|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 13:25, 21 Mar 2015 Temat postu: osłona silnika dl650 a'la Suzuki - kto wykona? |
|
|
Czy któryś z producentów akcesoriów mógłby wykonać metalową osłonę silnika do nowego modelu dl650 (może do starszego też by się dało). Chodzi o osłonę podobną do tej jaką wymyśliło Suzuki w nowych modelach V-stroma: [link widoczny dla zalogowanych]
Zwykłe osłony metalowe ograniczają prześwit motocykla o 1-2 cm, niestety ten prześwit jest słabą stroną tego motocykla a po zamontowaniu płyty robi się jeszcze gorzej w tym temacie.
Osłona plastikowa Suzuki jest ładniejsza, rozwiązuje ten problem inaczej, nie ograniczając prześwitu ani o mm a jednocześnie chroniąc filtr oleju przed kamyczkami i brudem spod kół. Gdyby tego typu wzór był zrobiony z metalu byłaby znacznie bardziej wytrzymały a osłona jaką zapewnia powinna wystarczyć do większości typowych zastosowań DL-a.
Z tego co czytałem na forum taki wzór osłony podoba się wielu użytkownikom, Suzuki wycenia go koszmarnie drogo. Gdyby był dostępny u któregoś z rodzimych producentów i pasował do starego i nowego modelu powinien cieszyć się sporym zainteresowaniem posiadaczy DL-a, zwłaszcza że pozytywnie wyróżnia się na tle pozostałych osłon.
Co sądzicie, czy ktoś poza mną byłby chętny na coś takiego?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 15:50, 21 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 21:21, 21 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Nowy nie ma chlodnicy olejowej przez co ta oslona nie bedzoe pasowala do starszego modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Breit
A2
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Sob 21:42, 21 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tu masz rację, mam metalową pełną SW-Mototech wygląda ślicznie. Jednak gdy wziąłem Małżonkę na przejażdżkę nie przewidziałem, że mi się prześwit zmniejszył, jak zawisłem na górce z gliny przez którą zawsze przejeżdżałem ojj oczy miałem 3 razy większe niż normalnie . Bez osłony przeleciał bym bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 21:46, 21 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
W starym dl-u chłodnica oleju jest z tyłu ZA rurą wydechową. Osłona Suzuki jest mocowana PRZED rurą. Jedynie na szerokość trzebaby to dopasować, lub np. zrobić model do nowego i podobny tylko z wycięciem z boku na chłodnicę - do starego.
Ja mam plastikową osłonę Suzuki i jestem z niej bardzo zadowolony, nie ogranicza prześwitu a to co leci spod kół nie dotyka silnika. Jedyna wada to zamiast plastiku lepszy byłby metal. Niestety te metalowe wszystkie sa montowane od dołu a ograniczenie prześwitu przyniesie więcej wad niż korzyści, bo co z tego że osłona jest pełniejsza jak dużo cześciej się zahacza. Gdyby dało się zrobić wzór osłony podobny do tej Suzuki tylko z aluminium lub stali to sądzę że byłby ideał.
Poza tym...jest już tylu producentów osłony tradycyjnej, gdzie wszyscy klepią praktycznie ten sam wzór, że nowy model bardzo pozytywnie wyróżniałby się spośród całej konkurencji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 22:02, 21 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 21:53, 21 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
tdm napisał: | chłodnica oleju jest z tyłu ZA rurą wydechową. Osłona Suzuki jest mocowana PRZED rurą. Jedynie na szerokość trzebaby to dopasować, lub np. zrobić model do nowego i podobny tylko z wycięciem z boku na chłodnicę - do starego. |
Jotesowi chodziło o to, że nie będzie możliwy jeden uniwersalny projekt, w którym przód osłony będzie pod takim kątem jak w nowszej wersji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Sob 22:21, 21 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: | Jotesowi chodziło o to, że nie będzie możliwy jeden uniwersalny projekt, w którym przód osłony będzie pod takim kątem jak w nowszej wersji |
Dziekuje Matt.
bez chlodnicy ta pastikowa oslona w dolnej czesci jest wezsza
tdm mial starego wiec powinien sam na to wpasc.
tdm.. tak czytajac Twoje posty mysle ze powinienes kupic woz pancerny.
wszedzie wjedziesz,opony starcza na 50 tys km, za szybko nie jezdzi, nie bedzie wialo, duzo zapakujesz, nie bedziesz potrzebowal orurowania dookola motocykla....tylko kurka bedzie palil wiecej jak 3,8975 L / 100
ale look ma adwenczerowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:17, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
nie widzę sensu we wdawaniu się w zaczepki i uszczypliwości, tak ostanio popularne na tym forum....
