|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:27, 24 Sty 2015 Temat postu: jazda z halogenami a instalacja elektryczna w DL |
|
|
czy częsta/długotrwała jazda z tradycyjnymi halogenami (+110w do poboru prądu) lub innymi dużymi pobieraczami prądu jak elektryczne manetki itp. ma lub może mieć jakieś negatywne skutki dla instalacji elektrycznej małego DL-a? A może ktoś z Was jeździ tak od dłuższego czasu i ma lub mial z tego powodu jakieś "przygody"?
Wiadomo - przy wolnej jeździe możemy rozładować akumulator, ale chodzi mi raczej o jakieś poważniejsze, trwałe skutki. Nie wiem, może uszkodzenie lub szybsze zużycie regulatora napięcia, alternatora, kabli czy coś innego. Spotkałem się np. z opinią że w starszych motocyklach przyczyną awarii regulatora nie jest zbyt mały, a zbyt duży prąd, który musi zostać wypromieniowany w postaci ciepła co np. w offroadzie nie jest takie proste.
Może jest tu jakiś elektryk i wyłoży co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 22:17, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Według tego co podaje nasze forum:
Alternator
- Wydajność 375 Watt / 5000/min
Oświetlenie
* światła
- drogowe/mijania 12 V 60/55 Watt H4 ( 2 sztuki)
- pozycyjne 12 V/5 Watt ( 2 sztuki)
- kierunkowskazy 12 V/21 Watt ( 4 sztuki )
- oś. Tabl.rejestracyjnej 12 V/5 Watt
- światło hamowania / pozycyjne tył 12 V / 21/5 Watt 2 sztuki
Co daje nam 266 Watt max. przy oryginalnym osprzęcie - 110 watt zapasu.
Dodatkowe akcesoria
-Podgrzewane manetki - 50 Watt
-ładowarka GPS\telefon ~ 1,5 Watt
-dodatkowe halogeny LED -20 Watt (2x 10 Watt)
Co daje nam kolejne 72 Watt. Razem z podstawą mamy 338 Watt - 30 Watt w zapasie.
Specjalistą nie jestem, na elektryce też się nie znam, ale tak tylko po liczbach wydaje mi się że mały DL da rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Sob 22:45, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Według tego co podaje nasze forum:
Alternator
- Wydajność 375 Watt / 5000/min
Oświetlenie
* światła
- drogowe/mijania 12 V 60/55 Watt H4 ( 2 sztuki)
- pozycyjne 12 V/5 Watt ( 2 sztuki)
- kierunkowskazy 12 V/21 Watt ( 4 sztuki )
- oś. Tabl.rejestracyjnej 12 V/5 Watt
- światło hamowania / pozycyjne tył 12 V / 21/5 Watt 2 sztuki
Co daje nam 266 Watt max. przy oryginalnym osprzęcie - 110 watt zapasu.
Dodatkowe akcesoria
-Podgrzewane manetki - 50 Watt
-ładowarka GPS\telefon ~ 1,5 Watt
-dodatkowe halogeny LED -20 Watt (2x 10 Watt)
Co daje nam kolejne 72 Watt. Razem z podstawą mamy 338 Watt - 30 Watt w zapasie.
Specjalistą nie jestem, na elektryce też się nie znam, ale tak tylko po liczbach wydaje mi się że mały DL da rade |
Uff...ulżyło mi. Dziś zamówiłem ledy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Sob 22:48, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Sob 23:06, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Staszek napisał: | Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok. |
Masz podgrzewane manetki pasażera???
Kuźwa czym Ty jeździsz? Lokomotywą? Każdy ma swoją kierownicę, żeby było sprawiedliwie?
Moja żonka jak jej zimno to wkłada ręce w moje kieszenie i tam szuka podgrzewanych manetek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mast dnia Sob 23:15, 24 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:15, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Alternator - Wydajność 375 Watt / 5000/min |
ciężko jechać turystycznie cały czas z obrotami 5000 lub więcej. Ciekawe ile będzie produkował alternator w zakresie 3000-4000 obr/min? Jeśli proporcjonalnie do obrotów to byłoby 225-300w.
