Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

motooiler - ustawienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 23:14, 05 Mar 2012    Temat postu: motooiler - ustawienia

sporo forumowiczów ma już polską oliwiarkę marki V-oila (Motooiler), chyba najpopularniejsze urządzenie tego typu. Z racji wielu możliwych ustawień oliwiarki chciałem podpytać użytkowników o najczęściej używane opcje i ustawienia.

Czy preferujecie ustawienie dyszy na środku łańcucha czy też przy którejś z krawędzi? Przy tej drugiej opcji - czy takie ustawienie zapewnia smarowanie przeciwległej strony łańcucha? Czy lepiej gdy dysza dotyka zębatki czy też wisi sobie np. 2 cm nad samym łańcuchem?

Na ile km starcza mniej więcej olej w fabrycznym zbiorniczku?

Jakie ustawienia dozowania stosujecie na poszczególne warunki pogodowe, producent zaleca kroplę co 60s. (przełącznik w lewo) i ustawienie pokrętła pośrodku, ale nic nie pisze jak ustawiać je np. w deszczu, podczas jazdy w terenie, kiedy jest zimno/gorąco, itp.

Zachęcam do dzielenia się swoimi patentami z użytkowania olejarki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 23:15, 05 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 23:28, 05 Mar 2012    Temat postu:

Ja ustawiłem dyszę tak, że trze o zębatkę delikatnie przylegając do niej od zewnętrznej strony zaraz nad łańcuchem. Łańcuch jest wystarczająco nasmarowany i nic nie jest zachlapane olejem. Podczas jazdy przy ładnej pogodzie po asfalcie stosuję ustawienie na dłuższy interwał czyli w lewo a pokrętło na środku skali i jest ok. Jak leje to daję przełącznik w prawo, czyli na krótszy interwał i pokrętło na max. Na szutrach w zależności od ilości pyłu podnoszonego z drogi intuicyjnie reguluje czas podawania i długość interwału. Olej nie wiem na ile starcza bo dolewam przy okazji żeby zawsze był maksymalny stan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Wto 8:47, 06 Mar 2012    Temat postu:

a jaki olej lejecie,czy mozna czymś go zastapić ? bo słyszałem jakies patenty ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spyder
Motonita



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy

PostWysłany: Wto 9:21, 06 Mar 2012    Temat postu:

Ja leje olej przekładniowy tak jak zaleca Mateusz (producent) i nie miałem nigdy z nim problemów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spyder dnia Śro 1:09, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 11:14, 06 Mar 2012    Temat postu:

I u mnie zainstalowałem dysze tj. u Gregorio poza tym ustawienia te same za wyjątkiem deszczu, daję na 2kę ale potecjometr pozostawiam bez zmian czyli godz 11sta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 15:58, 06 Mar 2012    Temat postu:

ja leję olej Hipol przekładniowy 80W90, zastanawiam się, czy nie byłby lepszy 85W140

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:28, 06 Mar 2012    Temat postu:

Hipol 80W90 jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychoo
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie

PostWysłany: Wto 21:12, 06 Mar 2012    Temat postu: Re: motooiler - ustawienia

tdm napisał:


Zachęcam do dzielenia się swoimi patentami z użytkowania olejarki.


Ja tydzień temu zamontowałem olejarkę samoróbkę tzn. opartą na pomysłach innych samoróbek, których pełno na każdym forum motocyklowych. Jako zbiorniczek na olej zastosowałem zbiorniczek na płyn hamulcowy od ursusa za całe 5pln, troszkę wężyków za kilka złotych, gniazdo bezpiecznikowe plus bezpiecznik, elektrozawór od instalacji lpg lovato za 32pln, ręczny zaworek do CO2 za 15pln oraz mosiężną rurkę za 8 pln za 1m. Łącznie jak widać wyszło jakieś 60-70pln. Elektrozawór podłączony jest pod światła, plusa wziąłem z tylnej lampy. Olej hipol 80W90. Doświadczalnie ze stoperem w ręku w garażu oraz podczas ostatniej niedzielnej przejażdżki ustawiłem dozowanie na 1 kroplę średnio na 1 minutę. Napisalem średnio gdyż podczas pomiarów kilkudziesięciu okresów rozbieżności były od około 47-48 sek do 65 sekund. Myślę, że taka rozbieżność nie ma większego znaczenia, ważne że cały czas oscyluje to wokół minuty. Pozycję zaworka na deszcz mam złapaną na około 35-45 sekund.
Ogólnie nic nowego, same sprawdzone pomysły tu i na innych forach.
Poniżej fotki jak ustawiłem dyszę. Można spotkać się z opiniami, ze takie ustawienie dyszy powoduje smarowanie łańcucha tylko po zewnętrznej stronie, jednak są też opinie, że jednak łańcuch smarowany jest z obu stron a olej dostaje się na wewnętrzną stronę także np. poprzez zębatkę. Spotkałem pomysły robienia tzw. dual injectorów czyli podawania dyszami kropli oleju na obie strony (scottoiler te taką wersję ma) jednak wtedy na postoju wykapuje z dysz cały olej, który jest za zaworkiem.

"czubek" dyszy prawie styka się u mnie z zębatką
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spyder
Motonita



Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy

PostWysłany: Śro 9:33, 07 Mar 2012    Temat postu:

A jaki zastosowałeś sterownik do tych elektrozaworów??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qrs
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 9:37, 07 Mar 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] polecam obejrzeć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychoo
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie

PostWysłany: Śro 12:45, 07 Mar 2012    Temat postu:

Jeżeli to do mnie pytanie o ten sterownik to nie zastosowałem żadnego.
Jest jeden elektrozawór, ktory jest normalnie zamknięty i otwiera się w momencie uruchomienia silnika a dokładnie włączenia świateł. Za nim na wężyku jest ręczny zaworek, ktorym zdławiłem przepływ tak, że z dyszy na łańcuch kapie kropla oleju średnio co 60 sekund. Proste do bólu, sprawdzone przez wielu i skuteczne.

Bralem pod uwagę zastosowanie sterownika (coś jak np. AVT1459) w przypadku gdyby byl problem z dokładnym i w miarę powtarzalnym ustawieniem zaworka ręcznego, jednak jak juz wyżej napisałem ręczny zaworej jest wystarczający. Jak coś to zawsze można dodać sterownik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 13:17, 07 Mar 2012    Temat postu:

Ten filmik na TVN Player to chyba montaż Scottoilera v-oil, który nie ma elektrozaworu jak Motoiler, tylko zaworek iglicowy otwierany podciśnieniem branym z tylnego cylindra...
Mam takie ustrojstwo w moim Wiaderku - z nim już kupiłem więc będę teraz używał, chociaż nigdy mi nie przeszkadzało smarowania łańcucha w poprzednich sprzętach:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin