|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 11:42, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Może odezwie się ktoś, kto wymieniał przewody w nowym V Stromie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 11:44, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
A to bardzo sie różni od poprzedniego modelu z ABS?
ZTCP to było tu (może nawet w tym wątku) o wymianie przewodów na oploty w 650 z ABS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 15:07, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Robię drugie podejście do tego tematu.
Zadzwoniłem do kogoś, kto zna kogoś, kto pracuje w Anglii w serwisie Suzuki (Oczywiście motocykli).
Zjechał na święta do domu.
Facet mówi mi, żebym się nie dotykał do instalacji hydraulicznej ABS jak nie mam o tym pojęcia.
Zapowietrzenie układu (a jest to łatwe) skończy się w ASO, a to nie będzie tania zabawa.
Dodał, że jak nie mam zamiaru jeździć na torze, lub wyczynowo w terenie, to wymiana przewodów, lub zacisków, to przerost formy nad treścią.
Podobno lepiej dobre opony kupić.
Daję sobie siana z tym tematem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 20:56, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Odpowietrzenie układu z ABS zrobią Ci w każdym serwisie motocyklowym posiadającym dobrych serwisantów. W garażu jest to trudne ale nie w serwisie.. Zadzwoń do 2-3 polecanych na naszym forum speców od vstroma typu Szrama, myślę, że potwierdzą.
W ASO mają łatwiej bo mogą załączyć pompę ABS z poziomu programu serwisowego i w ten sposób pozbyć się ewentualnego powietrza, jeśli dostanie się do samej pompy, ale nie jest to jedyny sposób.
Tego speca z UK bym sobie jako eksperta chyba darował...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 23:03, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No ja właśnie rozmawiałem z nim w kwestii garażowego zabierania się do tematu.
Chodziło mi o samodzielne, bez znajomości tematu, zabranie się za układ z ABS.
Nie mówił, że to jest niemożliwe.
Facet, z tego co wiem zna się na rzeczy doskonale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Wto 1:06, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
...... strzeliłem tu gafę bo przecież całość układu jest zbudowana z przewodów elastycznych ......
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Wto 9:31, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 10:51, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie w nowych AL1 i AL2 nie jest w całości z przewodów elastycznych.
Nie wiem jak we wcześniejszych modelach, bo nie miałem.
Od ABS, który jest przy amortyzatorze wychodzi instalacja na rurkach i są one połączone z wężykami na stałe.
To znaczy kostki są na stałe, a rurki można wykręcić.
Pogrzebałem troszkę przy moto i stwierdziłem, że wężyków jest mało.
Większość instalacji jest z rurek.
Rurki kończą się nad chłodnicą, na prawdę najbliżej jak się dało od zacisków.
Wymiana wężyków, to wymiana 4 krótkich odcinków.
Z nad chłodnicy do zacisków, łącznik nad kołem i wężyk od pompy.
Oczywiście musiałyby być zrobione z kostkami do wkręcenia rurek, jak w oryginale.
Myślę, że zabieg byłby prosty.
Martwi mnie tylko możliwość wypłynięcia płynu z ABS.
Niby końce rurek są wyżej i nie powinien wypłynąć płyn, ale........
EDIT:
Napisałem do HEL zapytanie.
Oto co dostałem w odpowiedzi ( po 2 minutach )
"Mamy zestaw identyczny z fabrycznym do tego modelu (nierdzewne kostki
połączeniowe zakute na przewodach). Cena za przewody na przód 530 zł.
Komplet przód + tył 750 zł. Ceny zawierają koszt wysyłki kurierem przy
wpłacie na konto. Pobranie +20zł. Czas realizacji 1dzień.
Chyba się skuszę na przód.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 11:11, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 11:31, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Irek, jeżeli znajdziesz elastyczne przewody w stalowym oplocie z końcówkami do tych metalowych rurek, to nie jest to już problem.
Najpierw ściągasz zaciski z tarczy i pompujesz klamką, żeby jak najwięcej płynu wtłoczyć do zacisków. Oczywiście musisz uważać, żeby nie wyskoczyły ci tłoczki . Potem dopiero odkręć przewód gumowy między klamką a ABSem i zastąp go nowym w oplocie. Pompa ABS jak piszesz jest niżej, i cały czas będzie napełniona płynem. Jak wszystko skręcisz, wtedy wciśnij z powrotem tłoczki w zaciskach. Płyn zgromadzony w zaciskach odpowietrzy ci nowo zamontowany przewód.
Odcinek od metalowych rurek do zacisku robisz podobnie. Lekko zaciskasz klamkę i przytrzymujesz w tej pozycji jakąś gumką, czy sznurkiem. Wtedy płyn nie będzie ci swobodnie spływał z klamki. Następnie wymień przewód i puść klamkę. Płyn grawitacyjnie zaleje ci nowy przewód i zacisk. Tylko wtedy uważaj, żeby ci nie zabrakło płynu w zbiorniku wyrównawczym w klamce .
