 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blazimir
Motocyklista
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: Śro 23:33, 04 Maj 2011 Temat postu: Wspomaganie sprzęgła - easy pull. |
|
|
Wiem, ze w DL to pewna abstrakcja, ale byc moze ktos zetknal sie kiedys z akcesoriami sluzacymi zmniejszeniu sily, potrzebnej do wcisniecia klamki sprzegla? Zastanawim sie, co by tu zrobic, zeby w moim Tygrysie klamka chodzila lzej, bo jazda po miescie to koszmar. Na domiar zlego, strzelila mi dzisiaj linka, fakt faktem dorabiana, ale teraz musze czekac na zamowionego wczesniej oryginala ok 3 tyg. ktorego na pewno potraktuje smarem teflonowym. Ale do rzeczy, spotkal sie ktos kiedys z takimi urzadzeniami:
1. Wspomaganie sprzegla [link widoczny dla zalogowanych]
2. Cala klamka z tym systemem: [link widoczny dla zalogowanych]
Ad.1 Zastanawia mnie jedna rzecz: urzadzenie wyglada tak [link widoczny dla zalogowanych]
Czy jego zastosowanie, moze spowodowac, ze nie dojdzie do pelnego wysprzeglenia i tarcze beda sie fajczyc? Czy jest to kwestia pozniejszej regulacji? Czy po prostu nie zmieni sie nic, a tylko sprzeglo zacznie szybciej "brac"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Czw 7:46, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Oczywiście że zmieni. Sprzęgło będzie "brało" bliżej kierownicy, czyli będzie wysprzęglane mniej niż normalnie. A czy to ma wpływ na prace sprzęgła, to już zależy od konkretnego modelu motocykla. W skrajnych przypadkach może być problem ze zmianą biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Czw 9:59, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mnie zawsze łapsko bolało po całym dniu od sprzęgła w moim dl-u - po kupnie akcesoryjnych klamek i przejechaniu 2600km w weekend majowy, stwierdzam, ze to był strzał w 10-kę - klamka standardowa jest po prostu toporna, bez żadnej regulacji itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:35, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Hmmm... Ciekawa sprawa... Jeżeli działa to ja też bym chętnie coś takiego zapodał do Viadra, bo w korkach ręka odpada!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 21:54, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sorier napisał: | Oczywiście że zmieni. Sprzęgło będzie "brało" bliżej kierownicy, czyli będzie wysprzęglane mniej niż normalnie. A czy to ma wpływ na prace sprzęgła, to już zależy od konkretnego modelu motocykla. W skrajnych przypadkach może być problem ze zmianą biegów. |
BZDURA
Sprzeglo bedzie pracowalo jak do tej pory tylko lzej, i ogladajac ten mechaniz od wewnatrz to nawet prawdopodobnie bez regulacji sie obejdzie, gdybym mial sprzeglo na linke to bez wachania bym takie cos zalozyl.
WW dotyczy tego mechanizmu osobno.
Natomiast zintegrowana klamka, to jescze prostszy mechanizm i tez nie trzeba nic dodatkowo regulowac, wystarczy tylko wybrac jedna z trzech pasujacych pozycji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Pią 9:01, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | sorier napisał: | Oczywiście że zmieni. Sprzęgło będzie "brało" bliżej kierownicy, czyli będzie wysprzęglane mniej niż normalnie. A czy to ma wpływ na prace sprzęgła, to już zależy od konkretnego modelu motocykla. W skrajnych przypadkach może być problem ze zmianą biegów. |
BZDURA
Sprzeglo bedzie pracowalo jak do tej pory tylko lżej |
No to gratuluje wiedzy z zakresu mechaniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:39, 08 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego sorier, nie wiadomo czy będzie brało bliżej kierownicy czy nie, bo to zależy od konkretnego motocykla i od regulacji linki! Z całą pewnością natomiast, zmieni skok klamki do dżwigni sprzęgła, dokładnie ta sama zasada obowiązuje odnośnie radialnych pomp hamulca które można zaadaptować także na potrzeby sprzęgła hydraulicznego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Pon 9:58, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | ... nie wiadomo czy będzie brało bliżej ... Z całą pewnością natomiast, zmieni skok klamki do dżwigni sprzęgła ... |
Sam sobie zaprzeczyłeś. Jeżeli zmieni się skok (w tym wypadku powiększy) to automatycznie sprzęgło będzie "brało" bliżej kierownicy.
Chyba nie wszyscy rozumieją zasadę działanie tego urządzenia. Otóż działa ono na zasadzie zwykłej przekładni, więc spadek siły potrzebnej do wciśnięcia klamki jest proporcjonalny do zwiększenia jej skoku czynnego (czyli od pozycji "zaczyna brać" do pozycji "klamka puszczona". A zwiększenie skoku (przy zachowaniu luzu wymaganego przez fabrykę) powoduje zmniejszenie odległości od kierownicy do pozycji klamki "zaczyna brać".
Oczywiście to nie znaczy że sprzegło w DL będzie źle pracowało, znaczy to tylko ze na pewno zmieni się jego praca.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Pon 10:02, 09 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 11:29, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sorier tworzysz zbedna w tym miejscu teoria, tym samym macac w glowach zainteresowanym.
Ja mam pytanie masz to ustrojstwo u siebie?? masz z tym jakies faktyczne doswiadczenia??
Teoretyzownie to najprostsze, i mozna innym wytykac niedomowienia, ale umowmy sie ze jezeli ktos wypuszcza tkaie cos na rynek to znaczy ze ma to usprawnic prace sprzegla a nie pogorszyc.
Zapoznalem sie dokladnie z obydwoma urzadzeniami i zarowno w kompaktowej klamce jest regulacja do prawidlowego ustawieniaklamiki, jak i w urzadzeniu zewnetrznym system dzwigni jest tak zrobiony ze ruch linki jest taki sam wiec nie ma co panikowac, a w dodatku tez w tym urzadzeniu zewnetrznym masz regulacje przy klamce ktora tez mozna wykorzystac do ustawienia prawidlowego skoku sprzegla.
UWAGA: Sprzeglo zawsze bedzie pracowalo tak samo, a tutaj rozwazamy prace klamki sprzegla, czyli sterowania sprzeglem, a to poniekat dwie rozne sprawy i warto by bylo o tym pamietac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Pon 12:46, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo nie byłoby tej dyskusji gdybyś zupełnie bezpodstawnie nie skwitował mojego postu stwierdzeniem BZDURA.
(...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:28, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sorier napisał: | roadrunner napisał: | ... nie wiadomo czy będzie brało bliżej ... Z całą pewnością natomiast, zmieni skok klamki do dżwigni sprzęgła ... |
Sam sobie zaprzeczyłeś. Jeżeli zmieni się skok (w tym wypadku powiększy) to automatycznie sprzęgło będzie "brało" bliżej kierownicy.
Chyba nie wszyscy rozumieją zasadę działanie tego urządzenia. Otóż działa ono na zasadzie zwykłej przekładni, więc spadek siły potrzebnej do wciśnięcia klamki jest proporcjonalny do zwiększenia jej skoku czynnego (czyli od pozycji "zaczyna brać" do pozycji "klamka puszczona". A zwiększenie skoku (przy zachowaniu luzu wymaganego przez fabrykę) powoduje zmniejszenie odległości od kierownicy do pozycji klamki "zaczyna brać".
Oczywiście to nie znaczy że sprzegło w DL będzie źle pracowało, znaczy to tylko ze na pewno zmieni się jego praca. |
Nie bardzo rozumiem w który miejscu sobie zaprzeczyłem?? Jestem w stanie wyregulować sobie "branie sprzęgła" w dowolnym miejscu skoku klamki, zachowując prawidłowy luz na klamce, to po piersze... Po drugie, miejsce "brania" sprzęgła zależy od kondycji samego sprzęgła, stanu sprężyn, zużycia tarcz itp. co za tym idzie zmienia się w czasie. Ma się to nijak do twojego twierdzenia, że po zastosowaniu tego ustrojstwa, sprzęgło będzie brało wcześniej. Należy pamiętać że przy zastosowaniu tego urządzenia mamy regulację na 2 linkach, zasadniczej i dodatkowej, co za tym idzie możliwości regulacji, na dobrą sprawę dowolne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Pon 19:15, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
mnie się wydaje że to nic innego tylko zastosowanie dźwigni archimedesowskiej. Zakłada ona że duży ruch o małej sile na dłuższym ramieniu dźwigni przekłada się na mały ruch ale o dużej sile na krótkim ramieniu dźwigni. Skoro więc zakładając że zakres ruchu klamki jest ograniczony fizjologią człowieka to klamka wykonuje mniej więcej taki sam ruch zarówno zwykła przyczepione bezpośrednio do linki sprzęgła jaki i ta z ustrojstwa. Przekłada się na to na ruch linki sprzęgła. Zatem jeśli przyjmiemy że w normalnej klamce, ruch klamki ok 4cm przekłada się np na 1,5cm ruchu linki to w tym ustrojstwie przekłada się na 1,5 cm ramienia przekładni co daje ok 0,75cm ruchu linki sprzęgła. Zatem istnieje ryzyko że sprzęgło nie będzie do końca wysprzęglone. Można to zniwelować większym naciągiem linki ale wówczas siła potrzebna do wysprzęglenia będzie podobna ergo nic nie zyskujesz, albo, nie będzie dochodziło do pełnego wysprzęglenia więc obrywać będzie skrzynia...
no ale może się mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 20:40, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sorier napisał: | Floydoo nie byłoby tej dyskusji gdybyś zupełnie bezpodstawnie nie skwitował mojego postu stwierdzeniem BZDURA.
(...) |
i tu Cie boli, poprostu nie przyjmujesz krytyki na swoj temat a czasem trzeba
Cytat: | mnie się wydaje że to nic innego tylko zastosowanie dźwigni archimedesowskiej. Zakłada ona że duży ruch o małej sile na dłuższym ramieniu dźwigni przekłada się na mały ruch ale o dużej sile na krótkim ramieniu dźwigni |
dobrze myslisz tylko pamietaj ze skoro klamka ma 4 cm skoku to sprzeglo nie pracuje na zalym skoku klamki, moment rozlaczenia i zalaczenia sprzegla jest bardzo maly, moze 1 cm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Pon 21:08, 09 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Pon 21:56, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Być może - więc odbędzie się to likwidacją luzu i spodziewam się kłopotów z półsprzęgłem o płynną jego regulacją....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 22:01, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kastor30 napisał: | Być może - więc odbędzie się to likwidacją luzu i spodziewam się kłopotów z półsprzęgłem o płynną jego regulacją.... |
nie musisz sprzeglo bedzie dzialac jak dotychczas tylko lzej.
roadrunner wyzej wspomnial, ze masz dwie regulacje do dyspozycji wiec wszystko idzie wyregulowac, przecia to nie ruski traktor ze poprostu tak musi byc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:04, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | ...
dobrze myslisz tylko pamietaj ze skoro klamka ma 4 cm skoku to sprzeglo nie pracuje na zalym skoku klamki, moment rozlaczenia i zalaczenia sprzegla jest bardzo maly, moze 1 cm  |
Ale prawdą też jest, że im mniej rozłączone sprzęgło tym bardziej "ciągnie" a to nie jest zdrowe, ani dla skrzyni, ani dla samego sprzęgła...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 22:23, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Floydoo napisał: | ...
dobrze myslisz tylko pamietaj ze skoro klamka ma 4 cm skoku to sprzeglo nie pracuje na zalym skoku klamki, moment rozlaczenia i zalaczenia sprzegla jest bardzo maly, moze 1 cm  |
Ale prawdą też jest, że im mniej rozłączone sprzęgło tym bardziej "ciągnie" a to nie jest zdrowe, ani dla skrzyni, ani dla samego sprzęgła... |
dobra poddaje sie nie jestem w stanie Wam tego wytlumaczyc, moze dlatego ze kiepski ze mnie pedagog, ale za to lepszy mechanik.
Jedno wiem na pewno, sprzeglo bedzie chodzic dobrze, ale nie wiem jak to na chlopski/zrozumialy jezyk przelozyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:32, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | roadrunner napisał: | Floydoo napisał: | ...
dobrze myslisz tylko pamietaj ze skoro klamka ma 4 cm skoku to sprzeglo nie pracuje na zalym skoku klamki, moment rozlaczenia i zalaczenia sprzegla jest bardzo maly, moze 1 cm  |
Ale prawdą też jest, że im mniej rozłączone sprzęgło tym bardziej "ciągnie" a to nie jest zdrowe, ani dla skrzyni, ani dla samego sprzęgła... |
dobra poddaje sie nie jestem w stanie Wam tego wytlumaczyc, moze dlatego ze kiepski ze mnie pedagog, ale za to lepszy mechanik.
Jedno wiem na pewno, sprzeglo bedzie chodzic dobrze, ale nie wiem jak to na chlopski/zrozumialy jezyk przelozyc. |
Ale ja doskonale to rozumiem i wiem że będzie działać dobrze. W motocyklach np. trialowych skok klamki sprzęgła jest nieduży, a dzwigni sprzęgła wręcz minimalny, przez co pracuje ono leciutko...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Wto 9:44, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kastor30 napisał: | ... Zatem jeśli przyjmiemy że w normalnej klamce, ruch klamki ok 4cm przekłada się np na 1,5cm ruchu linki to w tym ustrojstwie przekłada się na 1,5 cm ramienia przekładni co daje ok 0,75cm ruchu linki sprzęgła. ... |
Masz w 100% racje. Jako jedyny. Poza mnę oczywiście
Ten wynalazek to najzwyklejsza przekładnia. Jeżeli jej przełożenie wynosi np 1,33, to siła potrzebna na klamce zamiast 1kG wyniesie 0,75kG, ale jednocześnie skok czynny klamki zamiast 6cm wyniesie 8cm a to może spowodować niecałkowite wysprzęglanie.
Regulacja linki jest tylko jedna. I co więcej, luz na mierzony na klamce trzeba zwiekszyć proporcjonalnie do przełożenia. Jeżeli normalnie luz na końcu klamki wynosi np 20mm to po zastosowaniu "wzmacniacza" trzeba ustawić luz 27mm (jeżeli przełożenie wynosi 1,33).
Wiem że dla niektórych i to będzie bzdurą, ale takie są zasady mechaniki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Wto 9:47, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 9:41, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Myślę, że będzie działać dobrze:) Kilkanaście lat temu temat był przerabiany w rowerach, przy okazji zmiany systemu hamulców (które oczywiście też są uruchamiane za pomocą linek) Zaczęto nawet robić klamki dwusystemowe, gdzie odległość punktu mocowania linki do samej klamki (względem osi pracy tej klamki) była regulowana (patrz allegro.pl/klamki-hamulcowe-shimano-deore-lx-m571-wyprzedaz-i1590860001.html). Działa to na tej samej zasadzie jak pokazana na początku klamka.
U siebie jak regulowałem sprzęgło to zauważyłem, że skok klamki potrzebny na rozłączenie tarcz sprzęgła to ok 1/3 - 1/4 skoku całej klamki. To urządzenie wg mnie powinno więc działać dobrze, bo jest jeszcze spory zapas (sprzęgło będzie po prostu całkowicie rozsprzęglone nie w 1/3 tylko w 1/2 ruchu klamki). Czyli będzie lżej, ale trzeba będzie wykonać większy ruch klamką Zboczenie rowerowe podpowiada żeby lepiej kupić klamkę. Mniejsza masa (w rowerze to ważne) i jeden mechanizm mniej (to na wypadek awarii w głębokim tybecie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Śro 10:55, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Można też łącznie z tym wynalazkiem zastosować sportowe tarcze sprzęgłowe, jeżeli oczywiście takie do DL występują. Trzeba by za oceanem poszukać. Takie tarcze wymagają mniejszego skoku klamki, więc przełożenie mechanizmu wysprzęglającego może być mniejsze. Sprzęgło pracuje pewniej i szybciej. Wadą natomiast jest niestety cena, dostepność i "brutalność" pracy (praktycznie zero-jedynkowy tryb pracy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kastor40
Motonita
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mysłowice - Śląskie
|
Wysłany: Śro 10:55, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
U siebie jak regulowałem sprzęgło to zauważyłem, że skok klamki potrzebny na rozłączenie tarcz sprzęgła to ok 1/3 - 1/4 skoku całej klamki. |
No i to jest kluczowa informacja . Czyli zmniejsza się luz na klamce ale sprzęgło z ustrojstwem powinno się wysprzęglać . Kwestia wyregulowania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mater
A1
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiskitki/k Żyrardowa
|
Wysłany: Czw 10:38, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Chłopy czytam i nie wierzę, motocykliści to twardziele. Staja przeciwko wszystkiemu i nie pękają a tu taki temat „Wspomaganie sprzęgła - easy pull”. Jak ktoś nie ma pary w łapie to niech wzmacnia paluch przez marszczenie … moim zdaniem to gadżet dla panów w różowych stringach i z logiem tęczy z podpisem punkt „G” mam w „D”.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 11:28, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
mater napisał: | Chłopy czytam i nie wierzę, motocykliści to twardziele... |
A moim zdaniem przeciętni ludzie różniący się od innych tylko użytkowanym pojazdem. Czyli są wśród nich również tacy co lubią komfort, wygodę i udoskonalenia.
Po co nam wspomaganie hamulca - przecież mógłby być na lince, a co? Niech prawa "łapa" też pracuje.
mater napisał: | Jak ktoś nie ma pary w łapie to niech wzmacnia paluch przez marszczenie … |
Piszesz z doświadczenia? Ciekawa forma treningu, ale raczej dla pryszczatych nastolatków.
mater napisał: | ...moim zdaniem to gadżet dla panów w różowych stringach i z logiem tęczy z podpisem punkt „G” mam w „D”. |
Zdanie każdy może mieć odmienne, ale nie widzę powodu dla którego musisz obrażać kilku kolegów, którzy w powyższych postach zainteresowali się takim gadżetem.
Pomyliłeś forum z oborą, ogarnij się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blazimir
Motocyklista
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: Czw 12:09, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
mater napisał: | Chłopy czytam i nie wierzę, motocykliści to twardziele. Staja przeciwko wszystkiemu i nie pękają a tu taki temat „Wspomaganie sprzęgła - easy pull”. Jak ktoś nie ma pary w łapie to niech wzmacnia paluch przez marszczenie … moim zdaniem to gadżet dla panów w różowych stringach i z logiem tęczy z podpisem punkt „G” mam w „D”. |
No to żeś błysnął. Gratuluję. Dlugo myslales nad taka wypowiedzia? Nie będę zniżać się do Twojego poziomu i wchodził w dywagacje nt. orientacji seksualnej i Twoich sposobach samozabawy (moze masz jakis kompleks na tym punkcie i musisz koniecznie wyladowac gdzies swoje frustracje?). Poza tym, ewidentnie czytanie ze zrozumieniem przewyzsza Twoj poziom intelektualny, gdyz temat dotyczy motocykla Triumph Tiger. Miales do czynienia z tym pojazdem, jezdziles, wiesz jak pracuje sprzeglo? Jesli nie masz zielonego pojecia o danej kwestii, to nie pajacuj, bo takich nam tutaj nie potrzeba.
Pozostalym kolegom dziekuje serdecznie za merytoryczne wypowiedzi i przekazana wiedze. Zasiegnalem tez jezyka u zaznajomionych mechanikow i w praktycznie wszystko zgadza sie z tym, co zostalo tutaj powiedziane. Sprzeglo dobrze wyregulowane, bedzie do konca wysprzeglac i problemu nie powinno byc. Wiece czasu i precyzji wymagac bedzie tylko wlasciwie ustawienie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Blazimir dnia Czw 12:13, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:14, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Nie drapać się dziewczyny, temat dotyczy kwestii technicznej wspomagania. O sensie użytkowania niech każdy zadecyduje sam, tak więc własne przemyślenia o różowych stringach kolego mater zachowaj proszę dla siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:46, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kastor30 napisał: | miotacztruskawek napisał: |
U siebie jak regulowałem sprzęgło to zauważyłem, że skok klamki potrzebny na rozłączenie tarcz sprzęgła to ok 1/3 - 1/4 skoku całej klamki. |
No i to jest kluczowa informacja . Czyli zmniejsza się luz na klamce ale sprzęgło z ustrojstwem powinno się wysprzęglać . Kwestia wyregulowania... |
Moim zdaniem luz na klamce można skasować całkowicie, ew. zostawić jakiś minimalny, ważny jest luz na lince sprzęgła a nie na przekładni!
Kol. sorier, nie bardzo rozumiem co ma niby dać pozostawienie aż tak dużego luzu na klamce?? Wtedy ustawiając luz także na właściwej lince sprzęgła przestanie ono wysprzęglać wogóle! Obejżyj sobie to urządzenie jeszcze raz dokładnie! Tam jest kawałek linki z regulacją + regulacja na lince sprzęgła + regulacja na dżwigience przy silniku, razem 3 możliwości regulacji, chyba że to ja ślepy jestem i liczyć nie umiem...
Kolego mater, spróbuj sobie "poklamkować" sprzęgłem np. w Viaderku, wtedy pogadamy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mater
A1
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiskitki/k Żyrardowa
|
Wysłany: Pią 9:29, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
W mojej wypowiedzi nie miałem najmniejszego zamiaru nikogo obrazić, jednak zauważam że nie który poczuli się bardzo dotknięci i zaczęli odnosić się do mojego doświadczenia jak również seksualności. No cóż „uderz w stół a nożyce się odezwą”. Co do jazdy na motocyklach różnego rodzaju nie będę pisał o moim doświadczeniu a jest spore.
Natomiast ludzie który siadają na motocykle typ DL, Varadero TDM itp. i nie poosiadają „prymitywnej siły” to nie jednokrotnie byłem świadkiem jak się „wywalali” przy przeciskaniu miedzy puszkami. Mając powyższe na uwadze moim skromnym zdaniem ludzie za bardzo zawierzają nowinka technicznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorier
A2
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: M-ce 09
|
Wysłany: Pią 15:17, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | ... Kol. sorier, nie bardzo rozumiem co ma niby dać pozostawienie aż tak dużego luzu na klamce?? |
To był tylko przykład potrzebny do obliczeń. Umyślnie przeze mnie przejaskrawiony, dla łatwiejszego zrozumienia tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:50, 13 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
sorier napisał: | roadrunner napisał: | ... Kol. sorier, nie bardzo rozumiem co ma niby dać pozostawienie aż tak dużego luzu na klamce?? |
To był tylko przykład potrzebny do obliczeń. Umyślnie przeze mnie przejaskrawiony, dla łatwiejszego zrozumienia tematu. |
No to ok, wszystko jasne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Pon 22:11, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No to daliscie sobie po razie, ale
czy jest jakies sprawdzone rozwiazanie do 650 na lzej chodzace sprzeglo, czy ktos zastosowal i dokladnie co zastosowal, sama "cudownie zaprojektowana" dzwignie czy wspomaganie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|