|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:19, 30 Paź 2011 Temat postu: szosówki vs dualsporty - wady/zalety |
|
|
póki co używam opon szosowych (Michelin Pilot Road), sprawdzają się nieźle, w sumie nie mam zastrzeżeń poza tym że "gwiżdżą" przy wyższych prędkościach i - jak to szosówki - są prawie łyse więc po piachu lub błocie się ślizgają.
Zastanawiam się jednak nad zmianą na opony typu dualsport (tj. szosa 80%, teren 20%), prawdopodobnie będą to Metzler Tourance.
Jakie są według was zalety i wady stosowania obu typów opon (niezależnie od marki)?
Ile maksymalnie wytrzymują dualsporty, jak się w nich jeździ w terenie i na ulicy , jak z głośnością, sterownością - porównując do szosówek, itd.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 0:30, 31 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Nie 20:54, 30 Paź 2011 Temat postu: Re: szosówki vs dualsporty - wady/zalety |
|
|
tdm napisał: | póki co używam opon szosowych (Michelin Pilot Road), sprawdzają się nieźle, w sumie nie mam zastrzeżeń poza tym że "gwiżdżą" przy wyższych prędkościach i - jak to szosówki - są prawie łyse więc po piachu lub błocie się ślizgają.
Zastanawiam się jednak nad zmianą na opony typu dualsport (tj. szosa 80%, teren 20%), prawdopodobnie będą to Metzler Tourance.
Jakie są według was zalety i wady stosowania obu typów opon?
Ile maksymalnie wytrzymują dualsporty, jak się w nich jeździ w terenie i na ulicy , jak z głośnością, sterownością - porównując do szosówek, itd. |
Kolego chyba nie czytasz forum bo tu wielu na ten temat zęby zjadło. Wyszukiwajka - plis
ja latam na tych oponkach i jest ok. Nie chcę się rozpisywać bo zaraz się zacznie. TDM - to już drugi raz jak zapytujesz się o sprawy oczywiste
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 21:35, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
no tak, jakieś uwagi tu, inne tam, czemu nie zebrać tego w jednym temacie? nie ja jeden mam dylemat j.w.
Idzie mi nie tyle o konkretne marki lub modele opon, ile o uwagi "in genere", dotyczące konstrukcji dualspport jako takiej.
Jak jeździsz na Tourance to podzirel się wrażeniami, to co dla ciebie jest oczywiste nie jest oczywiste dla tych którzy mieli założone tylko szosówki.
Np. na innym forum w ogóle odradzano takie opony do motocykla turystycznego pisząc że w terenie i tak specjalnie nie pomogą, a na drodze szybko się zużywają, są niezbyt stabilne i głośne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 21:42, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:42, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
1) Jakie dual sporty chciałeś do TDM? bo o ile mi wiadomo to tego typu opony są w rozmiarze 17/18 cali na tył i 19/21cali przód a TDM ma 17/17
2) Jeżeli przebieg 17tys dla tyłu i 26tys dla przodu (Michelin Anakee) to szybkie zużywanie to hmmmm
3) Być może są głośniejsze, ale mając DL'a z oponami asfaltowymi jest on trochu jakby "wyskastrowany" - ja bym się na szuter nie odważył zjechać na Pilot Road.
A swoją drogą na asfaltowych oponach DL wygląda trochu kiepsko - ale to już kwestia indywidualna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 21:45, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Nie 21:51, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
NO
Ale jakiej głośności mówimy? Przecież wiatr robi swoje
u mnie Tourance tył - 19 kkm i dalej jadę i jest sporo a przód wymieniłem po moich 19 kkm ale nie wiem ile było wcześniej (data 25/06)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:48, 30 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: |
Jak jeździsz na Tourance to podzirel się wrażeniami, to co dla ciebie jest oczywiste nie jest oczywiste dla tych którzy mieli założone tylko szosówki.
Np. na innym forum w ogóle odradzano takie opony do motocykla turystycznego pisząc że w terenie i tak specjalnie nie pomogą, a na drodze szybko się zużywają, są niezbyt stabilne i głośne. |
Właśnie dlatego temat który założyłeś jest bez sensu.
Ja przykładowo opony zużywam co jakieś 13 000km obie, większość osób na forum zużywa jeden przód na dwa tyły.
O czym to świadczy? Dokładnie o niczym jeden te same opony zajeździ w 6000 a drugi w 22 000, wszystko jest kwestią stylu jazdy itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 0:26, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
o no to powoli mamy jakieś konkrety. Może ktoś jeszcze się przesiadał z szosówek na dualsporty lub odwrotnie i ma porównanie?
mówimy o oponach do DL, oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quiki
A2
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pon 8:48, 31 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Jak kupiłem Dl miałem założony kpl Dunlopów Rad Smart zrobiłem na nich ok 5kkm teraz mam założony nowy kpl Anakee i żadnej różnicy na minus nie odczuwam. Nawet lepiej mi sie jezdzi na annakach ale pewnie dlatego ze są nowe a tamte były juz troche sfatygowane. Podsumowując po przesiadce na duale jestem bardzo zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|