 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marynarz
A2
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Czw 14:10, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
DL 1000 nie ma prawa trzepotać kierownicą przy 60 km/h, to nie superbike. Mój nie szarpnie kierownicą nawet na 0.5 mm nieważne przy jakiej prędkości.
Odważniki przy kierownicy niwelują drgania jej końcówek, a nie układu lagi-koło z potężnym momentem żyroskopowym koła. To największa bujda, jaką usłyszałem w życiu o prowadzeniu motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:22, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
u mnie tez nic nie "telepie" kierownica. niezaleznie od predkosci, czy jade sam, z kufrem czy kuframi i pasazerem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 21:17, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
który masz rocznik???
Jeśli poniżej 2004 to masz problem ja mioałem podobne objawy napiołem sprężyny i kłopot się skończył jak jest za miękki to pływa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalkaflowski
A1
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: GDANSK
|
Wysłany: Wto 17:08, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam niewielkie doświadczenie na moto (wersja K8 2000 tys. kilometrów przejechane) ale nie występuje żadne zjawisko "telepania" kierownica w całym zakresie prędkości. Niezależnie czy jadę z kufrem czy bez. Choć z kuferkiem większą wrażliwość na wiatr boczny zauważyłem.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalkaflowski dnia Wto 17:15, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:21, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
mhm... odwoluje to co napisalem kilka postow wyzej
dzisiaj lekkie shimmy wystapilo przy predkosci <60 km/h. sie troche przestraszylem, ale po powrocie do garazu sprawdzilem cisnienie i z przodu bylo 27psi, a z tylu 41psi (bo zapomnialem troche spuscic po ostatnim tripie). mam nadzieje, ze wbicie dobrego cisnienia zlikwiduje ten problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:00, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
podlacze sie pod temat shimmy bo nie wiem nawet czy to co dzieje sie z moim moto podczas jazdy czy ma jakas nazwe. Puscilem ostatnio kiere przy setce na zegarze i moto zachowuje prostoliniowy tor, ale jest nachylony pod katem innym niz 90 stopni do nawierzchni. Kiedys tam sprawdzalem i bylo ok, teraz jade przechylony na jedna strone. Czy to moze byc awaria ktorejs czesci, czy tez to sprawka nierownomiernego obciazenia ladunku? Moze powinienem klucze od domu przelozyc gdzies blizej srodka i 'malego' dac centralnie a nie do nogawki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:08, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
ja malego daje do lewej nogawki, a klucze do prawej kieszeni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 12:18, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:12, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Widze ze koledzy mocno sie nakrecili
Widze rowniez ze koledzy maja duza wiedze wiec zadam pytanie
Sprawa dotyczy wiatru bocznego na ktory moim zdaniem dl650 jest bardzo podatny. Wiekszosc pisze ze przyczyna moze byc owiewka z duzym deflektorem, kufry, ale moim zdaniem to moze byc zawieszenie.
Ostatnio podczas przejazdzki z kolega kebes i challenger przy predkosci 140km/h , silnym wietrze bocznym i wyprzedzeniu tira moj DL wpadl w takie wibracje (telepalo mnie na boki) ze myslalem ze juz po mnie, ale odpuscilem delikatnie gaz i telepanie ustalo.
Na postoju okazalo sie ze po wymianie oleju w lagach napiecie wstepne sprezyny mam ustawione na 0 (widac bylo 6 podzialek).
Pytanie czy przy takim ustawieniu moto moze byc az tak niestabilne przy duzych predkowsciach.
Po powrocie ustawilem napiecie na 3 kreski, tyle samo ma w swoim DL-u challenger.
Co o tym myslicie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:04, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:13, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
sViety - ja myślę że :
A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak
Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?
Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 18:16, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:14, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
sladek napisał: | sViety - ja myślę że :
A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak
Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?
Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U |
B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.
Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.
Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto
Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sViety dnia Wto 18:19, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 20:26, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:15, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
sViety napisał: | sladek napisał: | sViety - ja myślę że :
A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak
Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?
Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U |
B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.
Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.
Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto
Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi |
To chyba nie ten temat w innym poście toczy sie podobna dyskusja a może już mnie się myli . Tak czy inaczej dl prowadzi się stosunkowo neutralnie i przy odpowiedniej przyczepności nie ma szans na jakies dziwne zachowania . Więc pewnie to jednak podmuch...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Wto 20:30, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Sob 23:28, 04 Maj 2013 PRZENIESIONY Nie 20:16, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zmienilem ustawienia, z przodu na 3 z tylu dalem max. na LOW i 5 obrotow z powrotem, przy takim ustawieniu moto o wiele bardziej stabilne przy duzych predkosciach i na nierownosciach.
