|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalfrucz
A1
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: Nie 22:18, 17 Sty 2010 Temat postu: przygasanie swiatel - czy to normalka w dl650? |
|
|
witam , w moim nowym nabytku ktory kuopilem 1tydz. temu po odpaleniu - zostawilem moto do rozgrzania, potem lekko przegazowalem i zauwazylem ze swiatelka sie rozjasnily...nawet sporo....poprzednio mialem vfr800 i taki efekt praktycznie nie wystepowal....czy dl650 ma mniejsza pradnice? regulator wykitowal? poradzcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 23:23, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tak to normalne - poprostu na niskich obrotach masz nieco niższe napięcie niż powiedzmy na 3 tys i więcej Nie masz się czym przejmować - miłego użytkowanie DL'ki bo to fajny motur jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:36, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
U mnie tez tak jest ale nie jest to wielkia roznica w jasnosci. Pojezdzij troche i poobserwoj,to Twe swierze moto wiec sie przyzwyczaj najpierw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:49, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Mam to samo w DL650 z 2009....
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pon 0:56, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Na wolnych obrotach jest ok. 12,5-13V w zależności od stanu naładowania aku; na wyższych obrotach to ok 14V stad różnica w jasności lampy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 1:53, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | Na wolnych obrotach jest ok. 12,5-13V w zależności od stanu naładowania aku; na wyższych obrotach to ok 14V stad różnica w jasności lampy |
to chyba ładowanie i na klemach.
na kostce żarówki powinno być 11,5-12V. 14V szybko zabija żarówkę.
Jak mi w XTZ poleciał regulator to miałem na niskich na żarówce 11 na wyższych do 16V! żarówki "wychodziły" co kilka dni.
Wydaje mi się że napięcie na kostkach żarówek jest jakoś ustabilizowane a wahania napięcia są może 0,5V. Być może stan akumulatora jest też kiepski.
Może się mylę ale tylko to mi do głowy przychodzi...
U mnie efekt przygasania widać jak gaszę moto guzikiem a nie kluczykiem.
Wtedy widać różnicę ale bardzo niewielką, coś jak na włączonym kierunku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalfrucz
A1
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: Pon 9:25, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
dziéki, moze vfr mia wiekszy alternator...? uspokoiliscie mnie ...dzieki za odp. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Pon 13:04, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Albo ustawione wyższe obroty na biegu jałowym , a wtedy altek ma już większą wydajność prądową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pon 13:23, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | na kostce żarówki powinno być 11,5-12V. 14V szybko zabija żarówkę.
Jak mi w XTZ poleciał regulator to miałem na niskich na żarówce 11 na wyższych do 16V! żarówki "wychodziły" co kilka dni.
Wydaje mi się że napięcie na kostkach żarówek jest jakoś ustabilizowane a wahania napięcia są może 0,5V(...) |
konra.dzik wydaje mi się, ze jesteś w błedzie i napięcie na żarówkach to jest to samo napiecie co na klemach aku: jesli poleciał ci regulator napiecia to gdyby był jeszcze stabilizator między alternatorem/aku a żarówkami jak piszesz to by ci się one nie przepalały- chyba nie wymieniałeś żadnego stabilizatora oprocz regulatora
Regulator daje napięcie na aku i jak jest za wysokie czyli pow. 15-16V to się on "gotuje" + przepalają sie żarówki w skrajnym przypadku.
Ponadto 0,5V przy 12V to zbyt mała różnica aby efekt przygasania był widoczny gołym okiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:36, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Biały może masz racje, jednak XTZ miała lat 19 a v-strom to inna technologia i elektronika. nie wierzę że utrzymując wysokie obroty żarówki świecą jaśniej niż na postoju czyli że przy pełnym ładowaniu na kostkach mam 14 czy 16V. Aż muszę to sprawdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:16, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Efekt "przygasania" żarówek na wolnych obrotach bierze się stąd, że o ile akumulator jest w dobrej kondycji i jest naładowany, to regulator napięcia na wolnych obrotach nie ładuje akumulatora. Napięcie generowane przez alternator na wolnych obrotach jest niższe niż napięcie akumulatora. Dopiero przy obrotach 2500 czy 3000 obr./min. alternator osiąga swoją moc nominalną i dostarcza napięcie 14-16V a regulator napięcia zaczyna ładować akumulator.
