|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 12:03, 15 Maj 2009 Temat postu: DL650 przebiegi |
|
|
Witam ponownie
z Ciekawością przeglądam tematy na naszym forum i nie zauważyłem żeby był temat przebiegów.
Jestem Ciekaw jak wasze DL-ki sprawują się przy większych przebiegach.
Liczę i czekam raczej na krytyczne podejście czyli jakie problemy pojawiają się przy jakim przebiegu.
Ponieważ jestem świeży to proponuję podzielić to na grupy
10000
20000
30000
40000
50000
i więcej jeżeli ma ktoś tak długie doświadczenia z DL
Myślę że to może być ciekawa lektura dla wszystkich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 12:15, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
14300 km i nie mam o czym pisać na razie... Mam go od przebiegu 9500 km i nic poza standardowym serwisem i doposażaniem nie robiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
driv
A2
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 12:31, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
35000 i nic wszystko ok nawet jeszcze oryginalny łańcuch ale czy to dobrze to sam nie wiem:)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 12:33, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Przebieg ok 8 tys km mam go od nowości. Jedynie co to złamałem dźwignie zmiany biegów przewracając się na piachu, powinni robić ją składaną. To wszytko co mogę napisać krytycznego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujekbongos
Motocyklista
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 14:48, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Troche was zaskocze...
Stan z dnia dzisiejszego 73 200 km. Pewnie powiecie że to dużo ale motorek zachowuje sie perfekcyjnie. Oleju nic nie bierze nic nie stuka nie puka po prostu leje i śmigam. Oczywiście nie zapominam o regularnym serwisowaniu. Trzeba pamiętać o zasadzie "Jak zadbasz o motor to motor zadba o ciebie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:52, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
13100 wszystko ok, pomijajac moje niedbalstwo o filtr powietrza ktory nie przepuszczal juz i chyba dlatego zjadl mi troche oliwy:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 18:16, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
wujekbongos napisał: | Stan z dnia dzisiejszego 73 200 km. |
respect
u mnie 31kkm i już wymienione łożysko główki ramy 2kkm temu, następny będzie łańcuch. reszta to standard według manuala (nie wymieniałem przewodów chociaż manual każe żeby je po 2 latach wymienić)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina
Motonita
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Pią 19:00, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
13 tysia od nowego i ni chuchu nic go nie boli...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIO GRE
A1
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ateny grecja
|
Wysłany: Pią 19:15, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
15000 w 9 miesiecy i nic jak zegarek paliwko serwis i lata jak zloto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 20:37, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
w moim tysiacu mam 12100 km przejechałem 5tyś od października i... cieknie lekko jeden zimmering na przedniej ladze, pozatym perfekto!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 10:33, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam 48000 z czego 20 tyś moje. Bezawaryjnie!
Pamiętajcie tylko o regularnej kontroli lub wymianie filtra powietrza. Wczoraj zdziwiłem się bardzo mocno. Filtr nie wyglądał na bardzo silnie zabrudzony. Trochę owadów i białe lekko przyszarzone. Po wymianie wróciłem do serwisu, czy aby dobrze go założyli. Silnik zaczął gadać bardziej basowo, a o zwiększeniu mocy już nie wspomnę! Wymiana była książkowa po 18 tyś, a w połowie był czyszczony sprężarką. Tak jak piszą w manualu. Jeżeli jeździsz w terenie wymieniaj go częściej. Można to spokojnie zrobić samodzielnie. Ja nie miałem wyboru, bo Larsson zawalił sprawę i ściągali go przez tydzień. Podziękowałem i wymieniłem w serwisie Suzuki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gogo
A2
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17:59, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
25500 kkm i nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:36, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A ja 27000 i...
Problemy z nierównomierną pracą silnika, synhronizacja wtrysku pomogła na chwilkę. Była mowa o zaworach, sondzie Lambda, nadmiernej "przepusowości" filtra K&N i bóg wie czym jeszcze.
