|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:33, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Je też obstawiam, iż jest to kwestia geometrii i rozłożenia masy bagażu. W poprzednich motocyklach to zawsze bylo powodem shimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konradk
A1
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:21, 30 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wiadomo, że bagaż znacząco wpływa na zachowanie motocykla na drodze, zwłaszcza, że po załadowaniu 3 kufrów i namiotu nawet cegła ma lepszą aerodynamikę ale nie był jakoś szczególnie przeciążony. Praktycznie z takim samym zestawem zrobiliśmy w zeszłym roku Bułgarię i sprzęt prowadził się jak po sznurku.
Co do stanu opony to po Theth zrobiliśmy jeszcze ładnych parę setek, od autostrad po serpentyny na trasie do Sarandy także wydaje mi się, że ich stan był całkiem dobry. Co śmieszne, pomimo całkowitego wyrwania przedniej obręczy ze "szprych" guma cały czas trzymała ciśnienie a mechanik po sprowadzeniu wraku do Polski nie zauważył na niej żadnych podejrzanych śladów.
Trudno powiedzieć co konkretnie zawiniło a znając życie nie był to jeden czynnik ale ich cała seria. Tak czy siak jeśli ktokolwiek miałby dzięki temu uniknąć podobnej przygody to jestem cały szczęśliwy.
@jotes Również się cieszę! Szkoda tylko, że cała zabawa z ubieraniem "choinki" zaczęła się od nowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 9:25, 31 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
konradk napisał: |
@jotes Również się cieszę! Szkoda tylko, że cała zabawa z ubieraniem "choinki" zaczęła się od nowa. |
no ubieranie "choinki" to jak rozbieranie kobiety- sprawia radosc
a tak powaznie to jadac na wycieczke po Skandynawi zaladowany tez 3 kuframi i workiem z gratami biwakowymi na autostradzie powyzej 130 tez zaczynalo bujac. A mialem nowe TR91
Domyslam sie ze z cisnieniem nie kombinowales ( ja na "Balkanskich bezdrozach" popuszczalem powietrza ) . I tak zaloze te opony wiec pozostaje tylko przy wiekszych predkosciach byc czujnym.
W kazdym badz razie dzieki za ostrzezenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 9:27, 31 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żaku
A
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 20:00, 01 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, prejechalem ja tych oponach małym V-Stromem 28.000 km. Podrożowałem zawsze po czarnym, w roznych warunkach pogodowych, po różnych drogach i z roznymi prędkościami. Między innymi zaliczyłem na nich dwa długie wyjazdy w Alpy, niejednokrotnie znacznie przerkraczając na autostradzie 130 km/h. Nigdy żadnej większej niestabilności, a tym bardziej shimmy nie doświadczyłem. Opony są naprawdę doskonałe, szczególnie na mokrym. Jedyną ich słabością jest wyraźnie ząbkowanie przez co szybko stają się głośne. Gdyby nie to kupił bym je ponownie. Będę się upierał, że to nie opony są winowajcą tego nieszczęśliwego zdarzenia jakiego doświadczyleś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daniel
A2
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:53, 03 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
daniel napisał: | Ja też założyłem właśnie TKC70. Na razie zrobiłem na nich 200km.
Moje odczucia w skali 1-5 (ciśnienie miałem według książki, nie zmniejszałem na teren):
> asfalt suchy 5 - czuję się pewniej niż na oryginałach, nie odczuwam zwiększonych wibracji
> szutry - 5, pewna jazda
> trawa - 4, miałem wrażenie, że trochę uciekają ale nadal jest dobrze
> piach i błoto - 3, tylko kostka może dostać 5
Jeszcze nie wiem co na autostradzie i na mokrym.
Biorąc jednak pod uwagę, że opony jeszcze się docierają a moje umiejętności jazdy pozostawiają wiele do życzenia (zaawansowany kierownik na pewno wyciśnie z nich więcej) to TKC 70 wyglądają na fajne, uniwersalne opony dla wszystkich, którzy chcą czasami opuścić asfalt |
Autostrada, licznikowe 160, sam bez plecaka i bez bagażu - brak zastrzeżeń, opony jadą jak trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daniel dnia Pon 18:06, 03 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szycha
A2
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: łódz
|
Wysłany: Wto 21:40, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
W tamtym roku przed wyjazdem na Rumunie kupiłem nowy komplet.Mam ten sam problem,opona przy prędkości autostradowej bardzo niestabilna strach przekroczyć 110 km/h.Nie pomogła zmiana ciśnienia,ustawień obciążenia ,bagażu.Po przejechaniu 5000 km nadal maskara.Mój dl przebieg 50000 z roku 2008.Brak luzów .Założyłem na przód starego michelina ,problem ustał.Opona poszła do reklamacji .Jestem z branży motoryzacyjnej i nigdy się tak nie rozczarowałem
.Czekam na rozpatrzenie reklamacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 21:59, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
szycha napisał: | W tamtym roku przed wyjazdem na Rumunie kupiłem nowy komplet.Mam ten sam problem,opona przy prędkości autostradowej bardzo niestabilna strach przekroczyć 110 km/h.Nie pomogła zmiana ciśnienia,ustawień obciążenia ,bagażu.Po przejechaniu 5000 km nadal maskara.Mój dl przebieg 50000 z roku 2008.Brak luzów |
Podobny przebieg i wiek moto i zupełnie brak takich odczuć. Nie czuc róznicy w stosunku do Conti Trail Attack 2 czy Conti Road Attack, które miałem wcześniej.
Różnica jest prawdopodobnie w tym, że mam usztywniacz do lag (a la Fork Brace) z Cosmo Accessories.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seba71
Motonita
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 22:03, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Występowanie niestabilności był opisywany na jakimś forum amerykańskim, też miałem obawy przed kupnem tej opony, chodzi o przód. Podobno problem występowania takiej przypadłości został rozwiązany w kolejnych partiach tych opon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daniel
A2
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:42, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja mam przód DOT 3916, tył DOT 4316. Przejechane 600km. Na razie wszystko OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 15:05, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
przejechalem na tych oponach narazie ok 1tys km głownie po asfalcie i z predkosciami powyzej 130 shimmy nie uświadczyłem (przy 170 nic nie zauważyłem z kufrem centralnym i plecakiem w nim). U ciebie prawdopodobnie przez to ze przebieg o wiele większy i motek załadowany to wystąpiło. Jakby nie było przykra przygoda Cie spotkała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekol
A
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Wto 15:36, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
stasiek napisał: | (przy 170 nic nie zauważyłem z kufrem centralnym i plecakiem w nim). |
to plecak do kufra pakujesz? nie marudzi potem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piterpan
A
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 17:31, 28 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Moje Metzelery next sie koncza i stoje przed zakupem laczkow. Metzelery na asfalt bajka ale gorzej jak trzeba zjechac.. wiec zastanawiam sie nad tymi conti tkc 70 lub anakee 2. Czy ktos uzytkowal te dwie oponki i moze sie wypowiedziec ktore beda bardziej "uniwersalne" na asfalt i na lekki teren ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 15:54, 31 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
czekol napisał: | stasiek napisał: | (przy 170 nic nie zauważyłem z kufrem centralnym i plecakiem w nim). |
to plecak do kufra pakujesz? nie marudzi potem? |
Przez kilka km coś tm krzyczy i dobija sie ze srodka ale wtedy zjeżdzam na szuter z tyrkotką i szybko hałasy znikają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daniel
A2
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 9:45, 02 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dołożyłem na TKC70 kolejne ponad 3000km jadąc szybkim przelotem dookoła Polski w 4 dni. Obciążenie: kufer centralny i rolka na tylnym siedzeniu. Trasa: gównie asfalty ale było też trochę szutrów. Jeden dzień deszczowy. Opony spisały się bardzo dobrze i pozwalały na skuteczną jazdę w różnych warunkach. Jedyne co to trochę tańczyłem na głębszym piachu i nie czułem się wtedy pewnie ale to zrzucam przede wszystkim na brak swoich umiejętności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barmaran
Motocyklista
Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: Nie 8:47, 13 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Wreszcie stałem się szczęśliwym posiadaczem DL 650 i muszę wymienić opony.Mam takie jak Piterpan czyli Metzeler next.Mają 22 tys.Jeżdżę głównie po asfalcie.Jakie polecacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 20:37, 13 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Kurcze... chcę zamówić już Metzeler Next... a tu mi piszecie że nie do końca pewne...
Czytałem już dziesiątki postów ;-(
Litości !
To kupić czy coś innego polecacie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 15:55, 12 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
no i przód mi sie wyząbkował - nie wiem ile przebiegu na niej zrobiłem ale ok 4tys.
Nie mogę znaleźc topicu ale czy ktoś wyząbkowania nie reklamował?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 9:07, 17 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Ale w czym to Ci przeszkadza ?
Moje tez zabkuja ale nie ma to zadnego wpywu na jazde. Juz po 1000 km mialay slady starcia na brzegach "kostek" szczegolnie tylna.
Teraz maja wiecej i wieksze zabki ale dalej trzymaja niesmowicie. szczegolnie na mokrym.
Jedyny minus to lekkie drgania puszczonej kierownicy przy 50-60 km
Profile o duzym profilu negatywnym sa sklonniejsze to zabkowania.
nie wiem czy dobrze wytlumacze ale obwod obony jest jakby okregiem z przerwami wiec opona toczac sie napotyajac "brak bieznika" - "zapada sie ? " i ta kostka bieznika obok dostaje z jednej strony wiecej w dupe.
Tym bardziej ze na bokach mieszanka jest bardziej miekka co daje zaje..ste trzymanie na winklach
Dodatkowo dynamiczna jazda poteguje ten proces.
jezeli masz DOT z 2016 mozesz probowac reklamowac , podobno mialy tendencje do wezykowania potem cos tam zmienili. I raczej taki argument bym podawal przy reklamacji bo wyzabkowanie to kwestia uzytkowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolfcbr
A1
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: Nie 12:01, 17 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Każda opona z bieżnikiem TS będzie się ząbkować. Jak moto używany jest głównie na czarnym najlepiej założyć typowe turystyki typu PilotRoad 3 lub 4 albo dowolną inną szosówkę i po problemie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Pon 7:12, 18 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Ja mam Pilot Road 4 z przodu i jest wyząbkowana wyraźnie, ale już dobija do 25 tys km, na zimę będę wymieniał. Objawia się to wyciem w szybkich zakrętach - mam nadzieję, że to ta przednia tak wyje, z tyłu Anakee II z przebiegiem ok 7 tys, tam na oko jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 12:50, 18 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bosman78
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:22, 18 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
A jak wygląda porównaniw tkc70 do.anakee 2?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 7:39, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Bosman78 napisał: | A jak wygląda porównaniw tkc70 do.anakee 2? |
moje subiektywne wrazenia sa takie ze Conti chyba jednak lepiej albo raczej pewniej trzyma i na suchym i na mokrym asfalcie. Ale jedne i drugie daja sie zjechac do kanty tylko z Anakke czasami bylo mniej stabilnie .
Moze bardziej miekka mieszanka Conti ? Moze tez dlatego Anakee wytrzymuja wiecej km ? Chociaz ja na zadnych oponach nie dalem rady wiecej jak 12 tys tyle ze Anakee zmienilem wczesniej ze wzgledu na uszkodzenie.
Ogolnie wlasnie opony z duzym profilem negatywnym sa bardziej narazone na przebicie. Po prostu wieksza szansa ze cos ostrego wejdzie nam tam gdzie nie ma bieznika
Nie mam moze duzego doswiadczenia offroadowego ale wedlug mnie jezdzac po piachu TKC 70 tez lepiej sie prowadzi ( przod ) niz bylo to na Anakee. Ale moze to tez byc spowodowane inna marka motocykla.
Ogolnie opony podobne z plusem dla anakee za zywotnosc a conti za przyczepnosc. Zalozylem TKC bo Michelin na moj motocykl nie wystawia homologacji dla Anakee.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 7:40, 19 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 21:37, 11 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
TKC założone miesiąc temu, zrobione na niech ok.6000 km, z czego 4500 km na wypadzie na Bałkany - sprawdzone na suchych i mokrych asfaltach MNE, BiH, AL i po drodze. Był dziurawy Durmitor, pełna żwirku i piachu drogo do przejścia BiH/MNE, chorwackie i austriackie autostrady. Było 33C i asfalt niemal płynący, ale był też grad i +4C. No i Mazurskie i nadbiebrzańskie szutry.
Wnioski - to jest zaje**ta opona w każdych warunkach, moim zdaniem idealna do motocyklowych SUVów jakimi są nasze Vstromy. Bez strachu składałem się i na suchym i na mokrym w pełnym obciążeniu 2osoby + kufry, dodały mi +3 skillsów do jazdy po szutrach:).
Przewija się to wątek niestabilności opon przy dużych prędkościach - tu muszę przyznać, że ja też miałem odczucia pływania opony powyżej 150 km/h, ale tylko przez pierwsze 1,5 Kkm, a dodatkowo nie jestem pewien czy powodem nie były zbyt mocno skasowane luzy na główce ramy. Faktem jest, że w drodze powrotnej spokojnie pod 170 kmh podganialiśmy i szedł jak zły
Dodam, że po 6 Kkm zużycie opony jest minimalne, co prognozuje dobrą trwałość.
Baaardzo jestem z tej opony zadowolony i bardzo prawdopodobne, że zostanę z tym wyborem na więcej niż jedne, ale UWAGA: jeżeli ktoś szuka czegoś typowo na asfaltowe podróże to nadal uważam, że nr 1 to Pirelli Scorpion Trail II:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|