|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Śro 15:33, 03 Kwi 2019 Temat postu: BMW R 1250 GS Adventure |
|
|
Heja
po wielu jazdach testowych ostatecznie z V-Stroma przesiadłem się na najnowszy model ze stajni BMW - R1250GS Adventure 2019
Motocykl zakupiłem tydzień temu, przejechałem nim 1000km i w dniu dzisiejszym GS przeszedł pierwszy serwis po kontroli dotarcia.
Pierwsze spostrzeżenia po przejechaniu 1000 km:
- pomimo szyby turystycznej, wiatr wali mnie prosto w klatkę piersiową (mam 200 cm wzrostu) - już pracuje nad tematem, na pierwszy ogień pójdzie deflektor od Darkojaka, jeżeli się to nie sprawdzi wjedzie szyba od Wunderlicha lub PUIG
- pasażerowi siedzi się dużo lepiej niż na DL'u
- moment obrotowy i charakterystyka pracy silnika boxer bez porównania z kulturą Vałki przykład wrzucam 6 bieg, bez dodawania gazu motocykl idzie jak traktor 50 km/h nic go nie dławi, po prostu sobie pomału pyka.
- kardan jak dla mnie świetna sprawa moto chodzi ciszej i nie trzeba się pierdzielić z tym smarowaniem, czyszczeniem, sprawdzaniem naciągu (jazda na wycieczkę z pasażerem i kuframi popuszczanie, na drugi dzień jazda do pracy znów naciąganie)
Spalanie:
- Autostrada A4 140km/h na tempomacie przy silnym wietrze 7.2 litra
- Bieszczady drogi lokalne 90 km/h spalanie 4.9 litra
- Miasto przy dynamicznej jeździe 8L/100
ogólnie jeżeli nie przekracza się magicznych 5 tyś. obrotów (nowa technologia w głowicy o nazwie ShiftCam) GS pali koło 5 litrów
średnie spalanie na chwile obecną 6.5 L/100 oczywiście z pasażerem i full bagażem.
Nigdy nie sądziłem że przesiądę się na BMW, testowałem wcześniejsze R1200GS Adventure i uważałem ją za dziadkowoza, w dwie osoby z bagażami była dla mnie za słaba, kierowałem się w stronę KTM 1290 Super Adventure S, jednakże mojemu plecaczkowi było z tyłu niewygodnie, a poza tym nie widziała nic poza środkiem moich pleców. Tenera kowadło odpadła od razu, Afryka średnio wygodna Nowy Tiger świetny ale wobec zamętu związanego z Brexitem dałem sobie z nim spokój, multistradą nie udało mi się nią przejechać w dwie osoby, Honda VFR 1200 X Crosstourer brakowało jej kopa - ma jakieś otępiałe heble. Wobec powyższego nie wiedziałem za bardzo na co się w końcu zdecydować i tu w mikołajki BMW ogłosiło wesołą nowinę GS z nowym silnikiem, po jeździe próbnej wiedziałem że te kilkanaście koni więcej i większy moment to jest to czego potrzebowałem.
Dla zainteresowanych mogę zdać relację za jakiś czas jak sprawuje się sprzęt i czy faktycznie psuje się tak jak to niejednokrotnie idzie wyczytać w komentarzach typu "łooo Panie ino nie bełemwu, to się pierdzieli karadany pynkajo, łelektroniki nasrane jak nie wim co, wim bo kolega od szwagra mioł i się mu zepsuło"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fatboy
Motonita
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:07, 03 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Piękny i ma najładniejszy dziób z wszystkich dziobów.Gratulacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mieso
A1
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: Śro 19:45, 03 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Świetne zdjęcie, idealne na plakat, piękny sprzęt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Czw 13:31, 04 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Gratulacje
zaje*isty tylko te złote felgi są potrzebne jak drzazga w dupie hahahaha
Bedzie pan zadowolony
Zastanawiam się tylko skąd przyszło Ci do głowy że 1200 adv był za słaby z kompletem bagażów i plecakiem ?
Ja w porównaniu do v-stroma 1000 uważam że gejes lepiej momentem pracował a przede wszystkim płynniej.
Najważniejsze że krówka w garażu stoi i ciszy oko i tyłek
Jeszcze raz gratki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:15, 04 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Czytając się zastanawiam co lepiej wybrać nowego GS czy KTM
Patrząc na moc KTM wygrywa patrząc na komfort w dalekich podróżach to jednak system z wałem kardana lepiej się sprawdza inne pytanie na ile trwały jest ten nowy system sterowania w głowicach.
Co byście wybrali BMW czy KTM, zapewne to bardzo trudne pytanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 22:12, 04 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Co bym wybrał ? KTM czy BMW ? Oczywiście Afrykę, bo taką mam Najlepsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Pią 6:16, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
to zależy co kto oczekuje od moto.
Mój kumpel testował gs 1200 i ktm 1290 i wybrał ktm ponieważ stwierdził że woli wiecej mocy od komfortu.
Jak to nazwał "urwij łapki" lepiej mu leży
Testuj jedno i drugie i sam ocenisz. Mnie przekonała ESA do GS-a i ogólnie wygląd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 11:08, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
co to ESA ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 11:17, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | co to ESA ? |
Elektroniczny system sterowania zawieszenia, fajna rzecz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pią 11:49, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Panie kolego co do wałów to tak mają racje . Pekają, sam tego doświadczyłem rok temu ,wiesz w którym miejscu , na krzyżaku . Krzyżak nie podlega inspekcji , BMW nie pomogło, nic nie zrobiło . Krzyżak peka i mieli tylne jabłko , szczęście że tylko na 3/4 obwodu pękło , koło tylne zostało na miejscu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Pią 12:35, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Przy jakim przebiegu to się stało ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 12:48, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Kardan nie jest taki całkiem znów bezobsługowy - owszem nie trzeba tego co kilkaset km smarować, ale jednak należy mu się co jakiś czas inspekcja i wymiana oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
starcraft
Motocyklista
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Pią 12:51, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
jest jeszcze jedna różnica, przekazywanie mocy i hamowanie silnikiem. Zupełnie inaczej niż na łańcuchu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 13:23, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
w zasadzie jak w samochodzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Pią 15:48, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Widziałem ten pęknięty kardan .Masakra. Kierowca i pasażerka mieli mnóstwo szczęścia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin_Torx
A
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 16:32, 05 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
No Szakalu gratki jeszcze tu Prezentuje się wyborowo ... ale.... KTM to KTM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Nie 20:04, 07 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
szuwarek napisał: | Widziałem ten pęknięty kardan .Masakra. Kierowca i pasażerka mieli mnóstwo szczęścia. |
sorki za offtop,,,Honda w Crosstourerze ogłosiła akcję serwisową dmuchając na zimne....chyba w 2016 roku i wymieniała z klucza wszytkie kardany z powodu grzejącego się łożyska...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Pon 8:11, 08 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Jak kolego widziałeś ten kardan to możesz sobie wyobrażić , ja jechałem za nimi .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 9:19, 08 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Gratulacje! Zgodnie z powszechną teorią i tak wszyscy skończymy na GSach Też rozważałem ten motocykl, jednak u mnie wygrała Afryka. Nie ukrywam, że nie bez znaczenia były kwestie budżetowe. Afra jest o 40% tańsza )) od przyzwoicie wyposażonego GSa.
Niech Ci dobrze służy! Mam nadzieję, że za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów napiszesz, że temat awaryjności tych motocykli można między bajki włożyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:45, 08 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Ciekawe czy w tym nowym GS wyeliminowali problem ze ścierającym się łańcuchem rozrządu o koła zębate w skrzyni biegów tak jak to miało miejsce w poprzednim modelu chłodzonym cieczą.
Co gorsza z tego co pamiętam nie było na to akcji serwisowej bo to były losowe przypadki. Są nawet zdjęcia w necie jak to wyglądało tragedia.
W obecnych czasach najgorsze, jest to, że wszystko się testuje w symulacjach komputerowych bo jest to tanie, a tak na prawdę to dopiero użytkownik na własnej skórze się przekonuje czy wszystko działa i było dobrze zaprojektowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 719
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:59, 08 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: |
W obecnych czasach najgorsze, jest to, że wszystko się testuje w symulacjach komputerowych bo jest to tanie, a tak na prawdę to dopiero użytkownik na własnej skórze się przekonuje czy wszystko działa i było dobrze zaprojektowane |
Ejże... Yamaha "małą" tenerke przez dwa lata testowała po całym świecie zanim trafiła do sprzedaży
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 10:26, 09 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Gratulacje.
I witaj w klubie.
Zerknij czasem czy nie ciekną Ci przednie zaciski (nie-Brembo). Luzujące szprychy mam nadzieję już wyeliminowali.
Dobra - dość złośliwości - motocykl ładny.
Ja odbieram zawieszenie jako mniej komfortowe niż w DL, zwłaszcza na pusto. Masz na stałe kufry, motocykl cięższy. Co powiesz na temat komfortu w ustawieniu road?
Mój rekord spalania podczas normalnej jazdy po wsiach to 3,8l/100km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 11:57, 09 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Tia .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ANDRZEJ dnia Pią 9:51, 20 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 22:57, 10 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Co do cen serwisu to jest zupełnie normalnie.
A przeglądy co 10kkm, zamiast co 6kkm jak w DL650.
W temacie kradzieży - koszt AC procentowo jak w japończykach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 14:26, 11 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Vorenus napisał: | Gratulacje! Zgodnie z powszechną teorią i tak wszyscy skończymy na GSach |
praktyka na szczęście często odbiega od teorii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piterpan
A
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 8:36, 14 Kwi 2019 Temat postu: Re: BMW R 1250 GS Adventure |
|
|
Gratuluje, sam zmienilem wlasnie DL na GS-a ok miesiac temu.
