 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 9:49, 22 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Temat bardziej z zakresu ustawienia zawieszenia , ale postaraj się ustawić SAG na ok 25-30%. Przy skoku w DL 150mm powinieneś mieć ok 37-45mm. Jeżeli w pełnym rynsztunku (ty, żona i bagaże) się da, to sprężyna powinna być ok, jeżeli nie, to szukaj twardszej, albo odchudzaj co się da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIMAGO
A1
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: Śro 15:38, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ile oleju ma być w każdej ladze z sprężynami progresywnymi YSS w DL 1000?? ori to 505ml
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goldi1978
A
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiry k/Poznania
|
Wysłany: Czw 0:05, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
ja kupiłem 1l i podzieliłem na pół i wygląda, że działa prawidłowo
sprężyny zamontowałem ciaśniejszymi zwojami do góry, wtedy dół jest jak w zwykłych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIMAGO
A1
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: Czw 14:26, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
długo już tak jeździsz?
Nie jest za twardy czy za miękki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goldi1978
A
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wiry k/Poznania
|
Wysłany: Czw 15:06, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
zrobiłem 2 tys. km
ustawione mam w połowie tłumienie wstepne olej 10w
jest lepiej niz na zwykłych i nie dobija
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Czw 20:33, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dane dotyczące oleju dla sprężyn progresywnych YSS (od Olekmotocykle)
DL1000 02-03 olej 10 poziom 200mm
DL1000 04- olej 10 poziom 180mm
DL650 04- olej 15 poziom 170mm
Takie dane podaje katalog Olekmotocykle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIMAGO
A1
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: Czw 23:09, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
to na PW podałeś mi co innego ;/
olej 10W i wysokość 170 [mm]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pią 7:42, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
No to zamotałem sie,sorki,te dane które podałem wyzej są prawidłowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:50, 12 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
A jak sprawdzić poziom oleju ? W Wirth mam mieć 150 ale czy powinno się to robić przy zamontowanych amortyzatorach czy przy wymontowanych i ustawionych pod kątem prostym ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Pon 10:57, 14 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Witam, a jak z tym odgłosem stukania w przednim zawieszeniu z progresami? Jest jak w oryginalnym (czyli stuka przy silnym ugięciu), czy zanikł?
pzdr Staszek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andi.nb
A
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: nowe brzesko-Szwecja/Husgvarna
|
Wysłany: Pon 20:38, 14 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Staszek napisał: | Witam, a jak z tym odgłosem stukania w przednim zawieszeniu z progresami? Jest jak w oryginalnym (czyli stuka przy silnym ugięciu), czy zanikł?
pzdr Staszek |
No właśnie też mnie to interesuje ,przeczytałem cały temat i nie znalazłem info na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andi.nb dnia Pon 20:52, 14 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pon 21:40, 14 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku zanikł zupełnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Pon 21:40, 14 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:47, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie nie stukał a po założeniu wirthów zaczał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 12:46, 31 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
kto zalożyl YSS, bo takie tez widzialem w sprzedazy? Wogole warto czy to jakas porazka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Pią 9:08, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
ja mam właśnie YSS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
A1
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 18:21, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Może ktoś założył sprężyny Wirth i może stwierdzić, czy stuki ustąpiły i czy w ogóle to dobre sprężyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:30, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Stuki zniknęły całkowicie. Są sztywniejsze niż oryginał. Porównania do oryginałów poza tym specjalnie nie mam bo wymieniłem je po 200 km jazdy po mieście, więc jedynie co zauważyłem to mniejsze nurkowanie motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIMAGO
A1
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: Śro 1:05, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jak w końcu mają być zamontowane sprężyny?? Gęstszymi zwojami do dołu czy do góry? bo znalazłem kilka sprzecznych informacji na tym forum.
Dokładnie chodzi mi o sprężyny YSS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo528
A2
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Buska Zdroju
|
Wysłany: Śro 9:28, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Gęstymi zwojami do góry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
A1
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12:17, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Folwar, czy stuki ustąpiły po wymianie na sprężyny Wirth, czy na inne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:36, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Wirth
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIMAGO
A1
Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: Śro 14:31, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
a jaki olej producent zaleca do sprężyn YSS??
