Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

USB/TomTom/iPhone

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Pon 16:00, 18 Lut 2013    Temat postu: USB/TomTom/iPhone

Sytuacja:

Ladowarka sieciowa 230v podaje zasilanie 5V i 1,2A (kostka do ktorej wkladany jest kabel usb).

Ladowarka samochodowa do iPhone podaje 5V i 1000mA.

Pytanie:

Jesli bede probowal ladowac nawigacje tomtom w samochodzie (zmieniajac tylko kabel) poprzez ladowarke do iPhona to jakie jest ryzyko ze sie cos popsuje (bateria, ladowarka etc. ) ?

Prosze o wasza opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:44, 18 Lut 2013    Temat postu:

W tą stronę to nie problem.
TomTom będzie się po prostu ciut dłużej ładował.

Gorzej jak byś chciał ładować iPhona inną ładowarką.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Pon 20:44, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Pon 23:26, 18 Lut 2013    Temat postu:

dzieki! to dobra wiadomosc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Pią 8:34, 03 Maj 2013    Temat postu:

To jeszcze ja swoje trzy grosze dołożę ( może przyda się innym ). Otóż w zasilaczach/ładowarkach sieciowo-samochodowych najważniejszy parametr to napięcie . Amperaż czyli swego rodzaju moc na urządzeniu to kwestia drugorzędna aczkolwiek rzeczywiście w górę, Czyli jeśli mamy 5V/1A to bez problemów to urządzenie możemy ładować zasilaczem/ładowarką 5V/1,5A czy więcej Amperów. Nic się złego nie stanie gdyż urządzenie ładowane samo dostosowuje sobie parametr poboru prądu ( przynajmniej urządzenia z ostatnich 10 lat produkcji ) . W drugą zaś stronę czyli np. 5V/0,8A urządzenie może zostać nie doładowane do 100 % swojej pojemności więc jest to raczej nie zalecane, ale spokojnie możliwe i jak powiedział kolega wyżej związane co najmniej z dłuższym okresem ładowania urządzenia. To tyle z takich ogólnych zasad nie wdając się w dalsze szczegóły anatomiczne prądowo elektryczne Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Pią 8:37, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Pią 9:19, 03 Maj 2013    Temat postu:

Dziekuje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:53, 03 Maj 2013    Temat postu:

To i ja dodam grosz czwarty Smile
Otóż niestety zdarzają się sytuacje kiedy próbujemy zainstalować ładowarkę inną niż przewidziana do urządzenia np o mniejszym prądzie (nie napięciu) i podczas jazdy urządzenie ładuje się dłużej ale po pewnym czasie, gdy włączamy navi, smartfon, w tym wypadku HTC ONE, informuje że bateria jest bliska zeru i zaraz się urządzenie wyłączy. No to kombinujemy z inna mocniejszą, prądowo identyczną z fabryczną, ładowarką a tu zonk. Wyskakuje komunikat że tą ładowarką urządzenia nie naładujemy Sad musi być dedykowana...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 12:37, 03 Maj 2013    Temat postu:

konra.dzik napisał:
To i ja dodam grosz czwarty Smile
Otóż niestety zdarzają się sytuacje kiedy próbujemy zainstalować ładowarkę inną niż przewidziana do urządzenia np o mniejszym prądzie (nie napięciu) i podczas jazdy urządzenie ładuje się dłużej ale po pewnym czasie, gdy włączamy navi, smartfon, w tym wypadku HTC ONE, informuje że bateria jest bliska zeru i zaraz się urządzenie wyłączy. No to kombinujemy z inna mocniejszą, prądowo identyczną z fabryczną, ładowarką a tu zonk. Wyskakuje komunikat że tą ładowarką urządzenia nie naładujemy Sad musi być dedykowana...


Na szczęście takie sytuacje zdarzają się dość rzadko. Ja, przez "całe życie" Smile, miałem taki problem tylko z nawigacją Clarion MAP780. Podobno ajfony też potrafią strzelić focha...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin