|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1cezar
Gość
|
Wysłany: Pon 18:27, 25 Cze 2007 Temat postu: scottoiler w dl 650 |
|
|
witam Wszystkich
czy ktoś z Was zakładał scottoilera do dl-a?jeśli tak , to proszę o pomoc!!!instrukcja przerasta moje pojmowanie mechaniki niestety...
pozdrawiam Wszystkich
1cezar
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 8:44, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
nic na ten temat nie wiem. w tysiącu kolega załozył i szybko zdjoł. mówi, że się nie sprawdziło to i ja jakoś o ten cód techniki nie walczyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:07, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Tez się napaliłem ale jak Buber napisał też zrezygnowałem z pomysłu. Jesli już to samemu zrobić
Wolę już sam smarować.
PS. MotoSzkodnik a jaki ten smar do żużlowych używasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 14:20, 01 Lip 2007 Temat postu: Scotoiler własnej roboty |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów .To jest mój pierwszy post i bardzo się cieszę że nareszcie jest forum dla Dl-owców.
Zrobiłem sobie automatyczne smarowanie łańcucha i po testach i próbach jestem bardzo zadowolony.
Nie ukrywam że wzorowałem się na scotoilerze opisanym w Którymś Świecie motocykli.
Chciałem mój scotoiler przedstawić na zdjęciach ale niestety nie wiem jak wklejać zdjęcia na forum. żeby wszyscy mogli oglądać bez komplikacji.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Czw 21:57, 05 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Zainteresowanych prostym urządzeniem do automatycznego smarowania łańcucha zapraszam do oglądnięcia fotek link: [link widoczny dla zalogowanych] Po otwarciu strony kliknąć u dołu ekranu na Free a następnie przepisać kod i kliknąć download a później rozpakować i oglądać. Przepraszam trochę to skomplikowane ale nie wiem jak wklejać fotki do postów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Brzo
Administrator
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:52, 06 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Niezłe a ten zawór to jaki jest?
PS. Fotek narazie nie można wklejać Jak się przeniesiemy na płatne forum to wtedy coś wymyślimy Myślę, że już niedługo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 17:55, 06 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jeżeli mowa o zaworze elektromagnetycznym to kupiłem zawór paliwowy do instalacji gazowych cena ok 50-60zł Natomiast zaworek precyzyjny to zaworek stosowany w akwarystyce do kupienia np tutaj [link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli ktoś chciałby sobie takie urządzenie wykonać to proponuję robić tylko z jedna dyszą. Prostsze w wykonaniu i nie kapie tak po wyłączeniu zapłonu. 2 dysze - metoda naczyń połączonych kapie tak długo aż sie poziom wyrówna tzn kiedy dyszki są puste Ja zaślepiłem jedną i teraz jest dużo lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Śro 22:46, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem trochę konstrukcję mojego scotoilera.
Obecnie kolega elektronik zrobił mi mikroprocesorowy sterownik który wyeliminuje zaworek precyzyjny (ktorym nie udało mi się dokładnie ustawić częstotliwości kapania oleju).
Niestety koszt jednostkowy wykonania takiego sterownika to 200zł i tu juz koszty robia się bliskie oryginału.
Sterownik posiada dwa potęcjometry 10-cio pozycyjne gdzie moż dowolnie zaprogramować czasy.Ja mam następujące ustawienia T1 - czas między cyklami otwarcia (najkrótszy 30sek, kazda następna pozycja +15sek). T2 - czas otwarcia zaworu elektromagnet.(najkrótszy 10sek, każda następna pozycja co 2,5sek).
Jednakże tak jak już pisałem cena msterownika jest wysoka (200zł), ale to z powodu wykonania jednostkowego.
Tu można zobaczyć
[link widoczny dla zalogowanych]
Przypuszczam że gdyby było kilku chętnych na taki sterownik to cena byłeby bardziej przystępna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 22:56, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Sob 0:35, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | Zmieniłem trochę konstrukcję mojego scotoilera.