5W, 10W, 15W ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesterbb
Motocyklista
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: Śro 18:12, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Dane dotyczące oleju dla sprężyn progresywnych YSS (od Olekmotocykle)
DL1000 02-03 olej 10 poziom 200mm
DL1000 04- olej 10 poziom 180mm
DL650 04- olej 15 poziom 170mm
Takie dane podaje katalog Olekmotocykle Smile
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ronin763
A
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rypin / Sueca
|
Wysłany: Czw 0:22, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy to cos wniesie do tematu ale ktos pisal ze nie ma progresu na tyl,okazuje sie ze sa,prosze bardzo mozna nawet wybierac w kolorach)))
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Nie 19:43, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
YSS wreszcie przetestowane,,,bo zamontowalem juz wczesniej tej wiosny
stuki wyeliminowane i co najwazniesze,,,nie nurkuje! Druga rzecz jaka zauwazylem to to, ze znacznie lepiej przod trzyma przy odkrecaniu manetki. Przy wiekszych predkosciach i w zakretach jest stabilniejszy.
Klocki hamulcowe mam jeszcze na oryginale i powiem szczerze, ze daja rade choc juz w garazu zestaw od GSX z adapterami lezy,,,poczekam do konca klockow i wtedy zmienie wraz z przewodami stalowymi.
...dobrze wydane pieniadze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Czw 22:31, 26 Cze 2014 Temat postu: Olej |
|
|
Panowie - kupiłem hyperpro i zamontowałem iii... Nic sie nie zmieniło ...tak jak nurkował tak nadal nurkuje i nie wiem w czym jest halo.Kupilem cały zestaw.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz dnia Czw 22:43, 26 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Czw 22:53, 26 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Może chociaż nie stuka... Chociaż podobno wystarczy owinąć taśmą izolacyjną jakąś tuleję i też nie stuka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Czw 22:53, 26 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 0:08, 27 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A olej wymieniłeś
Szpecem nie jestem, ale tam chyba jest potrzebny olej o trochę innej gęstości niż oryginalnie... Ale mogę się mylić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Pią 1:09, 27 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak,wymieniłem wszystko bo kupiłem komplet a w komplecie przysłali mi olej 15 lecz moj model 2012 ma progresywne sprężyny i miałem wcześniej wlany olej 20 ii powiadam ze sie lepiej jeździło.Nie wiem tylko o co chodzi bo mi sie wydawało ze po zmianie na profesjonalne zawieszenie bydzie lepiej a tu kibel..jakieś sugestie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 12:53, 27 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zmieniłeś progresy na progresy, do tego inny olej, do profesjonalnego zawieszenia jeszcze długa droga:). Myslę, że im więcej masz na liczniku przy tej zmianie to odczucia będą lepsze, bo sprężyny też się zużywają z czasem, u Ciebie najwyraźniej zmiana przyszła za wcześnie.
W poprzednim DL-u po zmianie z oryginałów na Hyperpro różnica na lepsze była wyraźnie odczuwalna - zmieniając wtedy sprężyny jednocześnie wracałem z oleju 15W na 10W i pamiętam, że byłem zadowolony z wywalenia kilku stów. W obecnym AL0 (?) na początku wydawało mi się, że zawieszenie wyraźnie poprawiono w porównaniu do K7, ale po 30 000 km już zaczynam kombinować, że bym coś zmienił na przodzie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Pią 21:15, 27 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
MaG jesli to nie profesjonalne zawieszenie to zapodaj linka a z miłą chęcią zmienię na cos innego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Nie 23:38, 29 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
OK, zadałeś mi zadanie domowe:) Po przejrzeniu kilku for obcojęzycznych stwierdzam, że nie ma kompletnych setów przedniego zawieszenia od wiodących producentów, które by dawały nam pełną regulację przedniego zawieszenia. Poza sprężynami progresywnymi, amerykańce jeszcze chwalą akcesoryjne cartridge DDC - tu jest sklep z nimi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest więc jeszcze pole do ulepszeń Ja bym najchętniej przeszczepił przód z nowego 1000-ca....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 23:46, 29 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak się teraz zastanawiam, jakby przeszczepić przedni zawias WP48? Do tego tył też zmienić do tego przebudować przebieg rury wydechowej. Fajna zmota by wyszła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:22, 30 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | W obecnym AL0 (?) na początku wydawało mi się, że zawieszenie wyraźnie poprawiono w porównaniu do K7, ale po 30 000 km już zaczynam kombinować, że bym coś zmienił na przodzie:) |
no właśnie, może jakieś sugestie co by tu zmienić żeby te sprężyny w przednim amortyzatorze stały się bardziej czułe i dokładniej wybierały nierówności? Zmiana naprężenia wstępnego pomaga, ale w porównaniu np. do transalpa jest jeszcze trochę do nadrobienia.
Progresy są chyba generalnie twardsze od liniowych, więc nie wiem czy jest sens wymieniać. W nowym modelu już nie stuka i nie dobija.
