|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 10:53, 06 Lip 2014 Temat postu: Uniwersalny Komputer Pokładowy w DL 04-11' |
|
|
Chciałem się podzielić z wami patentem jaki zastosowałem u siebie, może zainteresuję tym innych, bo uważam to za na prawdę przydatną rzecz (aktualnie używam od jakiś 4lat takie coś u siebie w aucie i teraz już nie wyobrażam sobie samochodu bez niego):
No to dzisiaj owocna sobota, wreszcie założyłem to, co miałem w planach od samego początku - Komputer Pokładowy
To co zakładałem jest to specjalna wersja do motocykli - ma w sobie wyświetlacz biegów Jeżeli ktoś zapyta o cenę - dałem za to 250zł. Jak dla mnie cena rewelacyjna, bo jak wiemy sam wyświetlacz biegów potrafi tyle kosztować (na forum ostatnio był po 120zł, ale sami wiecie co.. )
Urządzenia typu komputerki do motocykli to już zaczynają się od 400zł i nie mają takich ciekawych funkcji jak ten. Wstępnie rozmawiałem z producentem tego urządzenia i przy większych zbiorowych zakupach zaoferuje jeszcze dość ciekawy rabat.
Dzisiaj tylko montowałem, może jutro będzie okazja to dokonam niezbędnej kalibracji, a potem tylko przyjemność z użytkowania.
co on ma w sobie? takie podstawowe parametry:
-największa wada jaką muszę wymienić na początku - zestaw nie jest wodoodporny, jednak cały sterownik jest tak zamontowany, że mam nadzieję że go nie zaleje. Wyświetlacz schowany za szybką też nie powinien obrywać wodą.
-wyświetlacz biegów (i to zarówno napięciowo - tak podłączyłem w V-stromie, jak na podstawie prędkość/obroty)
-spalanie chwilowe
-spalanie średnie
-ile paliwa zostało w baku - wartość podana w litrach, z dokładnością do 1/10, sama dokładność pomiaru - w samochodzie na baku 42l lpg pomyłka przy tankowaniu w większości przypadków mieściła się w 0,5l a zazwyczaj było to max 0,2l więc dokładność uważam za bardzo wielką.
-przejechany dystans
-dystans do przejechania na pozostałym paliwie
-termometr
-podświetlenie w kolorze zegarów suzuki
-rysowanie wykresu sondy lambda (jeszcze nie podłączyłem, kwestia jednego kabelka)
-pozostałe paliwo w zbiorniku w formie liniału.
-TRIP - czyli średnią prędkość, czas podróży, średnie spalanie, przejechany dystans (u mnie nie będzie trzymał tych danych w pamięci)
-napięcie na akumulatorze
-data godzina (u mnie nie będzie to działać poprawnie)
-może wyliczać koszt podróży - jak TAXI
-można wpisać serwis po ilu km ma się wyświetlać.
-ekranów jest bardzo dużo i można wszystko włączać i wyłączać - poprzez podłączenie przez kabel USB. Ja wybrałem tylko te, których sam będę używał.
-jeden z ekranów jest konfigurowalny, więc wybieramy sobie jakie informacje będą na nim wyświetlane - 4 dane mogą być wyświetlane na ekranie, a następnie 2 dane mogą być przełączane jeszcze przyciskami, spośród grupy danych wcześniej wybranych.
-większość ustawień idzie wprowadzić bez podłączenia przez kabel USB - komputerek ma ukryte ustawienia.
i wiele innych funkcji o których nawet sam do końca nie wiem
Proszę jak to wygląda po zamontowaniu :
Jak to wygląda w całości Ekran+Sterownik
A teraz jak to wygląda w ciemności :
Kolor jeszcze jest do lekkiej regulacji, bo jest trochę jaśniejszy niż kolor zegara środkowego, jednak urzadzenie można regulować jasność podświetlenia i kontrast, to może się trafi idealnie.
Dzisiaj planuję ustawić niezbędne dane do komputerka - są to stałą drogi i stała wtrysku. Dodatkowo w naszym przypadku jeszcze napięcia do biegów, bo skorzystałem z forum jak ktoś rozpisał, ale widzę że na wyższych biegach mam trochę inne napięcia.
