|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 14:51, 25 Maj 2014 Temat postu: Woltomierz [wartości ładowania] |
|
|
Siema
Jako, że z informacji jakie są na forum można wywnioskować, iż stosunkowo często pada. aku w Dlach zamontowałem sobie woltomierz. Podłączyłem sobie pod postojówki, nie bezpośrednio do aku.
Wszystko pięknie działa jednak nie do końca wiem jakie powinny być prawidłowe odczyty.Tzn:
-ile na wyłaczonym silniku i przekręconej stacyjce (1)
-ile w właczonym silniku na biegu jałowym (2)
-ile podczas jazdy (3)
Narazie zapamiętałem tylko wartość (1) tj. ok 11,5V i (3) tj. 13.2-13,4V
Moglibyście podać jak powinno być ok i jakie u Was sa odczyty?
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 18:09, 25 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Wbrew pozorom na swoje pytanie możesz odpowiedzieć sam mierząc napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora i jest to wg mnie jedyne prawidłowe miejsce które daje na 100 % pewne wyniki i te pomiary odnieść do tego co mierzysz przy postojówkach . Z praktyki obserwuję ,że na instalacji spadek napięcia dochodzi nawet niekiedy do 1,5 V w zależności od miejsca w którym się je mierzy . Wpływ na to ma stan instalacji czyli jakość styków , wtyczek oraz ilość podłączonych punktów ( urządzeń ) . Znaczenie ma również stan akumulatora szczególnie jeśli mierzysz napięcie tylko po stacyjce gdzie masz załączone światła mijania . Wtedy w punkcie jak podajesz czyli przy postojówkach napięcie może nawet spaść chwilowo do 8V a i tak jeszcze jest szansa ,że moto odpali . Odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie i biorąc powyższe pod uwagę dodając spadek średnio 1V wyniki można uznać za całkowicie prawidłowe . Na biegu jałowym alternator nie ładuje . Mierząc na aku ładowanie powinno się zawierać podobnie jak w samochodzie od 13,9 do 14,5 V . Mierząc zaś na samym alternatorze z tego co pamiętam ładowanie ma być na poziomie 75V .
P.S.
Znalazłem w manualu ,że ładowanie na światłach mijania przy 5000 obr/min mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 14V do 15,5 V .
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Nie 20:40, 25 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:16, 25 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Masz rację Kangur. Powinno być powyżej 14V.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 22:21, 25 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie za wypowiedzi
Od marca (tj. od kiedy mam motocykl) ani razu nie ładowałem akumulatora (a podobno ma tylko 1 sezon) więc może po prostu trzeba go podładować
Z tego co pamiętam to chyba o 1V było różnicy napięcia u mnie między obwodem, a bezpośrednio aku - jak montowaliśmy to najpierw podpięliśmy bezpośrednio i było lekko ponad 12V na wyłączonym motocyklu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 23:28, 25 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Generalnie instalacja miedzy aku a światłami biegu tu i tam... Od Aku do stacyjki, potem z powrotem pod aku do skrzynki bezpieczników, i znowu do lampy. Jednym przewodem idzie prąd do świateł i fabrycznego złącza grzanych manetek. Spadki napięcia na światłach postojowych (czy innych) mogą się więc zmieniać w zależności od pracy świateł drogowych, czy złącza grzanych manetek, a nawet od wciśniętego hamulca... Jeżeli więc chcesz mieć pewny odczyt podpinaj się bezpośrednio pod aku... Inaczej któregoś dnia włączysz długie światła, a z woltomierza odczytasz, że nie masz ładowania ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 12:51, 26 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Generalnie instalacja miedzy aku a światłami biegu tu i tam... Od Aku do stacyjki, potem z powrotem pod aku do skrzynki bezpieczników, i znowu do lampy. Jednym przewodem idzie prąd do świateł i fabrycznego złącza grzanych manetek. Spadki napięcia na światłach postojowych (czy innych) mogą się więc zmieniać w zależności od pracy świateł drogowych, czy złącza grzanych manetek, a nawet od wciśniętego hamulca... Jeżeli więc chcesz mieć pewny odczyt podpinaj się bezpośrednio pod aku... Inaczej któregoś dnia włączysz długie światła, a z woltomierza odczytasz, że nie masz ładowania ... |
Jak podepnę do aku to cały czas będzie brał prąd... Puki co jedyny spadek napięcia odczytalem gdy włączyłem awaryjne 13,4->11,5->13,4V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 15:04, 26 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: | Jak podepnę do aku to cały czas będzie brał prąd... Puki co jedyny spadek napięcia odczytalem gdy włączyłem awaryjne 13,4->11,5->13,4V |
Woltomierz nie pobiera prądu , ale fakt, będzie cały czas pracował...
Swego czasu miałem niestety przykre doświadczenia z instalacją (upaliłem kostkę od stacyjki), dlatego podpinałbym się jak najbliżej aku. Zresztą jak sam widzisz na instalacji moto masz ok 1V spadku napięcia... To nie jest zbyt miarodajny pomiar...
Nie mówię, żeby specjalnie dla woltomierza montować przekaźnik, ale gdybyś już miał jakiś przekaźnik wstawiony, do grzanych manetek, gniazda zapalniczki, dodatkowego oświetlenia, czy czegoś w tym stylu, to tam bym się podpinał... Ew może to być też motywacja do jakiegoś powerboxa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|