokonio
A2



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 19:32, 13 Lis 2017    Temat postu:

@Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.


Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafput
Motocyklista



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / łódzkie

PostWysłany: Śro 18:48, 15 Lis 2017    Temat postu:

motokonio napisał:
@Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.


Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Czw 9:24, 16 Lis 2017    Temat postu:

rafput napisał:
motokonio napisał:
@Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.


Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu




Jeżeli do tematów nie można byłoby wracać to znikałyby po miesiącu. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon 16:36, 20 Lis 2017    Temat postu:

W przyszłym sezonie pojawi się Afryka w wersji Adventure...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokonio
A2



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 19:23, 20 Lis 2017    Temat postu:

@rafput, dzięki 
Ja bym się nie spodziewał, że wszyscy zainteresowani odpiszą w tym wątku w ciągu 2 czy 3 tygodni. AT jest stosunkowo świeżym moto, a i żeby coś więcej rzec to potrzeba czasu. Dlatego i podobnie jak w wątkach typu „ile pali twoje moto” czy „na co zmieniłeś v-stroma” charakter wątku zakładam, jest raczej otwarty. A że akurat AT jest (najwidoczniej) mniej popularna niż np. GS, to i aktywność w wątku mniejsza 

Osobiście nie byłem nigdy fanem tego typu enduro, ale akurat nie tak dawno miałem się okazję przyjrzeć z bliska Afryce. Moto nie wygląda źle, w przeciwieństwie do innych tego typu sprzętów, wyglądających jakby do czegokolwiek poza jazdą po pustyni czy innym Kazachstanie, nie służyły. Powiedziałbym, że wygląda z bliska bardzo przyzwoicie, wg mnie nie wstyd wyjechać „na miasto”. Dzielność ma też niezłą, 100 kucy to może nie szał mocy, ale do jazdy autostradowej z pełnym okufrowaniem daje radę. Światła ledowe – ładnie wyglądają i ładnie świecą, choć nie wiem czy w środkowej Mongoli łatwiej nie byłoby o klasyczne żarówki 

To co mi się nie podoba to pojemność zbiornika paliwa / zasięg. Deklarowane przez Hondę 4,6 czy nawet niech będzie 5 l, można między bajki włożyć. Z okufrowaniem, nawet bez zapier… autostradami to raczej 6-7 l/ 100 km. Przy pojemności zbiornika 17 litrów, tankowanie co 200 km (na relaksie) lub co 250 (z mniejszym relaksem). Honda chyba to zauważyła i milenijmny wypust "Adventure"ma być z większym zbiornikiem – ciekawe czy wejdzie do standardowej oferty.

Mimo tych niedoskonałości IMHO całkiem interesujący sprzęt gdy nie planujemy 100% asfaltu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 22:41, 20 Lis 2017    Temat postu:

motokonio napisał:
@rafput, dzięki 
Ja bym się nie spodziewał, że wszyscy zainteresowani odpiszą w tym wątku w ciągu 2 czy 3 tygodni. AT jest stosunkowo świeżym moto, a i żeby coś więcej rzec to potrzeba czasu. Dlatego i podobnie jak w wątkach typu „ile pali twoje moto” czy „na co zmieniłeś v-stroma” charakter wątku zakładam, jest raczej otwarty. A że akurat AT jest (najwidoczniej) mniej popularna niż np. GS, to i aktywność w wątku mniejsza 

Osobiście nie byłem nigdy fanem tego typu enduro, ale akurat nie tak dawno miałem się okazję przyjrzeć z bliska Afryce. Moto nie wygląda źle, w przeciwieństwie do innych tego typu sprzętów, wyglądających jakby do czegokolwiek poza jazdą po pustyni czy innym Kazachstanie, nie służyły. Powiedziałbym, że wygląda z bliska bardzo przyzwoicie, wg mnie nie wstyd wyjechać „na miasto”. Dzielność ma też niezłą, 100 kucy to może nie szał mocy, ale do jazdy autostradowej z pełnym okufrowaniem daje radę. Światła ledowe – ładnie wyglądają i ładnie świecą, choć nie wiem czy w środkowej Mongoli łatwiej nie byłoby o klasyczne żarówki 

