Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL 650 vs Yamaha TDM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Pon 10:23, 15 Lip 2013    Temat postu:

Odgrzewamy Kotletta,

Jak się ma TDM do małej kobietki ok 174 wzrostu i wagi... nie nie powiem bo mnie powiesi na najbliższej latarni Confused oczywiście na pierwszy motor tuż po zrobieniu prawka ?

Wiem wiem głupota ale na razie szukamy czegoś klasy DL'a co by gabarytem pasowało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 11:50, 15 Lip 2013    Temat postu:

Będzie jej lepiej niż na DLu, bo siodło w TDM jest sporo niżej. Jeśli chodzi o wzrost, to raczej ogarnie, nie wiem czy ogarnie masę motocykla, bo jednak kobitki z reguły mają ciut mniej pary w łapach niż my. Generalnie moim zdaniem pomysł głupi, no ale sam to już napisałeś Wink
A może transalp? Moja koleżanka jeździ tym od 2 lat, może dłużej. W porównaniu do v-stroma czy TDM to jest malutki i leciutki, moim zdaniem o wiele przyjaźniejszy sprzęt dla dziewczyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor40
Motonita



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie

PostWysłany: Pon 11:59, 15 Lip 2013    Temat postu:

Pomysł raczej kiepski. To fajny sprzęt ale dość ciężki jak na turystyka, silnik jest całkiem narowisty (sam próbowałem jaki pierwsze moto i raczej dzięki). Może wspomniany transalp albo niektóre panie w naszym gronie używają CBF 600 i sobie chwalą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Pon 12:05, 15 Lip 2013    Temat postu:

CBF to jedna z opcji nad którą myślimy ale jak wiadomo poza dużym kufrem na kosmetyki itp. Motór musi być piękny co jednak TranAlp nie podpada pod tą kategorię w oczach zainteresowanej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 12:10, 15 Lip 2013    Temat postu:

A TDM podpada? Rany, to chyba pierwsza osoba, która uważa, że TDM jest ładna Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manson
Motocyklista



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon 20:56, 15 Lip 2013    Temat postu:

Tipor napisał:
CBF to jedna z opcji nad którą myślimy ale jak wiadomo poza dużym kufrem na kosmetyki itp. Motór musi być piękny co jednak TranAlp nie podpada pod tą kategorię w oczach zainteresowanej Smile


Na pierwszy motocykl dla Gabi wybraliśmy armaturę przypadkowo padło na Virago 750 i go ogarnęła.Po sprzedaży armatury wybór był ograniczony ze względu na gabaryty,choć mały DL się jej mocno podobał to nawet po obniżeniu myrdała nóżkami jak na nocniku i odpadł w przedbiegach.Pozostały nam trzy motocykle:Suzuki Bandit,Honda CBF i Yamaha Fazer.Zrobiliśmy najprostszą rzecz jaką można było zrobić,pojechaliśmy się przymierzyć,najpierw Bandit ale okazał się za ciężki,za wysoki,za daleko kierownica-odpadł.Druga była CBFa,po przymiarce i jeżdzie to był strzał w dychę do Yamahy nawet nie podchodziliśmy Very Happy Myślę ze musisz wziąć Lubą i posadzić ją na sprzęta,choć TDMkę też bym wykreślił dla kobiety na pierwsze moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 2:47, 16 Lip 2013    Temat postu:

Tipor napisał:
Jak się ma TDM do małej kobietki ok 174 wzrostu i wagi... nie nie powiem bo mnie powiesi na najbliższej latarni Confused oczywiście na pierwszy motor tuż po zrobieniu prawka ?


Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok.
TDM jest ciężka i uważam, że nie nadaje sie jako pierwszy motocykl, a tym bardziej dla kobiety.



A porównując DL 650 z TDM 850
Miałem okazje zmierzyć się z SV 650, obaj zapielismy ostatni bieg i jadąc równo 60 odkręcilismy manetki. SV oddalał się bardzo szybko.. z niskich obrotów czy ze startu nie miałem szans. TDM jedzie od 3.5tyś obrotów, Dl od samego dołu.
Przód w TDM dobijał mi bardzo często na nierównej drodze i raczej nie polecam tym motocyklem zjeżdżać z asfaltu.
Ochrona przed wiatrem? w porównaniu do DLa w TDM nie ma żadnej Smile W V-stromie za szybą masz spokój i cisze, w TDM trzeba walczyć z wiatrem i przy moich 178cm wzrostu musiałem uważać żeby mi kasku nie poderwało przy wiekszych prędkościach.
DL jest wygodniejszy dla pasażera również.

