|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadeoo
A1
Dołączył: 07 Paź 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:16, 28 Lis 2023 Temat postu: Pozycja na V-Strom650 |
|
|
Witam Kolegów, temat jest wałkowany w kilkudziesięciu wątkach, sam już nie wiem, gdzie podpytać ; podepnę się tutaj. Zakupiłem świeżego 650XT, Budżet nie pozwolił na 1050 - mniejsza z tym ; kierownik ma słuszny wzrost - kąt ugięcia kolan to ok. 30 stopni - zatem sytuacja do jazdy słaba. Ale chyba jakoś normalnie można jeździć ? Pierwsze co się nasuwa to - KANAPA. Najprościej to pewnie podnieść kanapę o 5-6cm i dołożyć obniżenie podnóżek. Ale pewnie sa pewne granice, podniesienia siedziska ... żeby nie wyglądać jak na słoniu . Ale może są inne sposoby ... Jeżdżę spokojnie - można by rzec : emerycko, I znów rodzi się pytanie, czy podnóżkami nie będę ciąć po nawierzchni ? Z pewnością ktoś przerabiał już ten temat. Pytanie - w którą ścieżkę pójść ? Jakie zastosować rozwiązania, by gość w ok. 2m mógł spokojnie jeździć ... Otwarty jestem na wszelkie sugestie. Z góry thanks !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 15:35, 28 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
Jak miałem jeszcze tysiąca to właśnie te dwie rzeczy przerabiałem ,żeby poprawić komfort ugięcia nóg. Obniżyłem podnóżki i je same zmieniłem na szersze,no i kanapa poszła do tapicera Gnapa.Przy okazji do poszerzenia i zażelowania. Więcej sposobów raczej nie wykombinujesz. Można ze stopek odkręcić na stałe,dodatkowo wstawki gumowe. Zawsze z pół centymetra niżej Ale i tak na dłuższej trasie dopiero jazda na stojąco pomagała najlepiej. Można jeszcze do multiplikacji ustawienia nóg,zainstalować "spacerówki" do gmola.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez JARON dnia Wto 15:37, 28 Lis 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:36, 28 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
Słuszny wzrost, to znaczy ile? Z tego co wiem, ludziska do 185cm wzrostu nie robią żadnych przeróbek.
Co do kolan się nie wypowiadam, bo nie wiem, czy 30 stopni to dużo czy mało. Ale jedno jest pewne, jeśli bolą Cię kolana, to nie wina motocykla, tylko kolan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadeoo
A1
Dołączył: 07 Paź 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:04, 28 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
cynek napisał: | Słuszny wzrost, to znaczy ile? Z tego co wiem, ludziska do 185cm wzrostu nie robią żadnych przeróbek.
Co do kolan się nie wypowiadam, bo nie wiem, czy 30 stopni to dużo czy mało. Ale jedno jest pewne, jeśli bolą Cię kolana, to nie wina motocykla, tylko kolan |
192, jeździłem wcześniej TDm900 i ten problem mi nie doskwierał, a kanapa ponoć 825mm. Może dochodzi też kwestia pochylenia , chociaż w 650 kierownica jest raczej wyżej ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadeoo
A1
Dołączył: 07 Paź 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:35, 28 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
to w takim razie dopytam : 1. czy obniżając podnóżki trzeba coś majstrować przy dźwigni zmiany biegów ? Jak ma się to do prześwitu motocykla, bo że mogą szorować przy skrętach to wiadomo ... Myślałem też o podniesieniu tyłu (kości - zawsze to ok. 20 mm), ale nikt z pytanych w "okolicy" nie umiał mi powiedzieć, czy stopki też idą do góry czy pozostają na swoim miejscu. Bo jeżeli pozostają - to kąt ugięcia kolan się zwiększa. i o to chodzi. I rzecz ostatnia, czy podniesienie kanapy o 50-60 mm spowoduje, że trzeba będzie myśleć też o podniesieniu kierownicy , podobno o 20mm da się bez ingerencji w kabelki ? Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
A
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 153
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koło
|
Wysłany: Śro 9:40, 29 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
To chyba jak z szukaniem idealnej pozycji na rowerze, jeśli jeździsz dłuższe dystanse...Kupa możliwości a każdy organizm jest indywidualny więc póki sam nie spróbujesz to się nie dowiesz...
Zacząłbym od kanapy. Kierownice w DLach są dość wysoko zamontowane.
Krótsze kości podniosą motocykl no ale pamiętaj, że stopka boczna się nie wydłuży więc moto na postoju będzie bardziej pochylone.
Powodzenia!
