|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:02, 22 Mar 2012 Temat postu: Tłumienie tylnego amortyzatora ? |
|
|
Może głupie pytanie ale o co w tym chodzi ? Lepiej ustawić na większe czy mniejsze ? Dodam ze jeżdżę z pasażerka, ma być wygodnie dlaniej może mi wytlumaczycie co i z czym to sie je.
Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Czw 21:46, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Mój plecaczek waży niewiele więcej od wróbla, ale jak z nią jadę to podkręcam w prawo. Jak z nią i kuframi - w prawo do oporu. Jak sam - zwalniam w lewo (tak na 2-3 kreski).
Pasażerka się nie skarży, bo nie ma wyjścia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 22:10, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Oczywiście chodzi mi o ta srubke a nie pokretlo w tylnym amorku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:06, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Potera napisał: | Oczywiście chodzi mi o ta srubke a nie pokretlo w tylnym amorku |
Oczywiście śrubka jest od tłumienia odbicia, pokrętło od napięcia wstępnego sprężyny (SAG) a tłumienia kompresji brak
Regulacja służy do ustawienia szybkości wyjścia goleni, czyli powrotu amora do stanu SAGu, i teraz im bardziej pofalowana i dziurawa nawierzchnia tym szybszy rebound ustawić po to żeby koło szybciej złapało przyczepność.
Czyli zmniejszyć tłumienie.
Jeśli chodzi o jazdę z dodatkowym bagażem czy plecaczkiem, to tu zastosowanie miałoby bardziej regulacja tłumienia kompresji które trzeba by zwiększyć żeby za szybko nie siadał. zazwyczaj stosuje się kombinacje tych tłumień np: autostrada równa i szybka kpl kufrów + plecaczek- mniejszy SAG czyli większe napięcie wstępne sprężyn (żeby moto nie pływało) większe tłumienie kompresji (żeby moto nie siadało za bardzo) i ciut mniejsze tłumienie odbicia (żeby moto szybciej pod obciążeniem odbijało do góry).
W downhillu rowerowym przy stosunkowo niskich masach resorowanych olbrzymie znaczenie miało (i ma nadal) precyzyjne ustawienie tych regulacji. Tyle że tam, można powiedzieć, ustawia się na odwrót, mniejsze tłumienie zazwyczaj bo telepie jak sk...n a koła w powietrzu=brak trakcji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Czw 23:07, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 23:50, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli pod obciążeniem i na asfalcie lepiej zmniejszyć tlumienie odbicia tak zrozumiałem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:55, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Tak ale ja bardzo rzadko to robiłem, w zasadzie to może ze dwa razy. Nie było takiej konieczności.
Generalnie to myślę że ćwierć obrotu w stronę minusa ale nie więcej.
I pamiętać należy w jakim położeniu było. Dokręć na maxa na plus licząc pełne obroty i zapamiętaj żebyś mógł wrócić do standardowego ustawienia. Zobacz co się dzieje z zawiasem, jak wolno odbija przy maxymalnym tłumieniu. Potem odkręć na MIN i też sobie pougniataj, praktycznie sama sprężyna wtedy działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|