Jak ktoś jest zainteresowany trudnością montażu, to kable jakie należy podłączyć do motocykla:
-masa
-plus po akumulatorze
-plus po stacyjce (ja oba plus podłączyłem po stacyjce, żeby nie doić akumulatora)
-wtrysk - komputer jest pod siedzeniem, łatwy dostęp
-vss- wtyczka przy zegarach, łatwy dostęp
-biegi - komputer pod siedzeniem łatwy dostęp
dodatkowo możemy podłączyć jeszcze np :
-sonda lambda - komputer pod siedzeniem, łatwy dostęp
-opcjonalny czujnik temperatury, np silnika
-sygnał z wentylatora na chłodnicy, czy jest załączony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GryzliGT
Maniak motocyklowy
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 2389
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 11:56, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Interesujące to wszystko jest, troszkę umiejscowienie mnie kłopocze chodzi mi o navi głównie ale zawsze można pokombinować!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ksiądz
A2
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 11:56, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wygląda ok. Fajnie, że można ustawić wyświetlanie tylko tych parametrów, które potrzebujemy a nie wszystkich wodotrysków. Cena też ok. Daj znać jak się sprawuje w eksploatacji.
A i gdzie nabyłeś tego kompa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 12:38, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Gdzie nabyłem to dam znać, jak już wytestuję, że wszystko jest ok.
z doświadczenia własnego wiem, że praktycznie wykorzystuje się jeden ekran - max dwa (drugi to TRIP), ale że komputer jest uniwersalny, to dlatego ma tyle opcji.
Właśnie wróciłem z pierwszej przejażdżki i ogólnie działa. Co do czytelności - taka sama czytelność jak środkowego zegaru, czyli jest dobrze.
biegi - pokazuje w czasie jazdy wszystkie poprawnie, oprócz N.
Na luzie jest raz N, raz 6bieg, poprawię wartości napięć, to powinno być dobrze.
Ewentualnie jeżeli będzie z tym problem, to się pogada z producentem, żeby pod wyświetlanie N był osobny kabelek - wtedy byśmy mieli sygnał 100% pewny.
co do innych parametrów - prawie trafiłem ze stałą drogi i stałą wtrysku
PS przy starcie wyświetla logo, można ustawić własne, jak ktoś ma fajne logo V-stroma, żeby pasowało na taki wyświetlacz to bedzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar111cin dnia Nie 12:40, 06 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:06, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Fajny bajer, jak będą wolne środki to chyba sobie sprawię... Chociaż wodoszczelność mnie martwi.
Jeżeli producent jest tak "elastyczny" może mógłby opracować bardziej motocyklową obudowę - myślę że chętni się znajdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 14:17, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
dałbyś na koniec jeszcze schemat jak to cudo podłączyć. Mnie się podoba ale jestem mało kumaty technicznie więc bez rysunku, zdjęć i opisu montażu sam nie dam rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 15:15, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak wszystko będzie przetestowane, to zamieszczę schemat i zdjęcia gdzie wpinać kabelki
Aktualnie jeżdże i testuję i widzę błędy do rozwiązania
-N- musi być z osobnego kabelka, widać na rozdzielaczu napięcia wariują i ciągle zamiast N pokazuje 6bieg, ale nawet jakby się to miało nie udać, to i tak jest 90% sukcesu, bo biegi wszystkie pokazuje poprawnie
-średnie spalanie jest zerowane po odcięciu zasilania, dziwne bo dałbym głowę, że w komputerku co mam w aucie jest to zapamiętywane, może kwestia oprogramowania.
-Do tego jeszcze jakby TRIP udało się przerzucić do pamięci, to będzie wszystko co by potrzebował motocyklista do pełni szczęścia.
Jak chcecie przejrzeć więcej. to jest to strona producenta :
[link widoczny dla zalogowanych]
jest więcej zdjęć pokazujących jak wyglądają poszczególne ekrany - przełącza się je jednym z guzików
i jak wygląda program na kompa do ustawienia tego wynalazku.
Jak widać takie małe urządzenie, a tak bardzo rozbudowane
Na razie prosiłbym o nie zamęczanie tego producenta pytaniami, przypuszczam że kwestia kilku dni, jak się wszystko wyjaśni.
Zrobię temat w zakupach hurtowych, to będziecie mieli zniżkę jako grupa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Nie 17:50, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jestem zainteresowany jesli bedzie wodoodporne. Poniewaz mieszkam w poblizu, podjade do nich, pogadam, dam znac co sie dowiedzialem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 20:33, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ogólnie ta obudowa to jest coś bardzo uniwersalnego.
Na dobrą sprawę może ktoś z forum ma pomysł na wodoodporną obudowę? wystarczyło by do niej włożyć wyświetlacz i przyciski.
Nawet co do samych przycisków to się nie obawiam, bo są sterowane minusem. Gorzej z wyświetlaczem.
Sam sterownik natomiast hmm w motocyklu jest dużo rzeczy podobnie odkrytych, a na upartego można cały po zamontowaniu potraktować taśmą izolacyjną i będzie miał wodoszczelność
Na razie są dwa problemy do rozwiązania
mniejszy - wyświetlanie N na wyświetlaczu poprawnie.
większy - nie gubienie pamięci po wyłączeniu zapłonu - motocykle nasze mają na tyle małe akumulatory, że trochę strach podłączyć to cudo na stałe, bo wydoiło by akumulator w 28dni, a jak ktoś ma alarm to w 14dni. Co śmieszne, właśnie sprawdziłem swój stary komputerek w aucie i on po odłączeniu zasilania nie gubił tak pamięci, czyli pewnie kwestia oprogramowania.
Na razie będę się kontaktował z producentem i powiem tutaj co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Nie 20:48, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Pamięci to chyba nie ma właśnie dlatego, że oba plusy połączyłeś po stacyjce, ten drugi podłączany bezpośrednio pod akumulator wg mnie właśnie miał zapewnić pamięć...
No i prawdopodobnie zużycie prądu w stanie uśpienia jest na tyle małe, że nie powinno rozładowywać akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Nie 20:51, 06 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Nie 21:12, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
pierwszy pomysł jaki mi przyszedł do głowy, to wpakować całość do np. mydelniczki i uszczelnić w wolnej chwili poszukam obudów spełniających normy IP to może się coś dopasuje.
ps. nawet z diagramem nie podejmę się instalacji ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 21:58, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Staszek, tak zgadza się, nawet zauważyłem że on zapamietuje co jakiś czas, zrobiłem próbę na drugim komputerku co mam w aucie, na stronie którą podałem jest podane zużycie prądu - wychodzi 0,72Ah dzienie, czyli dwa tygodnie i akumulatora nie mamy, a jeszcze jest alarm w motocyklu . Może da radę zwiększyć częstotliwość zapisu i będzie dobrze. Na razie opisałem wszystkie bolączki Autorowi komputerka, myślę, że jutro będzie odpowiedź.
Filip widzisz, już jest pomysł - kwestia widoczności ekranu. Mam zdjęcia porobione, to strzałkami pozaznaczam Na dobrą sprawę to są 3 kabelki w które należy się wpiąć, bo o + i - nie wspominam, bo to już chyba każdy znajdzie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar111cin dnia Nie 21:59, 06 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 12:18, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wsadzić bebechy w takie coś ( [link widoczny dla zalogowanych] ), odpowiednio uszczelnić i powinno być OK. Znalazłem też obudowę z normą IP67 ale jest za duża i będzie problem z jej umieszczeniem w okolicy zegarów (np. może kolidować z nawigacją tuż pod szybą).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:44, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
ciekawy gadzet za niewielka sume i do puszki i do moto. Interesujace dla mnie jest tez to na ile z tego korzysta po kilku dniach cieszenia sie dodatkowymi danymi, jak np wyswietlacz biegow itd. Ma ktos takie doswiadczenia, bo ja ani w samochodzie ani w moto nie mam za duzo takich bajerow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 13:29, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
najbardziej potrzebuje spalanie, reszta nie jest mi az tak bardzo potrzebna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 14:04, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | ciekawy gadzet za niewielka sume i do puszki i do moto. Interesujace dla mnie jest tez to na ile z tego korzysta po kilku dniach cieszenia sie dodatkowymi danymi, jak np wyswietlacz biegow itd. Ma ktos takie doswiadczenia, bo ja ani w samochodzie ani w moto nie mam za duzo takich bajerow. |
ja mam wyświetlacz MGI, i muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z decyzji, biegi - wiadomo nie patrzę czy 5 czy 6 ale już np. w korku czy przy wolnej jeździe po mieście a nawet przy manewrówce kiedy mam wciśnięte sprzęgło, krótkie spojrzenie wyjaśnia czy mam wbite 3 czy już 2... oczywiście nie jest to niezbędne ale ułatwia. inne tryby też się przydają i na razie nie nudzą (mam od około 4 miesięcy) przypominajka o łańcuchu, temperatura, statystyki tras, prędkość rzeczywista (po odpowiednim skalibrowaniu) a nie licznikowa, itd itp... fajne i przydaje się.
jak bym miał kupować drugi raz to bym kupił, jak by nie było to jeździłbym bez i też byłby banan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Pon 14:11, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ok, sprawa się trochę wyjaśniła, ale potrzebuję pomocy.
Gdzie znajdę sygnał 12V, po przekręceniu stacyjki w pozycje ON? tak żeby 12V było w pozycji ON i IGNITION , ale żeby go nie było w pozycji OFF ?
Jak tego nie znajdę to jest jeszcze opcja dołożenia przekaźnika zwłocznego, podobno wystarczą 2-3sekundy i zapisuje dane w pamięci.
Co do przydatności powiem na podstawie samochodu:
-z lpg nigdy nie wiedziałem ile mam gazu w zbiorniku - teraz dobrze wiem kiedy udać się na stację benzynową, dokładność pozostałego lpg w zbiorniku jest na prawdę duża.
-w samochodzie koszt komputerka mi się zwrócił, ponieważ udało mi się nawet zejść trochę ze spalaniem, widzisz spalanie chwilowe i wiesz co robić
-jak ktoś przestawi na "ile zrobię kilometrów przy tym spalaniu" to też widzi kiedy będzie musiał tankować.
termometr- ile osób montowało na forum termometr?
wyświetlacz biegów - ile osób na forum montowało? a koszt jego często był większy od całego tego ustrojstwa
w motocyklu takim jak DL pewnie jeszcze się przyda TRIP - producent już mówi, że możliwe, że w następnej wersji softu będzie TRIP zapamiętywany do pamięci.
Co do obudowy - w standardzie jest taka właśnie czarna od razu z powycinanymi otworami. Na dobrą sprawę to ja jakoś specjalnie nie boję się zalania- całość jest za szybką, od tyłu ładnie można zakleić, od przodu raczej w czasie jazdy nie napada. Do tego otwór w calości zakryty przez wyświetlacz, przyciski pod sterowane minusem. Myślę że będzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar111cin dnia Pon 15:25, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 16:30, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Czasami się jednak w deszczu zatrzymasz i warto żeby wtedy Ci nie zamókł gadżet, nawet jeśli to tylko 250 zeta. Odnoszę wrażenie, że obudowa klasy IP67 to MUST w elektronice montowanej na motocyklu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:33, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Czasami się jednak w deszczu zatrzymasz i warto żeby wtedy Ci nie zamókł gadżet, nawet jeśli to tylko 250 zeta. Odnoszę wrażenie, że obudowa klasy IP67 to MUST w elektronice montowanej na motocyklu... |
Myślę że już IP66 by wystarczyła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidek
A
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 23:56, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Kurcze, super sprawa!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maikpl
A
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 14:23, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
O ktoś już trafił na ten komputerek. Z niecierpliwością czekam na schemat podłączenia bo u mnie ten komputerek czeka na montaż od miesiąca a czasu dalej brak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15:10, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Mnie tam przeraża ta pazerność na prąd tego urządzonka jakby się chciało na stałe podłączyć pod aku, żeby nie tracić ustawień itp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 16:35, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Elektronikę zalać klejem termotopliwym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 16:42, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Hermes i właśnie tutaj szukam rozwiązania problemu.
Producent mówi, że wystarczą 3 sekundy jeżeli komputerek będzie miał tylko 1 plus załączony, do zapisania wszystkiego w pamięci. Niby tak niewiele, a jednak w DL robi się spory problem.
Mam kilka rozwiązań.
-znaleźć gdzie w DL na ustawieniu ON stacyjki jest 12V, a nie ma go na zablokowanej kierownicy - jakby znaleźć taki kabelek, to wystarczyło by się pod niego podłączyć i problem praktycznie z głowy (chyba że ktoś potrafi zablokować kierownice poniżej 3 sekund ) Jak ktoś ma znajomego elektryka co ma DL, to prosiłbym o skontaktowanie się i zapytanie czy coś takiego znalazł.
-Pociągnąć kabel do akumulatora, a na nim zamontować dodatkowy włącznik - wiem, może to być trochę denerwujące za każdym razem klikać przycisk, ale coś czuję, że to najlepsze wyjście.
-Zakupić przekaźnik z opóźnieniem czasowym (coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] ) Ustawić raz opóźnienie i problem z głowy - jednak rozwiązanie najdroższe.
