 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Śro 14:49, 27 Kwi 2016 Temat postu: Inteligentny moduł świateł hamowania. |
|
|
Czy ktoś z Was ma lub miał do czynienia z automatycznym światłem stopu?
Chodzi o rozwiązanie w którym światło stopu włącza się automatycznie podczas hamowania silnikiem. Mierzone jest przeciążenie za pomocą akcelerometru i przy osiągnięciu odpowiedniej wartości włączane światło stop.
Przykładowe rozwiązanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę o wykonaniu takiego układu, być może w wersji powtarzalnej
Proszę o przeniesienie tematu do działu:
"Akcesoria elektroniczne i elektryczne"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Śro 14:53, 27 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Śro 18:41, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo rozumiem dlaczego miałoby się palić światło stop przy hamowaniu silnikiem.
Za każdym razem jak puszczę manetkę to stop ma się zapalać??
Wg mnie bez sensu ale może inni mają inne zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_ok1
A
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Śro 20:41, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Z drugiej strony , przy motocyklach po gwałtownym odjęciu gazu moment hamujący jest na tyle duży , że może ktoś z tyłu wjechać nam w kufer, daje to do myślenia nad zasadnością takiego rozwiązania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Śro 21:19, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
centrino napisał: | Nie bardzo rozumiem dlaczego miałoby się palić światło stop przy hamowaniu silnikiem.
Za każdym razem jak puszczę manetkę to stop ma się zapalać??
Wg mnie bez sensu ale może inni mają inne zdanie. |
Tak, gdyby przy każdym puszczeniu gazu miało się światło stopu zapalać to byłoby bez sensu.
W tym rozwiązaniu akcelerometr odczytuje opóźnienie, czyli patrząc od strony fizyki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Układ reguluje się do żądanego opóźnienia, aby reagował tylko wtedy gdy "ostrzej" hamujemy. Poza tym użyty jest algorytm/filtr usuwający zbędne odczyty, np. w czasie jazdy po wybojach.
Kwestia, czy takie rozwiązanie jest faktycznie przydatne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
M4ciek
A2
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wadowice / Kraków
|
Wysłany: Śro 21:21, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Mi się wydaje że lepiej sobie wyrobić nawyk leciutkiego ciągnięcia klamki hamulca przy hamowaniu silnikiem (tak radzili na kursie prawa jazdy instruktorzy) i samemu decydować kiedy chce w ten sposób markować hamowanie - np. wtedy jak ktoś mi jedzie "na zderzaku", niż być obligatoryjnie zmuszonym do świecenia stopami przez elektronikę podczas każdego puszczenia gazu. Wówczas, przy delikatnym hamowaniu silnikiem, jadący za nami może się zastanawiać czemu gość ciągle hamuje i zrobić się przez to mniej uważny na światła hamowania. I taki układ może zrobić więcej złego niż dobrego. Może trochę daleko-idąca teoria, ale nie dalej niż hasło reklamowe "dodatkowa sekunda na ostrzeżenie może zapobiec 90% kolizji typu najechanie z tyłu", którym - w wolnym tłumaczeniu - się legitymują.
Lepszy nawyk i manualnie - moim zdaniem. BMW ma chyba lepszy, podobny patent, żeby pulsowało światło stopu przy mocnym, awaryjnym hamowaniu (bez świecenia przy hamowaniu silnikiem).
I ciekawe jak układ radzi sobie ze spowolnieniem podczas jazdy pod górę - czy mimo wyduszania z moto wszystkich potów zaświeci stopami, bo wykryje że zwalnia?
Edycja: Nie hejtuję, bo każda inicjatywa tego typu jest dobra. Byłbym skłonny przetestować coś takiego, bo w sumie może to działać bardzo różnie (albo bardzo dobrze, albo bardzo słabo), to już zależy od jakości softu. Nie rzucałbym się na to po prostu, ale poczekał aż ktoś przetestuje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez M4ciek dnia Śro 21:29, 27 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Śro 21:31, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli znajdę czas to się pobawię w zbudowanie takiego układu.
Nie będę go podłączał do świateł stopu, użyję jedynie kontrolki aby sprawdzić jak się takie rozwiązanie będzie zachowywać w różnych sytuacjach.
Tak się składa, że pracuję w dziale developerskim w firmie naftowej i mamy tutaj urządzenia pomiarowe wykorzystujące żyroskopy/akcelerometry. Warto więc skorzystać z możliwości
Jest jeszcze inna opcja. Mogę zrobić oprogramowanie pod androida i udostępnić do testowania. Oczywiście nie podłączone do światła stopu, jedynie zmiana koloru wyświetlacza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Śro 21:36, 27 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
M4ciek
A2
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wadowice / Kraków
|
Wysłany: Śro 21:39, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
@mRadek - w takim razie jestem ciekaw Twoich osiągnięć w tym polu - jakbyś miał jakieś spostrzeżenia, to updatuj nas.
P.S. Też jestem s/w developerem, ale dla innej branży - telecomów.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Śro 21:43, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
@M4ciek
Ok. Będę pisał jak coś ruszę, ale to pewnie po dłuuuuugiej majówce w Polsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:14, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zauważ, że tylko v-ki mają tak mocne hamowanie silnikiem. Na rzędowej czwórce nie jest to aż tak odczuwalne. Nie ma mowy, aby ktoś wjechał w kufer.
Jak dla mnie bezsens. Stopy będą się zapalać według widzimisię modułu powodując dziwne sytuacje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Śro 22:16, 27 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 12:47, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze przed hamowaniem silnikiem lekko na chwilę dotykam manetkę stopu.
Pomaga to kolegom jadąc w grupie oraz innym kierującym za nami.
Tak naprawdę chodzi tutaj głównie o nasze tj. motocyklistów - bezpieczeństwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|