Ja u siebie w ten sposób zmieniałem cała klamkę i wywaliłem jeden zacisk. Wszystko udało się bez zapowietrzenia układu. Tylko trzeba było to robić pojedynczo, a nie wszystko na raz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 11:43, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Masz u mnie kosz truskawek do miotania
Cenne rady zawsze w cenie.
Piszą z Hela, że komplet na przód za 530 złociszy jest identyczny z fabrycznym.
Nie powinno być problemów z podmianą.
Tył sobie daruję.
Najważniejsze pytanie, to czy to ma sens i przyniesie odczuwalne zmiany na lepsze.
Jak nie sprawdzę, to się nie dowiem
Ps
Jaki kolor najfajniej wygląda ?
Stawiam na srebrny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 11:44, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Wto 14:39, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
nie mam wersji z ABSem ale dwa bez i tylko jeden ma oplot jest bardziej agresywny hamulec a czy ma to sens ? największy chyba ze względów bezpieczeństwa bo co do pozostałych kwestii to bardziej o samopoczucie chodzi i może faktycznie ktoś dobrze Ci radzi że zamiast tego tysiaka w przewody zainwestuj w dobre kapcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 15:18, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Przekonałeś mnie z tym porównaniem 2 motongów.
Daję sobie siana.
Te moje oryginalne przewody mają 5 lat i powinny być wymienione, ale kto tak na prawdę wymienia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luthorhuss
A
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:40, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Nie latam wyczynowo ( brak umiejętności) ani na torze ( brak zainteresowania) ale przewody wymieniłem na te w stalowym oplocie. Jestem z tego faktu bardzo zadowolony, duża poprawa w dozowalności i skuteczności hamowania. Rozważam teraz wymianę pompy bo ziarnko do ziarnka.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 12:25, 25 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
W BuMie mam to tak rozwiązane...
Jak patrzyłem na znanym portalu aukcyjnym, to można dostać zestawy przewodów hamulcowych z takimi przejściówkami. Jak by się dobrze zakręcił, nawet i dosztukowałby te kawałki przewodów. Oczywiście mowa o używkach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan
A2
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 9:05, 06 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Cześć! Planuję wymianę przewodów na oplot Hel, ale zastanawiam się czy faktycznie poprawi się skuteczność hamulców. Pytałem tam i tu, ale opinie są podzielone, dlatego mam wątpliwości. Czy może ktoś z Was wymieniał w swoim Dlu z ABS i potwierdzi, że warto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 15:16, 06 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Co prawda ABSu w K5 nie mam, ale założyłem stalowy oplot Hel i różnicę zauważyłem w dozowalności hamulca. Ale polepszonej skuteczności hamowania jakoś tak nie odczułem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuler57
A
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Okolice Słupska
|
Wysłany: Czw 20:42, 06 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
O DLu z wymienionymi przewodami jeszcze nic nie powiem - dopiero będę wymieniać. Natomiast jak wymieniłem w małym Varadero XL125 to dopiero ten motek zaczął hamować. Wcześniej jak zapakowałem kufry i pasażerkę hamowanie było bardzo mizerne. Dlatego też wymieniam w DLu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan
A2
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Czw 23:13, 06 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Co prawda ABSu w K5 nie mam, ale założyłem stalowy oplot Hel i różnicę zauważyłem w dozowalności hamulca. Ale polepszonej skuteczności hamowania jakoś tak nie odczułem. |
Jeszcze mam watpliwosc, ponieważ dozowalnosc a skutecznosc robi roznice. Moze jeszcze ktoś poradzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 6:09, 07 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Daj sobie spokój.
Taka rada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 7:10, 07 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
I bądź tu mądry. Jedni chwalą, drugim nic się praktycznie nie zmieniło, inni jeszcze odradzają, a przewody pasowałoby zmienić bo te, które mam są chyba jeszcze fabryczne. Gumowych do DLa nigdzie nie mogę znaleźć więc pewnie i tak skończy się na oplocie. Tylko po co wywalać tyle kasy, skoro i tak na niewiele się to zda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 7:14, 07 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie.
Znajomy wczoraj kupił TDM- a 850.
Motong ma 19 lat, nigdy nie były wymieniane przewody.
Hamulce jak żyleta i nic złego się nie dzieje z przewodami, z tego co widać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan
A2
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pią 9:58, 07 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Irek1970 napisał: | No właśnie.
Znajomy wczoraj kupił TDM- a 850.
Motong ma 19 lat, nigdy nie były wymieniane przewody.
Hamulce jak żyleta i nic złego się nie dzieje z przewodami, z tego co widać. |
Sam mialem TDM. Hamulce ma lepsze od Dla, wiec nie ma co porownywac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 10:10, 07 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No tak, ma lepsze, ale mi chodzi o kwestię przewodów i ich wymiany co 4 lata.
To jak wymiana filtra przy każdej wymianie oleju.
Są dwie szkoły, wymieniaj za każdym razem, albo co 3 - 4 wymianę oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 11:50, 07 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Filtr oleju akurat bym wymieniał z olejem
Przewody... Póki za mocno nie pęcznieją to powinny być ok. Nie zmienia to faktu, że w oplocie zawsze będą lepsze, bo w większej części siła płynu pójdzie na tłoczek a nie na 'rozpychanie' przewodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pią 21:53, 07 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A co sądzicie o przewodach w oplocie od quadów ? Średnice, kąty zagięcia i długość powiedzmy identyczna, to czym się różnią od przewodów stricte dla motocykla ? Prócz kosztów oczywiście. Sklepy motocyklowe sprzedając takie przewody piszą w aukcjach, że pasują do quadów, motocykli...Myślicie, że jest to bezpieczne, teoretycznie niczym się nie różnią, i że może to być tylko marketing ? Koszt to 1/3 ceny tak naprawdę :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Sob 6:40, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Raczej teoretyczna sprawa.
Wątpię żeby długość i kostki na końcu, z na przykład 650 pasowały jeszcze gdziekolwiek indziej.
Wężyki to najmniej istotna sprawa.
Ważne są końcówki i długość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 8:05, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Na alledrogo można kupić jak @Turek mówi różne różniste przewody w stalowym oplocie. Napisane jest, że do quadów i innej chińszczyzny ale na to myślę, że nie trzeba patrzeć. Jeśli długość i końcówki pasują to czemu nie. Sam kupiłem do swojej Yamahy 125 taki przewód na przód, ale zbieram się już rok do jego założenia
Mając przed sobą dwa przewody w stalowym oplocie, Hell i ten tańszy z allegro, nie bardzo widzę różnicę. Przewód taki sam, końcówki też. W dlu przecież są końcówki z otworem przez który wkłada się śrubę. Standardowe i najprostsze końcówki (mówię o modelach bez ABS). Stalowy oplot to stalowy oplot moim zdaniem.
Jeśli chodzi o przewody gumowe, to tak tu trzeba być ostrożnym. Powodem zakupu tego tańszego przewodu do 125tki był wcześniejszy nieudany zakup gumowego przewodu... Na oryginalnym gumowym przewodzie hamulec był ostry jak żyleta, po wymianie na nowy gumowy (nieoryginalny), nie jestem w stanie zablokować przedniego koła. Jestem w 100% pewny, że dobrze odpowietrzyłem jak równiez tego że nowy przewód puchnie i do niczego sie nie nadaje.
Taki tańszy przewód, założyłbym sobie na tył.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 8:09, 08 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bronek
A1
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 9:23, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem:
Przewód w oplocie nie poprawia skuteczności hamulców. Może poprawić natomiast tzw. "dozowalność" czy "czucie" hamulca. Zmieniałem na oplot w poprzednim moto (XJ) i różnica była, jeździło mi się lepiej, ale.......
Jeśli problemem jest skuteczność hamowania to zamiast zabierać się za przewody (szczególnie w świeżych moto <8 lat) najpierw warto:
- przy następnej wymianie założyć normalne homologowane tarcze (a nie: "Heniek, załóż te najtańsze bo różnica w cenie duża") - tarcze są drogie i niestety wielu idzie "po kosztach" w tym temacie. A różnica w jakości jest.
- kupić porządne klocki hamulcowe
- obowiązkowo wymiana płynu hamulcowego,
- inspekcja pompy hamulcowej i ew. czyszczenie/regeneracja.
- regulacji klamki,
- inspekcja zacisków ew. czyszczenie/regeneracja.
W moto starszych gumowe przewody pęcznieją - w tym przypadku wystarczy wymiana na gumowe oryginalne nowe przewody (które powinny być tańsze niż markowe w oplocie) i problem z głowy na kolejnych kilka lat.
Zmierzam do tego, że jeśli coś boli to warto poszukać i rozwiązać przyczynę zamiast naklejać drogi plasterek z nadzieją, że się poprawi.
Inna sprawa jest taka, że sztormiak nie ma najlepszych hamulców na świecie i nawet po zmianie przewodów nie będzie miał.
Miłego sobotniego latania bo pogoda piękna! Ja startuję oglądać moto do kupna
PS Przewody w oplocie do XJ kupiłem tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] były tańsze od HEL, montaż i jakość bez problemów. Wytrzymały dużo i bezawaryjnie aż do sprzedaży moto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bronek dnia Sob 9:27, 08 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jan
A2
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Nie 12:33, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dziękuję, sporo opinii.Muszę przemyśleć. Może wypowie się ktoś po wymianie w moto z ABS? Mój model to K7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
A1
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 22:55, 12 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś zna długość przewodów hamulcowych przednich z zestawu HEL typu 2szt od pompki po zaciski ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szary1977
A2
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krupski Młyn
|
Wysłany: Pią 7:01, 20 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Meniu napisał: | Czy ktoś zna długość przewodów hamulcowych przednich z zestawu HEL typu 2szt od pompki po zaciski ? |
Lewy i prawy przewód ma inną długość , a dokładnie lewy jest troszkę dłuższy ale dokładnych wymiarów nie znam bo nie mierzyłem przy montażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|