Żarówki halogenowe są dosyć elastyczne jeżeli chodzi o napięcie pracy a ich napięcie nominalne to zazwyczaj 13V przy założeniu że żródło prądu ma wystarczającą~nieograniczoną moc i o ile napięcie pracy w pewnych granicach nie ma większego znaczenia o tyle prąd zasadnicze bo przy jego niedoborze napięcie spada na łeb na szyję.
Napięcie na zaciskach akumulatora/dostarczane przez alternator jest napięciem na wszystkich odbiornikach motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 13:02, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Efekt "przygasania" żarówek na wolnych obrotach bierze się stąd, że o ile akumulator jest w dobrej kondycji i jest naładowany, to regulator napięcia na wolnych obrotach nie ładuje akumulatora. Napięcie generowane przez alternator na wolnych obrotach jest niższe niż napięcie akumulatora. |
Roadrunner chciałbym jedną rzecz uściślić- napięcie z regulatora na wolnych obrotach nie jest niższe od nap. aku nawet przy wolnych obrotach- ok. 1150/min. jednak włączone światła obciążają alternator na tyle, że napięcie nie wzrasta pow. ok. 12,2-12,5V- to za mało na ładowanie aku ale tak napięcie jak i wydajność prądowa alternatora juz wystarcza na świecenie żarówek.
roadrunner napisał: | Dopiero przy obrotach 2500 czy 3000 obr./min. alternator osiąga swoją moc nominalną i dostarcza napięcie 14-16V a regulator napięcia zaczyna ładować akumulator. |
Dokładnie max. wydajność i nap. 15,5V uzyskuje przy 5tys./min ale juz na niższych obrotach tak jak piszesz zaczyna się ładowanie aku
roadrunner napisał: | Napięcie na zaciskach akumulatora/dostarczane przez alternator jest napięciem na wszystkich odbiornikach motocykla. |
Zgadzam się w 100 % z przedmowcą
P.S. konra.dzik- aż sięgnałem do schematu instalacji (co prawda DL 1000 bo taki miałem pod reka) i widać tam , że napięcie na żarówki idzie bezpośrednio z regulatora...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:25, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: |
Roadrunner chciałbym jedną rzecz uściślić- napięcie z regulatora na wolnych obrotach nie jest niższe od nap. aku nawet przy wolnych obrotach- ok. 1150/min. jednak włączone światła obciążają alternator na tyle, że napięcie nie wzrasta pow. ok. 12,2-12,5V- to za mało na ładowanie aku ale tak napięcie jak i wydajność prądowa alternatora juz wystarcza na świecenie żarówek. |
Miałem na myśli alternator obciążony jakimkolwiek odbiornikiem , a w motocyklu czy jakimkolwiek innym pojeżdzie zawsze tak jest, wtedy jest ono niższe. W przypadku motocykla jest to zresztą nie mało, pod wrunkiem że nie włączy się czegoś jeszcze będzie ok.140W samych świateł czyli powyżej 10A. W takiej sytuacji śmiem twierdzić że może być ono nawet sporo mniejsze zważywszy na to że alternator nie osiąga swoich parametrów nominalnych bo obroty są za niskie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stempel
A2
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:12, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć
może należy naciągnąć pasek klinowy. Pewnie jest luźny ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:34, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Albo pręty grafitowe są opuszczone w rdzeń reaktora...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pią 10:52, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Naciągnąłem już pasek i jestem gotów unieść pręt
Wieczorem zainicjuję synteze jądrową i albo system zacznie generowac energie albo będzie wielkie "bum"- jak przetrwa podam wyniki pomiarów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:16, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
a jak nie zadziała to się usłyszy ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bober
Administrator
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: Nie 22:51, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Objaw normalny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 11:54, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | a jak nie zadziała to się usłyszy ;D |
Zadziałało
Specjalnie dla Was odpaliłem w weekend moto, choć miałem tego nie robić- stało 6 tyg. nie odpalane w temp. ok. 7-8st C.
