 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 10:23, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Odgrzewamy Kotletta,
Jak się ma TDM do małej kobietki ok 174 wzrostu i wagi... nie nie powiem bo mnie powiesi na najbliższej latarni oczywiście na pierwszy motor tuż po zrobieniu prawka ?
Wiem wiem głupota ale na razie szukamy czegoś klasy DL'a co by gabarytem pasowało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 11:50, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Będzie jej lepiej niż na DLu, bo siodło w TDM jest sporo niżej. Jeśli chodzi o wzrost, to raczej ogarnie, nie wiem czy ogarnie masę motocykla, bo jednak kobitki z reguły mają ciut mniej pary w łapach niż my. Generalnie moim zdaniem pomysł głupi, no ale sam to już napisałeś
A może transalp? Moja koleżanka jeździ tym od 2 lat, może dłużej. W porównaniu do v-stroma czy TDM to jest malutki i leciutki, moim zdaniem o wiele przyjaźniejszy sprzęt dla dziewczyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Pon 11:59, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Pomysł raczej kiepski. To fajny sprzęt ale dość ciężki jak na turystyka, silnik jest całkiem narowisty (sam próbowałem jaki pierwsze moto i raczej dzięki). Może wspomniany transalp albo niektóre panie w naszym gronie używają CBF 600 i sobie chwalą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 12:05, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
CBF to jedna z opcji nad którą myślimy ale jak wiadomo poza dużym kufrem na kosmetyki itp. Motór musi być piękny co jednak TranAlp nie podpada pod tą kategorię w oczach zainteresowanej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 12:10, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A TDM podpada? Rany, to chyba pierwsza osoba, która uważa, że TDM jest ładna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Manson
Motocyklista
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pon 20:56, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tipor napisał: | CBF to jedna z opcji nad którą myślimy ale jak wiadomo poza dużym kufrem na kosmetyki itp. Motór musi być piękny co jednak TranAlp nie podpada pod tą kategorię w oczach zainteresowanej  |
Na pierwszy motocykl dla Gabi wybraliśmy armaturę przypadkowo padło na Virago 750 i go ogarnęła.Po sprzedaży armatury wybór był ograniczony ze względu na gabaryty,choć mały DL się jej mocno podobał to nawet po obniżeniu myrdała nóżkami jak na nocniku i odpadł w przedbiegach.Pozostały nam trzy motocykle:Suzuki Bandit,Honda CBF i Yamaha Fazer.Zrobiliśmy najprostszą rzecz jaką można było zrobić,pojechaliśmy się przymierzyć,najpierw Bandit ale okazał się za ciężki,za wysoki,za daleko kierownica-odpadł.Druga była CBFa,po przymiarce i jeżdzie to był strzał w dychę do Yamahy nawet nie podchodziliśmy Myślę ze musisz wziąć Lubą i posadzić ją na sprzęta,choć TDMkę też bym wykreślił dla kobiety na pierwsze moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 2:47, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tipor napisał: | Jak się ma TDM do małej kobietki ok 174 wzrostu i wagi... nie nie powiem bo mnie powiesi na najbliższej latarni oczywiście na pierwszy motor tuż po zrobieniu prawka ? |
Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok.
TDM jest ciężka i uważam, że nie nadaje sie jako pierwszy motocykl, a tym bardziej dla kobiety.
A porównując DL 650 z TDM 850
Miałem okazje zmierzyć się z SV 650, obaj zapielismy ostatni bieg i jadąc równo 60 odkręcilismy manetki. SV oddalał się bardzo szybko.. z niskich obrotów czy ze startu nie miałem szans. TDM jedzie od 3.5tyś obrotów, Dl od samego dołu.
Przód w TDM dobijał mi bardzo często na nierównej drodze i raczej nie polecam tym motocyklem zjeżdżać z asfaltu.
Ochrona przed wiatrem? w porównaniu do DLa w TDM nie ma żadnej W V-stromie za szybą masz spokój i cisze, w TDM trzeba walczyć z wiatrem i przy moich 178cm wzrostu musiałem uważać żeby mi kasku nie poderwało przy wiekszych prędkościach.
DL jest wygodniejszy dla pasażera również.
Jestem bardzo zadowolony z przesiadki na małego V-stroma. O wiele bardzej nadaje się do turystyki, można śmiało zjechać z asfaltu i zobaczyć to czego koledzy jadąć po czarnym nie zobaczą, dojechać do miejsc trudno dostępnych ( a te zazwyczaj są najciekawsze).
TDMą jeżdżę jeszcze od czasu do czasu i jest to bardzo fajny motocykl. ale moim zdaniem DL jest fajniejszy
Wybór alezy od tego czego kierowca wymaga, do czego potrzebny jest mu motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 10:24, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: |
Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok. |
Motocykl w złożeniu utrzymuje się manetką gazu a nie ciałem.
Fizyka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiewiór
A1
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:06, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
W motocyklach tego typu testy typu roll-on są, za przeproszeniem, z dupy. Co mnie interesuje takie coś w trasie? Jak poczeba, to redukuję. Zmień w TDM żarówkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 12:10, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
wiewiór napisał: | Zmień w TDM żarówkę  |
Podnieś/opuść w v-stromie światła
Fakt, dostęp do żarówek w TDM jest słaby, ale da się wymienić w trasie. Za to regulacja kierunku snopu światła to mistrzostwo świata. W v-stromie są 4 śrubki, które trzeba obsługiwać śrubokrętem i ja np. miałem ochotę podgryźć sobie żyły za każdym razem jak musiałem tam zaglądać. W TDM są takie same 4 pokrętła, ale zakończone dużymi plastikowymi gałkami, więc można nimi wygodnie kręcić nawet i w rękawicach motocyklowych. Jedziesz sam, z kobitą, z kompletem kufrów - 2 minuty i masz światła ustawione jak chcesz
Co do testów przyspieszenia SV650 i TDM... Nie zapominaj Suszny, że SV jest od TDMki ze 40kg lżejsza, v-strom już nie. A silnik SV/DL to też nie do końca ta sama konstrukcja i SV ma o wiele, wiele więcej wigoru SVką w 2 osoby i z 3 kuframi po 45l dało się sprawnie, szybko jeździć. V-stromem 650 próbowałem raz i więcej już bym nie chciał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 12:13, 16 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiewiór
A1
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 12:38, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Mały DL jest do jazdy solo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Wto 13:09, 16 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No ja zrobiłem wspólnie z moim plecaczkiem na małym DLu dobrze ponad 15 tyś km (+3 kufry i często namiot a raz nawet sakwy na przednie gmole) i naprawdę "osiołek" dał radę. Nie demonizujmy to naprawdę sprawna maszyna. Fakt że przyspiesza wolniej ale naprawdę daje radę.
Co do ustawiania świateł - nie wiem jak jest w innych maszynach ale ja tam do ustawiania poziomu świateł 2 śrubki 10 + klucz nasadkowy i jedzie góra 2 min roboty.
Tutaj idzie o coś innego silnik TDM do 3,5 tyś obrotów nie idzie a powyżej 3,5tyś obrotów zaczyna wieżgać. Doświadczony jeździec spokojnie da radę ale świerzak? Wyrwirączka i utrata kontroli jak najbardziej możliwe - nie dla początkującego. Będę jednak obstawał przy CBFie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kastor40 dnia Wto 13:11, 16 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 2:14, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: | Suszny napisał: |
Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok. |
Motocykl w złożeniu utrzymuje się manetką gazu a nie ciałem.
Fizyka  |
Chciałem w swojej wypowiedzi raczej wskazać na masę motocykla. Pewnie dosięgałem całymi stopami do ziemi siły trochę też mam a jednak nie byłem w stanie jej utrzymać. Myślę, że kobieta miała by spory problem z ciężarem tego klocka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 2:20, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Śro 8:29, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Miałem ten sam dylemat TDM czy DL a że jakoś nie bardzo bozia dała mi wzrost bo tylko 172 cm a i masa skąpa, a miała to być pierwsza maszyna to kilka spostrzeżeń kierownika bez doświadczenia (wtedy jeszcze nie byłem świadom istnienia forum):
Najpierw bardzo szukałem TDM 900, obejżałem kilka sztuk, kilkoma się przejechałem i byłem bardzo zdecydowany na ten motocykl.
Przede wszystkim odpowiadała mi wysokość, masa też nie była jeszcze tragiczna, wygląd nie podlegał ocenie (w moim przypadku symetrycznosć moto jest na plus dla Yamahy).
Jednak, że poszukiwania się trochę przeciągały bo znalezienie używanego motocykla bez przeszłości było w tym czasie nie możliwe (koniec sezonu 2012). Znajomy (motocyklista od kołyski) z którym szukałem Yamahy wspomniał mi o DL.