Czy znacie jakieś bardziej "czułe" sprężyny które by pasowały do DL-i i dawały odczuwalną zmianę? Przejrzałem ofertę sklepu z postu kolegi MaG-a, ale tamtejsze są jeszcze twardsze niż fabryczne mają, więc do nowego DL to raczej byłby downgrade zamiast upgrade.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 17:54, 30 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 21:54, 30 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tu chyba brakuje skoku zawieszenia w porównaniu do Xl650, miękkość sprężyny to sprawa wtórna.
W teren to raczej odpuszczenie napięcia wstępnego pomaga jeżeli chodzi o wybieranie i czucie podłoża, ale wtedy jeszcze większym problemem robi się prześwit, czyli kołderka za krótka:)
Swego czasu Konra.dzik zaczynał wątek z przeszczepianiem całego przodu od bodajże DR-ki, ale jak ostatnio widziałem jego DL-a to miał nadal standardowy przód...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:02, 30 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
DR mają beznadziejny przedni zawias.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pioterrvs88
A2
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa,Jamielne
|
Wysłany: Wto 18:29, 01 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
ciekawe jak by się zachowały usd od ktma 450.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:35, 01 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: |
no właśnie, może jakieś sugestie co by tu zmienić żeby te sprężyny w przednim amortyzatorze stały się bardziej czułe i dokładniej wybierały nierówności? Zmiana naprężenia wstępnego pomaga, ale w porównaniu np. do transalpa jest jeszcze trochę do nadrobienia.
Progresy są chyba generalnie twardsze od liniowych, więc nie wiem czy jest sens wymieniać. W nowym modelu już nie stuka i nie dobija.
|
Jest taka firma Wilbers z Niemiec. Jak u nich zamawiasz amortyzator lub sprężyny to wypełniasz taki formularz typu waga kierownika styl jazda wymagania itd. Dobierają Ci oni wtedy sprężynę i mówią jaki olej zalać.
Tu mała uwaga, powiedzą Ci np. zalać olej Wilbers 10W i koniecznie musisz zalać ten olej. Wbrew pozorom mimo tego samego oznaczenia gęstości w zależności od marki oleju otrzymujemy różne efekty dla tej samej gęstości.
Jeżeli chodzi o czułość zawieszenia wszystko da się dobrać ale nie oczekuj, że zawieszenie DL'a będzie pracować jak to z trasalpa, inny skok zawiezenia.
Progeressy nie są twardsze od linowych. Progressy to sprężyny o zmiennej charakterystyce i nic więcej. BTW w DL'u seryjnie są zainstalowane sprężyny progresywne.
Nie czytaj także większości opinii z tego forum typu wymieniłem na progresy i mi motocykl nie nurkuje.
Jak podczas hamowania motocykl nie nurkuje to sprężyny są za twarde.
Motocykl ma nurkować podczas hamowania inaczej się nie da (wyjątkiem jest tu BMW ze swoim Telelever).
Generalnie dobrze dobrane zawieszenie powinno pracować w jakiś 90% skoku co jakiś czas dobijając. Po to jest jakiś skok zawieszenia by go wykorzystać na maksa.
O ile mnie pamięć nie myli to jest taka zasada w motocrossie, że na torze dobrze ustawione zawieszenie powinno dobić przynajmniej raz. Jeżeli podczas wyścigu zawieszenie nigdy nie dobije to znaczy, że jest za twardę i zawodnik ni wykorzystuje 100% skoku zawieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Czw 3:00, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
W sobotę jade na dzień otwarty w Deamon Tweaks na Walii,zamówiłem sprawdzenie koni oraz zawieszenia bo na tym powiem jedno 120£ wywalone i nic a nic nie poprawiło jazdy jak były miękkie tak nadal są,myśle ze albo wsadza dłuższego "rurki" albo zaleją gesty olej albo to i to,pobawilem sie w Off road i waliłem non stop blachą pod silnikiem nie mówiąc o hamowaniu...czekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Wto 20:04, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Zrobione-jazda sie poprawiła zawieszenie pracuje na 100% jestem zadowolony a regulacja jest niesamowicie czuła,zostały wsadzone dłuższe tuleje od oryginalnych (około 3 cm) ale na sprężyny Hyperpro one są krutsze od oryginalnych - podsumowując jestem z zawieszenie zadowolony na 101% aha mam ustawienie teraz na 3- ciej linii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 8:46, 23 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Odświeżę trochę. Ma ktoś jakieś wnioski po dłuższym użytkowaniu?
Jak te tańsze (YSS) po dłuższym przebiegu - nie zmieniła się charakterystyka? Są tanie na allegro - 339zł - chociaż nie wiem czy w komplecie dają olej).
Czy hyperpro są faktycznie krótsze niż pozostałe - to mnie zastanawia w kontekście stukania - Remigiusz napisał że dopiero dodatkowa wymiana jakichś tulei spowodowała poprawną pracę progresywnych od tego producenta.
Olej faktycznie musi być danego producenta sprężyn czy wystarczy jakikolwiek w odpowiedniej specyfikacji?
Jeszcze ciągle początek sezonu i wymiana może mieć sens...
pzdr Staszek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Greg
A1
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kruszyn/ Sicienko
|
Wysłany: Wto 9:39, 23 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem yss, nie jestem zadowolony. Co do oleju to musi być tylko specyfikacja a producent obojetnie. Ja akurat wolałbym dołożyć i kupić coś lepszego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Sob 16:35, 23 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
W ramach przeglądu wiosennego zajrzę do lag i sprawdzę, co tam siedzi. Jeśli są zwykłe liniowe sprężyny, to kupię progresywne, porządnej firmy. Robiłem już taką wymianę w czoperku XVS 650 na Ohlinsa i różnica była bardzo duża.
Niestety Ohlins nie robi progresywnych sprężyn do DL 650
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Sob 16:40, 23 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:50, 09 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj wieczorem skończyłem montować Hyperpro.
Dziś polatałem testowo.
Powiem krótko - to teraz zupełnie inny motocykl.
Testowałem na asfalcie, zarówno gładkim jak i dziurawym.
Albo te sprężyny i olej są takie dobre, albo oryginały miałem już mocno wyeksploatowane.
Bo że było z nimi źle, to inna historia. Dobijały przy zjeżdżaniu z krawężnika. A olej, który wylałem, miał konsystencję mułu rzecznego. I podobny zapach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 22:57, 09 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Sama wymiana oleju na nowy daje już duży efekt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zaper
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 21:22, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
watson jaki olej wlałeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 23:18, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ten co był w komplecie ze sprężynami.
Wg opakowania SAE10, ale z tego co tu i tam ludziska piszą, rzeczywiste parametry mają się nijak od etykiety i zależą od producenta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:40, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
a ja jestem w tak zwany "przeddzień" zamontowania YSS do K7
szczegóły: kupiłem motor, zawieszenie przednie miałem twarde jak - za przeproszeniem - kuśka na wiosnę, więcej to skakało niż wybierało nierówności
decyzja - zajrzeć co tam Włoch namotał, bo ich pomysły są często, hmmm, oryginalne
co się okazało: w DL650 K7 ktoś założył sprężyny Ohlinsa dedykowane do DL 1000 (dłuższe, i o innej strzałce ugięcia, liniowe) - zamiast 8,0 N/mm jest zatem 9,0 N/mm i wieksza długość, ile tam było oleju wlanego i o jakiej gęstości to buk liściasty raczy wiedzieć...
ergo: idą YSS dedykowane do DL650 i zalewam to Motulem 7,5W (wiem, niby rzadki, ale zobaczymy) - chcę mieć miękki i wybierający przód, bo po przejściu z Hondy XL650V (Transalpa) miałem straszny niesmak w kwestii pracy przodu, zwłaszcza (jak się okazuje) po tych "wloskich" eksperymentach !
PS dam znac oczywiście jak zachowuje się sprężyna YSS, na razie mój niesmak wzbudziło opakowanie tych sprężyn kupionych w OlekMotocykle - z dupy białe opakowanie, nic nie napisane, żadnej instrukcji jak to wsadzać, żadnego info o ilości/poziomie oleju i jego sugerowanej gęstości - nic
słabo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seburaj dnia Wto 20:44, 15 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:02, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
takie? [link widoczny dla zalogowanych] Jak widac na obrazku opakowanie to nie biale pudelko, ale nie wiem czy ma to znaczenie
Tu masz linka do producenta, powinno cos byc wiecej [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 21:40, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
seburaj napisał: |
ergo: idą YSS dedykowane do DL650 i zalewam to Motulem 7,5W (wiem, niby rzadki, ale zobaczymy) - chcę mieć miękki i wybierający przód, bo po przejściu z Hondy XL650V (Transalpa) miałem straszny niesmak w kwestii pracy przodu, zwłaszcza (jak się okazuje) po tych "wloskich" eksperymentach !  |
Żebyś się nie zdziwił jak ci zacznie dobijać przód na takim oleju. Będziesz miał kolejny "niesmak".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|