|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 23:14, 05 Mar 2012 Temat postu: motooiler - ustawienia |
|
|
sporo forumowiczów ma już polską oliwiarkę marki V-oila (Motooiler), chyba najpopularniejsze urządzenie tego typu. Z racji wielu możliwych ustawień oliwiarki chciałem podpytać użytkowników o najczęściej używane opcje i ustawienia.
Czy preferujecie ustawienie dyszy na środku łańcucha czy też przy którejś z krawędzi? Przy tej drugiej opcji - czy takie ustawienie zapewnia smarowanie przeciwległej strony łańcucha? Czy lepiej gdy dysza dotyka zębatki czy też wisi sobie np. 2 cm nad samym łańcuchem?
Na ile km starcza mniej więcej olej w fabrycznym zbiorniczku?
Jakie ustawienia dozowania stosujecie na poszczególne warunki pogodowe, producent zaleca kroplę co 60s. (przełącznik w lewo) i ustawienie pokrętła pośrodku, ale nic nie pisze jak ustawiać je np. w deszczu, podczas jazdy w terenie, kiedy jest zimno/gorąco, itp.
Zachęcam do dzielenia się swoimi patentami z użytkowania olejarki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 23:15, 05 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 23:28, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja ustawiłem dyszę tak, że trze o zębatkę delikatnie przylegając do niej od zewnętrznej strony zaraz nad łańcuchem. Łańcuch jest wystarczająco nasmarowany i nic nie jest zachlapane olejem. Podczas jazdy przy ładnej pogodzie po asfalcie stosuję ustawienie na dłuższy interwał czyli w lewo a pokrętło na środku skali i jest ok. Jak leje to daję przełącznik w prawo, czyli na krótszy interwał i pokrętło na max. Na szutrach w zależności od ilości pyłu podnoszonego z drogi intuicyjnie reguluje czas podawania i długość interwału. Olej nie wiem na ile starcza bo dolewam przy okazji żeby zawsze był maksymalny stan.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Wto 8:47, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
a jaki olej lejecie,czy mozna czymś go zastapić ? bo słyszałem jakies patenty ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spyder
Motonita
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy
|
Wysłany: Wto 9:21, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja leje olej przekładniowy tak jak zaleca Mateusz (producent) i nie miałem nigdy z nim problemów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spyder dnia Śro 1:09, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Wto 11:14, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
I u mnie zainstalowałem dysze tj. u Gregorio poza tym ustawienia te same za wyjątkiem deszczu, daję na 2kę ale potecjometr pozostawiam bez zmian czyli godz 11sta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 15:58, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
ja leję olej Hipol przekładniowy 80W90, zastanawiam się, czy nie byłby lepszy 85W140
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:28, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Hipol 80W90 jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Wto 21:12, 06 Mar 2012 Temat postu: Re: motooiler - ustawienia |
|
|
tdm napisał: |
Zachęcam do dzielenia się swoimi patentami z użytkowania olejarki. |
Ja tydzień temu zamontowałem olejarkę samoróbkę tzn. opartą na pomysłach innych samoróbek, których pełno na każdym forum motocyklowych. Jako zbiorniczek na olej zastosowałem zbiorniczek na płyn hamulcowy od ursusa za całe 5pln, troszkę wężyków za kilka złotych, gniazdo bezpiecznikowe plus bezpiecznik, elektrozawór od instalacji lpg lovato za 32pln, ręczny zaworek do CO2 za 15pln oraz mosiężną rurkę za 8 pln za 1m. Łącznie jak widać wyszło jakieś 60-70pln. Elektrozawór podłączony jest pod światła, plusa wziąłem z tylnej lampy. Olej hipol 80W90. Doświadczalnie ze stoperem w ręku w garażu oraz podczas ostatniej niedzielnej przejażdżki ustawiłem dozowanie na 1 kroplę średnio na 1 minutę. Napisalem średnio gdyż podczas pomiarów kilkudziesięciu okresów rozbieżności były od około 47-48 sek do 65 sekund. Myślę, że taka rozbieżność nie ma większego znaczenia, ważne że cały czas oscyluje to wokół minuty. Pozycję zaworka na deszcz mam złapaną na około 35-45 sekund.
Ogólnie nic nowego, same sprawdzone pomysły tu i na innych forach.
Poniżej fotki jak ustawiłem dyszę. Można spotkać się z opiniami, ze takie ustawienie dyszy powoduje smarowanie łańcucha tylko po zewnętrznej stronie, jednak są też opinie, że jednak łańcuch smarowany jest z obu stron a olej dostaje się na wewnętrzną stronę także np. poprzez zębatkę. Spotkałem pomysły robienia tzw. dual injectorów czyli podawania dyszami kropli oleju na obie strony (scottoiler te taką wersję ma) jednak wtedy na postoju wykapuje z dysz cały olej, który jest za zaworkiem.
"czubek" dyszy prawie styka się u mnie z zębatką
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spyder
Motonita
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy
|
Wysłany: Śro 9:33, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A jaki zastosowałeś sterownik do tych elektrozaworów??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrs
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 9:37, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] polecam obejrzeć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Śro 12:45, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli to do mnie pytanie o ten sterownik to nie zastosowałem żadnego.
Jest jeden elektrozawór, ktory jest normalnie zamknięty i otwiera się w momencie uruchomienia silnika a dokładnie włączenia świateł. Za nim na wężyku jest ręczny zaworek, ktorym zdławiłem przepływ tak, że z dyszy na łańcuch kapie kropla oleju średnio co 60 sekund. Proste do bólu, sprawdzone przez wielu i skuteczne.
Bralem pod uwagę zastosowanie sterownika (coś jak np. AVT1459) w przypadku gdyby byl problem z dokładnym i w miarę powtarzalnym ustawieniem zaworka ręcznego, jednak jak juz wyżej napisałem ręczny zaworej jest wystarczający. Jak coś to zawsze można dodać sterownik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 13:17, 07 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ten filmik na TVN Player to chyba montaż Scottoilera v-oil, który nie ma elektrozaworu jak Motoiler, tylko zaworek iglicowy otwierany podciśnieniem branym z tylnego cylindra...
Mam takie ustrojstwo w moim Wiaderku - z nim już kupiłem więc będę teraz używał, chociaż nigdy mi nie przeszkadzało smarowania łańcucha w poprzednich sprzętach:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|