Kupilem 1200 LC 2014r. - jestem na ta chwile zadowolony wlasnie poza ta szyba i lusterkami. Malo w nich widac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_J
Motocyklista
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic
|
Wysłany: Śro 12:53, 17 Kwi 2019 Temat postu: Re: BMW R 1250 GS Adventure |
|
|
Piterpan napisał: | Kupilem 1200 LC 2014r. - jestem na ta chwile zadowolony wlasnie poza ta szyba i lusterkami. Malo w nich widac |
No niestety w znakomitej większości współczesnych motocykli lusterka są takie, że wyciskać przed nimi pryszcze trzeba na raty. Całego pryszcza nie da się za jednym zamachem zobaczyć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jonasz
Motonita
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: trójmiasto -> wielkopolska
|
Wysłany: Śro 9:59, 24 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
prostyelektryk napisał: | Co do cen serwisu to jest zupełnie normalnie.
A przeglądy co 10kkm, zamiast co 6kkm jak w DL650.
W temacie kradzieży - koszt AC procentowo jak w japończykach. |
Nie tylko marka ale też typ moto jest ważny dla ubezpieczyciela.
GS liczony jest jako enduro. I przez to cena AC jest wyższa.
Tenere tez mi liczą jako "enduro"...
No i do tego miejsce rejestracji.
W Gdańsku OC+AC (pełny zakres) GSa z max zniżkami to ok 5tys. na rok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jonasz dnia Śro 10:03, 24 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 11:23, 24 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Cena zależy też od Towarzystwa Ubezpieczeniowego, bo różnice pomiędzy nimi potrafią być kosmiczne...
No i przede wszystkim od parametrów polisy, głównie AC.
Np. taka Stała Suma Ubezpieczenia przez czas trwania polisy (czyli w przypadku np. kradzieży zawsze oddają wartość pojazdu określoną przy zawieraniu umowy) potrafi znacząco podnieść składkę. Również Wariant serwisowy (czyli naprawa w ASO) oraz Nieredukcyjna Suma ubezpieczenia (wypłaty z tytułu szkód nie obniżają początkowej Sumy ubezpieczenia).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 12:01, 24 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jonasz
Motonita
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: trójmiasto -> wielkopolska
|
Wysłany: Śro 15:11, 24 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Cena zależy też od Towarzystwa Ubezpieczeniowego, bo różnice pomiędzy nimi potrafią być kosmiczne...
No i przede wszystkim od parametrów polisy, głównie AC.
Np. taka Stała Suma Ubezpieczenia przez czas trwania polisy (czyli w przypadku np. kradzieży zawsze oddają wartość pojazdu określoną przy zawieraniu umowy) potrafi znacząco podnieść składkę. Również Wariant serwisowy (czyli naprawa w ASO) oraz Nieredukcyjna Suma ubezpieczenia (wypłaty z tytułu szkód nie obniżają początkowej Sumy ubezpieczenia). |
Tak. Ale na tym można się tez przejechać...
Ważne żeby świadomie porównywać oferty.
Bo jak jeden policzy stałą wartość i pakiet serwisowy (czyli naprawa na nowych częściach oryginalnych) a inny zmienną wartość i na zamiennikach to wiadomo ze różnica będzie duża.
Dlatego jak się szuka polisy to trzeba dokładnie doczytać czego dotyczy a czego nie... Tych opcji jest sporo a każda firma ma trochę inne nazwy tych opcji i może być inny zakres.
Specjalnie tak gmatwają żeby skusić niższą ceną...
Od samej kradzieży i czynników zewnętrznych (zwierzyna, wichura, grad itd) wystarczy minicasco 1/2 - 1/3 ceny full opcji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak porównywać różne polisy Auto Casco:
Zwróć uwagę na:
* sumę ubezpieczenia, która musi określać aktualną wartość rynkową pojazdu
* zwyżki, które mogą być przyznawane z powodu np.: szkodowej jazdy (do 240 proc.), wieku pojazdu (do 50 proc.)
* zniżki, które mogą być przyznawane z powodu np. bezszkodowej jazdy (do 60 proc.)
* inne polisy w danej firmie ubezpieczeniowej (zniżka do 50 proc.)
* miejsce zamieszkania (do 40 proc.)
* ponadobowiązkowe zabezpieczenia przeciwkradzieżowe (zniżka do 10 proc.)
* udział własny, czyli procentowy udział ubezpieczającego w szkodzie (po dopłacie do składki ten warunek może być usunięty)
* amortyzacja, czyli im starszy pojazd tym większą część, od 10 do 50 proc., potrąca się z wypłacanego odszkodowania. Po dopłacie odszkodowanie może być wypłacane w 100 proc. odszkodowania.
Pamiętaj, przy wyborze AC wysokość składki nie może być jedynym kryterium.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jonasz dnia Śro 15:14, 24 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|