|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba5384
A1
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 16:02, 28 Sty 2017 Temat postu: Montaż Gmole DL650 / Demontaż Crash Padów |
|
|
Cześć,
na wstępię chciałbym powiedzieć że nie jestem żadnym ekspertem i piszę o poradę - mechanik ze mnie żaden ale chciałbym samemu trochę pogrzebać w Moto : ))
Miałem dzisiaj zamontować Gmole ale mam mały problem. Mianowicie dotychczasowe CrashPady są przytwierdzone na śrubie [ która wydaje mi się że jest elementem na którym trzyma się silnik - muszę odkręcić te dwie śruby - klucz 19.
Pytanko:
1. Czy śmiało odkręcać ? Nie spadnie silnik - może to głupie ale mam taką obawę.
2. Jak później dokręcając to jakim momentem ?
Pomożecie koledzy ? Niestety jestem za świeży na forum i nie mogę wrzucić fotki : ))
Pozdrawiam
Seba
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba5384 dnia Sob 18:30, 28 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Sob 17:26, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Na wstępie popraw temat bo w oczy razi... Montaż i demontaż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 18:18, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Na wstępie popraw temat bo w oczy razi... Montaż i demontaż
Po drugie: silnik nie spadnie.
Po trzecie: temat jest bardziej złożony. Jaka to jest śruba: krótsza (fabryczna), czy jakaś dłuższa, założona przy okazji montażu crash-padów?
Po czwarte: jakie gmole chcesz zakładać? Oryginalne Suzuki (wymagające dłuższej śruby i dodatkowych tulejek), czy akcesoryjne (wymagające śruby fabrycznej)? [/u]
Po piąte: co do momentów dokręcania śrub, to się nie wypowiadam. Takie informacje są w instrukcji montażu gmoli. Może być też potrzebny klej do śrub lub smar miedziany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 18:19, 28 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba5384
A1
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 19:04, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Polska trudna język jest ... : ))
@Jacek,
Po drugie: silnik nie spadnie. -->Dzięki i to najważniejsza dla mnie informacja. Pytanie nie dotyczyło śrub dedykowanych dla Gmoli tych w 4 w linii, tylko tej poniżej która ewidentnie trzyma jakoś silnik - mam nadzieję że o tym samym mówimy : ))
Po trzecie: temat jest bardziej złożony. Jaka to jest śruba: krótsza (fabryczna), czy jakaś dłuższa, założona przy okazji montażu crash-padów? --> Na pewno dłuższa po szerokości całego Moto - jak chciałem odkręcić to z drugiej strony się kręci śruba - kupiłem już z crashbarami także nie wiem jak to było podczas montażu ...
Po czwarte: jakie gmole chcesz zakładać? Oryginalne Suzuki (wymagające dłuższej śruby i dodatkowych tulejek), czy akcesoryjne (wymagające śruby fabrycznej)? --> akcesoryjne zakupione od forumowicza (rafalj) - montowane na 4 śruby ale już bez użycia obecnie użytej śruby 19-stki - także tylko w linii śrub montażowych do gmoli tak jak np. Heed
Po piąte: co do momentów Wink dokręcania śrub, to się nie wypowiadam. Takie informacje są w instrukcji montażu gmoli. Może być też potrzebny klej do śrub lub smar miedziany. --> dzięki za info.
Dzięki Panowie za pomoc techniczną i ortograficzną ...
Zdjęcie poniżej:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba5384 dnia Sob 19:10, 28 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Sob 19:55, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Z tego, co ja wyczytałem w serwisówce to ta długa śruba przez cały silnik - moment 93Nm, wg Suzuki nakrętka jest jednorazowa, bo jest "antyodkręcająca się" ale być może starczy jakiś klej na gwint. Trzeba odkręcać na dwie ręce oczywiście, bo się obraca. Te krótsze 35 Nm - tego na 100% nie jestem pewien, może ktoś bardziej doświadczony potwierdzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba5384
A1
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 20:28, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Staszek,
Sprawdzę jutro ... Kupię sobie jeszcze jakaś nakrętkę samokontrującą i powinno się udać. Ciekawe czy nie trzeba będzie skrócić całej tej śruby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Sob 20:37, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jak wymieniałem gmole z oryginalnych na Givi to zamówiłem nową ale skrócić i przegwintować to chyba żaden problem. Zastanawiałem się czy nie zostawić dłuższej ale jednak wystawała dość mocno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DW
A2
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 11:04, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Robiłem to samo u siebie, kupiłem twardy pręt 12 z nierdzewki, przyciąłem na wymiar, zagwintowałem na tokarce, dwie śruby i po temacie - to nie prom kosmiczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 11:34, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
DW napisał: | Robiłem to samo u siebie, kupiłem twardy pręt 12 z nierdzewki, przyciąłem na wymiar, zagwintowałem na tokarce, dwie śruby i po temacie - to nie prom kosmiczny |
Oczywiście, że nie prom kosmiczny Ale dla większości ludzi zrobienie tego co opisałeś, to abstrakcja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 11:35, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
seba5384 napisał: | Dzięki Staszek,
Sprawdzę jutro ... Kupię sobie jeszcze jakaś nakrętkę samokontrującą i powinno się udać. Ciekawe czy nie trzeba będzie skrócić całej tej śruby. |
Wg instrukcji montażu tych crash padów
[link widoczny dla zalogowanych]
śruba trzymająca silnik (main engine bar) jest wymieniana przy montażu crashpadów na dłuższą. Podobnie tylne śruby trzymające aluminiowy odlew podtrzymujemy silnik (te zaznaczone na zielono).
Jeśli bedziesz zakładać gmole Givi/Kappa to na pewno potrzeba krótszej (oryginalnej) śruby do silnika. Pozostałe śruby są w komplecie z gmolami.
Przy montażu gmoli Suzuki śruba do silnika jest dłuższa.
staszek_s napisał: | Te krótsze 35 Nm - tego na 100% nie jestem pewien, może ktoś bardziej doświadczony potwierdzić? |
Sądząc po rozmiarze śruby 35 Nm jest sensowne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 11:37, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba5384
A1
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 11:53, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za pomoc.
Tokarka hmmm ... Nie każdy ma tokarkę w piwnicy i nie każdy ma piwnicę : ))
Dzisiaj to rozkręce i zobaczę ile i czy trzeba skrócić ten element.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DW
A2
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 13:30, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
seba5384 nie mówiłem że mam tokarkę, żeby napić się mleka nie trzeba zaraz kupować krowy popytałem ludzi u siebie na wiosce kto ma, podjechałem, dałem 10zł i po 10 min było gotowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba5384
A1
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 13:37, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
DW bez spiny nie miałem nic złego na myśli : )) chciałem to zrobić sam ale bez skrócenia tej śruby się nie uda.
Przemysł stoczniowy jeszcze w Szczecinie do końca nie umarł ... Tokarka się znajdzie bez problemu. Chciałem sobie samemu udowodnić że jestem w stanie sam to ogarnąć. Oczywiście z Waszą pomocą : ))
BTW: jak wyciągnę śrubę do skrócenia to silnik mi się obsunie? Czy bez spiny wyciągać ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba5384 dnia Nie 13:38, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 14:16, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Wyciągać jak zmieniałem gmole z oryginalnych na Givi, to wyciągałem tę śrubę i silnik nie spadł. Ale, żeby spać spokojnie zawsze możesz tam tymczasowo włożyć z obu stron np. jakieś inne, krótsze śruby lub kawałek pręta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DW
A2
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 16:38, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
nie spinam się, spokojnie.. silnik Ci nie opadnie.. u mnie stał bez tej śruby przez tydzień chyba. Też się zastanawiałem czy nie obciąć tej od crash padów, ale stwierdziłem że może się jednak jeszcze kiedyś przydają, a może sprzedam Mnie ten kawałek pręta + śruby samohamowne z nierdzewki i tokarką kosztowało około 20zł więc może nie warto obcinać, taka moja refleksja pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba5384
A1
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 10:58, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za rady.
Monataż zakończony - śruba skrócona - muszę jeszcze zakupić śruby samokontrujące nierdzewne bo obecne są zwykłe stalowe.
Zdjęcie po montażu w załączniku.
Jeszcze parę cm pod nogą do gleby zostaje : ))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
staszek_s
Motonita
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radlin, Śląsk
|
Wysłany: Sob 11:26, 04 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
E tam, zostaje, buty na odpowiednim obcasiku i będzie w sam raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 12:50, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
seba5384 napisał: |
Jeszcze parę cm pod nogą do gleby zostaje : )) |
Bo zablokowana została grawitacja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 12:50, 05 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|