Duze predkosci 140-160km/h
Duze nierownosci - duze koleiny (jak ktos zna to trasa Lodz - Uniejow, niektore odcinki)
Czy na regulacji tylnego zawieszenia tez sa jakiec podzialki, analogicznie do przedniego ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek4x4
A2
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 8:36, 05 Maj 2013 PRZENIESIONY Nie 20:17, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Patrząc na ten wysuwający się "tłok" są na nim nacięte rowki jak na przednich śrubach regulacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Nie 9:39, 05 Maj 2013 PRZENIESIONY Nie 20:17, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
OK, zaraz sprawdze czy u mnie sa (bo nic nie widzialem) i zobacze na ile ustawilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktor07
A2
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 20:30, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie łapał shimmy,a przyczyną było zbite łożyska główki ramy(ciężko chodziło w środkowym położeniu) Teraz po wymianie jest super,a moto jedzie równiutko i bez trzepania kierownicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maximus
A2
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rypin
|
Wysłany: Nie 20:56, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę, że wszyscy mamy podobny problem ! zacznę od oleju jutro, tylko jaki olej wlać podajcie dokładnie nazwę i charakterystykę oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
catmood
A2
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:32, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem wina leży w łożyskach główki ramy. Dobre łożysko ma trzymać i nic nie ma prawa wężykować. Oczywiście że krzywe koła nie pomagają, ale szukania rozwiązań zacząłbym od łożysk. Czasem wystarczy dokręcić o 1/3 obrotu i wszystko się naprawia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Nie 15:38, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie - tylko zde u mnie nie trzepie kierownica, nawet przy predkosci 80 km/h jak [puszcze kierownice to nie trzepie i moto jedzie prosto.
Tak jak opisalem przygoda przytrafila mi sie powyzej 140km/h przy wietrze bocznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:28, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W moim moto występował wąż przy 120-130km/h.
Wymieniłem łożyska w główce, trzepie. Wymieniłem opony, trzepie. Kufer zdejmowałem i zakładałem, dalej trzepie. Zmieniłem olej w lagach i dalej. Wymieniłem łożyska w kołach, nic. Pomyślałem że tak ma być i jeździłem.
Aż mi Szrama powiedział ostatnio że mam walnięte łożyska na wahaczu. Wymienił i moto jedzie prosto. Ale zabawa droga. kpl łożysk nie do dostania poza ASO, tuleje wewnętrze też nie. Razem w ASO ok 720zł + robota Michała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:30, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moja Afryka też "shimmowała" i też powodem było łożysko wahacza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
catmood
A2
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:11, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: [link widoczny dla zalogowanych] jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:19, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
catmood napisał: | A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: [link widoczny dla zalogowanych] jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie  |
Niestety nie wszystkie łożyska i uszczelniacze da się kupić na "wolnym rynku", a to z tego prostego powodu, że są produkowane tylko małymi seriami dla konkretnych odbiorców.
I tak np. niektóre uszczelniacze KOYO do japońskich motocykli, nie są dostępne poza ASO i nie występują w oficjalnych katalogach produktów firmy...
To jest oczywiście celowe działanie konkretnych marek, aby nie dało się kupić części zamiennych "gdziekolwiek", nie wspominając o częściach typowych tylko dla konkretnego pojazdu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 16:21, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart4s
A1
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: Pon 19:26, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Chciałbym się podłączyć do tematu, w moim dlu, występuje delikatne drganie ale tylko przy prędkościach około 60-75km/h powyżej i poniżej jest ok, jest to dość denerwujące ponieważ w mieście często zbliżam się w ten zakres i czuję drgania, a po puszczeniu lewej ręki z kierownicy zaczyna latać jeszcze mocniej.
Felga była prostowana w profesjonalnym warsztacie, koło wyważone opona stara (tzn. ta która była wcześniej jeżdźona na delikatnie krzywej feldze), olej w lagach zmieniony (10w), łożysko główki ramy nie wykazuje żadnych niepokojących objawów.
Czy to może być wina tej opony? Bo nie chce jej na razie zmieniać ze względu na to, że ma jeszcze wystarczająco dużo mięsa, żeby dojechać do końca sezonu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 19:35, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
wywaz u innego fachowca, albo statycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 21:42, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Doświadczenie z dziś:
- rano: jazda na starej gumie, Conti Road Attack, przebieg ok 19 tys. km - shimmy przy 50-80 km/h
- po południu: nowa guma, Conti Trail Attack 2 Z, przebieg 0 km - brak drgań.
Wniosek: to może być wina gumy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 7:58, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: |
Wniosek: to może być wina gumy. |
ale przy nowej gumie masz na pewno tez wywazone ponownie kolo...
Ja zalozylem nowe anakee i bylo git, ale po okolo 100km cos tam sie w oponie ulozylo i zaczela sie telepac, wiec pojechalem wywazyc, tyle ze do innego warsztatu i po ponownym wywazeniu problem zniknal juz do konca zywotnosci tej opony.
