![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Pon 23:11, 07 Cze 2010 Temat postu: Podgrzewane manetki Daytona |
|
|
Czołem,
nie dobrnąłem do końca wątku na temat podgrzewanych manetek, bo jest za długi i często poza tematem. Poniżej przedstawiam książkę kucharską dla amatorów gdzie opisuję, jak podłączyć tytułowe manetki (uczymy się na błędach tak, jak ja)
Kupiłem te podgrzewane manetki za około 200pln (dało się stargować trochę cenę w Sękocinie, bo kupowałem też inne gadżety).
Montaż:
kupujesz 2m kabla dwużyłowego (koledzy mówią ok 1mm każdy), rozkręcasz stare manetki, rozcinasz gumę starych, zdejmujesz, nakładasz klej (butaprenowy nie jest tragiczny, ale dla purystów lepszy będzie epoksydowy termoodporny), zakładasz nowe manetki, okazuje się, że prawa jest trochę za długa, delikatnie przycinasz jej rant (całe zgrubienie), w lewej gumie robisz otwór, by zmieścił się w nim mechanizm rozporowy od odważników, przekonujesz się, że z prawą nie ma już tego problemu, skręcasz wszystko.
Podłączenie:
podstawy elektryki mówią, że obwód powinien być zabezpieczony bezpiecznikiem (koledzy mówią o 10A) oraz obwód powinien być sterowany przekaźnikiem podłączonym do elektryki gdzieś w miejscu, gdzie płynie prąd, gdy przekręci się stacyjkę. To jest dla PRO - ja podpiąłem wszystko pod akumulator, bo luty w tym roku był srogi i nawet jakbym chciał, nie dało się nic więcej zrobić zgrabiałymi palcami.
Plusy:
- montaż zajmuje 45min w temperaturze -5C,
Minusy:
- jeśli zapomnisz wyłączyć manetki w trybie Pracy (a tryby są dwa: Start, czyli full power i Praca, czyli tryb pracy), to w trybie Pracy, masz 7 godzin, żeby sobie to uświadomić. W drugim przypadku nie wiem, ale pewnie sporo mniej
Zachowanie manetek Daytona:
- jak to się mówi, żaba wrzucona do wrzątku wyskoczy, a powoli gotowana ugotuje się. W manetkach Daytona minusem jest stopniowanie, czyli wyłączone, albo grzanie, albo zaje**e grzanie. Na trasie powyżej 2h bez odrywania rąk od kierownicy ma się wrażenie, że śródręcze jest gotowe do spożycia. Zalecane jest zatem raz na jakiś czas wietrzenie rękawic, wyłączanie manetek, albo nauczenie się kierować łokciami
- panelik sterowania manetkami zamieściłem na lewej stronie kierownicy tak, że po przyzwyczajeniu się, operuję nim kciukiem w czasie jazdy. Ostrzegam, że dwukrotnie doświadczyłem, iż zamiast kciukiem, lepiej operować ŚWIADOMIE dwoma rękoma i głową, bo może się okazać, że przychodzimy do motocykla, a tu na tablicy rozdzielczej zegarek milczy wymownie.
Inne:
- kable rozruchowe zajmują mało miejsca i kosztują około 25PLN, do nabycia na stacjach Lukoil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maro78
A2
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białołęka
|
Wysłany: Wto 15:31, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Sąsiedzie, dzięki za opis. Chyba w końcu zamontuję, bo leżą w garażu już ponad rok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 17:04, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jako, że nie ma już -5C to polecam jednak puścić przez jakiś przekaźnik i wpiąć się w obwód załączający się po zapłonie lub chociaż po przekręceniu stacyjki. Szkoda kabli rozruchowych wozić bez potrzeby.
Najlepiej nie odkrywać ameryki tylko wpiąć się w oryginalne "gniazdo" do grzanych manetek Suzuki, które masz po lewym boczkiem, tak jakby za chłodnicą. Zresztą jest już temat o manetkach i tam jest opisane jak to zrobić, żeby nie rozładowywać bez potrzeby akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
catmood
A2
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:48, 31 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja zamontowałem Daytony pod przewody od światła pozycyjnego (oba). Manetki wyłączają się jak przekręce kluczyk a w przeciwieństwie do świateł mijania - nie wyłączą się jak włącze światła długie i nawet jeśli się coś przepali to najwyżej zgasną mi pozycyjne i nic więcej.
Do kabli można się dostać bez zdejmowania czegokolwiek (osobiście musiałem zdjąć reflektor bo mi żarówka wpadła do środka)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leciutki1
Motocyklista
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legnica i okolice
|
Wysłany: Nie 14:07, 12 Maj 2013 Temat postu: Daytona 3 |
|
|
Kupiłem takie manetki [link widoczny dla zalogowanych]
Cena spoko i zakresy regulacji o 2 więcej jak w Daytonach 2 podłączenie i montaż dość prosty wykorzystałem gniazdo do tego dedykowane aby nie kupować oryginalnej wtyczki w ASO za ponad 50 zł kupiłem taki zestaw [link widoczny dla zalogowanych] jak się ma taką wtyczkę nie ma potrzeby patroszenia połowy mótora da się wpiąć po zdemontowaniu lewego boczku i zostaje na przyszłość pół worka.
Lewą manetkę przykleiłem na czerwony silikon podobno daje radę do 300 stopni C prawą manetę oszlifowałem ostrożnie od strony kabla zrobiłem dużą faze aby można ją było nasunąć trochę dalej na rolgaz , na rolgazie zeszlifowałem pierwszy pierścień od strony wejścia manetki i obniżyłem przez szlifowanie duży skos od strony linek, niestety szlifowanie manetki i tego ogromnego skosu od strony linek nie wiele dają i tak manetka jest za długa. Nie docinałem manetki, odsunąłem ciężarek i jest ok. nie kleiłem rolgazu zostawiłem oryginalne wypusty, po kilku dniach guma osiada na tych wypustach i trzyma bardzo dobrze Przy okazji montażu manetek założyłem porządne gniazdo zapalniczki [link widoczny dla zalogowanych] wykonanie jak militarne tzn. dla wojska, nie zamontowane można używać zamiast broni.
Miałem zamontowane tanie gniazdo obok prawej lampy pod zegarami, ale jak było potrzebne to się okazało, że nie robi a takie fajne osłonięte miejsce a badziew i tak nie dał rady. Sterowanie manetek zamontowałem po lewej stronie kierownicy, tak słabo widać kontrolki w słoneczny dzień, ale sterownik pamięta ostatnią pozycję i na ogół w słoneczny dzień jest ciepło może się opis komuś przyda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 9:36, 14 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Pany, będę kupował grzane manetki Daytona, ale sterownik nie będzie mi potrzebny - byłby ktoś chętny na kupno samego sterownika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Denikson
A1
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 15:13, 21 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
odnośnie tych manetek - mam takowe - nabyte z dobrodziejstwem . Początkowo zdemontowałem - bo coś w sterowniku było nie tak. Teraz zima idzie wiec założyłem . Jedno pytanie - odnośnie sterownika u mnie w trybie ON mam po prostu zwarcie + do - . Coś tu chyba nie halo . kolego Hermes jeśli możesz to sprawdź jak to jest u Ciebie. Podejrzewam , że z moim sterownikiem jest coś nie tak - wiec jak masz na zbyciu , to będę reflektował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 16:10, 21 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Zwarcie zwarciu nie równe . Jezeli manetki mają 50W to z prawa ohma prąd w czasie pracy to ok 4 A. Czyli opor dla instalacji 12V musi być 3ohmy. Niejeden miernik zdefiniuje to jako zwarcie, podczas gdy jest wszystko ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 16:19, 21 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Denikson, będę miał do pogonienia nowy sterownik (4 poziomy ustawienia mocy) - do mojej pomarańczy potrzebuję tylko manetek. Jeszcze nic nie montowałem jak cos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 12:25, 23 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Denikson, napisz do mnie na maila, albo podaj swojego bo PW nie bangla
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Śro 14:31, 23 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:15, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mam daytony w trampku. Bardzo mocno grzeją, wiosną, jesienią ciężko wytrzymać. Wg. Mnie jeśli ktoś ma hand bary i nie jeździ w temp. Poniżej 10c. To grzane manetki sa zbędne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
riki
Motocyklista
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Środa Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 10:10, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Niezły opis, wszystko się zgadza, też takie mam i pomału sie do nich przyzwyczajam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DADI01
A2
Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 7:03, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Pytanie. W związku z powyższym wątkiem. Czy kupić manetki oxforda czy czterostopniowe daytony. Które ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Wto 9:56, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Przypuszczam, że i te i tamte zrobią co do nich należy. Ja mam daytony, na jedynce grzeją dla mnie wystarczająco przy temperaturach rzędu +10 - +15 stopni, na dwójce poniżej 10. Trójki już się nie da za bardzo używać bo parzy, chyba na jakieś mrozy ale nie jeżdżę w takich warunkach. Trochę wkurzające jest włączanie przez przeciśnięcie przycisku na 3-4 sekundy, w czasie jazdy to może być kłopotliwe. Mogłyby też trochę bardziej świecić diody. Poza tym jestem zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Śro 8:55, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
staszek_s podisuję się pod Twoją opinią obiema rękoma
Też mam te Daytony i opinia identyczna. Poza włączaniem i sygnalizacją są OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadek 66
A1
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Śro 11:27, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Pytanie. W związku z powyższym wątkiem. Czy kupić manetki oxforda czy czterostopniowe daytony. Które ?
|
Ja od dwóch miesięcy mam założone OXFORD Hot Grips Premium Touring z nowym sterownikiem V8 (pięciostopniowym) i TRYBEM OSZCZĘDZANIA AKUMULATORA - wyłącza manetki jeśli sam o tym zapomnisz. Jestem z nich bardzo zadowolony. Nie grzeję nigdy powyżej trzeciego stopnia . Dodam jeszcze, że się rozpędziłem i założyłem matę grzewczą na siedzenie, więc grzeję dłonie i tyłek jak jest potrzeba
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tadek 66 dnia Śro 11:33, 28 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal.pirat
A2
Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Porąbka
|
Wysłany: Sob 12:26, 21 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Powiedzcie mi jedną rzecz? Jak jest u was z lewą gumą manetki Daytona
Ja mam jakby za krótką kiere..?
odcinek kiery ma 120mm od końca do przełączników, brakuje mi z 5mm.
Mam z króconą kiere czy co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|