|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 21:04, 10 Gru 2012 Temat postu: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ? |
|
|
Czy ktoś wzmacniał oryginalny stelaż givi/kappa? PL3101.
Niestety z załadowanymi kuframi (m.in. żelazem) jest zbyt miękki.
Moto traci na stabilności przy wyższych prędkościach i manewrach, zwłaszcza na gorszych nawierzchniach.
Myslę, żeby tu i tam nadspawać, jakis zastrzał dodać.
Pytam, żeby nie wyważać otwartych drzwi.
Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 10:31, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ale co Ci się dokładnie dzieje z tym stelażem? Wygina się?
Jeżeli chodzi o stabilność to moto generalnie z kuframi bocznymi prowadzi się gorzej.
Jeżeli chodzi o sztywność to mogę polecić SW-MOTECH Quick-lock. Zaletą jest, że jak nie potrzebujesz kufrów bocznych można stelaż szybko odczepić.
Natomiast co do prowadzenia moto obładowanego to nie oczekuj cudów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:33, 11 Gru 2012 Temat postu: Re: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ? |
|
|
prostyelektryk napisał: | Czy ktoś wzmacniał oryginalny stelaż givi/kappa? PL3101.
Niestety z załadowanymi kuframi (m.in. żelazem) jest zbyt miękki.
Moto traci na stabilności przy wyższych prędkościach i manewrach, zwłaszcza na gorszych nawierzchniach.
Myslę, żeby tu i tam nadspawać, jakis zastrzał dodać.
Pytam, żeby nie wyważać otwartych drzwi.
Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne. |
Ja mam taki stelaż z poprzeczką między lewą i prawą stroną. Może taki patent by pomógł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 21:35, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
poprzeczka - łacznik między lewą i prawą stroną jest oryginalnie.
Problem ze stabilnością to głównie wężykowanie które zaczyna się przy ok. 150km/h.
Praktycznie każde rozpędzenie się do 170-180km/h kończyło się mocniejszym hamowaniem by owe wężykowanie uspokoić.
Też tak macie?
Wiem, że aerodynamika kufrów Givi TRK "szwankuje" ale z pewnością usztywnienie stelaża pomogłoby.
Przypuszczam, że kufry alu sa pod tym względem lepsze. Z różnych względów wybrałem Givi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaster81
Motocyklista
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielbark/Szczytno
|
Wysłany: Wto 21:45, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Przy takich prędkościach to byłoby aż dziwne gdyby nie 'wężykował' z kuframi. Tu nie chodzi o same stelaże czy kufry. Motocykl zapakowany jest jak żaglówka, nie ma co przesadzać z prędkościami. Jak Ty zapakowany po uszy chcesz grzać 180km/h to ładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 21:49, 11 Gru 2012 Temat postu: Re: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ? |
|
|
prostyelektryk napisał: |
...Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne. |
Tylko tak wyglada. Oryginalny Suzuki mocowany jest tylko w dwoch miejscach, bez wzmocnienia tylnego o ktorym pisze Cynek.
Masz TRK 46 litrowe ?
170km/h z takimi walizkami to tez nie malo
Na stabilnosc obciazonego moto przy takiej predkosci moga tez wplywac inne rzeczy, jak opony czy stan zawieszenia .
FJR z V Stroma nie zrobisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 21:55, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Już w testach zarówno małego jak i dużego DL'a testerzy zwracali uwagę na występujące zjawisko wężykowania naszych maszyn przy większych prędkościach jadąc z kuframi.
Taka uroda naszych DL'i
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 22:39, 11 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To chyba przypadłość większości motocykli ze stosunkowo miękkim i dużym skokiem zawieszenia. Varadero też wężykuje. Te typy tak mają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 10:18, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chcesz wyeliminować wężykowanie przy dużych prędkościach z kuframi to trzeba myśleć nad usztywnieniem zawieszenia i skróceniu jego skoku, na wzór nieco bardziej sport-turystycznych maszyn. Aerodynamiki nie zmienisz, ale charakterystykę zawieszenia możesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Pią 12:53, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Na oryginalnych kufrach Suzuki (TRAX) jest naklejka ostrzegająca przed przekraczaniem 130 km/h. Przy pewnej prędkości wężykowanie może przerodzić się w SHIMMY i możesz motonga nie wyprowadzić = GLEBA.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 18:06, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie w 2 osoby z kuframi w zeszłym roku leciałem po autostradzie 200-220 DLem, i nie było problemów. W tym roku - shimmy się już przy 150ciu załączało, a w kufrach mniej było(plus nie miałem 2 par płetw na kufrach siatką przypietych ). Szukam własnie na forum informacji o tym, bo już sam nie wiem czemu wezykuje, a dzisiaj w winklu wężykowało przy 80ciu na godzine jak prawie kolanem zszedłem do ziemi - a nie powinien.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 19:26, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
rommel, a opony??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19:36, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
nowiutkie continental road attack
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
torchio
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: silesia
|
Wysłany: Nie 19:50, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
prostyelektryk napisał: | poprzeczka - łacznik między lewą i prawą stroną jest oryginalnie.
Problem ze stabilnością to głównie wężykowanie które zaczyna się przy ok. 150km/h.
Praktycznie każde rozpędzenie się do 170-180km/h kończyło się mocniejszym hamowaniem by owe wężykowanie uspokoić.
Też tak macie?
Wiem, że aerodynamika kufrów Givi TRK "szwankuje" ale z pewnością usztywnienie stelaża pomogłoby.
Przypuszczam, że kufry alu sa pod tym względem lepsze. Z różnych względów wybrałem Givi. |
ja mam kufry k33 (są ciut mniejsze i bardziej aerodynamiczne niz 40 litrowe) i centralnego shada sh50.
Zapakowany normalnie (bez przeciążania kufrów bo one też mają własną wytrzymałość) można spokojnie jechać 160. 180 miałem sporadycznie ale dało sie jechać nie było żadnych objawów muszycach do hamowania.
Problem o którym piszesz moze wynikać z:
- przeciążenia kufrów
- nierównomiernego obciążenia kufrów
poza tym latanie z kuframi i to fest załadowanymi z dużymi prędkościami jest delikatnie mówiąc nierozsądne. Sam jak sie rozpędzałem powyżej 160 się bałem coby sie nic nie urwało... (bo miały więcej zapakowane niż 10 kg) bo producent nie zaleca takich prędkości.
Jazda ze stałymi wysokimi prędkościami nie jest po prostu bezpieczna. Kufry boczne mogą się po prostu urwać. Ubezpieczyciel nie wypłaci raczej kasy poszkodowanym przez Ciebie innym uczestnikom ruchu.
Givi ani kappa nie przewidywalny takiego użytkowania
ty masz większe kufry a ładowność producenta też niby 10 kg.
te 46 litrowe są na prawdę ładne. ale może lepsze byłyby aluminiowe z jakimś lepszym stelażem.
Bo waga twoich kufrów po zapakowaniu na pewno jest większa niż 10 kg (keśli ja mogę zapakować 14 kg lekko do k33 to Ty pewnie z 18 lekko a stelaże są takie sobie plus ta prędkość ponadnormatywna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Nie 20:01, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 8:48, 10 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
rommel napisał: | nie miałem 2 par płetw na kufrach siatką przypietych ). . |
Sądzę, że te płetwy stabilizowały motocykl aerodynamicznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|