Ze stałych żródeł które pracują stale mamy mijania 110w+ pozycyjne 10w+ tablica i tył 10w (w starszych 15). Kierunkowskazów i stop nie liczę bo to chwilowe. To razem 130w stałego obciążenia, plus te halogeny 110w mamy 240w. Niby ok, tylko alternator wtedy na 90-100% musi ciągnąć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 23:27, 24 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Sob 23:17, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wklep owijki podgrzewane daytony - świetna rzecz. Proste w montażu, skuteczne. Wadą jest włącznik działający na zasadzie on-off, bez żadnych stadiów pośrednich i bez zabezpieczenia akumulatora, jakie mają typowe manetki.
Ale warto dla komfortu pasażerki zakupić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adwokat diabła
A
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Sob 23:17, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
mast napisał: | Staszek napisał: | Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok. |
Masz podgrzewane manetki pasażera???
Kuźwa czym Ty jeździsz? Lokomotywą? Każdy ma swoją kierownicę, żeby było sprawiedliwie? |
Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Sob 23:23, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Adwokat diabła napisał: | mast napisał: | Staszek napisał: | Mam podgrzewane manetki kierowcy i pasażera i alternator nie daje rady - po jakimś czasie sterownik daytony odcina podgrzewanie manetek kierowcy (czyli zabezpieczenie jest). Dlatego zmieniłem tylną lampę na ledową oraz żarówki pozycyjne przednie i oświetlenie tablicy rejestracyjnej - powinno to dać około 20W oszczędności i mam nadzieję, że to wystarczy aby podgrzewanie obydwu działało jednocześnie.
Z jednym kompletem podgrzewanych manetek było zawsze ok. |
Masz podgrzewane manetki pasażera???
Kuźwa czym Ty jeździsz? Lokomotywą? Każdy ma swoją kierownicę, żeby było sprawiedliwie? |
Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał |
Zedytowłem swój poprzedni wpis wyjaśniający, że raczej zakup ''innych'' manetek mi nie grozi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luka_m
A
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 23:25, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Adwokat diabła napisał: |
Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał |
Zarzuć jakimś linkiem
Mój plecaczek też ma podgrzewane manetki, a w zasadzie jedną, jak łapka zmarznie, to do kieszenie w spodniach i ognia - " If you know what I mean "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 23:28, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Popularne małe halogeny LED 10w cree już nawet w/g danych producenta dają o połowę mniej światła od zwykłych, takie na słabszych diodach pewnie jeszcze mniej. W teście halogenów ten produkt zajął ostatnie miejsce. Lepsze halogeny ledowe są z kolei kosmicznie drogie, powyżej 1000zł, i też pożerają sporo mocy 27-60w/1szt.
Porównajcie sobie sami, mam wrażenie że różnica jest nawet większa niż 50%:
LED 10w: [link widoczny dla zalogowanych]
halogen 55w: [link widoczny dla zalogowanych]
Tanie i efektywne są zwykłe halogeny, stąd właśnie pytanie o ich wpływ przy dłuższym używaniu na instalację elektryczną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adwokat diabła
A
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Sob 23:36, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
luka_m napisał: | Adwokat diabła napisał: |
Ja dzisiaj zamówiłem podgrzewane manetki dla pasażera mam nadzieje, że z innymi udogodnieniami instalacja uciągnie
Mast nie mów swojemu plecaczkowi, że coś takiego istnieje, bo sam też będziesz zakładał |
Zarzuć jakimś linkiem
Mój plecaczek też ma podgrzewane manetki, a w zasadzie jedną, jak łapka zmarznie, to do kieszenie w spodniach i ognia - " If you know what I mean " |
Zobacz na stronie intermotors, podgrzewane nakładki na manetki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Sob 23:44, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam takie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Sob 23:59, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | Popularne małe halogeny LED 10w cree już nawet w/g danych producenta dają o połowę mniej światła od zwykłych, takie na słabszych diodach pewnie jeszcze mniej. W teście halogenów ten produkt zajął ostatnie miejsce. Lepsze halogeny ledowe są z kolei kosmicznie drogie, powyżej 1000zł, i też pożerają sporo mocy 27-60w/1szt.