Jak ktoś będzie miał jakieś propozycje w temacie to piszcie. Myślę, że chłodnica oleju nie jest problemem nie do pokonania, przecież to nie musi być wierna kopia osłony Suzuki - pisałem że chodzi mi o coś w podobnym stylu, a nie o wierną kopię. No a jeśli okaże się to aż takim strasznym problemem to osłona będzie tylko do nowego modelu. Z każdym rokiem użytkowników nowego jest coraz więcej.
Może zabiorą głos sami producenci akcesoriów jak by widzieli taki pomysł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
easy
A1
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 2:13, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ten nowy pług od Su Zu Ki tak ładny jak i bezużyteczny 😉 ochrona filtra oleju ? Spróbujcie zniszczyć stary filtr po wymianie, powodzenia. Ale wygląda fajnie, przyznaję. Za to wydech, hmmm. Jak powiesisz moto na mocno rozgrzanym kolektorze - to się zegnie, jak na zimnym - to szlag trafi flansze na cylindrach. Mam tą brzydką osłonę od kolegi Letko, fakt - pasuje toto do DL-a jak biały gołąbek do Putina, ALE DZIAŁA! zawisłem z zestawem(ja, plecak i kufry ) na krawężniku i faktycznie, osłonę trzeba było prostować, szlifować i malować ale moto bez uwag.
Suzukowski pług z powodzeniem zastąpi przedłużka przedniego błotnika (taki Puig za kilkadziesiąt pln-ów na przykład)
W jakotaki teren - tylko pełna osłona
Tak myślę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 19:59, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
easy napisał: | Mam tą brzydką osłonę od kolegi Letko, fakt - pasuje toto do DL-a jak biały gołąbek do Putina, ALE DZIAŁA! zawisłem z zestawem(ja, plecak i kufry ) na krawężniku |
pewnie że działa, tyle że chodzi nie o to aby zawisać i cieszyć się że nie ma szkód, ale aby NIE zawisać i wtedy szkody w ogóle nie powstają.
Miałem taką samą w starym DL-u i właśnie zdarzyło mi się zawinąć to tu, to tam albo o coś zahaczyć. Faktyczny prześwit wynosił wtedy 165mm-15mm (osłona)=150mm rzeczywistego prześwitu.
W nowym modelu prześwit jest o 1cm większy, do tego jeśli nie zmniejszamy go mocowaną od spodu osłoną mamy do wykorzystania całe 175mm. I....już nie zahacza, nie zawisa na krawężnikach, w terenie też mi się nie zdarzyło żeby utknął. Te 25-30mm dodatkowego prześwitu dużo daje. Nie tylko ja to dostrzegam:
Breit napisał: | mam metalową pełną SW-Mototech wygląda ślicznie. gdy wziąłem Małżonkę na przejażdżkę zawisłem na górce z gliny przez którą zawsze przejeżdżałem Bez osłony przeleciał bym bez problemu. |
Nie jest to jednak dyskusja o wyższości jabłek na gruszkami - są tacy co wolą nowy typ osłony, są tacy co wolą starszy. I fajnie, każdy wybiera co lubi.
Z tego co mówią ci pierwsi jako główną "wadę" nowej osłony wymienia się materiał z jakiego jest wykonana, więc rzucam pomysł żeby zrobić coś podobnego ale z metalu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 20:09, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siwy26
A1
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 10:31, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli jest ktoś zainteresowany osłoną do DLa 650 chętnie wyślę foto na email
- nie umiem wrzucić fotek na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 11:23, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
siwy26 napisał: | Jeśli jest ktoś zainteresowany osłoną do DLa 650 chętnie wyślę foto na email
- nie umiem wrzucić fotek na forum |
Spróbuj użyć tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siwy26
A1
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 11:40, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Usuwam fotkę po Waszych ostrzeżeniach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez siwy26 dnia Pią 13:23, 24 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 20:39, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
ale to nie ten temat, podobne osłony jak pokazujesz ma w ofercie każdy jeden producent. Evo, Givi, Letko, Heed, Marselus, H&B, Sw motech, i inni garażowi producenci klepią ten sam patent, połowa z nich ma wręcz identyczne modele.
Jeśli wykonujesz takie rzeczy to może spróbowałbyś zrobić osłonę a'la Suzuki do nowego 650/650xt, inną niż wszystkie klony tego samego pomysłu. Zamieściłem ją na samym początku tego wątku: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Śro 20:41, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siwy26
A1
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 21:34, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Człowieku,moja kosztowała mnie 1/3 ich ceny !
Chciałem tylko pomóc mniej zamożniejszym właścicielom osiołków.
A co do propozycji wykonania osłony do nowego modelu pracuję nad nią,
póki co jeździ jeszcze wiele poprzednich DL-ów bez osłon i dla Nich
był ten post.
Ale dzięki za każdą opinię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|