Nawalił wskaźnik poziomu paliwa i pryszczy się lakier na felgach, silniku i innych elmentach, ale to pewnie zasługa jeżdżenia zimą po soli. Łożysko główki ramy się skończyło, ale tą akurat część powinno się wymienić w tym motocyklu zaraz po wyprowadzeniu go z salonu.
Poza tym kpl. opon, klocki hamulcowe, zestaw napędowy, 2 akumulatory czyli normalne sprawy eksploatacyjne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek
A1
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
|
Wysłany: Śro 8:34, 20 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam 40000 i jakieś 7000 wcześniej , wymiana napędu. Sprawdzałem przy przeglądzie luzy zaworów i nic. Tylko bieżące przeglądy i wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Pią 23:17, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam 8 tyś i poza serwisem, olejem co sezon to nic, mało jeździłem przez pierwsze 2 sezony po 2 tyś w tym 4 tyś no ale w przyszłym to już nie odpuszczę, a mam go od nowości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MK
A2
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 10:03, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,DL 650,2004r, 24000km, w tym 20000km własne. Typowy serwis, doposażanie, 2 "parkingowe" gleby więc średnio co 10000km wymiana lusterka, klamki hamulca lub sprzęgła, odpowiedniego kierunku w zależności na którą stronę poleciał. Brzmi bardziej basowo ale ciągnie jak za młodu.Myślałem o zmianie ale serwisant mówi żebym sie poważnie zastanowił, chyba się polubili.Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:46, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Mój DL 650 K4 ma na liczniku prawie 31k km (w tym moje 8000). Przy 24k km był na przeglądzie - wymienione olej, filtry, zawory w normie. Oprócz wymiany łożyska w tylnym kole i linki sprzęgła nic złego się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
A
Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 23:07, 24 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
u mnie 66 000. była wymiana napędu, a poza tym nie ma problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MJ
A2
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pon 20:52, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | A ja 27000 i...
Problemy z nierównomierną pracą silnika, synhronizacja wtrysku pomogła na chwilkę. Była mowa o zaworach, sondzie Lambda, nadmiernej "przepusowości" filtra K&N i bóg wie czym jeszcze.
Nawalił wskaźnik poziomu paliwa i pryszczy się lakier na felgach, silniku i innych elmentach, ale to pewnie zasługa jeżdżenia zimą po soli. Łożysko główki ramy się skończyło, ale tą akurat część powinno się wymienić w tym motocyklu zaraz po wyprowadzeniu go z salonu.
Poza tym kpl. opon, klocki hamulcowe, zestaw napędowy, 2 akumulatory czyli normalne sprawy eksploatacyjne. |
Roadrunner
możesz coś bliżej z tym łożyskiem główki ramy?
PS. Jak tam postępy z likwidacją szkody?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pon 22:28, 04 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
65000.Mam go od nowości.Teraz wymiana turbiny i regulacja dopalacza spalin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michu9998
A1
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 9:34, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Mój dl 650 ma przejechane 6tysiaków dwa przeglądy za sobą , raz wziął olej i to dużo nie wiem, może przez to, że trochę mu wkładałem jak wracałem z nad morza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:23, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
MJ napisał: |
Roadrunner
możesz coś bliżej z tym łożyskiem główki ramy?
PS. Jak tam postępy z likwidacją szkody? |
Łożysko w główce ramy to zwyke łożysko kulkowe a dokładniej wianuszek z kulkami i dwie bieżnie do tego, innymi słowy łożysko jak w rowerze. Moim skromnym zdaniem należało by to łożysko wymienić od razu, nie spodziewałem się takiego lożyska znależć we współczesnym japońskim motocyklu a zwłaszcza w główce ramy!!
Ale jak się niedawno okazało prawie takie samo łożysko jest w Varadero które jest przecież sporo cięższe...
Sprawa likwidacji szkody wyglądała tak, że musiałem prawie 4 miesiące czekać na orzeczenie prokuratury o mojej niewinności a winie sprawcy
Spraca "ściemnił" na chwilową niepoczytalność i okazało się że faktycznie gościo ma żółte papiery. Tyklo jakim códem on miał prawo jazdy!!!
Z racji tego że jest niepoczytalny nie można go sądzić więc i ja go nie mogę pozwać...
TU wypłaciło mi 8tys. za motocykl i coś tam na otarcie łez za zdrowie.
Nie ma mowy o jakimkolwiek odszkodowaniu za kask, ciuchy, kufer, gmole itp. bo nie miałem za nie żadnych faktur, czytaj "nie było ich w ogóle"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 15:22, 14 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrusPan
A2
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:26, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
42000 w DL1000/KLV1000 rok 2004, tylko zalecane czynności serwisowe. Niezawodny, nie ma na co narzekać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 20:37, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Nie ma mowy o jakimkolwiek odszkodowaniu za kask, ciuchy, kufer, gmole itp. bo nie miałem za nie żadnych faktur, czytaj "nie było ich w ogóle" | Znaczy bez kasku jechałeś. Co za kraj, co za przepisy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:24, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie... HDI wstrzymywało wypłatę bo "okoliczności zajścia wypadku są niejasne..."
Kolejny fajny cytat odnośnie wyposażenia i ciuchów: "...brak jest przesłanek potwierdzających fakt uszkodzenia na wskutek wypadku wymienionego wyposażenia dodatkowego i osobistego..."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 23:15, 15 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | "...brak jest przesłanek potwierdzających fakt uszkodzenia na wskutek wypadku wymienionego wyposażenia dodatkowego i osobistego..." | Idąc tym tropem jeśli komuś w wypadku urwie nogę, złamie rękę lub stanie się cokolwiek innego to również "może wystąpić brak przesłanek potwierdzających fakt....", bo przecież mógł już bez tej nogi/ręki jechać Jasna cholera...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:50, 15 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ale zrobiliśmy OT! Zaraz Ogloc będzie dymił....!
No i cóż... Wyobraź sobie że ja tak mam z nimi do tej pory...
Rzeczoznawca który przyjechał na oględziny motocykla powiedział:
To się sklei, to się pomaluje, to się naprostuje, to się wymieni a takie mocowanie to można z blachy dorobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:57, 16 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Roadrunner przykre to co piszesz...
WRACAM do tematu.
Mam nakręcone 27 kkm i robie teraz duży przegląd, do wymiany poszły:
napęd, płyny, filtry, opony, klocki, świece, łożysko główki ramy. Regulacje standardowe przy tym przebiegu czyli zawory, przepustnice, linki.
dokładam: V-OILA, GPSa, stopke centralną, przewody w oplocie, kufry (nie wiem jeszcze jakie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cezar_LBN
Motocyklista
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 11:25, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jarek napisał: | Ja mam 40000 i jakieś 7000 wcześniej , wymiana napędu. Sprawdzałem przy przeglądzie luzy zaworów i nic. Tylko bieżące przeglądy i wymiany. |
rozumiem że po 30 tys. km na przeglądzie, powinno się wymienić napęd? tzn. łańcuch + zębatki przód tył?
ja mam 25 tys. km i dopiero ten sezon zaczynam jeździć, także myślę, że wymiana przy przeglądzie za rok. Bo chyba wcześniej nie ma co na siłę wymieniać jeśli wszystko jest OK.
Prosiłbym o krótką odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:29, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
nie ma reguly po ilu wymienia sie naped. jeden bez smarowania i konserwacji wymieni po 15kkm, a inny z oilerem i dbaniem o niego przy 30kkm.
powiem Ci tylko, ze ja ostatnie naciagi robilem co tankowanie, tak sie skubany rozciagal szybko.
jezeli masz zrobione 25kkm na jednym napedzie to stawiam 100zl, ze nie przejedziesz calego sezonu na nim (chyba, ze zrobisz 5000km po autostradzie i nie bedziesz jezdzil w ruchu miejskim).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Śro 12:00, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mam 14 tys. i jeszcze ani razu nie naciagany ale smaruje go moze aż za bardzo- "zwis" nadal jest w normie;
Niestety jak juz się zacznie naciagac to trzeba to robić coraz częściej i cześciej...skrajnie tak jak u bibop'a i wtedy czeka rychła wymiana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:51, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cezar_LBN napisał: | ja mam 25 tys. km ... |
Ja wymieniłem po 25kkmi był makabrycznie zużyty. Sprawdzałem naciąg co wymianę oleju a naciągałem chyba ze 3 razy. Nie bez wpływu na żywotność zestawu było pewnie moje zamiłowanie do "odwijania"...
Po 25kkm proponowałbym wymienić bo jak ktoś już pisał pewnie nie przejedziesz 1 sezonu a w sezonie zestawy napędowe i serwisy będą droższe...
Zresztą najlepiej poproś kogoś obeznanego w temacie, jeżeli sam nie wiesz jak, żeby sprawdził w jakiej kondycji masz łańcuch.
Jak przejedziesz 2 tys. w sezonie a stary jeszcze się trochę nadaje to nie ma pośpiechu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 12:57, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
powerarmor
A1
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:44, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Mam 12.000 km, motorek od nowości.. Wymieniam tylko olej, raz przy 1500 byłem na serwisie .. W zeszłym sezonie zmieniłem AKU. Tak, nic się nie dzieje, motorek jak z bajki .. W niedługim czasie muszę się wybrać na drugi serwis- czas wymienić świece i płyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cezar_LBN
Motocyklista
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 17:29, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem i łańcuch i napęd, zgodnie z instrukcją i wszystko jest OK, łańcuch trochę naciągnąłem z mechanikiem, do wymiany jeszcze długo z tego co widzieliśmy (mowa o napędzie). Myślę, że na ten sezon wystarczy. A co do łańcucha do porządnie go wyczyściłem w nafcie, nasmarowałem olejem wg instrukcji, ale szczerze słabo się to sprawdziło w Dlu, w Marauderze OK :/ także pojechałem go sprayem smarującym i nic nie szumi, ani nie szarpie po naciągnięciu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 9:59, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
teraz juz 29000km, po drodze wymiana swiec, filtra pow., płytek zaworowych, olejów kilka razy, po za tym ok! kończy sie napęd i amortyzator zębatki nie trzyma już nadzwyczajnie i przednia opona oryginalna!! i tylna (juz raz wymieniona) są do wymiany, akumulator żelowy od Hondy CBR600 trzyma równo.
2 razy zmieniłek klocki z tyłu, przednie nissiny trzymają ciagle i nie chcą sie zjechac, tarcze bez najmniejszych progów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Pon 10:02, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 15:40, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
30 000 (no 29 700 - serwis wymuszony prognozą przebiegu przez najblizszy tydzień...):
- teraz tylko zmiana oliwy i filtra;
Do tej pory (w moich rękach od przebiegu 9500 km):
- klocki przód - przy 18 000 km
- świece przy 18 000 km;
- płyn hamulcowy przy 18 000 (akurat mijały dwa lata od pierwszej rejestracji to zmieniłem chociaż wyglądał OK)
- zmiana oleju w lagach na 15W - przy 24000 km;
- to wszystko...