Porównajcie sobie sami, mam wrażenie że różnica jest nawet większa niż 50%:
LED 10w: [link widoczny dla zalogowanych]
halogen 55w: [link widoczny dla zalogowanych]
Tanie i efektywne są zwykłe halogeny, stąd właśnie pytanie o ich wpływ przy dłuższym używaniu na instalację elektryczną. |
Tutaj masz niestety rację. Mój znajomy miał taki sam problem ze światłami jak w tym porównaniu. Kupił ledy do przeprawki z instalacją za 400zł i efekty był dokładnie taki sam jak na tych zdjęciach. W końcu jeździ na normalnych halogenach. Pobierają więcej mocy ale przynajmniej coś widać. Dobrej jakości ledy tak jak napisałeś od 800zł w górę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 0:22, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | Popularne małe halogeny LED 10w cree już nawet w/g danych producenta dają o połowę mniej światła od zwykłych, takie na słabszych diodach pewnie jeszcze mniej. |
Mam lampy LED 10 W na diodach cree, do nabycia po 120 PLN za lampę.
Jak to daje mało światła to nie chce wiedzieć co znaczy dużo.
Z nocy robią dzień.
A jak zapalę komplet 4 sztuk to lepiej żeby nikt z przeciwka nie myślał nawet od jechaniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 0:23, 25 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:41, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
w opisie tych led masz podane: realna moc świetlna 760 Lm, dobra żarówka halogenowa daje nawet 1800 Lm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 0:49, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | w opisie tych led masz podane: realna moc świetlna 760 Lm, dobra żarówka halogenowa daje nawet 1800 Lm. |
Tyle teoria.
Praktyka jest taka, że jak zapalam dwie lampy diodowe to jest więcej światła niż z oryginalnych lamp motocykla (mam założone żarówki Philipsy Blue Vision czyli dobre). Przy 4 LEDach (dwie długie, dwie szerokie) mam dzień w nocy. Uwielbiam tak latać w nocy po Salmopolu czy Kubalonce. A na 2x55W halogenach oryginalnych bym się bał, bo nic nie widać. Temperatura barwowa się kłania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breit
A2
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Nie 0:50, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżdżę z halogenami Givi - S310 Trekker non stop on + podgrzewane manetki (od 40 do 75 %, 100 % rzadko) + ładowarka. Jeszcze mi się żaden żaden problem nie zdarzył, w tym zestawie przejechałem jakieś 15 tys.
Przy zakładaniu Givi w serwisie mierzyli ładowanie i coś tam jeszcze zostawało przy wszystkim na full.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Nie 9:56, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A nowy deel 650 ma taki sam alternator co poprzedni model?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 13:28, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Breit napisał: | Jeżdżę z halogenami Givi - S310 Trekker non stop on + podgrzewane manetki (od 40 do 75 %, 100 % rzadko) + ładowarka. Jeszcze mi się żaden żaden problem nie zdarzył, w tym zestawie przejechałem jakieś 15 tys.
Przy zakładaniu Givi w serwisie mierzyli ładowanie i coś tam jeszcze zostawało przy wszystkim na full. |
dzięki za konkrety, o to właśnie chodziło.
Z alternatorem w DL to chyba nie cały czas było tak samo, z tego artykułu [link widoczny dla zalogowanych] wynika, że od 2008 moc alternatora wzrosła do 400w i zmieniono regulator napięcia, w innym artykule wyczytałem jeszcze, że w 2010 była jeszcze jakaś modernizacja.