To co mi się nie podoba to pojemność zbiornika paliwa / zasięg. Deklarowane przez Hondę 4,6 czy nawet niech będzie 5 l, można między bajki włożyć. Z okufrowaniem, nawet bez zapier… autostradami to raczej 6-7 l/ 100 km. Przy pojemności zbiornika 17 litrów, tankowanie co 200 km (na relaksie) lub co 250 (z mniejszym relaksem). Honda chyba to zauważyła i milenijmny wypust "Adventure"ma być z większym zbiornikiem – ciekawe czy wejdzie do standardowej oferty.

Mimo tych niedoskonałości IMHO całkiem interesujący sprzęt gdy nie planujemy 100% asfaltu.


W przyszłym roku będzie Afryka bodajże z 25 litrowym bakiem. Pytanie czy będzie to wersja Adventure (coś na kształt GS) czy we wszystkich zwiększą pojemność baku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:03, 21 Lis 2017    Temat postu:

motokonio napisał:
@Bosman78, a powiesz nam jak tym zestawem, o którym piszesz objechać Morze Czarne albo na Nordkapp? Litrem z przyczepką ciągnąć enduro? Ścigaczem do Mongolii?
Dla uniknięcia takich dywagacji powstają sprzętu typu AT czy GS. Takie co to nie boją się niemieckiego autobahnu ale i pojadą po bezdrożach wokół Araratu. Nie zrozum mnie źle, też wolałbym "lekkie enduro", bo po szutrach wygodniej jest mykać lekkim sprzętem niż ćwierćtonową kolubryną, ale jeszcze takiego moto nie ma i nie będzie.


Oczywiście, można wysłać sobie "lekkie enduro" i odebrać na miejscu


Zgadza się do takich wypraw AT idealnie sie nadaje tylko wiesz ile osób i jak często robi takie wypady? 90% albo i wiecej posiadczy takiej Afryki i GS nigdy nie wyjedzie nią dalej niz UE Smile sam bym chętnie polatal setki km po bezdrożach bo uwielbiam tylko, ze w Europie praktycznie nie ma gdzie bo wszystko wylane asfaltem a jak juz trafi sie jakis szuterek to góra kilka km i często gonią z widłami stad przesiadlem sie z trampka na DLa co nie zmienia faktu, ze nowa AT mi się podoba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokonio
A2



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 13:12, 29 Lis 2017    Temat postu:

Oj tam, oj tam Smile
Uterenowione właściwości moto przydają się nawet bez śmigania tysięcy kilometrów. Jak choćby w rewelacyjnym opisie Filipa: http://www.vstromclub.fora.pl/relacje-z-podrozy,62/pojezierze-drawskie-tajemniczy-rejon-zachodniej-polski,28567.html

Zasadniczo wystarczy w odpowiednim miejscu zjechać z asfaltu Smile

Moim zdaniem AT ma jeszcze jedną "zaletę". Kupują ją jednak ci, co to mają odpowiednie nastawienie, w przeciwieństwie hmm, do lańsiastego dużego GS'a, który często jest kupowany do pseudowojaży, takich co by się przypadkiem nie zarysował, bo to przecież drogie BMW Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto 16:25, 20 Mar 2018    Temat postu:

motokonio napisał:
@rafput, dzięki 
Deklarowane przez Hondę 4,6 czy nawet niech będzie 5 l, można między bajki włożyć. Z okufrowaniem, nawet bez zapier… autostradami to raczej 6-7 l/ 100 km.


Jak nie Wiesz o czym Mówisz to nie Mów nic. Na autostrady to sobie kup FJR albo GTL,a. Afryka pali 5,2 (spalanie z 38 tysięcy km przy bardzo dynamicznej, tak uważają ci co ze mną jeżdżą, jeżdzie.

A do Mongołów to się jedzie typowym enduro, albo starym Trampkiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Wto 16:29, 20 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin