 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:51, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
zdrowy czlowiek rano tez ma softstart i wstaje na dwa razy - dlaczego zarowki mialyby nie miec czegos podobnego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_ok1
A
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pią 12:55, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja też już nie mam pomysłu co bym mógł wieczorami dołożyć do dl-ka, ale myślę że to jest przerost formy nad treścią, powiedz szczerze ile razy wymieniałeś przednie żarówki ? H4 są najmniej awaryjnymi żarówkami z powszechnie stosowanych (przy H7 bym może się zastanawiał) . Mam znajomych co w 20 letnich autach jeszcze nie wymieniali H4.
A w motocyklu powinno być jak najmniej elementów które potencjalnie mogą się zepsuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13:06, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | zdrowy czlowiek rano tez ma softstart i wstaje na dwa razy - dlaczego zarowki mialyby nie miec czegos podobnego? |
To coś ze mną jest nie tak, bo wstaję od razu
Jak ktoś chce cudować i wydawać kasę na zbędne bajery to proszę bardzo. Ja wolę za to kupić wahe i jechać przed siebie
PS H4 nie wymieniałem u siebie od ponad 6 lat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pią 13:06, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:26, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Hermes napisał: | Szuja napisał: | zdrowy czlowiek rano tez ma softstart i wstaje na dwa razy (...) |
To coś ze mną jest nie tak, bo wstaję od razu (...) |
zdrowy facet musi wstawac 'na dwa razy' (najpierw wstaje Fred potem reszta czlowieka), bo jak hydraulika nie dziala to znaczy, ze nie jest zdrowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Pią 14:19, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
W swoim nie wymieniałem, bo kupiłem go dopiero, ale w samochodzie też nie wymieniałem dlatego, że mam fabryczny softstart...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 14:53, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
hmmm ... jakieś 3,5l paliwa za to - nie opyla się
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 14:54, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 9:54, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
ja bardziej się zastanawiam, nad zrobieniem odcięcia świateł do czasu odpalenia silnika - można takie kostki kupić, gdzieś tutaj było to nawet pokazywane, że załącza światła dopiero jak napięcie w instalacji wzrośnie, czyli poniżej 13V nie włączy świateł przednich - jakby nie patrzeć 2x55W to daje około 10A poboru prądu, przy rozruchu V-ki dość mocno obciąża akumulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Wto 19:01, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
mar111cin, może coś takiego? [link widoczny dla zalogowanych]
a tu bardziej rozbudowana wersja: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kizashi dnia Wto 19:18, 10 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 21:51, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
mar111cin napisał: | jakby nie patrzeć 2x55W to daje około 10A poboru prądu, przy rozruchu V-ki dość mocno obciąża akumulator. |
Przy wciśnięciu startera jednocześnie uruchamiasz rozrusznik i wyłączasz światła. Chodzi właśnie o to żeby nie obciążać V-ki przy rozruchu
Dlatego czasem zdarza się, że komuś zginęły światła lub działają kiedy chcą (ja tak miałem). Posprawdzałem podstawowe sprawy i zacząłem rozbierać od najłatwiejszych spraw. Po wyczyszczeniu styków przy starterze światła wróciły.
Jednak popieram twój tok rozumowania i również chętnie zainstalował bym taki automat. Czasem coś trzeba zrobić na zapłonie, lub nawet zapomni sie wyłączyć stacyjki. O ile na dobrym aku problemów nie ma, o tyle przy słabszym nawet minuta na zapłonie ze światłami uniemożliwi rozruch silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 21:53, 10 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Śro 21:55, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Swoop, właśnie o czymś takim mówiłem.
Suszny - to nawet nie wiedziałem, że w momencie rozruchu wyłączane są światła, jakoś nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale jak tak jest, to jednak nie będę kombinował z odcięciem, już mi się nie chce wyjątkowo grzebać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 11:27, 13 Maj 2016 Temat postu: Przeróbka z przekaźnikiem |
|
|
Suszny napisał: |
Jednak popieram twój tok rozumowania i również chętnie zainstalował bym taki automat. Czasem coś trzeba zrobić na zapłonie, lub nawet zapomni sie wyłączyć stacyjki. |
To jest właśnie dobre rozwiązanie, jak się staję na poboczu i ustawia nawigację lub sprawdza mapę. Wtedy stacyjki nie trzeba dotykać po wyłączeniu silnika czerwonym przyciskiem.
Można prosto uzyskać wyłączanie świateł reflektorów przy niepracującym silniku dokładając przekaźnik sterowany od przekaźnika pompy paliwa - tam łatwo złapać "plus" po czerwonym przycisku. Przekaźnik dodatkowy trzeba podpiąć do akumulatora przez bezpiecznik, jeszcze lepiej do przewodu zasilającego przekaźnik rozrusznika (unikamy plątaniny kabli przy klemach). Wyprowadzenie z dodatkowego przekaźnika trzeba wpiąć przed włącznik rozrusznika (przecinając przewód zasilający reflektory przez wyłącznik rozrusznika za odpowiednią kostką).
Zysk - światła reflektorów świecą tylko przy czerwonym przycisku w pozycji ON (w praktyce przy pracującym silniku), przy OFF mamy wyłączone reflektory, ale świecą światła pozycyjne, mamy awaryjne itd. Omijamy też styki stacyjki - być może uzyskamy większe napięcie na żarówkach (i jasność świecenia). Dodatkowy przekaźnik możemy też wykorzystać do innych obwodów - np. grzane manetki (jeśli ktoś nie chcę używać dedykowanego gniazda).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 11:29, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Pią 11:46, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
griba - prościej chyba było by zastosować włącznik, który odpala światła jak napięcie w instalacji wzrasta po uruchomieniu silnika. Jak zgasisz, to automatycznie przestaje świecić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 14:58, 13 Maj 2016 Temat postu: Moduł cd. |
|
|
swoop napisał: | griba - prościej chyba było by zastosować włącznik, który odpala światła jak napięcie w instalacji wzrasta po uruchomieniu silnika. Jak zgasisz, to automatycznie przestaje świecić |
To zależy co kto lubi. Mi było prościej zrobić tak jak opisałem. Podłączenie wymagało minimalnej modyfikacji seryjnej instalacji, głównie pod kanapą, gdzie jest doskonały dostęp. Przy okazji zyskałem zasilanie do podgrzewanych manetek i gniazda zapalniczki. Wolę zastosować zwykły, standardowy przekaźnik od dodatkowego modułu, który nie musi, ale jednak może się popsuć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 23:15, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 16:29, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
girba - bardzo dobrze to wymyśliłeś ! Zwykły przekaźnik i sygnał z pompy paliwa to chyba najprostsze rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 23:59, 16 Maj 2016 Temat postu: Thx! ;) |
|
|
Suszny napisał: | girba - bardzo dobrze to wymyśliłeś ! Zwykły przekaźnik i sygnał z pompy paliwa to chyba najprostsze rozwiązanie. |
Dzięki Suszny!
To był chyba pierwszy upgrade w moim DL'u.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 16:39, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|