Przymierzyłem się i zonk bo ledwo palcami do ziemi dosięgałem ale jak już się ruszyło to było ok.
Po miesiącu dojrzałem do decyzji o zmianie poszukiwanego motocykla.
Sezon 2012 spisałem na straty a że pod koniec roku stworzyła się mozliwość kupienia zupełnie nowego DLa po lifcie ( w cenie zbliżonej do TDMy tez pawie nowej), tak więc decyzja została podjęta. Dodatkowo mam obniżaną kanapę oraz buty na grubej podeszwie i nie mam już problemu z dosięganiem do gleby.
Przynajmniej w moim odczuciu na plus dla DL jest jego zwrotnosc w porównaniu do TDMy.
Kolejną jego zaletą jest ochrona przed wiatrem i eleastyka silnika zwłaszcza przy jeżdzie w mieście. Na spalanie nie bardzo jakoś zwracałem uwagę ale po przejechaniu 2 tyś zauważyłem, że przy spokojnej równej jeżdzie w trasie to jest ok 4,6 - 4,8. Jak pogonię to wzrasta do 5,2 - wskazania z komputera.
DL ma zalaty eksploatacyjne w postaci dostępnosci zamienników oraz różnych innych acesoriów i inna ważna sprawa że DL jest ciągle produkowany co uważam że też ma znaczenie.
Ogólne odczucia z jazdy DLem są takie, że jak na pierwsze moto to dla mnie był bardzo udany zakup.
To tyle
Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy zamierzasz jeździć nocą ale światła w DL są zdecydowanie lepsze niż w TDMie.
Przyznam jedynie, że nie wiem jak jest z jazdą długodystansową na TDMie aczkolwiek na DL'u jest bez zastrzeżeń.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jardek dnia Śro 9:00, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 9:30, 17 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
jardek napisał: | Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy zamierzasz jeździć nocą ale światła w DL są zdecydowanie lepsze niż w TDMie. |
Są lepsze co wcale nie oznacza że w TDM są złe Często jeździłem w nocy a raz wracałem nocą ze zlotu ładny kawałek i światła moim zdaniem są dobre.
Od DLa lepsze światła ma już chyba tylko latarnia morska
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 9:30, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:25, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
miałem TDM900 i DL650A, na obu przejechałem kawał świata.
Oba nadają się do turystyki. Z tych dwóch polecam jednak DL jako motocykl bardziej wszechstronny. Jakbyś miał kasę to nowy 650 jest jeszcze nieco lepszy od starego.
Za DL przemawia: mniejsze spalanie, większy bak, ogólnie wygodniejszy, miękkie zawieszenie, dużo większy wybór akcesoriów (np. gmoli), zdecydowanie lepsza szyba i osłona przed wiatrem, lepsze oświetlenie, możliwość założenia opon dual-sport i spokojnej jazdy w lekkim terenie
Za TDM900: odczuwalnie większa moc, przeglądy co 10 tys, silnik brzmi bardziej basowo,
Aczkolwiek jakbyś chciał turystyczne enduro to pomyśl nad Transalpem 600/650, Afryką Twin, Bmw800gs itp. Te są jeszcze bardziej wszechstronne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yarecki
A1
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 19:04, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Stary wątek ale co tam ... Ja mam TDM 850 (jako pierwsze moto) i szykuję się do przesiadki na DL nówkę 650. Tdm zawsze BARDZOOO mi się podobała (miłość od pierwszego wejrzenia) ale niestety jest zbyt toporna. Miałem ze cztery parkingówki. Na TDM nie da się w złożeniu przy małej prędkości nic regulować gazem bo wylatuje się na orbitę, może jedynie sprzęgłem. Dl`em jeździłem na testach i jest duuużo lżejszy (w odczuciu). Jadąc vstromem zapomniałem o wietrze, który zabiera przyjemność z jazy TDMą. O dziwo nie zauważyłem prawie różnicy w dynamice przy normalnej jeździe. TDM rwie powyżej 5tys obr, DL nie. Jedyny problem z DL po 2012 mam taki, że nie podoba mi się tak jak TDM. Bardziej podoba mi się ten starszy. Czy kierować się rozsądkiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 8:54, 01 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Kieruj się sercem. Wolisz starszego to kup dobrze zadbaną i wyposażoną sztukę.
DL'em faktycznie dobrze się jeździ także w moim odczuciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|