Hmm, to by wychodziło, że w nowym 650 już przy 3tys obr. alternator pokrywa zapotrzebowanie na prąd nawet przy włączonych halogenach 110w.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 13:35, 25 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Nie 17:53, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ciekawe jak po specyfikacji rozpoznać ten mocniejszy, mam model 2008 i fajnie byłoby, gdybym rzeczywiście załapał się na zwiększoną moc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 10:42, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Te bym zakupił bo fajnie wyglądają z tymi osłonkami. Tylko brak homologacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 12:00, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Staszek - zobacz u mnie w "mój DL" właśnie takie założyłem
W sumie jak tak patrzę na cenę, to mógłbym to sprzedać nawet trochę taniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 12:20, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
A jak z samą jakością świecenia? Jasne? Nie oślepiają tych z naprzeciwka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 12:34, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dopiero założyłem, jeszcze nie jeździłem
Oślepiać na pewno będą, bo nie mają światłocienia.
W domu próbowałem to wydawało się bardzo jasno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 12:44, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
To odpadają, nie mam zamiaru innych oślepiać.
Dzięki za informację, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 13:03, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
To raczej do używania w terenie niż na asfalt.
Nie wiem jak te drogie markowe ledy, ale z tanich to jeszcze nie widziałem, żeby jakieś miały granicę światłocienia.
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13:06, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Do moich ledów, zastosowałem kwadratowy odbłyśnik, którym fajnie można było wyregulować odcięcie.
Porobię fotki i wrzucę tu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 13:09, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli jak wpisy powyżej, pozostają givi s320 za 1000zł, one mają homologację więc i światłocień musi grać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 13:30, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
zależy na jaki typ oświetlenia mają homologację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 20:43, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | Suszny napisał: | Alternator - Wydajność 375 Watt / 5000/min |
ciężko jechać turystycznie cały czas z obrotami 5000 lub więcej.. |
Hm? w malym Dlu 5 tys to na 6 biegu to 100 km / h. Ciezko jechac ?
Jak wolniej to 5 -ka. Tym bardziej zaladowanym motkiem.
nic dziwnego ze niektorym napedy padaja po 25 tys km
Silnik optymalnie pracuje miedzy obrotami maks.momentu (6400 ) a maks . mocy ( 8800)
Jazda w poblizu 5 tys jest duzo przyjemniejsza , bezpieczniejsza i i bardziej ekonomiczna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 20:45, 31 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 21:01, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
A ja stwierdzam, że chyba poprzednie manetki oszukiwały z tym zapotrzebowaniem na prąd, bo obecnie bez problemu mogę używać podgrzewanych manetek i podgrzewanych owijek pasażera już przy stosunkowo niskich obrotach. być może to też kwestia podmiany żarówek pozycyjnych na ledy?
Ale najważniejsze, że daje to zielone światło do poszukiwań halogenów (może nawet nie ledowych a zwykłych H3) lub do zastosowania podgrzewanych mat do siedzenia?
Rozmarzyłem się...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 22:01, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Staszek ja nie miałem jeszcze okazji przetestować, ale praktycznie mam już wszystko grzane manetki, ledy, podgrzewane siodło Jak potestuję, to dam znać, jak się miewa akumulator
Fakt faktem to już jest mój 3 komplet lampek, a jeszcze żadne nie świeciły (ciągle mi optycznie nie pasowały do motocykla, dopiero za 3 razem jestem zadowolony z wyglądu) i powiem, że pierwsze odpadły głównie przez to, że były 2x55W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 22:05, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Te Twoje obecne bardzo mi odpowiadają z wyglądu (givi s320 są srebrne i trochę nie pasują do czarnego wyposażenia mojego motocykla - a zwłaszcza do czarnych gmoli), no ale to oślepianie mi nie podchodzi. Daj znać, czy podgrzewane siedzenie i manetki używane jednocześnie się sprawdzają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Czw 21:35, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
mar111cin, możesz wstawić zdjęcie włącznika tych halogenów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 21:48, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
włącznik dokupujesz osobno, nie ma w zestawie.
