 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:23, 24 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: |
P.S. gdyby nie mozna było ładować aku żelowych ciągłym pradem to nie moznaby ich stosować w motoryzacji  |
Tego samego zdania jestem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 18:44, 24 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Biały napisał: |
P.S. gdyby nie mozna było ładować aku żelowych ciągłym pradem to nie moznaby ich stosować w motoryzacji  |
Tego samego zdania jestem... |
W tematach elektrycznych za cienki w uszach jestem, by się z Wami wdawać w jakąkolwiek dyskusję, na elektrotechnice zazwyczaj spałem
Znajomy kiedyś tłumaczył mi dlaczego właśnie żelowy akumulator nie wytrzymał w moim motocyklu (coś tam o typach regulatorów, prostowników, ładowanie impulsowe/ciągłe). Wydźwięk był taki, że do starego motocykla żelowego akumulatora lepiej nie wsadzać. I w praktyce było, tak jak mówił. Wsadziłem zwykły najtańszy kwasowy i taki radził sobie doskonale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoA
A1
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 19:50, 29 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Aby nie zakładać nowego tematu piszę w tym poście.
Jeżeli ktoś poszukuje akumulatora do swojego „sztorma” podaję modele, które są dedykowane:
DL 650
Wymiary:
Szerokość [mm] 150
Głębokość [mm] 87
Wysokość [mm] 130
Przykładowe modele:
YTX12-BS (oznaczenie najbardziej popularne – YAUSA), WP12-BS (JMT), SLA12-10 (Land Port), DMH12-12B (YAUSA) oraz inne
Wszystkie wymienione model posiadają pojemność 10Ah
DL 1000
Wymiary:
Szerokość [mm] 152
Głębokość [mm] 88
Wysokość [mm] 147
Przykładowe modele:
YTX14-BS, (YAUSA), WP14-BS (JMT), SLA12-12, CBTX14-BS
Wszystkie wymienione model posiadają pojemność 12Ah
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziki
A
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 21:19, 29 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja handluję Landportem , Koyo , Unibatem
i takie polecam -nie ma z nimi żadnych kłopotów a od 2008 roku reklamacje nie przekroczyły 0,5 %
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buli
A2
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Wto 21:23, 29 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
do dużego w Larssonie można kupić akumulatory o zwiększonym prądzie rozruchu (260A przy 120A w standadzie)
JMT [link widoczny dla zalogowanych]
YUASA [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziki
A
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 21:25, 29 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
POTRZEBNA WIEDZA PRZY ZAKUPIE NOWEGO AKUMULATORA DO SWOJEGO MOTO
AKUMULATORY TRADYCYJNE ( KWASOWO - OŁOWIOWE ):
Akumulatory wykonane w technologii konwencjonalnej o zwiększonym prądzie rozruchowym.
AKUMULATORY BEZOBSŁUGOWE:
Akumulatory ołowiowo - kwasowe oznaczone kodami zaczynającymi się od YT, YTZ, YTX, które dziela sie na
fabrycznie zamknięte ( np. YTZ10S, YT12B-4 ) oraz na uruchamiane (zalewane) w momencie montażu do pojazdu,
zawierajace na koncu kodu litery „BS” ( np. YTX12-BS, YTZ10S-BS, YT12B-BS ). Do grupy akumulatorów ołowiowo
kwasowych fabrycznie zamknietych należą także akumulatory o standardowym oznaczeniu YB, ale posiadajace na
końcu kodu w nawiasie litere S ( np. YB16B (S) ).
Kolejnym typem akumulatorów bezobsługowych sa akumulatory oznaczone kodem SLA ( Sealed Lead Acid
szczelnie zamkniete ołowiowo - kwasowe ). Sa one szczelnie zamkniete już w fabryce, dzięki czemu moga pracować
w każdej pozycji. Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ).
Cały elektrolit wchłoniety jest w separatorach z włókna szklanego,
które znajduja sie miedzy płytami akumulatora.
LANDPORT oferuje akumulatory zamkniete fabrycznie
( w technologii SLA - AGM ) zastepujace akumulatory
tradycyjne oraz akumulatory bezobsługowe z osobnym
elektrolitem ( np. SLA12-8, SLA12-18 ).
UWAGA BARDZO WAŻNE !!!
Czesto zdarza sie, że nieświadomi użytkownicy usiłują po odkorkowaniu akumulatora bezobsługowego sprawdzić
poziom elektrolitu, a nie widzac go przechylaja akumulator usiłujac wylac jego „resztki”. Sądzac, że akumulator jest
pusty dolewają do niego wody lub elektrolitu niszcząc go bezpowrotnie.
Zalety akumulatorów bezobsługowych ( w stosunku do tradycyjnych ):
- nie wymagaja uzupełniania wody i ciagłej kontroli poziomu oraz gestosci elektrolitu,
- dzieki szczelnosci sa bezpieczne w eksploatacji i bezpieczne dla srodowiska,
- przy tych samych gabarytach maja wiekszą pojemnosc i prad rozruchowy,
- w przypadku uszkodzenia, akumulatory wykonane w technologii AGM uniemożliwiaja wyciek elektrolitu.
UWAGA! NA TYCH KTÓRZY PRÓBUJĄ NAM WCISNĄC TAKĄ (ŻELÓWKĘ )
Akumulatory bezobsługowe ( szczególnie bezobsługowe zamkniete fabrycznie ) bardzo czesto mylone sa
z akumulatorami Żelowymi! Czesto jest to spowodowane niewiedza, ale jeszcze czesciej checią sprzedaży
w bardzo konkurencyjnej cenie akumulatora niby „żelowego”.
AKUMULATORY ŻELOWE:
Akumulator żelowy to rodzaj akumulatora bezobsługowego, ołowiowo-kwasowego z żelowym elektrolitem.
Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionka tworzy masę o konsystencji żelu.
Zalety akumulatora żelowego w stosunku do klasycznego akumulatora bezobsługowego w technologii AGM:
- dużo wyższa odpornosc na wstrzasy i wibracje (szczególnie ważne w pojazdach terenowych ze względu na przechyły),Czoper coś o tym wie :friends:
- zmniejszone samorozładowanie,
- bardzo wysoka wydajnosc przy długich czasach rozładowan,
- bardzo dobrze toleruje podwyższona temperature pracy,
- pełny powrót ze stanu głebokiego rozładowania - nawet, jesli ponowne ładowanie baterii nastepuje po dłuższym
czasie,
- zwiekszona ilosc głebokich cykli rozładowania - ładowania
UWAGA! CO BY NIE POPSUĆ
Akumulatory żelowe i AGM ładujemy tylko specjalnymi ładowarkami!
Warunkiem uzyskania gwarancji na akumulator w terenowych motocyklach oraz ATV jest zastosowanie
akumulatora żelowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoA
A1
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:08, 29 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Żeby nie było mój opis nie jest reklamom, żadnego producenta. Podałem tylko przykładowe modele znalezione w Internecie.
A tak z ciekawości jako, że przymierzałem się do kupna większego akumulatora do mojej dl 650. Chciałem wsadzić o większej pojemności 12Ah (YTX14-BS) od dl 1000. Jednak różnią się one wymiarami. Największa jest w wysokości 1,6 cm. Aby sprawdzić czy większy wejdzie do 650 dałem na oryginalny akumulator listwę grubości różnicy miedzy tymi wymiarami. Jak się okazuje siodło się da zapiąć, ale trzeba się trochę pomęczyć i tworzy się kołyska, bo siedzenie opiera się głównie na baterii. Można trochę spiłować plastik pod siedzeniem, ale jak kto woli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 11:59, 31 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
I mnie czeka wymiana akumulatora Szybko padł, sam nie wiem czemu. Wczoraj podczas wycieczki już nie odpalał. Rozrusznik nie ma "siły" aby zakręcić. Po powrocie do domu, zmierzyłem napięcie na akumulatorze i niby ma 12,8 V, albo podczas kręcenia spada do około 3 V. Nie zmierzyłem tylko ładowania, ale raczej bateria do wymiany. Jak to jest z tym YTX14-BS, wchodzi wkońcu do małego DLa? Czy nie kombinować i kupić YTX12-BS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:34, 31 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie sądze żeby YTX14-BS zmiescil sie pod kanapę - u mnie spód kanapy ociera się o pasek trzymający akumulator YTX12-BS wiec wyższy akumulator nie pozwoli na zamkniecie kanapy.
P.S. ja od tego sezonu bede testował EXIDE-a bo za późno znalazłem informację o akumulatorach Snell z 3 letnią gwarancją - szczegóły [urlhttp://www.xlmoto.pl/akumulator-motocyklowy-snell-super-gel] tu[/url]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Pon 13:08, 31 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:59, 31 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
A używa może ktoś akumulatora firmy EXIDE? Niby to Centra. Zastanawiam się nad jej zakupem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Nie 19:49, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dzisiaj postanowiłem przepalić deela i zonk! Nie odpalił. Podładowałem akumulator, przepaliłem ale wiem z doświadczenia, ze jak już raz musiałem podładować, to znak że akumulator się kończy i szkoda czasu na reanimacje.
Przeczytałem watek, znalazłem oferty Yuasa i proszę o porównanie i wyjaśnienie, dlaczego teoretycznie lepszy (większy prąd rozruchu) jest tańszy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
pzdr Staszek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Nie 19:58, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Pon 17:48, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Staszek napisał: | Witam.
Dzisiaj postanowiłem przepalić deela i zonk! Nie odpalił. Podładowałem akumulator, przepaliłem ale wiem z doświadczenia, ze jak już raz musiałem podładować, to znak że akumulator się kończy i szkoda czasu na reanimacje.
Przeczytałem watek, znalazłem oferty Yuasa i proszę o porównanie i wyjaśnienie, dlaczego teoretycznie lepszy (większy prąd rozruchu) jest tańszy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
pzdr Staszek |
bo są ofertą z różnych źródeł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 9:25, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Masz na myśli, że jeden to podróba? Bo sprzedawca ten sam i chyba dość znany (motoopony).
Sprawdzę jaką cenę dostanę w salonie hondy na Yuasę z wrażym znaczkiem, jak wyjdzie kosmos po prostu zapytam sprzedawcę czym się różnią te akumulatory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Wto 9:54, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Staszek napisał: | Masz na myśli, że jeden to podróba? Bo sprzedawca ten sam i chyba dość znany (motoopony).
Sprawdzę jaką cenę dostanę w salonie hondy na Yuasę z wrażym znaczkiem, jak wyjdzie kosmos po prostu zapytam sprzedawcę czym się różnią te akumulatory. |
może i ten sam ale pod dwoma innymi użytkownikami alledrogo jest jeszcze jedna kwestia i tu może być haczyk - zapytaj wg jakiej normy są podawane te dane ? bo masz DIN,SAE,IEC,EN,JIS dlatego samymi cyframi się nie sugeruj
wg moich przypuszczeń są to te same baterie tylko jeden ze sprzedających podaje prąd rozruchu wg SAE a drugi wg DIN i stąd to zamieszanie
choć oba są cechowane w SAE to jednak ten tańszy stosuje chwyt marketingowy ......
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Wto 10:20, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luk
A1
Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dobrodzień / Opole
|
Wysłany: Wto 14:25, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Witojcie,
A miał ktoś jakieś doświadczenia z akumulatorem Boscha? sklep.prostowniki-akumulatory.pl/akumulator-motocyklowy-bosch-ytx12-bs-10ah-90a-p-1269.html
Nigdy nie musiałem na szczęście wymieniać akumulatora bo i w samochodzie (odpukać) trzyma u mnie od 10 lat właśnie Bosch i w poprzednim motocyklu też nie miałem żadnych problemów. W DL'u którego w ubiegłym roku kupiłem już dwa razy ładowałem jesienią, więc chce go zmienić. Pytanie tylko na co... Co powiecie o tym Boschu z góry? Bo nie mam zielonego pojęcia co kupić.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 17:24, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja trochę namieszałem ze sprzedawcami, bo inną drugą aukcję wkleiłem. Tak czy owak, jest znaczna różnica cenowa.
Jeszcze chwilę podumam, czy chcę dołożyć do Yuasy w stosunku do Varty:
[link widoczny dla zalogowanych]
i pewnie zakupię tę nieszczęsną Yuasę. Tylko czemu dwa razy droższa od Varty (w Hondzie po znajomościach i promocjach Yuasa wychodzi 330zł).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Wto 18:55, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Staszek napisał: | Ja trochę namieszałem ze sprzedawcami, bo inną drugą aukcję wkleiłem. Tak czy owak, jest znaczna różnica cenowa.
Jeszcze chwilę podumam, czy chcę dołożyć do Yuasy w stosunku do Varty:
[link widoczny dla zalogowanych]
i pewnie zakupię tę nieszczęsną Yuasę. Tylko czemu dwa razy droższa od Varty (w Hondzie po znajomościach i promocjach Yuasa wychodzi 330zł). |
ja mam akurat na zimowaniu aku z innego DLa (nie Youasa) i jak oba wezmę w rękę to dla mnie nie ma dylematów dlaczego są one droższe i każdy Ci to potwierdzi (sama waga może nie jest zaletą ale jest znaczna różnica co świadczy o wsadzie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Śro 23:22, 25 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
OK, skoro waga czyni cuda, to na wszelki wypadek zakupiłem tę "pewną" Yuasę do Hondy.
Dziękuję za podpowiedzi.
Staszek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 7:40, 26 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja polecam MotoBatt. Kiedyś były tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Czw 7:42, 26 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12:09, 26 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Pon 13:30, 02 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie czy komuś w Dl 650 konkretnie o K4 mi chodzi udało się zmieścić większe aku od oryginalnie przewidzianego? >12Ah?
Dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Wto 3:50, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Czw 23:46, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
No i też będę musiał w swoim małym DLu wymienić akumulator ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|