Teraz przed wrześniową Rumunią planuję większy serwis ze zmianą napędu, klocków, regulacją luzów, wymianą świec - pewnie będzie to przy przebiegu plus minus 36 000...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 15:43, 10 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 8:10, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć,
DL 650 K7, 18 tys w moich rękach od nowości. Standardowe przeglądy co 6 tys (z tym że filtr oleju i powietrza wymieniam co 12 a nie 18 tys.). Poza tym nic się nie dzieje. Oryginalne opony skończą się pewnie w tym sezonie. Napęd naciągałem może 3-4 razy ale jeszcze mu trochę życia zostało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 9:38, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
to ze w instrukcji jest napisane ze filtr oleju wymieniac co 18000 to jakiś absurd, rzecz która kosztuje 25zł, zawsze wymieniam olej z filtrem, zreszta nawet każdy mechanik popuka sie w głowe jak mu powiesz ze filtr co 18tys, oczywiscie mechanik ale nie z ASO, bo tam robia tylko to co musza, przeciez w filtrze masz z 200ml starego oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Pią 10:02, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
a nie chodzi o wymiane filtra powietrza co 18 tys km?
Instrukcja mowi, ze filtr oleju wymianiac co 2 wymiane oleju
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 10:42, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja podobnie jak jakubdl1000 filtr oleju zmieniam przy każdej zmianie oleju, koszt niewielki, a spokój sumienia bezcenny...
Filtra powietrza nie wymieniam bo K&N, więc tylko co drugi przegląd jest czyszczony tym specjalnym szuwaksem K&N, na szczęście kumpel serwisuje kilka enduraków jeżdżących też na K&N-ach więc nie muszę kupować tego dżynksu na swoje skromne potrzeby...
EDIT: instrukcja np. do Peugeota HDI przewiduje wizytę w serwisie co 20 000 km, a ja i tak zmienia w nim olej i filtr co 10 000 i nawet w ASO przyznają, że to najlepsza metoda niezależnie od tego co w instrukcji napisali.
Z drugiej strony w instrukcji dl-a każą wymieniać świece co 12 000 - u siebie po 18 000 wymieniłem dla świętego spokoju, bo śladów nadmiernego zużycia na nich nie było. Czyli najpierw rozsądek, potem instrukcja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pią 10:45, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 10:43, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W instrukcji masz wymianę:
- filtra powietrza co 18 tys, inspekcja co 6 tys
- filtra oleju co 18 tys
Co do wymiany filtra razem z olejem jest to rzeczywiście ogólnie przyjęta praktyka, niemniej jednak moim zdaniem ktoś miał jakiś zamysł pisząc że co 18 tysia wystarczy. Motory są coraz lepszej jakości (mam na myśli materiały i jakość wykonania), oleje mają coraz lepsze parametry (katamarany mają przeglądy co 30 tys). W sumie wymiana oleju co 6 tys również pozwala wypłukać układ z zanieczyszczeń. Ja uznałem że co 2 wymiana mi w zupełności wystarczy bo zawsze biorę poprawkę na instrukcję.
Oczywiście wymiana filtra przy każdej zmianie oleju jest ideałem ale moim zdaniem nie wpłynie to znacząco na trwałość jednostki napędowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike
A1
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pionki
|
Wysłany: Pią 14:04, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam na liczniku 50 000 ale mam go dopiero przez 2000 a poza tym to mój pierwszy motocykl więc jeszcze nie mam doświadczenia. Pracuje ładnie i równo, oleju nie bierze, spalanie na poziomie 5.5 l/100 km... Jak na moje niedoświadczone oko wszystko chyba ładnie:)
Co nie działa... opona tylna przebita i zakołkowana... przez jeżdzenie po warszawskim poboczu, no i rozbity prawy przedni kierunek - położony na światłach przy 0 km\h... ciężki się okazał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:28, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
KD, wiekszosc mechanikow powie Ci, ze wymieniac filtr oleju przy kazdej wymianie oleju. Nawet kierownik serwisu Honda Motorista na stronie scigacz.pl mowi, ze nie warto oszczedzac i wymieniac przy kazdej wymianie bo koszt zaden.
swiece wymieniam co 12kkm dla swietego spokoju... jak ktos chce to mam juz ze 12 szt. "zuzytych" to moge oddac
mam tez bardzo duzo oleju zuzytego to jak ktos chce to tez moge oddac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|