Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TRE (Timing Retard Eliminator)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
A1



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 23:05, 11 Wrz 2008    Temat postu: TRE (Timing Retard Eliminator)

Witam czy Ktoś to cudo stosował????????
TRE004:GSXR1400 i V-Strom


TRE (Timing Retard Eliminator) jest urządzeniem polepszającym reakcje na dodanie gazu na pierwszych 4 biegach każdego sportowego motocykla Suzuki wyposażonego we wtrysk paliwa. Suzuki programuje mapy zapłonu oddzielnie dla każdego biegu, a mapy pierwszych 4 biegów opóźniają zapłon ze względów bezpieczeństwa i/lub emisji spalin.
Z tego powodu występuje w tych motocyklach ograniczenie mocy, szybkości i płynności w reakcji na dodanie gazu przy całym oprócz maksymalnego otwarciu przepustnicy.
Po instalacji TRE łatwo zauważyć znikniecie szarpania przy lekkim dodawaniu wcześniej zamkniętego gazu, a także znacznie bardziej płynną zmianę biegów.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Tomasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 18:13, 13 Wrz 2008    Temat postu: Re: TRE (Timing Retard Eliminator)

Tomasz napisał:
Witam czy Ktoś to cudo stosował????????

Za 6 stow??? Chyba ich poje..lo zeby za jakis tranzystor czy inny opornik z kabelkami tyle kasy zadac! :evil:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 12:34, 15 Wrz 2008    Temat postu:

6 stow zgadzam sie ze to nie malo, ale zle na to patrzysz tranzystor moze i kosztuje 5zł ale ile program do wysterowania CPU?

Idąc tym tropem placac 20 tys za nowego DL przeplacasz bo 200kg zelastwa napewno jest tańsze...

Co do tego ustrojstwa to podobno faktycznie dziala (sam nie mialem stycznosci). Szczegolnie w duzych DLkach poprawia zbieranie sie od dołu
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 16:10, 15 Wrz 2008    Temat postu:

Kuncfot napisał:
Co do tego ustrojstwa to podobno faktycznie dziala (sam nie mialem stycznosci)
Ładnie to ująłeś :)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ladzior
A



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:00, 16 Wrz 2008    Temat postu: Re: TRE (Timing Retard Eliminator)

coolargol napisał:
Tomasz napisał:
Witam czy Ktoś to cudo stosował????????

Za 6 stow??? Chyba ich poje..lo zeby za jakis tranzystor czy inny opornik z kabelkami tyle kasy zadac! Evil or Very Mad


Z tego co patrzyłem w necie, to zakup tego akurat TRE jest zupełnie nieopłacalny. IMHO już lepiej kupić to:

[link widoczny dla zalogowanych]

GI-PRO S04 - połączenie wyświetlacza biegów z TRE

W Niemczech kosztuje 119E:

[link widoczny dla zalogowanych]

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Pią 13:42, 21 Sty 2011    Temat postu:

Odświeżę temat, przegoniony z innego miejsca przez Olka Smile

Moje pytania (do tych, co zainstalowali):
1. Jak (czy w ogóle) TRE wpływa na zużycie paliwa?
2. Jak wpływa na ruszanie/przyspieszanie z niskich obrotów? Rzeczywiście wyprowadzenie moto z 2-3k rpm jest łagodniejsze (mniej skacze/szarpie - ciągnie płynnie) czy raczej moto jest bardziej narowiste (ciągnie wściekle)? Czy zależy to od stopnia otwarcia przepustnicy - jak odkręcimy troszkę to jedzie płynnie zamiast skoków a jak do końca to jasne Razz

Czy ktoś ma pewność, czemu stosowana jest taka konstrukcja a nie inna - tzn. czemu Suzuki tak programuje wtrysk, że go opóźnia. Czy faktycznie z uwagi na spełnianie wyśrubowanych norm emisji (i tu pytanie o spalanie) czy z uwagi na bezpieczeństwo (i tu pytanie o narowistość)

m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:13, 02 Gru 2012    Temat postu:

Podkleje się pod pytanie kolegi - czy jest sens to robić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KBM
A1



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:45, 16 Mar 2013    Temat postu:

Podłączając się do tematu, ja mam TRE i choć kupując brałem pod uwagę również spalanie, to nawet go teraz nie sprawdzam.
Moto wydaje się być zdecydowanie bardziej żwawe i wściekle kręci na wyższych obrotach.
Wydaje się być nieco elastyczniejsze na dole i zakres 2-3k jest mniej szarpiący.
Teraz już ciężko mi to oceniać, bo dowaliłem filtr, irydy, wydech robiony na zamówienie w oryginalnej obudowie i co chyba też nie bez znaczenia, magiczny kabelek z wiązki kompa wypiety, ale zaraz po zakupie TRE, brat miał swojego DLa i miałem odnośnik jaka jest różnica.
Elastyka i dół się poprawił, ale co ze spalaniem?

W każdym razie z pewnością działa, bo nawet na różnych programach słychać, różnie załączający się przekaźnik w wyświetlaczu TRE.

Moim głównym celem był wyświetlacz biegów, bo dużo latam po mieście i ciągle majdluję nimi. W tej kwestii nie mam dla mnie żadnego innego rozwiązania jak aTRE, bo widziałem różne, a nie chodzi, żeby się domyślać, czy dobrze wskazał, tylko być tego pewnym.

Co do polityki Suzuki w programowanie wtrysków, to mnie to wygląda jedynie jako norma europejska.

Nie robiąc zbytniej reklamy, ja swoje TRE brałem z MOTORUS.pl, chyba dwa lata temu i jak do tej pory nie mam z nim żadnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KBM dnia Sob 19:48, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lawka
Motocyklista



Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 342
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 21:14, 17 Lis 2013    Temat postu:

Witam
czy warto kupowac cos takiego?

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin