|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 12:10, 27 Lis 2017 Temat postu: q-man oiler |
|
|
Witam serdecznie,
definitywnie zrezygnowałem z motooilera i szukam czegoś nowego. Ostatnio w jednym z miesięczników branżowych znalazłem reklamę q-man oiler. Forumowa wyszukiwarka nie znalazła żadnej informacji na temat tego urządzenia, ale może ktoś ma je i mógłby podzielić się opinią z potrzebującym kolegą?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyra
Motocyklista
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 19:37, 03 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
i ja się przyłączę do powyższego pytania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 23:05, 03 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Namawiam do Lubrixa zamontowałem jakieś dwa lata temu i jest o.k. produkt polski, cena chyba niska bo to było 370plz jakość dobra. Tej o którą pytacie nie znam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 23:09, 03 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Koledzy, miałem Scottoiler. Odpiąłem (sprzedam). Może gdybym jeździł dziennie po 100 km co najmniej to bym zostawił. Nie jeżdżę po bezdrożach i szutrach jak w Afryce. Syfi motor bardzo. Ja jeżdżę po asfalcie i nielicznych ubitych. Raz na tydzień lub dwa stawiam na podpórce za ośkę i przecieram naftą a potem sprejem dobry smarek pryskam. Działa. Nie naciągałem już łańcuszka od roku bo nie trzeba. 25 tysia pękło więc może na wiosnę lub jesień wymienię. 10 lat to i tak sporo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 23:35, 03 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
nie wnikajac w dyskusje czy warto ( bo warto ) zamieszam dodatkowo i polece tez polski produkt " Wilku"
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam druga juz , pierwsza zrobila prawie 50 tys km (sprzedana z moto ) druga juz 20 tys km i zero problemow.
Sama olejarka i przede wszstkim support kolegi ( motocyklista ) jest naprawde godny polecenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 23:37, 03 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 0:54, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Może warto. Pogmyram i dołożę do Scottoilera centralkę by zapodać oil kiedy warto a nie kiedy podciśnienie wzrasta. Problem scottoilera to właśnie kiedy.... Jak szaleję na dzielni po czarnym to mi to na uj. A wtedy maneta prawie do oporu, podciśnienie max i olej się leje. Bez sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Pon 17:33, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Ja też mam olejarkę Wilkuj, lepiej czy gorzej, ale działa. Na blacie już 23 tyś km i wciąż oryginalny napęd. W olejarce padł zawór sterujący i centralka, ale w centralce była wada jakiegoś podzespołu więc bez problemu dostałem nową. Coś tam jeszcze modernizowałem pod siebie i potwierdzam słowa kolegi wyżej - współpraca z producentem pierwsza klasa! Poczuwa się do odpowiedzialności za produkt i służy pomocą, kiedy potrzeba. Wracając do Scootoilera, może to kwestia niewłaściwej regulacji dozowania oleju i dlatego właśnie leje? Pytam, bo znam osoby, które z niego korzystają (też na podciśnienie) i są zadowoleni z działania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 18:20, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Maszynka "Wilkuj" jest powszechnie znana, a producent ma bardzo dobrą opinię. Zainteresowałem się Q-manem bo wydaje mi się, że jest to nowe rozwiązanie i kto wie może się okazać bardzo ciekawe. Póki co wstrzymuję się z zakupem bo pewnie wcześniej niż w marcu nie pobrykam, a może do tego czasu pojawi się na Forum ktoś z doświadczeniem w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 19:17, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
No to jeśli jeszcze nie dokonałeś zakupu, to poczytaj sobie o olejarce McCoi. Produkcji niemieckiej, zbudowana na pompce (nie leje jak głupia na łańcuch tak jak Scootoiler), dawkowanie oleju jest uzależnione od ilości przejechanych km (można sobie ustawić np. co 6km lub 8km itp), posiada opcje na deszcz - wtedy kapie częściej i chyba opcję na trasy o luźnym podłożu. No i w porównaniu do Scoot'a nie musisz lać specjalnego oleju, ja mam wlany chyba olej silnikowy do samochodu lub przekładniowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fryderyk
A2
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:43, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze Pro-Oiler - holenderski wynalazek z wieloma możliwościami konfiguracji, ale też działający na zasadzie porcji oleju podawanego przez pompę co określony dystans.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Wto 9:57, 05 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Coraz lepiej, zbliżamy się do tysiąca PLN, kto da więcej...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 12:38, 05 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem instalacja automatycznych olejarek opłaca się, w jakimś sensie, tylko osobom które jeżdżą naprawdę sporo km rocznie. Większość kierowników którzy tu są zarejestrowani robi średnio 7-10 tyś km rocznie. A przy takich dystansach smar w sprayu jest w zupełności wystarczający i bardziej opłacalny.
Matematycznie ujmując, jeden spray 400ml najlepszego jaki moim zdaniem się nadaje, w cenie 45 zł wystarcza na 12 użyć co 600 km Wychodzi na to że jedna puszka wystarcza na 7000 km Jeżeli co drugi rok kierownik zrobi dwa razy więcej km,czyli 14000 km, to w 10 lat przejedzie motocyklem 100 tyś i w tym czasie zużyje smaru w sprayu za 675 zł. Oczywiście można używać smaru tańszego, powiedzmy za 32 zł za 500ml wtedy na spokojnie 100 tyś przebiegu ogarnie za 480 zł cenę rozkładając oczywiście w obu przypadkach na 10 lat.
Oba spraye podaję w oparciu o ceny z aledrogo.
Jeśli chodzi o olejarkę jaka by nie była zawsze wchodzi w rachubę cena jej zakupu (czasem montażu) dostrojenia kapania (czasem kupa nerwów) no i zakup oleju do niej.
Reasumując,ja osobiście uważam ,że spray jest lepszy i wygodniejszy do motocykla z napędem łańcuchowym używanym do jazdy rekreacyjnej i sporadycznych dalszych wypadów.
Ps linki do sprayów o których piszę:
Smar tani
[link widoczny dla zalogowanych]
smar którego używam:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ceny można jeszcze bardziej zaniżyć kupując w sklepach stacjonarnych (odchodzi koszt przesyłki)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JARON dnia Wto 12:41, 05 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 15:15, 05 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Już w drugim motocyklu mam scottoilera i jestem bardzo zadowolony. Zaangażowanie w obsługę łańcucha spada prawie do zera.
Czy chlapie? Jest regulacja i jak się z niej korzysta, w szczególności podczas zmian temperatury to jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piterpan
A
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:25, 05 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Tez mam scotta i nie narzekam. Nie wroce juz napewno do smarowania sprayem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 21:09, 05 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
@JARON - mi jakos nigdy na 12 razy ne starczylo zawsze bylo to < niz 10.
Ale pomijajac te kwsetie , smar przyciaga kurz ktory tworzy swietna mase scierna dla napedu.
Nie mam ochoty myc lancucha co chwila a z olejarka zrobilem prawie 50 tys na napedzie.
Zalewam zbiorniczek na wiosne i zapominam o smarowaniu. W podrozach czesto mam duzo w deszczu i wtedy olejerka przydaje sie podwojnie.
Regulacja pozwala dozowac smarowanie a mi ewentualnie brudna felga nie przeszkadza. Na wiosne znowu umyje
Jest jeszcze aspekt u mnie akurat celowego braku centralki.
Generalnie jazda motocyklem ma robic fun wiec takie kalulacje sa malo sensowne.
Bardziej przekonuje mnie teza ze ktos lubi sprayowac lancuch .
edit.
uzywany przezemnie wczesniej S 100 , jako 400 ml wedlug producenta wystarcza na 4 razy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 21:26, 05 Gru 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MAREK WASNIEWSKI
A1
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Wto 22:17, 05 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Auto Sterowanie Ręczne Smarownica Lube Pitbike Tuning Smarowanie Automatyczne Łańcuch Motocykla Olejarka
[link widoczny dla zalogowanych]
(from AliExpress Android)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MAREK WASNIEWSKI dnia Wto 22:18, 05 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 0:01, 06 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Jotes i ja to szanuję, wypowiedziałem się tylko w swoim imieniu i ewentualnie osób które jeżdżą maks 10 tys rocznie i mają dylemat czy zakładać jakąś olejarkę. A w sprawie klejenia się kurzu czy piasku, to właśnie dlatego używam Motula C3 ten spray jest właśnie przystosowany do off road-u. Cały ten sezon go stosowałem i nie myłem nigdy łańcucha. Myślałem że na koniec go będę musiał myć , a ty się okazało , że wystarczyło złapać go co ogniwo przez suchą szmatkę i kurz schodził po jednym pociągnięciu. W zasadzie wiele tego nie było bo cały sezon można było określić kolor łańcucha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyra
Motocyklista
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:38, 15 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Podwójna dysza olejarki, to potrzeba czy zbytek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Pią 17:34, 15 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
pyra napisał: | Podwójna dysza olejarki, to potrzeba czy zbytek ? |
Moim zdaniem zbytek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Henryk Kwinto
A1
Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 20:05, 15 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Kupiłem Scotta używanego za 250, ustawiłem na 1/4 i śmiga. raz na 1000km wystarczy przetrzeć szmatką zębatkę żeby usunąć zabrudzenia. W zestawie były dwie dysze (z jedną nie użytkowałem), montaż samodzielny, moim zdaniem warto było. Łańcuch wygląda jak nowy, a o przebiegu to się pewnie okaże po czasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Challenger
A
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk
|
Wysłany: Sob 9:30, 23 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
jestem posiadaczem olejarki Smarbike
to prawdopodobnie protoplasta Q-man'a
Q-MAN OILER zamówiłem sobie na gwiazdkę i czekam na dostawę
na dzień dzisiejszy mogę jedynie stwierdzić ze to jedyna na rynku(PL)olejarka z wymuszonym podawaniem środka smarnego
dodając do tego rozbudowany a jednocześnie prosty w obsłudze sterownik z czujnikiem ruchu kola
prawie bezinwazyjny montaz(tylko + i -)
to jest bezkonkurencyjna
jak na moj gust to scoot i cala reszta wymieka
ale o gustach sie nie dyskutuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Challenger dnia Sob 9:42, 23 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł W
A2
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:03, 27 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Zamontowałem Cobrra nemo 2 , miałem też w poprzednim motocyklu i byłem b.zadowolony. Polecam, prosty montaż w 10 minut , ładnie wykonana i sprawnie działająca.Ilość oleju można regulować
Link jak działa https://www.youtube.com/watch?v=r8nsc4YFsC8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 14:03, 27 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Ciekawa opcja ten Q-Man...muszę podumać ale chyba o to mi chodziło. Tylko ta cena :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bacaoca
Motonita
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 17:17, 27 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Używam Motooiler'a w drugim motocyklu, jestem zadowolony. Zalewam olejem przekładniowym. Po odpowiedniej regulacji problem z chlapaniem praktycznie nie istnieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek84
A
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno/Śniadowo
|
Wysłany: Wto 12:33, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Challenger daj prosze znac jak wypadna poerwsze testy tej olejarki. Jestem na etapie wyboru i wacham sie miedzy scottem a tą. Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Wto 23:22, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Radek84 napisał: | Challenger daj prosze znac jak wypadna poerwsze testy tej olejarki. Jestem na etapie wyboru i wacham sie miedzy scottem a tą. Dzieki |
Jakbyś chciał scotta na żywo zobaczyć to daj znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Challenger
A
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk
|
Wysłany: Czw 1:17, 04 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Radek84 napisał: | Challenger daj prosze znac jak wypadna poerwsze testy tej olejarki. Jestem na etapie wyboru i wacham sie miedzy scottem a tą. Dzieki |
testy to dopiero na wiosne
ale ..dostałem go już do reki i powiem szczerze ze szczena opadla
zrobie cos w rodzaju unboxingu to sam zobaczysz
Na dzien dzisiejszy opieram sie na doswiadczeniach smarbike'a i opisach q-man'a
coraz bardziej utwierdzam sie w tym ze sie nie pomylilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:21, 04 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Challenger napisał: | ...zrobie cos w rodzaju unboxingu to sam zobaczysz
... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawig
A
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Czw 16:48, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Gdzie zamawiałeś? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik z Galapagos
A
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WM Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19:15, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
JARON napisał: | Moim zdaniem instalacja automatycznych olejarek opłaca się, w jakimś sensie, tylko osobom które jeżdżą naprawdę sporo km rocznie. Większość kierowników którzy tu są zarejestrowani robi średnio 7-10 tyś km rocznie. A przy takich dystansach smar w sprayu jest w zupełności wystarczający i bardziej opłacalny.
Matematycznie ujmując, jeden spray 400ml najlepszego jaki moim zdaniem się nadaje, w cenie 45 zł wystarcza na 12 użyć co 600 km Wychodzi na to że jedna puszka wystarcza na 7000 km Jeżeli co drugi rok kierownik zrobi dwa razy więcej km,czyli 14000 km, to w 10 lat przejedzie motocyklem 100 tyś i w tym czasie zużyje smaru w sprayu za 675 zł. Oczywiście można używać smaru tańszego, powiedzmy za 32 zł za 500ml wtedy na spokojnie 100 tyś przebiegu ogarnie za 480 zł cenę rozkładając oczywiście w obu przypadkach na 10 lat.
Oba spraye podaję w oparciu o ceny z aledrogo.
Jeśli chodzi o olejarkę jaka by nie była zawsze wchodzi w rachubę cena jej zakupu (czasem montażu) dostrojenia kapania (czasem kupa nerwów) no i zakup oleju do niej.
Reasumując,ja osobiście uważam ,że spray jest lepszy i wygodniejszy do motocykla z napędem łańcuchowym używanym do jazdy rekreacyjnej i sporadycznych dalszych wypadów.
Ps linki do sprayów o których piszę:
Smar tani
[link widoczny dla zalogowanych]
smar którego używam:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Zgadzam się z kolegą Jaronem.
Maszynki, które zalewają nam łańcuch, zębatkę i odrobinę ciuchów są faktycznie dla długodystansowców, oraz na konkretne wielotysięczne w KM trasy. Spray to spray, zawsze wożę, zawsze mam i nigdy mnie nie zawiódł, ot tak po prostu...
A używam teraz taki, i bardzo sobie chwalę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:56, 07 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Challenger napisał: | jestem posiadaczem olejarki Smarbike
to prawdopodobnie protoplasta Q-man'a
Q-MAN OILER zamówiłem sobie na gwiazdkę i czekam na dostawę
na dzień dzisiejszy mogę jedynie stwierdzić ze to jedyna na rynku(PL)olejarka z wymuszonym podawaniem środka smarnego
dodając do tego rozbudowany a jednocześnie prosty w obsłudze sterownik z czujnikiem ruchu kola
prawie bezinwazyjny montaz(tylko + i -)
to jest bezkonkurencyjna
jak na moj gust to scoot i cala reszta wymieka
ale o gustach sie nie dyskutuje |
Właśnie dziś dostałem Q-mana, ale montować będę dopiero na wiosnę, póki co motocykl stoi na kołkach i aku wyjęty.
Challenger, gdybyś wcześniej montował i mógł się podzielić doświadczeniami, to byłbym zobowiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:02, 07 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Ja dostałem tydzień albo dwa temu. Niebawem będę zakładał jak znajdę chwilę czasu bo moto ma zbiornik ściągnięty do wymiany filtra powietrza, to będzie łatwiej. Trochę problem mam ze znalezieniem miejsca na zbiornik oleju bo w DL 1000ABS za wiele miejsca nie ma na takie gadżety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 13:49, 08 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Od Pana Grzegorza Włodarczyka - właściciela Q-Man, dostałem następującą informację:
"Oczywiście robiliśmy DL-650 , pozwolę sobie więc podesłać jakieś zdjęcia, które znalazłem, aby zobaczył Pan jak to jest rozplanowane. Co prawda, był tam zastosowany inny rodzaj dyszy i poprzednia jeszcze wersja sterownika, jednak jak najbardziej można powielić sposób rozmieszczenia.
Co do zasilania, to "-" bezpośrednio z akumulatora a "+" z kabla zasilającego tylną lampę. Nie pamiętam koloru przewodu, jednak to był kabel który idzie (patrząc siedząc na motocyklu), lewą rynienką pod siedzeniem."
Oraz kilka zdjęć. Może się przyda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:41, 09 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś już może zainstalował Q-mana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Pią 17:08, 09 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Artbea napisał: | Czy ktoś już może zainstalował Q-mana? |
rzeczywiście, ponad 30 postów, a większość nie w temacie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:44, 11 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Mam, założyłem i nawet metra jeszcze nie przejechałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 12:25, 12 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
A mógłbyś podesłać jakieś zdjęcia, co i jak? Szczególnie mnie interesuje jak zainstalowałeś dyszkę, jaki i gdzie wpiąłeś się w zasilanie i gdzie umieściłeś przełącznik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 0:28, 13 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Artbea napisał: | A mógłbyś podesłać jakieś zdjęcia, co i jak? Szczególnie mnie interesuje jak zainstalowałeś dyszkę, jaki i gdzie wpiąłeś się w zasilanie i gdzie umieściłeś przełącznik. |
Spoko, ale średnio lubię wstawiać tutaj fotki bo trochę zachodu.
Dysze zamontowałem na blaszce z aluminium przykręconej na śrubie od osłony łańcucha. nie wpinałem się w zasilanie bo wyprowadziłem sobie kable do podłączenia elektronicznych akcesoriów załączanych z przekaźnika sterowanego + ze stacyjki. Zbiorniczek pod kanapą, pompka obok bezpieczników w jakiejś wolnej mikro przestrzeni. Sterownik leży na gumie-osłonie ABSu. Przełącznika póki co nie montowałem w liczniku czy przy kierownicy tylko podłączyłem sam przełącznik bez kabla przedłużającego bezpośrednio do sterownika i zostawiłem pod kanapą. Stwierdziłem, że przecież nie używa się go często a prawie w ogóle. Jeżeli się okaże, że przyda się częściej, to go wyprowadzę. Pewnie przy kierownicy dorobię jakiś uchwyt, bo w plastiku w okolicy licznika słabo z miejscem. Kolega mówił żebym sobie zamontował w plastiku bocznym pod kanapą ale jakoś tego :nie widzę"
Jak zbiorę się w sobie, to zrobię aktualne foty wszystkiego co porobiłem przez zimę i wrzucę do wątku o moim moto "Black friday" i może tutaj samego q-man'a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 10:26, 13 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję. Ciekawa koncepcja ze sterownikiem. Też tak zrobię. Nie mam pojęcia jak się zamieszcza fotki na portalu, ale gdyby Ci się chciało zrobić ze 2 ujęcia montażu dyszy i przesłać mi na prywatny adres, to byłbym zobowiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 20:55, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Artbea napisał: | Od Pana Grzegorza Włodarczyka - właściciela Q-Man, dostałem następującą informację:
"Oczywiście robiliśmy DL-650 , pozwolę sobie więc podesłać jakieś zdjęcia, które znalazłem, aby zobaczył Pan jak to jest rozplanowane. Co prawda, był tam zastosowany inny rodzaj dyszy i poprzednia jeszcze wersja sterownika, jednak jak najbardziej można powielić sposób rozmieszczenia.
Co do zasilania, to "-" bezpośrednio z akumulatora a "+" z kabla zasilającego tylną lampę. Nie pamiętam koloru przewodu, jednak to był kabel który idzie (patrząc siedząc na motocyklu), lewą rynienką pod siedzeniem."
