|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lppbgn
A1
Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 14:01, 03 Paź 2018 Temat postu: Kufry symetryczne vs. niesymetryczne |
|
|
Witajcie,
wiem, że tematów o kufrach jest całe mnóstwo na forum, ale nie znalazłem takich porównań wprost. Stoję przed wyborem odpowiednich kufrów, w końcu jest to wybór na lata, a nie chciałbym być niezadowolony i zmieniać po pierwszym wyjeździe. Ogólnie wybór padł na kufry aluminiowe, wybrałem ofertę Piotrassa i tu temat dla mnie raczej jest zamknięty. Do niedawna zastanawiałem się jedynie nad ich wielkością, a właściwie głównie nad ich szerokością, bo nie chciałbym zrobić z motocykla ciężarówki. No i miały być symetryczne. Ale po znalezieniu oferty na stelaż zacząłem brać pod uwagę również te niesymetryczne. I tu zrobiłem krótkie wyliczenia… stelaż z oferty w wersji symetrycznej ma rozstaw 62 cm, natomiast niesymetryczny ma 58 cm, co daje 4 cm różnicy.
- przy konfiguracji kufrów symetrycznych 45/35/22 szerokość motocykla wyniosłaby około 106 cm, a pojemność kufrów wynosiłaby 69,2 l
- przy konfiguracji kufrów niesymetrycznych 45/35/20 i 45/35/25 szerokość motocykla wyniosłaby około 103 cm, a pojemność kufrów wynosiłaby 70,8 l
- przy konfiguracji kufrów niesymetrycznych 45/35/22 i 45/35/25 szerokość motocykla wyniosłaby około 105 cm, a pojemność kufrów wynosiłaby 73,9 l.
Widać więc, że przy kufrach niesymetrycznych można mieć mniejszą szerokość motocykla i większą pojemność kufrów. Przy symetrycznych ewentualną przestrzeń po lewej stronie motocykla można wypełnić kibel rurą, co zrównoważy ewentualną pojemność kufrów. Poza tym jakoś kłuje mnie w oczy ta niesymetryczność, szczególnie przy dużym kufrze centralnym.
Powiedzcie mi więc jak to jest z użytkowaniem tych kufrów niesymetrycznych? Czy nie wpływa to na stateczność i kierowalność motocykla, gdyż większe opory powietrza będą jednak po lewej stronie (różnicy w masie pewnie nie poczuję, w sumie nieznacznie zrównoważy to tłumik)? Może inne uwagi Wam się nasuną, może macie własne spostrzeżenia co do użytkowania symetrycznych i niesymetrycznych.
Z góry wielkie dzięki!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 18:06, 03 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
podobno symetria to estetyka glupcow ale aktualnie tez takie wybralem z tym ze w moim aktualnym motocyklu powoduje to akurat mniejsza szerokosc.
I to wedlug mnie jest najwazniejszy aspekt. tu tez czasami te pare cm moze miec znaczenie
jezeli chodzi o niesymetryczne i statecznosc to wedlug mnie nie ma to w praktyce wiekszego znaczenia. Zawsze mozesz do wezszego kufra wsadzic mniejsze i ciezsze rzeczy a wieksuego lezejsze i wieksze aby wagowo mniej wiecej wyrownac.
poniewaz z kuframi raczej nie bije sie rekordow predkosci sama jazda tez nie stawarza problemow.
Kiedys wyjezdzajac o swicie po dluuugim wieczorze z gospodarzami w Bosni zalozylem jeszcze zmeczony noca te niesymeztryczne odwrotnie- tz szerszy na strone tlumika i.. zorientowalem sie na pierwszym tankowaniu po prawie 400 km
nie wiem jaki masz model motocykla ale np Holan oferuje waskie symetryczne stelaze i kufry ( z wycieciem pod tlumik )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 20:43, 03 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lppbgn
A1
Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 20:03, 03 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: |
jezeli chodzi o niesymetryczne i statecznosc to wedlug mnie nie ma to w praktyce wiekszego znaczenia. Zawsze mozesz do wezszego kufra wsadzic mniejsze i ciezsze rzeczy a wieksuego lezejsze i wieksze aby wagowo mniej wiecej wyrownac.
nie wiem jaki masz model motocykla ale np Holan oferuje waskie symetryczne stelaze i kufry ( z wycieciem pod tlumik ) |
Wiem, że ciężar nie ma aż takiego znaczenia, natomiast pytałem o to czy taka ściana wyraźnie większa jedna od drugiej nie powoduje efektu żagla.
Mam DL650 12+
Holan oferuje, ale cena kufrów bocznych nawet ze stelażem w cenie to 800 euro, a ja cały komplet wraz z centralnym, stelażem i torbami kupię w cenie około 2 tys. zł, równie zacnie wyglądających, więc sam rozumiesz...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lppbgn dnia Śro 20:04, 03 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 20:59, 03 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
dlatego napisalem Ci tez ze sama jazda nie stwarza problemow.
Jezeli chcesz podrozowac z 3 tak duzymi kuframi zakladam ze bedziesz jechal z pasazerem wiec juz wasze nogi rozbijaja struge powietrza tworzac "spojler" dla kufrow .
jak pisalem . dla mnie istotna jest tylko szerokosc ale bardziej ze wzgledow praktycznych niz aerodynamicznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KG-200
Motocyklista
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-direct
|
Wysłany: Czw 18:51, 04 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem to jak masz obciążone kufry i sam Motocykl to wymiary kufrów nie mają wpływu na stateczność przy wietrze . Inaczej będzie przy pustych i lekkim Moto .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|