Napięcie na aku miałem 12,25V- wnioskuję, że jeszcze jest OK, bo nie doładowywałem go, rozrusznik przekręcił i nawet nie jęknał.
Odpiałem "+" aku: silnik nadal pracował i światła się paliły i nie przygasały w stosunku do tego co było tylko z aku bez uruchomionego silnika wiec wydajność pradowa alternatora jest wystarczająca choć jest to granica, bo napięcie z regulatora było ok. 11,8-12V- przy tym komputer wykrywa, że nie ma aku i próbuje co kilka sekund uklad resetować- objaw jest taki jak przy włączaniu zaplonu czyli testuje zegary...
Napiecie ładowania przy podłączonym aku wynosi 14,6V w całym zakresie obrotów- światła świecą wtedy jaśniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MK
A2
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:44, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Mam taki objaw od początku i nic złego z tego nie wynika. O akumulator dbam Optimatem. Z unoszeniem prętów uważaj, w Czernobylu nie zdążyli ich wpuścić z powrotem.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:36, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
MK napisał: | ... Z unoszeniem prętów uważaj, w Czernobylu nie zdążyli ich wpuścić z powrotem.
Pzdr |
a do góry strzelały jak fajerwerki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:09, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wot, i wsio jasna!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:40, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat. Mi również przygasają światła mijania, ale czytam, że to normalka. A co z kierunkowskazami? W moim moto na jałowym biegu wrzucenie kierunku powoduje lekkie miganie świateł i zegarów. Czy tak ma być, a jeśli nie, to co sprawdzić? Oprócz manetek nie mam w zasadzie żadnych dodatkowych odbiorników. Aku w spoczynku ma jakieś 12,6V, żarówki standardowe 12V/21W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 19:13, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Podepnę się pod temat. Mi również przygasają światła mijania, ale czytam, że to normalka. A co z kierunkowskazami? W moim moto na jałowym biegu wrzucenie kierunku powoduje lekkie miganie świateł i zegarów. Czy tak ma być, a jeśli nie, to co sprawdzić? Oprócz manetek nie mam w zasadzie żadnych dodatkowych odbiorników. Aku w spoczynku ma jakieś 12,6V, żarówki standardowe 12V/21W. | U mnie też to zauważyłem. Co ciekawe przy naciśnięciu stopu nie przygasa a STOP chyba żre więcej prądu
Tak mi się coś przypomina, że ktoś tłumaczył, iż kierunki mogą mieć masę inaczej pociągniętą i stąd te spadki.
A może coś pokręciłem.....
W każdym razie u mnie światła przygasają przy kierunkach i wcale mnie to nie martwi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:31, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam dodatkowe światło STOP na kufrze GIVI i wtedy już przygasają światła razem ze stopem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 10:17, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dorzucę jeszcze swoje.
Też tak mam ze światłami. A potwierdzeniem wszystkiego co napisaliście wcześniej jest zachowanie podgrzewanych manetek, które mają zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. U mnie włączone manetki przy niskich obrotach silnika przechodzą w "stan uśpienia". Ponownie włączają się po dodaniu gazu.
A tak w sumie...
Te niektóre nasze maszyny nieźle są obciążone dodatkami.
Może zaczęlibyśmy montować takie lampeczki choinkowe jak mają niektóre Goldwingi. Już sobie wyobrażam jak DL posuwa po szutrze z włączonym pełnym podświetleniem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 10:25, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:52, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
chmarnik napisał: | Dorzucę jeszcze swoje.
Też tak mam ze światłami. A potwierdzeniem wszystkiego co napisaliście wcześniej jest zachowanie podgrzewanych manetek, które mają zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. U mnie włączone manetki przy niskich obrotach silnika przechodzą w "stan uśpienia". Ponownie włączają się po dodaniu gazu.
A tak w sumie...
Te niektóre nasze maszyny nieźle są obciążone dodatkami.
Może zaczęlibyśmy montować takie lampeczki choinkowe jak mają niektóre Goldwingi. Już sobie wyobrażam jak DL posuwa po szutrze z włączonym pełnym podświetleniem... |
Do tego to faktycznie trzeba dodatkowy reaktor dołożyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 22:34, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
a tak wlasciwie jakie sa moce alternatorow w malym i duzzym DL ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|