Ja nabyłem taki :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Czw 21:54, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ok to z czystej ciekawości, jak takim przełącznikiem wybierasz opcje świecenia (są trzy wg opisu)? Właśnie dlatego zapytałem o przełącznik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Czw 22:45, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
w opisie są ładne brednie z tego co widzę
Opis tyczy się jakiejś hybrydy halogenowo ledowo ksenonowej Sprzedający sam do końca widać nie wie co sprzedaje, ale marketing ma dobry - ciekawe czy tak samo dobrze przyjmuje zwroty
Gwarantuję Ci, że te lampki mają dwa przewody - jeden plus, drugi minus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Pon 21:43, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Podbiję temat, bo im więcej czytam o halogenach ledowych, tym mniej mam na nie ochotę.
Czy ktoś ma jakieś nowe przemyślenia/doświadczenia wynikające z użytkowania małego deela z tradycyjnymi halogenami na żarówkach H3/55W?
pzdr Staszek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 10:55, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Staszek napisał: | Podbiję temat, bo im więcej czytam o halogenach ledowych, tym mniej mam na nie ochotę. |
Niepotrzebnie .
LEDy są lepsze. Biorą mniej prądu, mniej się grzeją, dają więcej światła i w lepszej dla oka barwie. Są też praktycznie bezawaryjne, pod warunkiem kupna czegoś w miarę solidnego, nawet z Chin. Niestety mogą kosztować odpowiednio drożej.
Mam wrażenie, że bardziej problemem jest dla ciebie homologacja . Ale pytanie, czy zależy ci na tym, żeby nie oślepiać, czy na tym, żeby mieć papier homologacji stwierdzający, że...nie będą oślepiać .
Zarówno ja jak i Hermes papieru nie mamy, ale lampy nie oślepiają.
Moje wyszły drogo (900pln), ale za to mam takie kombo, że więcej nie potrzeba, nawet jak mi zgasnął lampy główne. Porównaj tu.
Jak chcesz, to na wpół legalnym i nie za drogim sposobem są ledy "[link widoczny dla zalogowanych]. Powyższe to cytat, a zestaw [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 10:55, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 11:00, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżeli zdecyduję się na ledowe, to wezmę Givi s320, gotowy komplet łatwy do zamontowania i chyba? z homologacją.
Tyle że wizualnie jednak bardziej mi odpowiadają zwykłe światła niż ledowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 12:05, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Obawiam się, że nie mają homolki... A przynajmniej producent zachwala wszystko a ten temat przemilcza. Do tego tanie nie są. To już lepiej pogadaj z Hermesem, może ci zmontuje coś w 1/3 tej ceny. Ja też mam jeden komplet na zbyciu, ale w V-Stromie taki zestaw to już przerost formy nad treścią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 14:08, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Miotacz truskawek, wkleję tutaj swojego posta z innego tematu, odnośnie chińskich ledów solidnej jakości
jechałem normalnie po wyboistej drodze, trochę kocich łbów i jeden halogen prawie spadł, drugi i tak i tak pęknięty.
Do tego kable gdzie miedzi jest mniej, niż bym włosa z głowy wyrwał, to lampki i tak i tak nie świeciły...
Ściągam to ustrojstwo z motocykla i przynajmniej nie będę miał obaw, czy mi się nie wbije w chłodnicę lub owiewkę w razie W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 15:51, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
mar111cin widziałem. Ale inne jednak dają radę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 15:52, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16:12, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Staszek napisał: | Podbiję temat, bo im więcej czytam o halogenach ledowych, tym mniej mam na nie ochotę. |
Niepotrzebnie .
LEDy są lepsze. Biorą mniej prądu, mniej się grzeją, dają więcej światła i w lepszej dla oka barwie. Są też praktycznie bezawaryjne, pod warunkiem kupna czegoś w miarę solidnego, nawet z Chin. Niestety mogą kosztować odpowiednio drożej.
Mam wrażenie, że bardziej problemem jest dla ciebie homologacja . Ale pytanie, czy zależy ci na tym, żeby nie oślepiać, czy na tym, żeby mieć papier homologacji stwierdzający, że...nie będą oślepiać .
Zarówno ja jak i Hermes papieru nie mamy, ale lampy nie oślepiają.
Moje wyszły drogo (900pln), ale za to mam takie kombo, że więcej nie potrzeba, nawet jak mi zgasnął lampy główne. Porównaj tu.
Jak chcesz, to na wpół legalnym i nie za drogim sposobem są ledy "[link widoczny dla zalogowanych]. Powyższe to cytat, a zestaw [link widoczny dla zalogowanych]. |
Dokładnie jak pisze miotacztruskawek. TYLKO LEDY.
Robie teraz nową wersję moich ledów także wkrótcę wrzucę na forum projekcik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Wto 21:14, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Miotacztruskawek - miałem takie i sprzedałem zanim jeszcze podłączyłem nie pasowało mi to stylistycznie do v-stroma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 21:46, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | mar111cin widziałem. Ale inne jednak dają radę
|
Owszem dają radę, ale jeśli ktokolwiek zastanawia się nad zakupem takich LEDów z zestawie - rozpraszający i skupiający - proponuje zestaw - 2x skupiający. Dlaczego? Ponieważ rozpraszający świeci wszędzie czyli nigdzie... Skupiające mają wystarczający rozrzut żeby doświetlić to co dzieje się na bokach a jednocześnie trzyma na tyle światło w kupie że nie świeci tam gdzie byśmy mniej wiecej chcieli. Jeździłem z nimi w deszczu w upałach po dołach i przy dużych prędkościach. Trzymają się dobrze i świecą, nie mam problemów.
Jak świecą te lampki możecie zobaczyć TUTAJ .Świecą fajnie ale to nie to co chciałem osiągnąć. Mocno oślepiają jadących z naprzeciwka, ale używam ich razem z długimi więc automatycznie wyłączają się kiedy gaszę długie. W dzień jeżdżę z odpalonymi LEDami, juz od kilku osób usłyszałem "stary jesteś dobrze widoczny na drodze". Nie da się mnie nie zauważyć z naprzeciwka, halogeny dają po oczach ale w dzień nie jest to wkurzające (gdy wieczór już się zbliża grzecznie gaszę).
Widzę to równiez po zachowaniu kierowców na drodze po założeniu halogenów. zbliżam się do osi jezdni i kierowcy przedemną szybciej i częściej patrzą w lusterko, widzą mnie i robią miejsce.
Ledy nie mają homologacji, używam ich razem z mijania\długimi, nie mają odcięcia światła, dają po oczach ale ogólnie jestem zadowolony bo widzę efekty - widzę więcej i jestem bardziej widoczny na drodze.
Zastanawiam się czy nie dołożyć jeszcze jednej pary mocniejszych LEDów(2x18W lub 20W). Lub zastąpić obecne czymś mocniejszym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 21:49, 16 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 23:46, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Juź chyba raz pisałem: 2x skupiony i 2x rozpraszający i wszystko jasne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 7:56, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Robi się powoli OFFtop
Suszny na chwilę olbecną nie znalazłem nigdzie LEDów z homologacją. Do tego nie wiem czemu, ale chińczyki montują wyłącznie soczewki o okrągłej wiązce światła. I tak jak mówisz wtedy z zadowoleniem klientów różnie bywa. Jednym pasuje, innym nie...
Dlatego też jak widzisz w przydomowych warsztatach powstają różne konstrukcje na soczewkach z owalnym czy kwadratowym strumieniem światła, bo takie soczewki są powszechnie dostępne. Nawet taki [link widoczny dla zalogowanych] to wbrew pozorom robota pasjonata, bez wielkiego zaplecza technicznego, czy warsztatowego. Tylko lampki robione lokalnie muszą już kosztować.
I tak oto pętla się zamyka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Śro 8:00, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
To podręczę jeszcze - czy ktoś używał zwykłych halogenów na żarówkach H3 ale o zmniejszonej mocy - np. zamiast standardowych 55W użył 35W? dla alternatora to ulga ale co z jasnością świecenia...
Deel ma mocne światła, te dodatkowe w moim przypadku to mają być takie "obrysówki", aby być bardziej widocznym. No i optycznie zawsze poszerzają V-Stroma.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 8:03, 17 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|