Obecnie kolega elektronik zrobił mi mikroprocesorowy sterownik który wyeliminuje zaworek precyzyjny (ktorym nie udało mi się dokładnie ustawić częstotliwości kapania oleju).
Niestety koszt jednostkowy wykonania takiego sterownika to 200zł i tu juz koszty robia się bliskie oryginału.
Sterownik posiada dwa potęcjometry 10-cio pozycyjne gdzie moż dowolnie zaprogramować czasy.Ja mam następujące ustawienia T1 - czas między cyklami otwarcia (najkrótszy 30sek, kazda następna pozycja +15sek). T2 - czas otwarcia zaworu elektromagnet.(najkrótszy 10sek, każda następna pozycja co 2,5sek).
Jednakże tak jak już pisałem cena msterownika jest wysoka (200zł), ale to z powodu wykonania jednostkowego.
Tu można zobaczyć
[link widoczny dla zalogowanych]
Przypuszczam że gdyby było kilku chętnych na taki sterownik to cena byłeby bardziej przystępna. |
A mozna byłoby cos takiego tez zamówić - ciekawa jaka cena?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Sob 0:46, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo się to opłaca ja za sam sterownik zabuliłem ok 200zł. Doliczając koszt elektrozaworu i pozostałych części to oryginalny Scotoiler się bardziej opłaca.
Przeczytaj ten wątek
http://www.vstromclub.fora.pl/o-motocyklach-dl,4/oliwiarka-wlasnej-roboty,831.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Sob 0:49, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 8:49, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam oryginalnego Sccotoilera. Kupiłem go od Niemca razem z DL-em już zamontowany na motocyklu. Jest to wersja standardowa z końcówką dual.
Na zdjęciu poniżej, to ta buteleczka po lewej stronie:
Razem z Hansem przejechaliśmy na zestawie napędowym 28 tyś km, a łańcuch jest na początku regulacji. Cały ubiegły rok nie dotykałem ręką regulacji łańcucha, więc działa bezobsługowo jak kał wardana. Zresztą mocowanie pojemnika na olej na kierownicy też jest dobrym rozwiązaniem, bo jedyne na co trzeba zwracać uwagę, to poziom oleju w zbiorniczku. Brak oleju może spowodować zapowietrzenie układu. Do tego dochodzi regulacja kroplomierza. Niektórzy chowają pojemnik pod siodłem, ale potem przy najdrobniejszych regulacjach trzeba rozbierać pół motocykla. Przy dużych upałach wystarcza minimalne ustawienie. W chłodniejsze lub deszczowe dni trzeba zwiększyć częstotliwość. Trzeba jednak tak dobrać ustawienia kapania, aby olej nie brudził felgi lub co gorzej opony. I w tym wypadku sprawdza się dostęp do regulacji przy kierownicy. Przez cały ubiegły rok zużyłem 2/3 półlitrowej butelki niebieskiego oleju Scootoilera. Przy cenie 35 zł za butelkę, to nie jest duży wydatek. W naszym klimacie nawet przy dużych upałach wystarczający jest olej niebieski ( do niższych temperatur). Kumpel zabrał do Rumunii droższy - czerwony ( na wyższe temp. otoczenia) i zupełnie się nie sprawdził. Jest zbyt gęsty i albo wcale nie chciał kapać, albo kapał za mocno. Bardzo jestem ciekaw, czy w jakiś znaczący sposób wydłuży żywotność łańcucha. Wydaje się, że tak.
Kumpel kupował cały zestaw na ebayu i wiem, że cena wyszła 50% polskiej.
Aha! Eksperymenty z innym ( tańszym ) olejem są nieopłacalne. Na Hipolu scootoiler przestał koledze działać, a płukanie było dosyć upierdliwą czynnością.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojtala dnia Sob 8:56, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Czw 19:56, 02 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
a jak kupilem nowego (orginalnie zapakowanego) - Universal Kit Mark 7 dzisiaj za PLN 350,- !!!
ale kurde, jeśli chodzi o montaż - to "nie wiem jak do niego podejść" - ktoś może pomoże ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Alan dnia Czw 19:56, 02 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Pią 22:51, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
gdzie podpiąć ten wężyk podciśnieniowy? może ktoś wie i wrzuci fotkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:21, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
W króćcach ssących między blokiem przepustnic a głowicami cylindrów są takie dzyndzelki zaślepione koreczkami. Jeden z koreczków trzeba zdjąć i założyć na jego miejsce rurkę. Zaraz obadam serwisówkę, jak jest jakieś zdjęcie gdzie to widać to wkleję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 8:32, 04 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Postaram się dziś podejrzeć Alan. Tak jak pisałem kupiłem DL-a z już zamontowanym zestawem + dual kit na końcu. Koledzy twierdzą, że ta końcówka dual nie jest potrzebna, bo olej się i tak rozprowadza. Może i tak, ale moje ogniwa są całe przesmarowane, a ich w połowie.
Nie jest prawdą, co ktoś napisał, że w scocie reguluje się częstotliwość kapania gęstością oleju! Na zbiorniczku jest pokrętło ze skalą od 1 do 9. To ona służy do ustawiania częstotliwości. Gorąco 2-3 bardzo zimno 4-5 wystarcza. Jest jeszcze max, wtedy kapie non stop. A firma rzeczywiście sprzedaje dwa rodzaje oleju ( niebieski i czerwony ) Ale czerwony powinno używać się w krajach z temperaturą powyżej 30 st C. Takie jest moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Nie 0:47, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Hurra znalazłem , ale strasznie schowane i ciężko było podejść. Lepiej jest widoczna z lewej strony. Jest to jedna końcówka zaślepiona gumową nasadką i zablokowana drucianym zaciskiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 8:48, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nie zrobiłem zdjęcia, ale mam podłaczone tak jak napisał roadrunner.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 9:20, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie, zapomniałem wtedy sprawdzić. Ale mimo wszystko nie widać tego zbyt wyraźnie na zdjęciach w serwisówce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Nie 21:35, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Wojtala napisał: |
Nie jest prawdą, co ktoś napisał, że w scocie reguluje się częstotliwość kapania gęstością oleju! Na zbiorniczku jest pokrętło ze skalą od 1 do 9. To ona służy do ustawiania częstotliwości. Gorąco 2-3 bardzo zimno 4-5 wystarcza. Jest jeszcze max, wtedy kapie non stop. A firma rzeczywiście sprzedaje dwa rodzaje oleju ( niebieski i czerwony ) Ale czerwony powinno używać się w krajach z temperaturą powyżej 30 st C. Takie jest moje zdanie. |
Dzisiaj już założyłem, jutro wypróbuję. Ustawiłem na 4 (wg. manuala ma byc 2 krople/min.)
Poza tym w przewodzie widać kilka pęcherzyków powietrza, czy muszę jakoś odpowietrzyć, czy samo wyjdzie razem z olejem ?
Czy rzeczywiście na 1 zalaniu 50ml. zbiorniczka da sie zrobić ok. 1300 km?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Alan dnia Sob 17:54, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MK
A2
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:43, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmm?
Trochę się nudzę więc pobawię się w trochę obliczeń.W zależności od gęstości oleju ( ta zależy też od temperatury) i średnicy rurki kroplującej kropla oleju może mieć 0,05 jak i 0,2ml.Przyjmijmy na początek 0,05ml.W ciągu 1 min potrzeba 0,1ml (2 krople), czyli 6ml/godzinę jazdy.Przy średniej prędkości, załóżmy 60km/godz 50ml pojemnik wystarczy na 500km.Jeżeli kropla ma 0,2ml wystarczy na 125km a jeżeli system ma dwie kroplujące ok 60km jeżeli krople mają być identyczne co nie jest pewne.Te ostatnie obliczenia są chyba zbyt radykalne i raczej trzymałbym się pierwszej wersji m.in dlatego, że system Szkota pracuje tylko w ruchu i można przyjąć wyższą średnią prędkość. Ze względu na tyle zmiennych tak zależnych od nas jak i nie ww. obliczenia nie mają zbytniego sensu i tak wszystko wyjdzie w praniu. Ale nie takie rzeczy robi się z nudów. Patrz na łańcuch, wachacz, oponę a sam wyrobisz sobie złoty środek.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 7:05, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Alan napisał: | Wojtala napisał: |
Poza tym w przewodzie widać kilka pęcherzyków powietrza, czy muszę jakoś odpowietrzyć, czy samo wyjdzie razem z olejem ? |
|
Do odpowietrzania służy pusta butelka po oleju z wężykiem. pokrętło ustawiasz na coś takiego jak "pri" i wciskasz powietrze przez wężyk odpowietrzający ( połączenia do siebie pasują ) tak długo, aż pęcherzyki znikną. Nie chce podważać wyliczeń MK, ale na butelce przejeździłem sezon. Zresztą sam sprawdź Alan!
Mam wrażenie, że to trochę tak, jak z ABS-em. Najbardziej krytykują ci, którzy go nie mają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MK
A2
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 8:23, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
Rzeczywiście, Pro Oiler w menu pisze,że na 100km zużycie nie powinno przekroczyć 1 łyżeczki do herbaty(!) lub ciut więcej jeżeli ustawiamy większą wydajności w czasie deszczu lub jak chcemy przeczyścić łańcuch z brudów.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 15:07, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mi jedno napełnienie ScottOilera starcza na baaaardzo długo - 2.000 km to na pewno.
Ustawiam go na 2-2,5 - jak daję więcej to strasznie brudzi felgę, wydech itd...
Łańcucha nie dotykam - tylko na przeglądzie co 6kkm mi go naciągają
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Złoty
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Jabłonna
|
Wysłany: Śro 15:33, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
a tu macie polski odpowiednik: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:13, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Złoty, a znasz może cenę tego motooilera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 21:31, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Około 350zł, niewiele drożnej można mieć Scottoilera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:01, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tomo napisał: | Około 350zł, niewiele drożnej można mieć Scottoilera |
To lekkie przegięcie. Mnie wyniósł 105 zł. Też z elektronicznym sterownikiem. Elektrozawór mam inny ale działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:11, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
pojawilo sie na rynku cos takiego jak scottoiler vSystem, rzekomo nastepca Mark7. Szukalem w necie, ale roznicy poza designem i cena nie dostrzeglem. Macie moze jakas wieksza wiedze w tym temacie?
Alan, zeby dojsc do tego "zaslepionego koreczkiem dzyndzelka" (o ktorym pisal roadrunner) trzeba demontowac moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:47, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Trzeba zdjąć zbiornik, bo wprawdzie widać ten króciec od spodu, ale trzeba by worek soli zjeść żeby tam rękę włożyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Śro 19:06, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: |
Alan, zeby dojsc do tego "zaslepionego koreczkiem dzyndzelka" (o ktorym pisal roadrunner) trzeba demontowac moto? |
bez zdejmowania zbiornika ( !!!) Trzeba wcisnąc rękę od prawej strony silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:22, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Da radę? Jestem pod wrażeniem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Śro 19:57, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mnie dało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12:59, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
A czy ktos ma doswiadczenia z rodzimym produktem MOTOOILER?Na forum hondy varadero producent został poproszony o kilka słów i brzmią one zachęcająco.Mam zamiar wyłozyc pare złoty na oliwiarkę.Zastanawiam się nad scottoilerem ale "nasz" produkt wydaje się ciekawszy i co ważne tańszy, a do tego nie wymagający specjalnych oleji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 14:28, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
"Na forum africa albo transalp mozna wynegocjowac cene 250zl:-) wiec na pewno przy jakims zamowieniu forumowym tez sie mozna dogadac"
Gdyby i u nas się udało, to ja chętnie bym się przyłączył, gdyby zebrała się jakaś grupka :).
Trzeba wspierać rodzime patenty. 350 zł wobec niewiele droższego, ale sprawdzonego Scottoilera, to nie jest atrakcyjna cena...
------------------------------------------
EDIT: Oto, co odpowiedzieli na forum Varadaero:
"Witajcie
Zgodnie z obietnicą pojawiam się na forum i usupełniam pewne braki w opisie produktu jak równiez i przede wszystkim biorę czynny udział w dyskusji nt. V-Oila Motooilera
Cieszę się niezmiernie z takiego zainteresowania bo nakład pracy jaki trzeba włożyć w wytwarzanie czegos samodzielnie od podstaw jest bardzo duży podobnie jak moje zmeczenie ostatnimi dniami. Tym bardziej wiec wszelkie oznaki zainteresowania sa gratyfikujące
odniosę się do postów w tym watku:
1. urządzenie wykorzystuje zwykły zupełnie Hipol 80W90. jest w tej chwili założone na mojej Afryce i na Kilku innych Trampkach czy Afri kolegów z klubu. sprawdzone działanie w praktyce w temperaturach od 0 - 20stC. cieplej jeszcze w tym roku nie było
2. Cena: Detal to 350PLN. cena forumowa dla forum Africa Twin to cena dla forum na ktorym jestem od dawna i ktorego budzet zasilam skladkami - cena kolezenska tam - mozna powiedziec. V-Oila jest przedsiębiorstwem komercyjnym i próbuję jakoś zarabiać na sprzedaży w związku z czym cena 260PLN jest to cena tylko dla zarejestrowanych do czasu pojawienia sie watku czlonkow forum XRV750 i XL650;
3. pojawiły się głosy ze mozna za prawie takie same pieniadze kupic scotta. pomijajac slogan ze 'dobre bo polskie' nie ulega kwestii ze scott ma swoja renome spowodowana przede wszystkim dluuuuga bo juz ponaddwudziestoletnia obecnoscia na rynku. Z tego co udalo mi sie dowiedziec oprocz uzytkownikow zadowolonych jest rowniez cala gromadka tych ktorym scott odpowiada tak sobie... dlaczego? brak mozliwosci regulacji podczas jazdy, koniecznosc uzywania dedykowanych i drogich olejow, koniecznosci podlaczenia sie do podcisnienia skutkuje w niektorych wspolczesnych maszynach zaburzeniami pracy silnika.
W koncu ma scott plastikowe i byle jakie mocowania i mydli oczy klientom DOUBLE INJECTORem ktory z wtryskiem ma jeszcze mniej wspolnego niz z polepszeniem smarowania rolki lancucha na sworzniu...
Ktos juz stad do mnie pisal w tej sprawie a ja odpisalem: olej dostawszy sie z jednej strony rolki przenika na druga jej strone na zasadzie podciagania kapilarnego. nie ma doprawdy koniecznosci podawania go z dwoch stron lancucha. pewnie kiedys zeby zachowac konkurencyjnosc i uniknąc konieczosci pisania dlugich wyjasnien zrobie taki podwojny podajnik ale bardziej dla swietego spokoju i 'zeby miec' go w ofercie niz z przekonania
4. ktos porownywał cene scotta i m-oilera. tylko czy aby na pewno porownujemy takie same urzadzenia?
czy rozgrzewacie motocykle przed jazda? to przeciez wskazana praktyka. przez ile minut? 2? 3? ile kropli w tym czasie gubi scott? trzy? cztery? motooiler ani jednej. mozna go podlaczyc pod obwod swiateł /tylna pozycja jest OK/ a w moto z swiatlami automatycznymi mozna go wylaczyc jednym ruchem palca i potem wlaczyc znowu przywracajac te same ustawienia w pół sekundy - bez schylania się bez patrzenia na dziwne skale. nawet po ciemku i nic nie kapie kiedy nie trzeba.
jezdzicie przeciez sporo - zdarzylo sie wam wjechac w burze lub napotkac na trasie deszcz??? pewnie tak. czy lancuch potrzebuje lepszego oliwienia kiedy jest mokro? z pewnościa tak. jeden ruch palca i dawka zwiekszona jest o 30% skokowo/ lub mozna zmienic ja plynnie w przedziale 1 - 6 gdzie faktycznie 6 = 6x1 czyli tak faktycznie spooooro wiecej. min wlasnie dlatego mozna jezdzic na zwyklym oleju przez caly rok.
zadam pytanie ponownie: czy porownujemy takie same produkty? czy nie jest tak ze 350PLN to wlasciwa cena w odniesieniu do czegos tak prymitywnego jak scott???
czy juz widzieliscie E-scotta? jedyne 250EUR. nie moge sobie odmowic sarkazmu: polecam
reasumując cena jest przystępna jak uważam a nie caną chcę konkurować z tradycyjnym scottoilerem...
sporo ludzi pyta czy skomplikowany jest montaz... nie jest. daję kompletną instrukcję ze zdjęciami i opisem. w razie watpliwosci jestm do dyspozycji pod ogolnie znanym numerem telefonu. chetnie pomogę ale nie wykonam za Was pracy twierdzę, że najwięcej czasu jak zawsze zajmuje odpowiednie planowanie: znalezienie miejsca na zbiornik, miejsca do podpiecia sie do masy czy do przewodu '+' swiatla pozycyjnego. sam montaz nie zajmuje wiecej jak 1-1,5h. jesli zarezerwujecie sobie 2h i poswiecicie sie w skupieniu pracy powinno byc OK.
ogolnie to moge pisac jeszcze dlugo ale chetniej odpowiem na konkretne pytania. po poludniu postaram sie dodac troche nowych fotek min mocowań czy zbiornika i kontrolera.
V-Oila jest przedsiębiorstwem nowym ale rozwijam je intensywnie z czego korzysta jakość i stosowane rozwiązania = klient.
Zapraszam do dyskusji i przy tej okazji raz jeszcze dziekuje za zaproszenie.
Pozdrawiam Serdecznie
Mateusz Symbuła / matjas / V-Oila"
Hmmm..
Podoba mi się jak gość podchodzi do sprawy, pewnie także zna się na rzeczy - ma iluś tam zadowolonych klientów podobno. Może warto by było się z nim skontaktować? Choćby 10 chętnych osób to dla niego już całkiem dobra okazja - skoro mimo wszystko opłaca mu się to sprzedawać za te 260 kumplom, to myślę, że można spróbować ponegocjować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Nie 14:37, 27 Gru 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:42, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
poczytałem inne fora i wynika z nich, że przy zamówieniu minimum 4 szt daje upust 15%. Napisałem do niego maila zobaczymy co odpowie.No chyba, że więcej jest zainteresowanych tym tematem to mozna matjasa zaprosic i tutaj niech się wypowie i zachęci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 14:50, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj toczą z nim krótką dyskusję. Wiem, że jest też jeszcze jeden patent, nie wiem natomiast czy jest nadal sprzedawany. Jest wprawdzie dużo bardziej toporny i jakoś mnie nie przekonuje, ale z tego, co wyczytałem, to gość chciał za to 190 zł + przesyłka.
--> [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:21, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja sie tez pisze na zakup grupowy jakbyście zamawiali
Voila znacznie bardziej przekonuje mnie niż scott bo można łatwo zwiekszać strumień :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Motocyklista
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Nie 19:44, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ja też się dopisuję do grupowego zakupu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:17, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Piszę się i ja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:46, 06 Sty 2010 Temat postu: Motooier montaż |
|
|
Panowie którzy już macie motooilera możęcie napisać 2 słowa o tym jak to zamontowaliście ? Może jakies fotki ?
Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:20, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja złożyłem już zamówienie i jak tylko go dostanę montuję, z tym że sterownik idzie na poprzeczkę kierownicy razem z gniazdem 12v i uchwytem cb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro
A2
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:39, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
W weekend pójdę odwiedzić i przegonić sprzęta, więc postaram się zrobić parę fotek i coś skrobnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 18:04, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też niedługo zamówię, toteż zdjęcia będą BARDZO mile widziane, cały czas się zastanawiam gdzie ewentualnie montować zbiorniczek. W DL1000 mamy dwa tłumiki - nie wiem czy w 650 wykorzystaliście to miejsce na zbiornk, ale mam nadzieję, że nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:18, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Mieści się bez problemu pod siodłem, tu gdzie są przypięte narzędzia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro
A2
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:02, 07 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | Ja też niedługo zamówię, toteż zdjęcia będą BARDZO mile widziane, cały czas się zastanawiam gdzie ewentualnie montować zbiorniczek. W DL1000 mamy dwa tłumiki - nie wiem czy w 650 wykorzystaliście to miejsce na zbiornk, ale mam nadzieję, że nie |
No ja akurat upchnąłem zbiorniczek i zawór pod lewym boczkiem (w małym DL-u schowa się tam TIR ), a pod siodłem wystają tylko rurki do napełniania zbiorniczka.
Możliwości są na tyle duże, a rozmiary zbiorniczka małe, że bez problemu powinno się dać go upchnąć także w 1000-cu. Zbiornik można wcisnąć np. w zadupek zaraz za tylnYą lampą, albo obok akumulatora, albo w ostateczności zużyć trochę schowka podsiodłowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 0:06, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No, to dobre wieści. Wielkie dzięki za odpowiedzi
Ja zdecodowanie przymocuję zbiorniczek tam, gdzie nie będzie go widać. Mój V-Strom na razie stoi rozebrany w garażu, czeka na grzane manetki i Motooiler . Kupować jest przyjemnie, ale płacić i montować już nie tak bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laboko
A1
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 12:44, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Montować rzeczywiście nie jest przyjemnie. Kupiłem Motooiler oraz manetki Oxford na początku tygodnia. No i, chociaż instalacja tego nie jest trudna, to na pewno jest upierdliwa. Jeżeli chodzi o oiler to chyba najgorzej było z poprowadzeniem wężyka olejowego poprzez wahacz, tak, żeby zostawić zapas na skoki zawieszenia. Elektrozawór upchnąłem pod prawym boczkiem, ponieważ przy jego umieszczeniu właśnie tutaj najlepiej się układa ten wąż olejowy. Natomiast zbiornik położyłem w schowku pod kanapą. Dlaczego? Bo jest mały, i wcale tam nie wadzi. Jego konstrukcja raczej wymusza położenie poziome. Poza tym pod kanapą mam nad nim łatwy nadzór. Sterownik przykleiłem do pokrywy pompy sprzęgła.
Jeszcze nie miałem okazji wypróbowac tego w trasie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 13:14, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
O, i takie informacje są bardzo przydatne
Laboko - jeśli miałbyś któregoś dnia chwilkę czasu, to mógłbyś zrobić zdjęcia już przymocowanych elementów i wrzucić nam tu na forum. Byłbym bardzo wdzięczny, i na pewno nie tylko ja
Z lampą LED poradziłem sobie dosyć szybko (nie licząc kilkugodzinnej walki z tylnym bagażnikiem, którego śruby pokonały kilka moich garażowych narzędzi ), z akcesoryjnym klaksonem poradziłem sobie w dwa dni , ale montaż Motooilera wydaje się jeszcze bardziej skomplikowany.
PS. Panowie, którzy zgłosili chęć zakupu Motooilera proszeni są o składanie swoich mailowych potwierdzeń - żeby nasz hurtowy zakup i związany z tym rabat nie okazał się zakupem 5 osób
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laboko
A1
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 14:20, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ok, załączam zdjęcia... Wrzuciłem je na rapida.
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdybyście mieli jakieś pytania to służę..[/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Laboko dnia Sob 12:55, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:38, 01 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
witam wszystkich
sprawilem sobie niedawno scottoiler e-system i mam rozterke jak zamatowac dysze , sa tam jakies 3 rodzaje montowania i nie wiem ktory bedzie dobry przy dl , jak ktos przez to przechodzil to prosze o wskazowki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|