Jestem bardzo zadowolony z przesiadki na małego V-stroma. O wiele bardzej nadaje się do turystyki, można śmiało zjechać z asfaltu i zobaczyć to czego koledzy jadąć po czarnym nie zobaczą, dojechać do miejsc trudno dostępnych ( a te zazwyczaj są najciekawsze).
TDMą jeżdżę jeszcze od czasu do czasu i jest to bardzo fajny motocykl. ale moim zdaniem DL jest fajniejszy Smile

Wybór alezy od tego czego kierowca wymaga, do czego potrzebny jest mu motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 10:24, 16 Lip 2013    Temat postu:

Suszny napisał:

Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok.


Motocykl w złożeniu utrzymuje się manetką gazu a nie ciałem.
Fizyka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiewiór
A1



Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 11:06, 16 Lip 2013    Temat postu:

W motocyklach tego typu testy typu roll-on są, za przeproszeniem, z dupy. Co mnie interesuje takie coś w trasie? Jak poczeba, to redukuję. Zmień w TDM żarówkę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 12:10, 16 Lip 2013    Temat postu:

wiewiór napisał:
Zmień w TDM żarówkę Wink

Podnieś/opuść w v-stromie światła Razz

Fakt, dostęp do żarówek w TDM jest słaby, ale da się wymienić w trasie. Za to regulacja kierunku snopu światła to mistrzostwo świata. W v-stromie są 4 śrubki, które trzeba obsługiwać śrubokrętem i ja np. miałem ochotę podgryźć sobie żyły za każdym razem jak musiałem tam zaglądać. W TDM są takie same 4 pokrętła, ale zakończone dużymi plastikowymi gałkami, więc można nimi wygodnie kręcić nawet i w rękawicach motocyklowych. Jedziesz sam, z kobitą, z kompletem kufrów - 2 minuty i masz światła ustawione jak chcesz Smile

Co do testów przyspieszenia SV650 i TDM... Nie zapominaj Suszny, że SV jest od TDMki ze 40kg lżejsza, v-strom już nie. A silnik SV/DL to też nie do końca ta sama konstrukcja i SV ma o wiele, wiele więcej wigoru Wink SVką w 2 osoby i z 3 kuframi po 45l dało się sprawnie, szybko jeździć. V-stromem 650 próbowałem raz i więcej już bym nie chciał Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 12:13, 16 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiewiór
A1



Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 12:38, 16 Lip 2013    Temat postu:

Mały DL jest do jazdy solo Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kastor40
Motonita



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie

PostWysłany: Wto 13:09, 16 Lip 2013    Temat postu:

No ja zrobiłem wspólnie z moim plecaczkiem na małym DLu dobrze ponad 15 tyś km (+3 kufry i często namiot a raz nawet sakwy na przednie gmole) i naprawdę "osiołek" dał radę. Nie demonizujmy to naprawdę sprawna maszyna. Fakt że przyspiesza wolniej ale naprawdę daje radę.

Co do ustawiania świateł - nie wiem jak jest w innych maszynach ale ja tam do ustawiania poziomu świateł 2 śrubki 10 + klucz nasadkowy i jedzie góra 2 min roboty.

Tutaj idzie o coś innego silnik TDM do 3,5 tyś obrotów nie idzie a powyżej 3,5tyś obrotów zaczyna wieżgać. Doświadczony jeździec spokojnie da radę ale świerzak? Wyrwirączka i utrata kontroli jak najbardziej możliwe - nie dla początkującego. Będę jednak obstawał przy CBFie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kastor40 dnia Wto 13:11, 16 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 2:14, 17 Lip 2013    Temat postu:

express napisał:
Suszny napisał:

Zaraz po zrobieniu prawka jeździłem TDM 850, przy zawracaniu w wąskiej ulicy pochyliłem za bardzo i nie byłem w stanie jej utrzymać... położyła mi sie na bok.


Motocykl w złożeniu utrzymuje się manetką gazu a nie ciałem.
Fizyka Smile

Chciałem w swojej wypowiedzi raczej wskazać na masę motocykla. Pewnie dosięgałem całymi stopami do ziemi siły trochę też mam a jednak nie byłem w stanie jej utrzymać. Myślę, że kobieta miała by spory problem z ciężarem tego klocka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 2:20, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jardek
A



Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SND (100-lica)

PostWysłany: Śro 8:29, 17 Lip 2013    Temat postu:

Miałem ten sam dylemat TDM czy DL a że jakoś nie bardzo bozia dała mi wzrost bo tylko 172 cm a i masa skąpa, a miała to być pierwsza maszyna to kilka spostrzeżeń kierownika bez doświadczenia (wtedy jeszcze nie byłem świadom istnienia forum):