P.s.: Nie należę do ultrawysokich ludzi ale jak pozycja jest męcząca po dłuższej trasie to oprócz wstawania w czasie jazdy polecam spróbować przesiąść się na miejsce pasażera. W swoim tysiącu często praktykowałem. Siedzi się jak na skuterze, dostęp do podnóżków i kierownicy bez problemu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Waluś dnia Śro 9:43, 29 Lis 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 10:44, 29 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
Jak obniżyłem podnóżki to nie miałem problemu z tarciem o asfalt,ale kołki wykręciłem. Wyższa kanapa niekoniecznie powoduje problem z wysokością kierownicy,ale ja i tak kierownicę podniosłem o 2 cm Kable przy kierownicy wystarczy wypiąć wtedy z tego haka drucianego. Ja podnosiłem kierownicę bo mi się wygodniej jeździło wtedy na stojąco. A na dalszych trasach,faktycznie przyjemne jest chwilowa jazda na siedzeniu pasażera,można wtedy nawet kręgosłup wyprostować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 20:31, 29 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
opcja zamontowania kości podwyższających tył daje
więcej prześwitu i rezerwy na zakrętach
trochę drożej wychodzi kompletne podwyższenie zawieszenia o 3 cm.
[link widoczny dla zalogowanych]
w każdym bądź razie podnóżki możesz wtedy o te 3 cm obniżyć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 20:36, 29 Lis 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadeoo
A1
Dołączył: 07 Paź 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:33, 30 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
to zapytam raz jeszcze - czy obniżając podnóżki trzeba coś majstrować przy dźwigni zmiany biegów ? ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 11:38, 30 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
tadeoo napisał: | to zapytam raz jeszcze - czy obniżając podnóżki trzeba coś majstrować przy dźwigni zmiany biegów ? ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii ? |
Dżwignie zmiany biegów masz regulowaną w DL na takim mimośrodzie, więc ją sobie możesz delikatnie obniżyć, normalna czynność obsługowa, żadne tam "majstrowanie".
Podnosząc moto na kościach, podnosisz je razem z podnóżkami, ale zyskujesz prześwit, więc teoretycznie o tą wartość możesz opuścić wtedy podnóżki bez obaw o podpórkę na nich w złożeniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Czw 16:11, 30 Lis 2023 Temat postu: |
|
|
Stopki tego typu - [link widoczny dla zalogowanych]
A podwyższenie tego typu i gitarra [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadeoo
A1
Dołączył: 07 Paź 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:56, 01 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | tadeoo napisał: | to zapytam raz jeszcze - czy obniżając podnóżki trzeba coś majstrować przy dźwigni zmiany biegów ? ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii ? |
Dżwignie zmiany biegów masz regulowaną w DL na takim mimośrodzie, więc ją sobie możesz delikatnie obniżyć, normalna czynność obsługowa, żadne tam "majstrowanie".
Podnosząc moto na kościach, podnosisz je razem z podnóżkami, ale zyskujesz prześwit, więc teoretycznie o tą wartość możesz opuścić wtedy podnóżki bez obaw o podpórkę na nich w złożeniu. |
Dzięki i o to mi chodziło, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadeoo
A1
Dołączył: 07 Paź 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18:43, 02 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
tadeoo napisał: | MaG napisał: | tadeoo napisał: | to zapytam raz jeszcze - czy obniżając podnóżki trzeba coś majstrować przy dźwigni zmiany biegów ? ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii ? |
Dżwignie zmiany biegów masz regulowaną w DL na takim mimośrodzie, więc ją sobie możesz delikatnie obniżyć, normalna czynność obsługowa, żadne tam "majstrowanie".
Podnosząc moto na kościach, podnosisz je razem z podnóżkami, ale zyskujesz prześwit, więc teoretycznie o tą wartość możesz opuścić wtedy podnóżki bez obaw o podpórkę na nich w złożeniu. |
Dzięki i o to mi chodziło, pozdrawiam. |
Ale przy podnóżku centralnym raczej tylne koło się oprze na glebie ?
Mam SW-Motecha, teraz koło jest jakieś 2-3 cm nad ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 15:35, 04 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
tadeoo napisał: | ...
Ale przy podnóżku centralnym raczej tylne koło się oprze na glebie ?
Mam SW-Motecha, teraz koło jest jakieś 2-3 cm nad ... |
Podejrzewam, że może tak być, ale nie wiem tego na pewno, bo sam nigdy nie musiałem ani obniżać ani podwyższać żadnego z moich moto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pon 15:35, 04 Gru 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadeoo
A1
Dołączył: 07 Paź 2023
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:54, 10 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
tadeoo napisał: | ...
...
Kolega może się orientuje, czy kanapa do DL1000 (2016) może pasować do nowego 650 ? Pozdrawiam,
...
|
Oj nie wiem, nowego 650 już nie miałem, więc nie wiem czy mocowania są taki same jak w 1000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|