![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriss
A
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Wto 11:05, 06 Mar 2018 Temat postu: Zestaw podwyższający zawieszenie. |
|
|
Witam.
Patent chyba nie nowy :
[link widoczny dla zalogowanych]
I tu pytanie - stosuje ktoś takie rozwiązanie? Zalety ? Wady? Co myślicie?
Wg producenta stosując kości i te "tuleje" można podnieść maszynę ok 5 cm ?
Może ktoś już to przerobił?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 9:29, 08 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Ja robiłem tylko i tył i niestety efekt był niejednoznaczny... Tzn moto się podniosło, ale był tu niestety negatywny wpływ na działanie tylnego zawiasu i prowadzenie moto...
Tu masz mój opis... http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/kosci-do-podwyzszania-i-obnizania-dl-650-i-dl-1000,2575-40.html
Teraz mam 800GS podniesione równomiernie (P i T) o 4 cm i przy prędkościach powyżej 100km/h brakuje już tej stabilności, choć spokojnie da się jeździć i 150km/h, tylko oznacza to już większe skupienie i więcej walki o wybrany tor jazdy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriss
A
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Czw 13:57, 08 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Właśnie tył też przerabiałem i nie miałem wielkich do niego pretensji - bardzo mnie intryguje ten paten na podniesienie przodu dl-ki?Ciekawe jak moto reaguje po takim zabiegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 22:58, 08 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Poczekam co się tu pojawi i jako "autor" też coś napiszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriss
A
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Pią 10:52, 09 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Nie ma co czekać - może jakaś relacja lub opis i zdjęcia po zabiegu z rzeczywistymi pomiarami Na pewno by pomogło zdobyć nowych klientów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 11:50, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Ogólnie podniesienie samego tyłu nie wystarczy, a efekt jest połowiczny. Tzn. dla mnie (mam 194 cm wzrostu), jest lepiej, pod względem wysokości siedzenia i zwiększonego prześwitu. Ale mam dodatkowo podwyższoną i poszerzoną kanapę, więc przez podniesienie samego tyłu zmienił się kąt siedzenia, tzn. pochylenia pleców względem kanapy co znacząco wpływa na ból pleców w trasie. Chyba siedzi się bardziej pochylonym do przodu i nie tak "w motocyklu" jak na oryginalnej kanapie. A kanapę samą w sobie DL ma świetną.
Dlatego podniesienie całego motocykla, czy z powodu wzrostu kierownika, czy z chęci zwiększenia prześwitu, za pomocą kości i adapterów wraz z zostawieniem oryginalnej kanapy, pozwala zachować geometrię motocykla przewidzianą i przepracowaną przez producenta. Jest ona uniwersalna i nie do końca dobra dla "brzegowych wzrostów", ale sprawdzona ergonomicznie dla średnich.
A więc nasz patent jest chyba jedynym seryjnym i typu plug and play, nie licząc wymiany sprężyn lub dokładania czegoś do lag. Z drugiej strony jest bardzo prosty, tak by bardzo nie ingerować w zawieszenie zrobione przez producenta. Mimo tego, że zawieszenie DLa jest chyba najprostszym w klasie.
Najważniejsze jest to, że po zabiegu mamy wyższy prześwit o ok. 5 cm, co bardzo mocno zwiększa możliwości terenowe DLa, a jednocześnie nie ma negatywnych zmian w prowadzeniu motocykla. Żadna z osób, które zamontowały zestaw nie zauważyła niekorzystnych zmian w zachowaniu moto – oprócz oczywistego odczuwania, że siedzimy wyżej i tego konsekwencji.
W przeciwieństwie do np. kostkowych opon, które zakłada się zawsze do jazdy off, a które m.in. przy wyższych prędkościach są bardzo odczuwalne.
W wysokości prześwitu bardzo dużo zależy od stanu i ustawień zawieszenia, więc nie w każdym motocyklu maksymalny efekt będzie ten sam.
Dla tych, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z centralki minusem będzie jej bezużyteczność po zmianie prześwitu. Ale można ją wywalić i zaoszczędzić kilka kilo masy.
Jakby co pytajcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 13:36, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Wysokie osoby stosują też czasem zestaw pozwalający obniżyć podnóżki. Dzięki temu nogi są mniej ugięte w kolanach, co przekłada się na bardziej ergonomiczną i wygodną pozycję za kierownicą.
Więcej tutaj: http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/obnizenie-podnozkow-kierowcy,16780.html
Podniesienie zawieszenia działa na plus takiego rozwiązania, bo zmniejsza ryzyko przytarcia podnóżków w złożeniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 13:43, 17 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Sob 16:52, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
ja to bym chętnie te obniżone podnóżki zapodał, ale razem z przesunięciem osi lewarka zmiany biegów - oczywiście w USA takie mają...
o takie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Sob 16:54, 17 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TOMRIDER
A1
Dołączył: 01 Mar 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rudy Raciborskie
|
Wysłany: Nie 12:03, 18 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Ja podniosłem przód i tył na max wyszło ok 7-8cm wyżej. Kierowca podniesiona o 3cm. Po tych zmianach trzeba wymienić przewody z przodu na dłuższe, przy okazji można na stalowe. Prowadzenie ok, ale musisz pamiętać że masz wyżej położony środek ciężkości, efekt - moto inaczej wchodzi w zakręty. Wizualnie natomiast wygląda znacznie lepiej mimo iż te parę cm na papierze nie robi wrażenia to w naturze jest spora różnica. Wg mnie tak właśnie powinien wyglądać vstrom po wyjeździe z fabryki 😀
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawjeu
A2
Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 13:35, 06 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Ktoś jeszcze podnosił tył i przód motocykla? Strasznie mnie kusi ten zabieg bo dość często zdarza mi się zjechać z asfaltu i niestety, ale kilka razy zaryłem już płytą i stopką centralną. Ciekaw jestem czy faktycznie podniesienie nie ma większego wpływu na pracę tylnego amortyzatora. Co ze stopką centralną?
"Dla tych, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z centralki minusem będzie jej bezużyteczność po zmianie prześwitu. Ale można ją wywalić i zaoszczędzić kilka kilo masy. " - trochę lipa, ze stopki korzystam żeby chociażby sprawdzić samemu poziom oliwy w motocyklu... Może jakaś podstawka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawjeu
A2
Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 16:45, 05 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Czyżby temat zdechł? Zmieniłem motocykl na 650 XT (nie cyklop ) i ciągle kusi mnie żeby podnieść go do do wysokości Trampka czyli o jakieś 20-25mm.
W tym roku polatałem trochę po szutrach, dziurskach i solo prześwit 175mm wydaje się być ok. Gorzej jak już przemieszczałem się z plecaczkiem i bagażem, parę razy zaryłem płytą przy przeprawianiu się przez koleiny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrowczan
A1
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 6:01, 03 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Cena zestawu od Marselusa to ok.800 cebulionow, są tańsze alternatywy za kości i tuleje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Wto 11:22, 03 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Kości to zapewne taniej dostaniesz, ale te tuleje to raczej tylko tam są dostępne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawjeu
A2
Dołączył: 14 Cze 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 10:07, 25 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Jakby ktoś był ciekaw jak się jeździ z zestawem podwyższającym od Marselusa to odpowiem krótko: rewelka. Do góry poszedł przód i tył (kości 130mm). Nie należę do szczególnie wyokich osób (176cm) i trochę się cykałm, że braknie mi nóg, ale przezwyczaiłem się do nieco innego sposobu podpierania na światłach Na szuterkach nie brakuje już prześwitu nawet z pasażerką na pokładzie także ja jestem z operacji bardzo zadowolony. Na razie zrobiłem z zestawem koło 2000km, skutków ubocznych operacji absolutnie żadnych nie zarejestrowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriss
A
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Pią 21:22, 24 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
A może jakieś fotki wrzucisz jak się prezentuje itd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DW
A2
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 22:21, 16 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
pawjeu napisał: | Jakby ktoś był ciekaw jak się jeździ z zestawem podwyższającym od Marselusa to odpowiem krótko: rewelka. Do góry poszedł przód i tył (kości 130mm). Nie należę do szczególnie wyokich osób (176cm) i trochę się cykałm, że braknie mi nóg, ale przezwyczaiłem się do nieco innego sposobu podpierania na światłach Na szuterkach nie brakuje już prześwitu nawet z pasażerką na pokładzie także ja jestem z operacji bardzo zadowolony. Na razie zrobiłem z zestawem koło 2000km, skutków ubocznych operacji absolutnie żadnych nie zarejestrowałem. |
Jeździsz na kościach 130mm od Marselusa, więc mam prośbę o rozjaśnienie. Mój nowy nabytek jest obniżony, kości mają 155mm, myślałem żeby go przywrócić do ustawień fabrycznych na kościach 140mm ( na takich śmigałem poprzednim i było ok) ale z racji słusznego wzrostu, mogę spokojnie go nieco podnieść. Pytanie ile faktycznie podwyższają Moto te kości 130mm w stosunku do oryginalnych? I drugie pytanie, czy ich wytrzymałość w Twojej ocenie jest faktycznie lepsza lub chociaż porównywalna do oryginałnych?
Swoją drogą, jak ktoś będzie zainteresowany to te obniżające 155mm będą do sprzedania po podmiance.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Czw 3:28, 17 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Przełożenie na kościach jest prawie dwukrotne, czyli jak zmiana na kościach o 1cm to na moto wychodzi prawie 2cm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|