Niestety dzisiaj popadał deszcz i nie mam jak dalej testować biegów. Biegi w czasie jazdy działają ok - tylko na postoju coś wariuje z luzem. Producent dał poradę jak to ustawić i powinno być ok, ale nie mam jak teraz tego sprawdzić :/
Prostyelektryk - własnie nad tym myślałem gdzieś chyba nawet o tym napomniałem.
maikpl od miesiąca masz? ale chyba nie masz tam aktualnego softu z biegami ? bo to jest nowość
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar111cin dnia Wto 16:47, 08 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maikpl
A
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 18:19, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba nie mam nowego softu. Mam nadzieje ze da się go wgrać. będę męczył producenta. A ja czekam na szczegółowy opis instalacji i kalibracji.
Niestety przygotowania weselne nie dają mi czasu na instalację komputera.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maikpl dnia Wto 18:22, 08 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 21:40, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak rozwiążę sprawę pamięci to dam opis ; )
Ostatecznie podjąłem decyzję, że jutro jadę kupić mały włącznik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Śro 19:35, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | ciekawy gadzet za niewielka sume i do puszki i do moto. Interesujace dla mnie jest tez to na ile z tego korzysta po kilku dniach cieszenia sie dodatkowymi danymi, jak np wyswietlacz biegow itd. Ma ktos takie doswiadczenia, bo ja ani w samochodzie ani w moto nie mam za duzo takich bajerow. |
Z Posiadania MGI, 90% załączony wyświetlacz biegu równolegle z poziomem obrotów /takie cegiełki/, czasem sprawdzenie temp zewnęt, dla podróżników 3 trasy będą ok, fajne przypominanie o smarowaniu łańcucha/ dla zwolenników spray'a/, niezawodność i 0 problemów , nigdy się nie pomylił, prędzej ja zapiąłem zły bieg
Ten komp z tematu fajany gadżet i kasa do przeżycia , ale musi być dopracowany ; bez 100% odporności na wilgoć nie ma co stratować, i druga wada pobór prądu, przy znanych pojemnościach aku w moto , jeszcze ten gabaryt zbyt duży, przydałoby się urządzenie zmieścić w w obudowie o połowę mniejszą , najlepiej aby wyświetlacz miał jak najmniejszy margines plastiku po bokach.
Trzymam kciuki za producenta i mar111cin w dopracowaniu komputera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Śro 19:48, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
ogólnie to obudowę można zawsze zmienić - jednak wątpie, żeby producent miał coś w pełni wodoodpornego. Samym komputerkiem się za bardzo nie przejmuję, bo jest schowany za owiewką, tak jak i wiele innych elektrycznych rzeczy. Natomiast trzeba by uszczelnić co najwyżej wyświetlacz.
Mi tam obudowa w miarę przypasowało, jeszcze to, że wykorzystałem oryginalne otwory w szybie. Chociaż jak się tak patrzę, to może bym ją trochę zaokrąglił - myślę nad odwiedzeniem sklepu wszystko po 5zł i może jakiś zegarek będzie dobry na przerobienie, czy jeszcze coś innego
Praktycznie kontaktuję się z producentem codziennie i dzisiaj mi powiedział, że pokombinuje zrobić tak, żeby się sam komputerek rozłączał po jakimś czasie, wtedy będzie miał 10x mniejsze zużycie prądu, a to już będzie wystarczające dla nas Nie będzie co prawda trzymał godziny w pamięci, ale to mamy w standardzie w liczniku w DL. Nowy soft możliwe, że już będzie w przyszłym tygodniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 16:02, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Znalazłem coś takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
Ewentualnie to :
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę że będzie już ok, ma IP65 lub IP54
i do tego przyciski
[link widoczny dla zalogowanych]
do tego z przodu wywierciłbym otwory na przyciski, też z wysokim IP. a z tyłu otwór na kabelki, gdzie po włożeniu kabelków zalałbym klejem na ciepło.
Musze odwiedzić mrówkę, albo castoramę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar111cin dnia Czw 16:40, 10 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 23:35, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Aktualnie cały czas robię testy tego komputerka i męczę producenta.
Co się udało producentowi zrobić :
-zmniejszyć zużycie prądu do 1/3 (nie pamięta tylko godziny)
-nie ma problemu z zapamiętywaniem danych spalania, jak i TRIPu
-dodał ciekawy ekran, po wyłączeniu komputerka który bardzo mi się spodobał - pojawiają się statystyki podróży : czas podróży, ilość spalonego paliwa, koszt podróży (podajemy cene PB na jednym z ekranów), średnie spalanie, pokonany dystans.
W międzyczasie przetestowałem też wodoodporność, bo złapał mnie ładny deszcz i zalało wyświetlacz, na razie działa
Aktualnie jeszcze poprawka z wyświetlaniem biegów, bo co się okazało - napięcie w instalacji znacznie spada na obrotach jałowych silnika i powoduje to pewne zakłócenia na odczycie biegu - dokładniej to na jałowych obrotach wskakuje 6bieg, zamiast N. Po za tym, to w czasie jazdy jest dość sprawne wyświetlanie.
Najlepsze dla mnie jest to, że odczyty na tym ekranie, są bardzo dobrze skomponowane z oryginalnym wyświetlaczem, przez co za bardzo się nie wyróżniają.
Myślę, że można powoli robić temat zakupu zbiorowego, to Producent zapewnił korzystniejszą cenę przy większych ilościach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 11:36, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ok, krótki poradnik jak to montować krok po kroku :
Wszystko przygotowałem w pliku 1mb
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyda się jeszcze instrukcja do UKP:
[link widoczny dla zalogowanych]
chociaż do samego montażu wystarczy jej skrócona wersja :
[link widoczny dla zalogowanych]
To tak, żeby rozczytać do których kabelków we wtyczce UKP podłączać kabelki
Czego nie było w zestawie, a warto przed montażem zakupić :
-kable, polecam wziąć 4 żyłową linkę, ponad 3m będą potrzebne.
-elementy do zamocowania ekranu, to już kwestia tego, kto jak zamontuje, jeżeli chcecie zrobić tak jak u mnie, to ja zakupiłem 4 kątowniczki 16x16mm w castoramie (po 1zł sztuka). Śrubki M4x20 -2szt i M4x10 stożkowe - 4szt. Nakrętki i podkładki do tego, w tym 2 duże podkładki, żeby nie przeszły przez duże otwory w płycie mocującej owiewki. Do tego znalazłem takie ładne osłonki na śrubki w mrówce, jednak musiałem kupić całą dużą paczkę.
To teraz tak kolejno :
Etap pierwszy do wykonania na stole.
Przylutowałem do wtyczki UKP - bzyczek, termometr i przewody przycisków z przyciskami (długość przewodów taka jak taśma)
Polecam jeszcze przed montażem UKP do motocykla, podłączyć kablem USB (taki jak do drukarki) to komputera i wklepać ustawienia - podane na końcu poradnika. To możliwe, że nie będziecie musieli więcej się podpinać pod komputer.
Następnie montaż obudowy na motocyklu, wykorzystałem oryginalne otwory w uchwycie owiewki, owiewkę mam wysoko podniesioną.
Ja zastosowałem śruby z łbem stożkowym do skręcenia obudowy i kątownik ze sobą.
Następnie miejsce w którym umiejscowiłem sterownik, ważne jest, żeby gniazdo na USB było łatwo dostępne, potem będzie można wykonać niezbędne ustawienia UKP przez usb.
Z wtyczki po lewej stronie od zegarów, bierzemy większość potrzebnych kabli
-3 kabel, różowy to jest sygnał czujnika drogi VSS
-kabel czerwony to jest stały sygnał +12V, nawet po wyłączeniu stacyjki.
-potrzeba jeszcze masę i sygnał +12V po stacyjce, przyznam, że sam podłączyłem to u siebie pod zapalniczkę, ale w tej wtyczce też to znajdziemy, najprawdopodobniej to są kable czarny z białym paskiem - masa i pomarańczowy z zielonym +12V po stacyjce. Lepiej sprawdzić to z multimetrem, prosiłbym pierwszą osobę co to sprawdzi o informację.
Następnie pod siodłem mamy komputer, potrzebujemy z niego sygnały:
-biegów - różowy kabel 1 pin w szerokiej wtyczce
-wtrysków- możemy wybrać który cylinder, mi było łatwiej wlutować się do kabla od dołuwtyczki. są to piny drugie od lewej górny i dolny
Jak również wycinek z manuala
I to by było wszystko na prawdę nie ma z tym dużo roboty, kilka kabelków.
Następnie kalibracja.
Tutaj zrzut ekranu 1 z ustawień :
Ważne jest, żeby był ustawiony tak samo.
Co jest zmienione w stosunku do standartu zaraz po uruchomieniu :
-zaznaczona opcja biegu
-stała drogi - powinna mieć wartość 0,262 - ale to się może różnić między naszymi modelami motocykla, ustawcie wpierw taką wartość, a potem sprawdźcie, czy wskazania km z UKP pokrywają się z tymi z licznika. Jak nie, to korekta
-stała wtrysku - tutaj jeszcze sam ustawiam, aktualnie mam ustawione 0,00395 - tutaj może być już znacznie różnie w zależności od modelu. Trzeba ustawić raz, zatankować do pełna, wyjeździć paliwo, jeszcze raz zatankować i sprawdzić czy weszło tyle litrów, co wskazał UKP. Jeżeli nie, to zmieniamy wartość
Zmiany powyższych wartości wykonujemy procentowo. Można to zrobić przez proporcję np.
Jeżeli mamy ustawione 380 i spaliśmy 20l a UKP wskazał 19l, to robimy tak : 380x20/19 = 400 i taką wartość wpisujemy w stałą wtrysku.
Analogicznie do stałej drogi, gdyby zaszła taka potrzeba.
Jest jeszcze druga opcja znacznie prostsza - podłączamy się kablem usb i w programie do obsługi UKP jest taka bardzo fajna opcja to wyliczająca.
No to jeszcze jedną rzeczą którą należy ustawić to wartości napięć na biegach. Teoretycznie powinny być takie same, w praktycie wiadomo jak to jest podaje jednak moją sprawdzoną tabelę :
Potem cieszymy się, że mamy bardzo rozbudowany komputer pokładowy w naszym DL
Aktualnie co mogę powiedzieć :
-autor poprawił zużycie prądu i wynosi ono około 8mA (wcześniej było 30mA) w trybie głębokiego uśpienia - tryb ten wybieramy w opcjach, jedynie czego nie pamięta to godziny i daty.
-biegi - wszystkie pokazuje bardzo dobrze, oprócz jedynki. Nie wiem czy to u mnie jakiś bug, ale na jedynce bardzo mocno skacze napięcie na czujniku i przez to pokazuje 50/50 pierwszy bieg, lub drugi bieg. Jednak po dłuższej jeździe na moto, pokazuje w 90% poprawnie. Może jeszcze uda się to poprawić, a może to ja mam czujnik uszkodzony.
- obudowa wodoodporna na razie we własnym zakresie, pomysły były powyżej. Autor UKP mówi że najwcześniej to by wykombinował coś w przyszłym roku dopiero, ale nie gwarantuje tego
Później wrzucę info na temat zakupu grupowego do działu sprzedaż - zaznaczam, ja zakupiłem UKP tylko pod siebie, podsunąłem autorowi pomysł jedynie z biegami, co udało się zrobić (długo to testowaliśmy, bo były pewne problemy na początku, teraz już po małej przeróbce wiadomo o co chodzi). Poradnik napisałem, bo lubię się dzielić wiedzą. Zakupy będziecie robić bezpośrednio u autora UKP - na prawdę spoko gość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Sob 12:17, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Super, bardzo dobry materiał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzb
A1
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10:51, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ja czekam na wersję finalną, myślę, że po uporaniu się ze wskaźnikiem biegów oraz obudową wodoszczelną to będzie fajny gadżet. W aktualnej wersji szkoda kasy na eksperymenty. Może dałoby się jakoś wpłynąć na producenta aby "przyspieszył" prace
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:50, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Możemy zrobić kickstarter z tego i zamówić/deklarowac kupno urządzenia za jakąś tam kwotę jeżeli będą rozwiązane dane problemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 15:25, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie jestem w górach, zrobione ponad 1k km z komputerem, i wskazania są bardzo dokładne, różnica przy tankowaniu miesci się w 0,1l na ok 20l zalewanych, czyli wchodzimy już tutaj w błąd samej ilości zalewanej i zaokraglen które sa do 0,1l. Czyli wskazania spalania są w 99% poprawne. Biegi pokazuje dobrze, po za jedynka, z która jest różnie, ale tutaj widze zakłócenia ze strony motocykla, może ekranowany kabel pomoże.
Co do wodoodporbosci - po drodze złapała mnie taka ulewa, że cały motocykl zalany, do tego jeszcze auta przejeżdżając obok poprawialy, bałem się, ze już po kompie, bo nawet sterownik był mokry, ale na szczęście działa.
Rozwiązanie na wodoszczelnosc podalem wyżej, autor powiedział że może w przyszłym roku coś kombinuje, ale nie gwarantuje, tak ze tutaj nic się nie ugra.
Zuzycie prądu też opanowane do 8mA
Aktualnie po za tym jest ok, mi się podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Śro 12:39, 30 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za nowe info, dla mnie jest jeden drobny problem - nie mam pomysłu na miejsce instalacji, bo nad zegarami mam nawigację której nie chce nigdzie przenosić.
Macie jakieś sugestie na inne miejsce do montażu wyświetlacza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Pon 19:05, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Tak tutaj cicho, ciekawi mnie, czy jeszcze ktoś zdecydował się na montaż tego UKP?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek_Pastuszka
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WOŁOMIN
|
Wysłany: Pon 12:09, 22 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ciekawa sprawa. Obserwuję ten temat. Waham się z powodu wodoodporności.
Filip, kupiłeś już sobie taki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 12:42, 22 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
jeszcze nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Śro 22:26, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Tak szczerze, to myślałem że temat będzie się cieszył większym zainteresowaniem. Tym bardziej, jak widziałem ile użytkownicy tego forum tracili kasy na zakup samego wyświetlacza biegów, lub też pseudo komputera pokładowego który zliczał co najwyżej przebieg xD
Ja tam z inwestycji jestem bardzo zadowolony, a kto wie, może w przyszłym roku zrobię tą w pełni woodoodporną obudowę, z elementów które wcześniej pokazywałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzb
A1
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:05, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Zainteresowania brak ponieważ projekt niedopracowany. Ja czekam na poprawienie niedoróbek: brak obudowy wodoszczelnej, pobór prądu w standby oraz kłopoty z wyświetlaniem biegów. Po uporaniu się z w/w myślę, że chętnych będzie więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 7:04, 25 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Z biegami, to musiała by następna osoba sprawdzić, może być, że to tylko u mnie ten problem występuje, bo ewidentnie widać że to po stronie motocykla leży. Reszta to już pisałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Czw 13:11, 25 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Mam pomysl na zlecenie obudowy zewnetrznej firmie. Jesli temat wypali to efektem podziele sie na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 17:26, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Brzmi super
A masz coś do pokazania na wstępny wygląd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Sob 17:41, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie, patent z poliweglanu byc moze. Dam znac.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip dnia Sob 17:42, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maikpl
A
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 20:33, 13 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Czekam na obudowę z niecierpliwością
Montaż komputera się zbliża
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maikpl
A
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 22:56, 18 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Montaż UKP zakończony. Potwierdzam iż kabel pomarańczowo zielony jest "po stacyjce" wykorzystałem go do uruchamiania komputera. Montaż czasochłonny lecz prosty. Teraz czekam na wodoszczelną obudowę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Sob 23:38, 18 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Przyznam, że sam też coś działam na własną rękę z taką obudową, może jeszcze na koniec tego miesiąca będę to miał gotowe. (z materiałów, które pokazywałem wcześniej), chodzi o wodoodporność wyświetlacza, bo samo pudło komputera nie stanowi większego problemu do izolacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Śro 22:05, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Filip i jak idzie z obudową wodoodporną?
Ja przez ostatnie kilka dni, działam ze swoim :
Zakupiona obudowa wodoodporna, i przyciski wodoodporne wywierciłem otwory w obudowie, wkręciłem przyciski, jeszcze muszę dopracować sposób umieszczenia wewnątrz wyświetlacza. Od tyłu dokręcone małe kątowniki. Wyjdzie kabla obkleję klejem, albo zasylikonuję, całość planuję pomalować na czarno, zostawiając tylko wycięty pasek na wyświetlacz. zestawione wraz z poprzednią obudową, niestety jest trochę większa
i żeby można to było mocować w różnych ustawieniach szyby właśnie narysowałem sobie wspornik, jutro dam do wypalenia na laser (cholera, ale się nasi kooperanci cenią, powiem wam, że za samo wypalenie+materiał tego wspornika chcą 30-50zł, a gdzie gięcie i malowanie? te wsporniki GPSów co ludzie sprzedają, to widzę teraz że taniocha )
jak ktoś będzie zainteresowany tym wspornikiem, to mogę podesłać plik dxf na laser (wysłać mi PW, jak będzie duże zainteresowanie to może na chomika wrzucę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|