Najpierw bardzo szukałem TDM 900, obejżałem kilka sztuk, kilkoma się przejechałem i byłem bardzo zdecydowany na ten motocykl.
Przede wszystkim odpowiadała mi wysokość, masa też nie była jeszcze tragiczna, wygląd nie podlegał ocenie (w moim przypadku symetrycznosć moto jest na plus dla Yamahy).
Jednak, że poszukiwania się trochę przeciągały bo znalezienie używanego motocykla bez przeszłości było w tym czasie nie możliwe (koniec sezonu 2012). Znajomy (motocyklista od kołyski) z którym szukałem Yamahy wspomniał mi o DL.
Przymierzyłem się i zonk bo ledwo palcami do ziemi dosięgałem ale jak już się ruszyło to było ok.
Po miesiącu dojrzałem do decyzji o zmianie poszukiwanego motocykla.
Sezon 2012 spisałem na straty a że pod koniec roku stworzyła się mozliwość kupienia zupełnie nowego DLa po lifcie ( w cenie zbliżonej do TDMy tez pawie nowej), tak więc decyzja została podjęta. Dodatkowo mam obniżaną kanapę oraz buty na grubej podeszwie i nie mam już problemu z dosięganiem do gleby.

Przynajmniej w moim odczuciu na plus dla DL jest jego zwrotnosc w porównaniu do TDMy.
Kolejną jego zaletą jest ochrona przed wiatrem i eleastyka silnika zwłaszcza przy jeżdzie w mieście. Na spalanie nie bardzo jakoś zwracałem uwagę ale po przejechaniu 2 tyś zauważyłem, że przy spokojnej równej jeżdzie w trasie to jest ok 4,6 - 4,8. Jak pogonię to wzrasta do 5,2 - wskazania z komputera.

DL ma zalaty eksploatacyjne w postaci dostępnosci zamienników oraz różnych innych acesoriów i inna ważna sprawa że DL jest ciągle produkowany co uważam że też ma znaczenie.

Ogólne odczucia z jazdy DLem są takie, że jak na pierwsze moto to dla mnie był bardzo udany zakup.
To tyle

Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy zamierzasz jeździć nocą ale światła w DL są zdecydowanie lepsze niż w TDMie.

Przyznam jedynie, że nie wiem jak jest z jazdą długodystansową na TDMie aczkolwiek na DL'u jest bez zastrzeżeń.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jardek dnia Śro 9:00, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 9:30, 17 Lip 2013    Temat postu:

jardek napisał:
Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy zamierzasz jeździć nocą ale światła w DL są zdecydowanie lepsze niż w TDMie.


Są lepsze co wcale nie oznacza że w TDM są złe Wink Często jeździłem w nocy a raz wracałem nocą ze zlotu ładny kawałek i światła moim zdaniem są dobre.
Od DLa lepsze światła ma już chyba tylko latarnia morska Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 9:30, 17 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 21:25, 20 Lip 2013    Temat postu:

miałem TDM900 i DL650A, na obu przejechałem kawał świata.

Oba nadają się do turystyki. Z tych dwóch polecam jednak DL jako motocykl bardziej wszechstronny. Jakbyś miał kasę to nowy 650 jest jeszcze nieco lepszy od starego.

Za DL przemawia: mniejsze spalanie, większy bak, ogólnie wygodniejszy, miękkie zawieszenie, dużo większy wybór akcesoriów (np. gmoli), zdecydowanie lepsza szyba i osłona przed wiatrem, lepsze oświetlenie, możliwość założenia opon dual-sport i spokojnej jazdy w lekkim terenie

Za TDM900: odczuwalnie większa moc, przeglądy co 10 tys, silnik brzmi bardziej basowo,

Aczkolwiek jakbyś chciał turystyczne enduro to pomyśl nad Transalpem 600/650, Afryką Twin, Bmw800gs itp. Te są jeszcze bardziej wszechstronne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yarecki
A1



Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 19:04, 30 Wrz 2015    Temat postu:

Stary wątek ale co tam ... Ja mam TDM 850 (jako pierwsze moto) i szykuję się do przesiadki na DL nówkę 650. Tdm zawsze BARDZOOO mi się podobała (miłość od pierwszego wejrzenia) ale niestety jest zbyt toporna. Miałem ze cztery parkingówki. Na TDM nie da się w złożeniu przy małej prędkości nic regulować gazem bo wylatuje się na orbitę, może jedynie sprzęgłem. Dl`em jeździłem na testach i jest duuużo lżejszy (w odczuciu). Jadąc vstromem zapomniałem o wietrze, który zabiera przyjemność z jazy TDMą. O dziwo nie zauważyłem prawie różnicy w dynamice przy normalnej jeździe. TDM rwie powyżej 5tys obr, DL nie. Jedyny problem z DL po 2012 mam taki, że nie podoba mi się tak jak TDM. Bardziej podoba mi się ten starszy. Czy kierować się rozsądkiem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 8:54, 01 Paź 2015    Temat postu:

Kieruj się sercem. Wolisz starszego to kup dobrze zadbaną i wyposażoną sztukę.
DL'em faktycznie dobrze się jeździ także w moim odczuciu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin