|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13:31, 30 Sty 2010 Temat postu: montaż oliwiarki |
|
|
Jestem w trakcie montazu motooilera ale pozostał mi jeden problem gdzie wpiąć się z +.Minus podpiąłęm pod akumulator.Elektryk ze mnie zaden i mam problem z plusem.Czy moze ktos wskazac jakiś miejsce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Sob 14:37, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Najlepiej pod coś co działa po przekręceniu kluczyka ( światła , pompa paliwa )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:57, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Proponuję pod obwód tylnej lampy, najlepiej przez przekaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 15:38, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
znalazłem schemat i wynika z niego, ze do lampy tylnej idzie przewód brązowy jako plus.Planuje sie pod niego podłączyć szybkozłączką.Dajcie znac czy dobrze kombinuję bo jeszcze gdzieś w instalacji zapruszę ogień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro
A2
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:55, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
kamyk napisał: | znalazłem schemat i wynika z niego, ze do lampy tylnej idzie przewód brązowy jako plus.Planuje sie pod niego podłączyć szybkozłączką.Dajcie znac czy dobrze kombinuję bo jeszcze gdzieś w instalacji zapruszę ogień |
Tak, to dobre rozwiązanie. Zrobiłem tak samo u siebie i wszystko działa jak należy. Działanie oliwiarki nie ma wpływu na światła (przygasanie, itp). Midzy stelażem siedzenia, a obudową lampy jest złącze. Jest tam fragment "gołych" przewodów, więc możesz się podłączyć szybkozłączką bez rozcinania oplotu wiązki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18:18, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Szukałem wczoraj złączki ale mrok juz zapadał i niczego nie wymacałem będe musiał swiatło włączyć bo palpacyjnie to można sobie jedynie w nochu dłubać.Dzięki Jaro zaraz bedę szukał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:26, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Od lampy idzie szary kabel, który następnie na wtyczce zmienia się w brązowy. Ja wpiąłem się z przekaźnikiem na wysokości akumulatora w brązowy. Oliwiarkę jak już dojdzie podłączę razem z manetkami właśnie przez ten przekaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Motocyklista
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Sob 19:50, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
jaki ten przekaźnik tam dajecie?
i jak go podłączacie?
poproszę tak łopatologicznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:24, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Zwykły przekaźnik 12V/30A. Może być mniejszy, ale zawsze będziesz miał zapas na inne bajery typu gps albo manetki. Styk 86 na przekaźniku do obwodu lampy, styk 85 do minusa aku, 30 plus aku i 87 to plus olejarki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Motocyklista
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Sob 20:25, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
dzieki Otzi; wszystko rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:32, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Sam to ostatnio rozkminiałem do północy ale z pomocą nadszedł kolega Roadrunner : -)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:43, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Koledzy
A gdzie wepchneliście zbiornik i zawór (zawór dość duży) ? Wjedzie pod lewą owiewkę ?
Może pionierzy jakieś zdjęcia zrobią dla dobra przyszłych pokoleń ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:36, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zawór zamocowałem do osłony akumulatora - wszedł na styk. Zbiorniczek mam pod lewą owiewką kawałek za wspornikiem. Jak będę w garażu to porobię foty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:24, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Ja wszystko upchnąłem pod lewym tylnim boczkiem, a sterownik narazie prowizorycznie przymocowałem srytytką do kierownicy.
Zrobiłem juz z tym urządzeniem i na nowym napędzie blisko 700 km i zauważyłem że tylko strona na którą dysza podaje oliwe jest nasmarowana, druga jest troche bardziej sucha. Może zamiast hipolu wlac rzadszy olej np jakiś 10W żeby szybciej się rozprowadzał... bo podejrzewam że jak sie ciepło zrobi i olej nabierze temperatury powiedzmy pokojowej to bedzie gitara.
A póki co jeżdżę na hipolu 80W GL4 a sterownik ustawiłem na dwójkę a czas otwarcia zaworu na maxa, felga dostała kilka kropeczek tłustych ale to wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 23:25, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:24, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
U mnie sterownik jest zamontowany do kierownicy na obejmie od licznika rowerowego.Pasuje idealnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Pią 10:57, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie, wrzućcie kilka fotek jak macie ułożone oliwiarki z Motooilera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Pią 14:45, 19 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystko to widziałem. Na stronie motooilera nie ma DL-a, a Twoje urządzenie Letko nie jest tej firmy. Chodzi mi bardziej o ułożenie konkretnie motooilera w DL-u. Są tu już ludzie, którzy to zrobili, jeden taki nawet obiecał, że zrobi foto ale nie dotrzymał obietnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Motocyklista
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Sob 21:17, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Przemol, niestety bez fotek, ale opisowo
1. sterownik - przykleiłem taśmą dwustronną do zbiornika płynu hamulcowego na kierownicy; ciut tylko zasłania wziernik poziomu płynu więc dla mnie OK
2. zawór i zbiornik - pod lewy boczek; pod zawór podłożyłem pasek gumy i przykręciłem śrubą i nakrętką do kawałka stelaża moto - taki krótki, pionowy kawałek blachy z 3 otworami; zbiornik, patrząc na bok motocykla jest powyżej zaworu i w prawo; trochę leży ale to nic nie przeszkada
3. elektryka - plus wziąłem z tylnej lampy - brązowy kabel wygrzebałem z wiązki w okolicach zaworu; do zaworu podłączasz żółty i brązowy (z kabla oliwiarki) - bez znaczenia, który gdzie
cała zabawa od podstaw zajęła mi dziś od 7 do 13; działa perfect.
pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Nie 10:06, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | Przemol, niestety bez fotek, ale opisowo
2. zawór i zbiornik - pod lewy boczek; |
Dzięki za opis. Zastanawia mnie tylko tel lewy boczek. U mnie pod lewym boczkiem jest regulator i przez to nie ma tam miejsca na inne rzeczy. Za to prawy boczek jest zupełnie pusty. No chyba, że nie wiem który to lewy boczek i np patrze na moto z dupy strony Lewy boczek to ten nad łańcuchem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 11:21, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Może oni mają puste lewe boczki w 650
Ja bym zbiornik montował w takim miejscu, gdzie zawsze w razie czego będzie można dolać oleju. Mam taki problem z kufrem, że poprzedni właściciel nie bardzo wiedział jak go przymocować do kufra, no i wiercił w stelarzu, co teraz utrudnia wszelkie manewry, bo trudno jest zarówno zamontować jak i zdjąć płytę po kufer. U mnie oliwiarka cały czas czeka, ale może w tym tygodniu znajdzie się chwila, żeby się z nią pobawić. Spróbuję to upchnąć gdzieś pod siedzeniem.. Jest w ogóle taka możliwość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Nie 12:33, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | Spróbuję to upchnąć gdzieś pod siedzeniem.. Jest w ogóle taka możliwość? |
Pod siedzeniem bez problemu, ale nie chciałem zajmować tam miejsca. Chyba jednak dam pod prawy boczek, wchodzi wszystko idealnie tylko odległość między zaworem a zbiorniczkiem jest jakieś 5 cm, przy czym zachowany jest lekki spadek. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, że są tak blisko siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:53, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Przemol jutro bede odbierał swojego DL-a z "noclegowni" to zrobie fotki i wkleje ale najpierw opis :
calość pod lewym boczkiem
1.zbiorniczek przy samym końcu boczka w 1/3 wchodzacy pod plastik w którym mieści się swiatło tylne czyli tym samym widać około 1/3 poziomu oleju w zbiorniczku przymocowany dwoma opaskami.
2.elektrozawór - w środkowej czesci jest pionowy wspornik z trzema otworami do najniższego przykręciłem zawór miesci sie super i spadek od zbiorniczka idealny.
3.Przewody do uzupełniania zbiorniczka olejem i odpowietrzajacy wyprowadzony ponad zestawem kluczy pod kanapą na druga stronę,
4.Sterownik umocowany z lewej strony kiery na obejmie od licznika rowerowego pasuje idealnie choc pionowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:32, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tak to wyglada u mnie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Pią 15:28, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za fotki. Teraz pięknie widać co i jak. Niestety w litrze nie da się tego powtórzyć, inaczej ten bok DL-a jest zabudowany. Udało mi się zrobić pod prawym boczkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Nie 22:36, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Czy ten przewód brązowy do ktorego trzeba się podpiąć z zasilaniem jest na wierzchu czy trzeba go szukac w wiązce, bo szukam i nie mogę go znaleźć... Może ktoś dokładnie opisać gdzie on jes bo elektryk ze mnie żaden
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:47, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Podepnij sobie pod pozycyjne szybkozłączką (w komplecie)
Szukaj w wiązce która dochodzi do tylnej lampy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Nie 22:49, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Czyli trzeba rozciac ta wiazke co idzie do tylniej lampy i szukac brazowego kabla, bo rozumiem ze nie ma go na wierzchu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:54, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Obczaj jakie kable idą do żarówki w tylnej lampie (są na wierzchu)- chyba idą 3 (stop, pozycja i masa) Wyjmij żarówkę i sprawdź sobie który kabel to pozycja (moge jutro sprawdzić kolor) i wepnij się szybkozłączką pod kabel od pozycyjnych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Motocyklista
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Nie 23:08, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | Czyli trzeba rozciac ta wiazke co idzie do tylniej lampy i szukac brazowego kabla, bo rozumiem ze nie ma go na wierzchu? |
ja rozciąłem wiązkę; u mnie to brązowy z zieloną kropką.
pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:06, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
a ja zdemontowałem plastik z tylną lampą.W okolicach lewego tylnego kierunkowskazu do ramy jest przymocowana złaczka przewodów i tam przed złączką, bez rozcinania wpiąłem się do brązowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:55, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
a ja mam inne pytanie... mam oliwiarke z jedna dysza smarujaca, ktora daje na zebatke od strony zewnetrznej.
wszystko nawet nawet wyglada, ale wlasnie, tylko strona zewnetrzna lancucha... niby rolki nasmarowane, ale jak sie patrzy na lancuch od strony opony to wyglada kiepsko (jakby sucho).
czy tak moze wygladac i mimo tego ringi sa nasmarowane czy zwiekszyc ilosc oleju (jak zwieksze, to za duzo troche "bryzga") albo kombinowac druga dysze podajaca?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 18:29, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | a ja mam inne pytanie... mam oliwiarke z jedna dysza smarujaca, ktora daje na zebatke od strony zewnetrznej.
wszystko nawet nawet wyglada, ale wlasnie, tylko strona zewnetrzna lancucha... niby rolki nasmarowane | Przyłączam się do pytania.
W zasadzie dlaczego nie można tak zamontować dyszy, aby kapało bezpośrednio na łańcuch
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Sob 19:41, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Jaca nie obawiaj się olej jest tak penetrujący że zostanie naoliwiony cały łańcuch.I do tego jeszcze dochodzi siła odśrodkowa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Sob 19:42, 03 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:40, 03 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie jak powiedział Letko! Ważne żeby olej był między ogniwami a nie żeby łańcuch nim ociekał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:25, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja w zeszłym tygodniu przed wyjazdem montowałem olejarkę.
Opierałem się na foto relacji Kamyka (big thx)
Poniżej moje uwagi:
- umiejscowienie zbiornika - wbrew pozorom nie jest łatwe, wydaje mi się że tam gdzie wsadził Kamyk jets optymalnie W sumie zbiornik mógłbybyć bardziej płaski wtedy byłoby go zamocować
- zaworek - pomysł Kamyka ok - szkoda że nie da się go łatwo na dwie śróby przykręcić
- przewód - wchodzi cieżko ale jest bardzo szczelny, pojawił się jednak problem: kawałek przewodu w komplecie (takiego grubszego) był za szeroki żeby go wsadzić na odpowietrznik i dziurkę do wlewu. Z kolei przewód do maggistrali olejowej dostarczony w zestawie włazi na siłę na te otworki ale żadna strzykawaka w niego wejść nie chce - trochę go opaliłem żeby właziła strzykawka - ale ogolnie napełnianie tego jest słabę (powinna być w komplecie strzykawka lub końcówka pod strzykawkę)
- Metalowa dysza - dogina się dosć łatwo - ale jak trzeba ją dogiać o 1mm to sprezynuje
- Podłaczenie do elektryki - proste, aczkolwie oczko do masy jest za małe (śruba od aku w DL nie wchodzi). Spieszyłem się i na razie poszło bezpośrednio pod aku, planuje podłaczyć pod gniazdo manetek (mam tam fabryczą wtyczkę)
Po instalacji i zalaniu olejem wydawało się ze przestał działać zawór - nie tykał. Okazało się że jest po prostu bezgłosny.
Otworzyłem go na maksa i po 200 km ubrudził cały moto.
Nie wiem jak go ustawić (olej - hipol). Jak daje na jedną kroplę i minimum - to wydaje się że smaruje za mało (ogiwa błyszczą), jak dam na ok połowe skali - brudzi felgę i moto.
Jak macie ustawione smarowanie - tak aby felga nie była w oleju ? Chciałby oszczędzić sobie eksperymentów
Generalnie i tak jestem zadowolony - nie muszę brać ze sobą spraya i smarować łańcucha - na razie zrobiłem (w ten weekend) ok 1500 km i jestem zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Motocyklista
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pon 11:30, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
też stosuję Hipol i mam problem z regulacją; normalnie ustawiłem przełącznik na 1 i pokrętło tak na godz. 9.00 i upaprało mi cały tył moto; więc teraz pokrętło mam na min ale nie wiem czy to nie za mało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pon 12:04, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ustawcie przełącznik na 2 - podobno wtedy podaje wolniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:30, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
tez miałem problem z krótką rurką dołaczoną do zestawu ale się okazało,ze jak nasadzisz ją na strzykawkę a w druki koniec wsuniesz rurke od dysz doprowadzajacych to super sie uzupełnia olej bez podgrzewania czy rozszerzania końcówki magistrali. A pokretło ustawiłem na pozycje 1 i godz. 9 i na feldze mam naprawde delikatne krople.Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, ze jest ich tak mało ze trzeba się przypatrzec aby je dostrzec, a pomykam na zwykłym przekładniowym hipolu połsyntetycznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motooiler
A1
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 13:30, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
witajcie
ogólnie powiem tak: mniej pucować a więcej jeździć
JACA - olej będzie kapał na łańcuch przed zębatką tak długo jak będziesz stał. potem to juz loteria.
jscoolg - ta grubsza rurka służy do nałożenia na strzykawkę i na RURKĘ pp, która jest w zestawie - zbiornik ma być uzbrojony dwoma odcinkami takiej rurki po to aby mógł być schowany gdziekolwiek a do uzupełniania będziesz miał na zewnątrz tylko wężyki - bez konieczności demontowania owiewek.
ta grubsza rurka idealnie pasuje i na wężyk i na strzykawkę.
przy ustawieniu na '1' i pota na godz '9' powinno być OK. ogólnie nie należy się martwić tą odrobiną oleju POZA łańcuchem. jeśli smarowaliście smarem jak Bóg kazał co 200km to po trasie 1300km na przykład macie na moto jeden wielki syf.
tutaj zawsze będzie łatwiej czyścić, ale bądźmy dorośli - te 110ml oleju nie zniknie jak kamfora... to smarowanie stratne i troszkę brudzić będzie.
normalne dozowanie to takie jak pisał Kamyk - dodałbym do tego parę ciapek na rejestracji czy zaolejoną osłonę łańcucha. u mnie po autostradzie /max 130km/h/ pojawiło sie parę cętek na kufrze.
nie jest to dla mnie jednak istotne - nie wożę sprayu a łańcuch ma zbliżone do idealnych warunki pracy.
zdrówka
matjas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gumbas
A2
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czernica
|
Wysłany: Pon 13:48, 12 Kwi 2010 Temat postu: Motoolier |
|
|
Ja mam pokrętło na 12 wajche na 2(wbrew instrukcji na dwójce otiwera się co ok 42 sekundy a na jedynce co 30 sekund nielogiczne kompletnie, ktoś dał dupy przy montażu albo naklejka żle wydrukowana) A olej ma 15/ 40selektol zostało mi 5 l po śp. maluchu .
Łańcuch mokry a felgą to się raczej nie przejmuje ale napewno jest bardziej czysta niż po gumie do żucia w areozolu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gumbas dnia Pon 13:50, 12 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:35, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Przelacznik ustawiony mam na 1 a potencjometr bodajze na godzine 2. Bok opony mam lekko pochlapany ale wychodze z zalozenia, ze motor ma jezdzic i miec dobrze nasmarowany lancuch a nie ladnie wygladac. Jak pada deszcz przelaczam na 2 i reszty juz nie tykam. Do napelniania sluzy strzykawka z grubsza rurka, w ktora wkladam ta cienka przy zbiorniczku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:32, 12 Kwi 2010 Temat postu: Re: Motoolier |
|
|
gumbas napisał: | Ja mam pokrętło na 12 wajche na 2(wbrew instrukcji na dwójce otiwera się co ok 42 sekundy a na jedynce co 30 sekund nielogiczne kompletnie, ktoś dał...) |
Dziwne bo u mnie na 2 otwarcie zaworu następuje co 40sec a na 1 co 70 lub 80sec nie pamiętam.
Generalnie zestaw sprawuje się tak jak go motooiler opisuje i tak jak gloszą opinie w necie.
Ja jestem zadowolniony łańcuch naciągnąłem dopiero raz po 3500 km bo założyłem nowy razem z oliwiarką, i tyle. Zapomniałem co to smar do łańcucha, no i już dolałem oleju. Więc 225ml na 4000km to jest ok 8 smarowań czyli chyba cała puszka. Hipol kosztuje za litr 10 pln puszka smaru 40pln. Nawet jeśli oliwiarka nie wydłuży żywota łańcuchowi to i tak oszczędzam na smarze w sprayu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motooiler
A1
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:45, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
o! to dawaj znać w trakcie sezonu jak juz trza bedzie znowu naciągnąć - sam jestem strasznie ciekaw jak to wyjdzie.
nowy łańcuch zawsze wyciąga się szybko w pierwszych chwilach eksploatacji.
swoją drogą wierz mi - zaoszczędzisz nie tylko na sprayu. jestem pewien, że łańcuch znacznie dłużej będzie OK i kolejna wymiana znacznie odłoży się w czasie.
mam nadzieję, że dopiero sezon otworzy wszystkim oczy - bo to, że nie trzeba się z aerozolem wygupiać to się chyba już każdemu podoba
matjas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:20, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info - nie wpadłem na to żeby grubszą rurkę włożyć na cieńszą
Już znalazłem tą grubszą i teraz jest OK
Dla mnie oliwiarka ma też dodtkowy atut - nie muszę kupować centralki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Pon 22:36, 12 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
denver
A
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: Sob 19:53, 17 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Może i pytanie trywialne ale za Chiny nie moge znaleźć odpowiedzi do czego jest ta druga rurka ze zbiornika obok tej do napelniania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motooiler
A1
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 20:36, 17 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
OD PO WIET RZE NIE
jedną nalewasz druga jest do odpowietrzenia zbiornika - inaczej powstanie podciśnienie i olej przestanie wypływać.
wiem, że niektórzy NIE montują rurek PP na rurki w zbiorniku co nie jest dobre - zamontowane rurki umożliwiają napełnianie zbiornika bez usuwania jakichkolwiek części motocykla - sam zbiornik jednak może być schowany w dowolnym miejscu, np. z dala od oczu ciekawskich.
pozdrawiam
matjas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom
Motocyklista
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Sob 20:36, 17 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
denver napisał: | Może i pytanie trywialne ale za Chiny nie moge znaleźć odpowiedzi do czego jest ta druga rurka ze zbiornika obok tej do napelniania. |
do odpowietrzania zbiornika; wyprowadź obie w dostępne miejsce bo jak przelejesz zbiornik to Ci drugą rurką wykapie olej i upaprze moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon 15:15, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Gdzieś już czytałem na temat zamontowanych przez was przekaźników ale za żadne skarby nie mogę tego znaleźć ponownie. Czy może ktoś podać symbol tego przekaźnika lub ewentualny link na alledrogo? Czy może wystarczy każdy który ma 12V/... A ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|