Oraz kilka zdjęć. Może się przyda. |
No to biorę się do roboty i pojawia się banalny problem, który kabel w dl 650 zasila lampę tylną? zgodnie z sugestią Producenta powinienem wlutować się do niego z "+". Proszę o podpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darekmarciniak1
A1
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Nie 19:40, 25 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Wyjmij oprawkę z żarówką i sprawdź jaki zasila pozycyjne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 15:37, 09 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
No to zrobione, przetestowane i działa. "+" wlutowałem do kabla stacyjkowego, a dostałem się do niego wypinając z uchwytów gniazdo bezpieczników. Bezpiecznik rozrusznika jest opisany na wieczku gniazda, a z pod niego wychodzi pomarańczowy kabelek.
Wspornik dyszki przykręciłem od strony koła do nagwintowanego otworu znajdującego się w tulei fabrycznie przyspawanej pod wahaczem.
Sterownik, zbiornik na olej oraz pompkę umieściłem pod kanapą. O dziwo najwięcej problemów miałem z wywierceniem otworu 16 mm aby zamontować przełącznik. Z godnie z instrukcją powinno się to zrobić rozwiertaczem, ale takowego nie posiadam, a w sklepach typu castorama, brak. W sklepach specjalistycznych jest za ok. 70 zł ale żeby jeden otworek miał tyle kosztować? Jakoś dałem radę. A najważniejsze, że urządzenie fajnie podaje olej i nie chlapie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Śro 14:55, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Możesz wrzucić zdjęcia jak zamontowałeś?
Jka zamontowałeś czujnik obrotu koła?
Kupiłem ten sam zestaw.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Śro 14:56, 11 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 15:27, 11 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia chętnie zamieszczę, problem w tym że mi to nie wychodzi. Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak zamieszcza się zdjęcia? Widzę ikonkę "img" ale wymagane jest chyba podanie adresu http.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artbea
A2
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 9:44, 13 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki Sowator. Ja tez już zamontowałem, a nawet ze 3 stówki przejechałem. Bardzo fajnie podaje olej, nic nie chlapie, zatem jest OK. Tak jak pisałem na początku mojego wątku, kilka sezonów użytkowałem moto oiler i mogę chcę napisać tylko jedno, nie ma porównania. Rocznie przejeżdżam ok 12 tysięcy i automatyczna olejarka jest dla mnie ważna, a wygląda na to, że ten model spełnia moje oczekiwania.
Nie potrafię załączyć zdjęć do posta, a chętnie bym się podzielił swoimi dokonaniami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Nie 18:47, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Zamontowane, wrzucam parę fotek.
Zbiorniczek
[link widoczny dla zalogowanych]
Sterownik
[link widoczny dla zalogowanych]
Pompka
[link widoczny dla zalogowanych]
Dysza
[link widoczny dla zalogowanych]
Czujnik koła,,,, tu było trochę zabawy
Wersja 1, działająca prowizorka
[link widoczny dla zalogowanych]
Wersja 2, na gotowo
Spiłowany wspornik osłony łańcucha, aby obniżyć czujnik
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiercimy.... osłona łańcucha
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamontowany czujnik
[link widoczny dla zalogowanych]
Rzut z góry pod siedzenie
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapomniałem zrobić zdjęcie przełacznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darekmarciniak1
A1
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Nie 21:11, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
A jak naciągniesz łańcuch to czujnik trafi na szpilki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mRadek
A
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin/Stavanger
|
Wysłany: Nie 22:12, 22 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Mam taką nadzieję
Ale faktycznie, jeśli czujnik nie sięgnie do szpilek, to wykorzystam ten otwór do mocowania wspornika czujnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriss
A
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Sob 17:54, 04 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
A ja mam inne pytanie do użytkowników Po ostatniej podróży ok 7 tyś km - z tą właśnie oliwiarką - felga fakt sucha Ale zasyfione wszystko inne aż po kufer centralny Okazuje się że przy standardowym zainstalowaniu na środku zębatki olej jest rozchlapywany z łańcucha - oryginalna osłona łańcucha nie daje rady wyłapać wszystkiego :/ Olej zalany dokładnie ten który dostarczył producent w zestawie - wiec to chyba nie wina oleju :/ Może za dużo leje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|