Idac tym tropem kupilem sobie wywazarke statyczna i wywazam sobie w domu sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Wto 10:41, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: | Doświadczenie z dziś:
- rano: jazda na starej gumie, Conti Road Attack, przebieg ok 19 tys. km - shimmy przy 50-80 km/h
- po południu: nowa guma, Conti Trail Attack 2 Z, przebieg 0 km - brak drgań.
Wniosek: to może być wina gumy. |
Ja na Z-tce mam drgania od początku jej założenia, pomimo że była wyważona i sytuacja ma miejsce przy podobnych prędkościach. No i tak jeżdżę z tymi drganiami, ale może faktycznie trzeba by wyważyć jeszcze raz w innym zakładzie... Na fabrycznych gumach było idealnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Wto 10:45, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 11:37, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
I ja się dorzucę, dla statystyki.
Delikatne shimmy przy prędkości ok 50-60km, kiedy puszczę kiere (kiedy ją trzymam, żadnego telepania, nawet najmniejszego nie odczuwam). Opony Anakee2, już końcówka (w połowie sezonu będą zmieniane). Łożysko główki przy ostatnim przeglądzie było jeszcze ok, ale możliwe ze i w tym roku przyjdzie na nie kolej. Olej w lagach tez starawy. Ciśnienie w oponach prawidłowe (sprawdzane skrupulatnie, własnie ze względu na shimmy).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Wto 11:38, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart4s
A1
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: Wto 21:23, 18 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Witam, nawiązując do mojego wcześniejszgo pytania informuję, że jednak zdecydowałem się kupić oponę nową i wszelkie dzwine zachwoania ustały. Dodam tylko, że moja stara opona mimo, że miała dojśc dużo bieżnika, wyważała się itd. była stara z 2004, a był to pirelli scorpion mt 90. Teraz kupiłem nowego metzelera touranca (tego klasycznego) i jest super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Wto 17:24, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Witam, dopadł mnie właśnie taki sam problem.
Mianowicie powyżej 140 km/h Dl 1000 zaczyna mi wężykować, gdzie wcześniej tego nie miałem.
Nie wiem czego to jest przyczyna ponieważ na starych oponach było wszystko ok, jedynie pomiędzy 50-60 km/h lekko telepało kierownicą, ale powyżej 140 do 180 km/h było wszystko ok.
Za 2 tygodnie wyjeżdżam w dalszą trasę i musiałem zmienić opony na nowe, założyłem Metzeler touranze obie nówki. Po wymianie przejechałem z jakieś 100 km i było wszystko w porządku, aż byłem w szoku jak się pięknie prowadzi. jechałem z plecaczkiem spokojnie i raz przycisnąłem do 180 km/h w celu sprawdzenia stabilności i powiem wam że jechałem jak po szynach.
Przed wyjazdem na wszelki wypadek postanowiłem skontrolować łożysko główki ramy, okazało się że jest delikatny przeskok kierownicy w pozycji wyprostowanej. Postanowiłem wymienić łożysko, po wymianie i skontrolowaniu ciśnienia w oponach (ten co wyważał napompował mi za słabo, w przodzie miałem 1,2 atmosfery a w tyle miałem 2 atm) więc dopompowałem przód i tył do 2,5 Atm.
Po złożeniu i sprawdzeniu wszystkiego kierownica kręci się lekko i bez żadnych oporów, tak samo nie ma żadnych luzów na łożysku wiec wsiadłem na motocykl i się przejechałem. Okazało się że motocykl zaczął wężykować od 140 km/h tak samo jadąc w delikatnym łuku czuć takie wężykowanie na nierównościach. Postanowiłem wymienić olej w lagach na 15W, ale to nic nie pomogło.
Możliwe że nowa opona się ułożyła po przejechaniu 100km i trzeba ją na nowo wyważyć?
Czy patrzeć coś innego?
Sprawdzałem luz na wahaczu z tyłu, luz na łożyskach w kołach ale nic nie wyczułem.
Pomóżcie koledzy bo 10 lipca wyjeżdżam do Norwegii i nie chce się męczyć i czuć dyskomfort.
Z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marek445 dnia Wto 17:25, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 1:30, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Trzeba dokręcić łożysko główki ramy! Bieżnie prawdopodobnie osiadły i albo zrobił się albo już był lekki luz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Śro 6:32, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
hmmmm. Raczej to nie jest przyczyna bo z regulacją łożyska już wojowałem. Skręcałem mocniej, później luzowałem i za każdym razem jest ten sam efekt wężykowania. Chociaż jak poluzuje że kierownica sama spadnie do ogranicznika to jest jakby lepiej powyżej 140 km/h, ale znowu wtedy zauważyłem jak w przedziale od 50-60 km/h po puszczeniu kierownicy drgania, po 60 km/h to mija i nic nie drga. Dodam że tych drgań jak się trzyma kierownice w ogóle nie czuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Sob 7:58, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Jednak to była kwestia regulacji łożyska główki ramy. Teraz mi już nie wężykuje nawet do 180 km/h tylko martwi mnie, że jak puszcze kierownice to od 60 - 50 km/h telepie mi kierownice. Jak ją trzymam to nawet tego się nie czuje, jedynie widać jak puszcze kiere.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek.B
A1
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 17:22, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Drodzy forumowicze, odświeżę temat.
Ostatnio oglądałem DL 1000 z moich okolic i niby wszystko ok. ale przy prędkości ok 60 km/h wyraźnie drgała kierownica. Jako, że chcę raczej jeździć z plecakiem, a bezpieczeństwo jest najważniejsze odpuściłem ten egzemplarz. Ale temat ssie mnie dalej. Moto miało malowany lewy boczek, reszta wyglądała po prostu super (kosz sprzęgła, silnik itp.) Czy jest to normalne w dL 1000, TTTM, czy mogło być coś na rzeczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafput
Motocyklista
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radomsko / łódzkie
|
Wysłany: Czw 17:42, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Radek.B napisał: | Drodzy forumowicze, odświeżę temat.
Ostatnio oglądałem DL 1000 z moich okolic i niby wszystko ok. ale przy prędkości ok 60 km/h wyraźnie drgała kierownica. Jako, że chcę raczej jeździć z plecakiem, a bezpieczeństwo jest najważniejsze odpuściłem ten egzemplarz. Ale temat ssie mnie dalej. Moto miało malowany lewy boczek, reszta wyglądała po prostu super (kosz sprzęgła, silnik itp.) Czy jest to normalne w dL 1000, TTTM, czy mogło być coś na rzeczy? |
A zwróciłeś uwagę na opony? Jakie miał założone, jaka data produkcji, stan?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafput dnia Czw 17:42, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 17:45, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co widziałem telepanie kierownicą w zakresie 60-80km/h powtarza się na forum. Również i u mnie ( 650 K5, 106tyś km ) taki problem się pojawił.
Rozpędzam się do 100 i puszczam kierownicę, prędkość spada:
-90 - nic
-80 - zaczyna delikatnie telepać
-70 - telepanie nasila się
-60 - trzeba łapać kierownice inaczej bleba
Jeśli uspokoje kierownicę przy 60 i puszczę ponownie, później spokój.
Co sprawdziłem:
-prostowanie felgi zakładzie który się tym zajmuje.
-zmieniłem opone z przodu
-zamieniłem się kołami z innym V-stromem w którym problem nie występował
-wymieniłem olej w lagach
-zmieniałem ustawienia zawieszenia z przodu
-dokręcałem łożysko główki ramy - było dobrze przez krótki czas, problem wracał.
-łożyska w kołach wymieniałem rok temu więc tutaj nie szukałem problemu. Jednak jeśli ktoś ich nie wymieniał a telepie kierownicą warto sprawdzić również w jakim stanie są łożyska.
Na końcu wymieniłem łożysko główki ramy i już motocykl jedzie prosto.
Ps. Miałem taki przypadek również, że po założeniu używanej opony Conti Road Attack kierownicą rzucało jeszcze bardziej ! Opona nie wyglądała na wyząbkowaną.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 17:48, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek.B
A1
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 18:04, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Opona przód prawie nowa, ciężarki świeże, tył połowa zużycia. Obie metzeler tourance. Inne spostrzeżenia: lewy ciężarek kierownicy luźny - dokręciłem, felgi, gripy, podnóżki, siedzisko jak nowe, tarcze bez rantów, kosz raczej regenerowany - nie grał i była inna uszczelka. Malowanie boczka wskazywało na parkingówkę, reszta nie uszkodzona, ale może ucierpiały kufry bo jest stelaż. Aha i co najważniejsze przebieg 24 kkm 2003 r. ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek.B
A1
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 22:10, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Swoje zdanie już mam, jestem tylko ciekawy, czy takie jego zachowanie jest normalne w tym modelu i akceptowalne.
Pytam się Was szczerze, bo moi serdeczni znajomi twierdzą, w v-strom to chleb powszedni. Czy tak jest naprawdę?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Radek.B dnia Czw 22:22, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 23:18, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Telepanie kierownicą nie powinno występować i nie jest to normalne w żadnym motocyklu (na pewno nie przy takiej prędkości).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek.B
A1
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pią 0:43, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Suszny, jeszcze raz dziękuję. Wiem, że dobrze trafiłem rejestrując się na tym forum. Szacunek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|